Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
1) snižuješ riziko rozskákání zadního kola po podřazení, kdy dostáváš motor do otáček nižšího kvaltu. Brzdnej moment motoru je u některých typů tak velký, že ti může kolo klouznout.
2) teoreticky pomáháš i synchronizaci přeřazení. V případě že nemačkách při řazení spojku nadoraz jako pako, může (u některých spojek více a u jiných méně) zbytkový moment co se přes ní přenáší, popohnat hnací hřídel od motoru na otáčky hnané hřídele(od kola) (v okamžiku kdy kulisa přestavuje kolečka - falešný neutrál)
3) snižuješ opotřebení lamel. Spojka musí přes sebe přenýst(v případě že otáčky nesrovnáš) rozdíl energií brzdného účinku motoru a momentu od zadního kola - pozvolným pouštěním postupně roztočíš motor od zadního kola. Když si vrkneš plynem - spálíš sice trošinku benzínu, ale spojku pak pouštíš s tím, že ti motorka necukne po puštění spojky(tedy nevzniká otěr a teplo na lamelách).
ale je tu několik důležitých okolností kdy a proč ... vše je zapotřebí hlavně pokud jedeš kudlu, nebo máš motor s velkým brzdným účinkem ... když máš z 250km/h motorku na brzdách, je celá nahrbená dopředu, zadní kolo odlehčený a ty nemáš čas řešit, jak budeš regulovat pouštění spojky, aby se ti nerozeskákalo odlehčený zdaní kolo...pak si prostě vrkáš plynem abys to všechno nemusel riskovat. Není to žádná raketová věda, naučí se to každej...jen ne každej to potřebuje k životu
Naposledy editováno 22.05.2013 09:37:27