Téma: Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?
 
17.5.2013 v 20:11
Čáu chlapy. Mám takovej problém. Rád bych se naučil při prudkém brzdění podřazovat s meziplynem. Ikdyž brzdím jen lehce prostě mě to dělá problémy a vždy to odděluju. Na brzdu můžu v pohodě 2 prsty. Moto brzdí dobře. Ikdyž občas tam šáhnu i 3-4 prstama, když potřebuju brzdit fakt jak to prase. Když jsem byl na volných jízdách v brně tak to bylo takový divný no. Když jsem to tam rval. Ale tak tam jsem měl v zatáčkách pořád 3ku a na rovině dal na chvílu 5ku na cílovce a před schancovkou. Rád bych se to naučil. Vím je to o věci zvyku a trénování. Ale urychlit to nějakou fintou asi nejde že? Když držím brzdu na plno a otočím plynem abych přidal a dal kvalt níž tak mě ty prsty jak něma kroutím vždy způsobý to že uberu sílu na brzdovou páčku..

Naposledy editováno 24.05.2013 16:41:45
Anketa: Tak co teda? Řadit s meziplynem nebo ne? Je to k hovnu nebo ne?
Jsem Tupec neznalec a říkám že s meziplynem
78%
50
Jsem Normální a říkám bez meziplynu
22%
14

1 reakcí na tento příspěvek Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

22.5.2013 v 08:36 | Nahoru | #1
možno to bude pre vás blbá otázka ale načo to je praktický dobre to brzdenie z mediplynom ? som začiatočník čiže do týchto vecí dáko nevidím no z hruba čo tu píšete tak viem o čo sa jedná ale rád by som to pochopil detailnejšie :) ďakujem. mimochdom robí sa to aj na chopperoch ? asi ne co ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění a podřazování s meziplynem? Jak na to?

22.5.2013 v 09:33 | Nahoru | #2
mirecu> ale Plho...o tom už tady dobrou půlhodinu mluvíííííme ...
1) snižuješ riziko rozskákání zadního kola po podřazení, kdy dostáváš motor do otáček nižšího kvaltu. Brzdnej moment motoru je u některých typů tak velký, že ti může kolo klouznout.

2) teoreticky pomáháš i synchronizaci přeřazení. V případě že nemačkách při řazení spojku nadoraz jako pako, může (u některých spojek více a u jiných méně) zbytkový moment co se přes ní přenáší, popohnat hnací hřídel od motoru na otáčky hnané hřídele(od kola) (v okamžiku kdy kulisa přestavuje kolečka - falešný neutrál)

3) snižuješ opotřebení lamel. Spojka musí přes sebe přenýst(v případě že otáčky nesrovnáš) rozdíl energií brzdného účinku motoru a momentu od zadního kola - pozvolným pouštěním postupně roztočíš motor od zadního kola. Když si vrkneš plynem - spálíš sice trošinku benzínu, ale spojku pak pouštíš s tím, že ti motorka necukne po puštění spojky(tedy nevzniká otěr a teplo na lamelách).

ale je tu několik důležitých okolností kdy a proč ... vše je zapotřebí hlavně pokud jedeš kudlu, nebo máš motor s velkým brzdným účinkem ... když máš z 250km/h motorku na brzdách, je celá nahrbená dopředu, zadní kolo odlehčený a ty nemáš čas řešit, jak budeš regulovat pouštění spojky, aby se ti nerozeskákalo odlehčený zdaní kolo...pak si prostě vrkáš plynem abys to všechno nemusel riskovat. Není to žádná raketová věda, naučí se to každej...jen ne každej to potřebuje k životu

Naposledy editováno 22.05.2013 09:37:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist