1 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
1 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
gugo píše: potrebnym vybavenim myslis co ? dve velky kladiva a jedno maly + dulcik ? Joo tak to mam. Ostatne zitra budu mit servisni den, prijedou 2 motky jedna mala na vareni ramu , druha na elektriku tak se klidne zastav taky.
Myslel jsem nytovacku a neco na povoleni pastorku.
1 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Jednou jsem kámošce měnil řetěz na malém SV. Poučen z předchozích nezdarů jezdím povolovat pastorek do pneuservisu za barákem. Rázový utahovák na kamiony si ani neprdnul. Pomohl megaklíč na kola a pět chlapů (dva drželi stroj, jeden klíč na správném místě a dva povolovali).
Pak napiš jakpak jsi dopadl. Zajímá mě to
2 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
A co se týče povolení kolečka u psatorku, tak mám podobnou zkušenost jako Rebel83. Už jsem to chtěl brát do servisu ke kompresoru, ale na poslední pokus kolečko povolilo. Chce to ideálně 2+ osob (jedna šlape na zadní brzdu a drží motorku, další zápasí s klíčem). Nevím jak u VTR, ale předpokládám, že je tam také zajišťovací plíšek na matku. Takže při nasazování zpět neutahovat na krev, matka bude zajišťěná tím plechem a příště to povolíš snáz.
Bohužel s konkrétním servisem ve Slaném neporadím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Stev píše: David Hejduk v Řeporyjích
Zrovna jsem mu ho chtěl taky doporučit, kluka ušatýho šikovnýho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Rebel83 píše: Mno pokud je řeč o výměně řetězovky na tom VTR tak v domácích podmínkách Good Luck Tedy mluvím o povolení menšího řetězového kola
Jednou jsem kámošce měnil řetěz na malém SV. Poučen z předchozích nezdarů jezdím povolovat pastorek do pneuservisu za barákem. Rázový utahovák na kamiony si ani neprdnul. Pomohl megaklíč na kola a pět chlapů (dva drželi stroj, jeden klíč na správném místě a dva povolovali).
Pak napiš jakpak jsi dopadl. Zajímá mě to
No kdyz jsem povoloval pastorek na BMW F 650 tak byl potreba klic a na nem dvoumetrova trubka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Franco82 píše: No tak nýtovačka se dá pořídit tady za 1000,- pokud bys to chtěl dělat sám. Někteří prodejci při prodeji řetězovky zdarma nýtovačku i půjčí (motoretezy.cz). To spíš ale pro příště.
A co se týče povolení kolečka u psatorku, tak mám podobnou zkušenost jako Rebel83. Už jsem to chtěl brát do servisu ke kompresoru, ale na poslední pokus kolečko povolilo. Chce to ideálně 2+ osob (jedna šlape na zadní brzdu a drží motorku, další zápasí s klíčem). Nevím jak u VTR, ale předpokládám, že je tam také zajišťovací plíšek na matku. Takže při nasazování zpět neutahovat na krev, matka bude zajišťěná tím plechem a příště to povolíš snáz.
Bohužel s konkrétním servisem ve Slaném neporadím
Ja si na to sam netroufam, dokud to nekoho neuvidim delat. Zadni brzda toho moc neudrzi, lepsi je dat treba zeleznej prut skrz diry v rozete tak, aby se zaprel o kyvku, timhle zpusobem jsem sam povolil pretazenej pastorek, kterej nesel povolit ani ve dvou o dost silnejsich lidech.
Naposledy editováno 04.07.2013 08:56:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
SirIndy píše: Ja si na to sam netroufam, dokud to nekoho neuvidim delat. Zadni brzda toho moc neudrzi, lepsi je dat treba zeleznej prut skrz diry v rozete tak, aby se zaprel o kyvku, timhle zpusobem jsem sam povolil pretazenej pastorek, kterej nesel povolit ani ve dvou o dost silnejsich lidech.
... někomu takhle rupla kyvka... tuším FZ1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Franco82 píše: No tak nýtovačka se dá pořídit tady za 1000,- pokud bys to chtěl dělat sám.
Tahle nýtovačka je pěkně nahovno Rozevírá se jak ústa staré ženy, dvě truhlářský svorky a stejně byl problém ji udržet vcelku. A prej se ohnul i ten vnitřní trn, jak jsem se nedávno dověděl
FiZzeR píše: ... někomu takhle rupla kyvka... tuším FZ1
Tak to mi hlava nebere. Ale je pravda, ze v tu chvili vlastne vyuzivas prevod te retezove sady a sila se nasobi, ale ta kyvka snad musi byt sakra pevna ne?
FiZzeR píše: Tahle nýtovačka je pěkně nahovno Rozevírá se jak ústa staré ženy, dvě truhlářský svorky a stejně byl problém ji udržet vcelku. A prej se ohnul i ten vnitřní trn, jak jsem se nedávno dověděl
No je dělaná jenom na DID předdůlkovaný spojky, takže asi robustnost nejlepší pravda nebude..
To s tou kyvkou je maskr, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak zjistí že je to fakt blbej způsob. Zpřevodovanou sílu z pastorku na rozetu přeneseš dál kolmo na kyvku zhruba v místě její půlky...
Naposledy editováno 04.07.2013 09:42:11
Jinak mám pocit že na VTR se dá nandat snýtovanej řetěz, takže teoreticky se dá koupit už spojenej.
Naposledy editováno 04.07.2013 09:45:34
1 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Mám jen takový dotaz. Proč se u těchto řetězů,potažmo motorek nepoužívá klasická spojka řetězu? Spojka i s kroužky se dá normálně koupit.
Na Enduro motorky je běžně dávám a žádný problém. A zrovna u endur, si myslím , to je na rozpojení o dost náchylnější .
Myslíte ,že by se rozebiratelná spojka rozpojila vlivem odstředivé síly? Nebo je to tím,že je dvakrát dražší než nýtovací?
Naposledy editováno 04.07.2013 11:52:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Na enduru ji mam taky nekdy i vicekrat a no problem. Uz jenom kvuli tomu ze ten retez jednou za rok sundam a hodim do nafty a pordne properu. Ale na VTR ...to bych fakt radeji nezkousel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Díky za odpověď. Já jen že onu poučku jsem nikde nenašel. Ani strejda Gůgl nepomohl.
Pořád mi tak nějak připadá,že výrobci motocyklů to dělají jen kvůli menším výrobním nákladům. Snýtování je pořád lecinější než spojka s pérkem a práce s nacvaknutím. A my si tím zbytečně komplikujem život.
Jsou různá fóra,kde se to řeší. Ale zatím žádnej kloudnej důvod ,pro ani proti ,nikde napadl.
Souhlasím s tebou , že spojka je skvělý pomocník při čištění řetězu, výměně gufera, výměně řeťezovky , někdy i sundání kola.
Např.Mám tu jedno YZ (41kw), kde je sakra problém sundat kolo bez rozpojení řetězu (protože řetěz ještě není vytahanej).
Osobně jsem dal rozebíratelné spojky na husku 250 (41kw),ktm sx 250 (+-40kw) a různé 125ky. A opravdu nikde zatím spojka nespadla.
Je mi to nějaký divný.
Naposledy editováno 04.07.2013 13:10:22
Jinak ze by nytovani bylo lacinejsi (celkove) to me neprijde. Snytovanim stravis minimalne 30 minut, pak to musis rezat atd, takze tech 100 kc o ktery stoji rychlospojka vic spolehlive propalis na praci.
Jinak k tématu.Pokud jdou ty matky takhle blbě,určitě bych vytvořil přípravek v podobě velké páky co se navlékne na řetězové kolečko.Blokovat to přes převody mi při takových pákách přijde nebezpečné.
2 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Důvody jsou zcela jednoduché,a divím se,že nikdo toto neví,jak tu kdosi psal:
Obě sponky mají stejnou pevnost. Je blbost si myslet,že nýtovaná má větší pevnost,než rozdělávací. Proč by měla mít? Důvod zase nikdo nevysvětlil mně.
Rozdíl mezi nimu je menší,než mezi použitím nýtu,nebo šroubu u jakéhokoliv jiného spoje. Proč se dávají nýty,když můžeme použít stejně šroub?
Naopak šroub bývá spíše pevnostnější.
Protože výhoda nýtu je ta,že se nerozšroubuje.
A stejně u toho řetězu. Spojka je vždy širší,takže může,a mnohdy to dělá, štrejchá o vodítko řetězu,a jiné části při rotaci. Proto se může,zvlášť u silničních motorek,kde se dosahuje vysokých rychlostí,poškodit a rozpojit. Následky můžou být destrukční a tragické. Proto se dávají nýtovací. Dávají se dokonce už i na motorky,kde se dříve nedávaly vůbec(např. endura)
Zkrátka nýt je nerozebíratelný spoj a řetěz se za normálních podmíbek nerozebírá,tedy na silnici,tak proto nýtovací spojka.
Otázkou je,proč se pouštíte do výměny těchto věcí,když k romu nemáte patřičné vybavení?
Autor vlákna tu jasně napsal,že na tuto práci nemá odvahu ani vercajk,je ochoten to dát někomu udělat a vy mu tu pořád plácáte po rameni,jak to zvládne doma kladivem.
Já jsem mechanik,myslím si,že zručný člověk a kutil,ale kladivy bych si na 100 koňové motorce rozhodně řetěz nenýtoval.
A můžete tu psát 100x,jak vám to kladivem šlo a fungovalo to. U mně je toto prostě prasárna a do toho bych prostě nešel.
Buď si tu nýtovačku koupí(což je pro člověka s jednou motorkou blbost),nebo půjčím,což zase já osobně bych,kdybych ji měl,nikomu nepůjčil,a nebo si to prostě,jak psal autor vlákna,nechám udělat tam,kde to dělají a po prdeli.
Nechápu důvody,proč to dělat jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
gugo píše: prackarr> ale nemusime vsichni sdilet tvoje nazory, ze ?
To rozhodně ne.
Až ti řetěz švihne přes hrb,tak na mně prosím nemysli a dál si klepej kladivem.
Nýtovat řetěz za trojku,co přenáší 100 koní na kolo kladivem prasárna je. To není názor,to je prostý fakt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
Ano pokud je tva predstava ze si vemu dve kladiva a mlatim snima proti sobe , tak ano to chapu ze tomu neduverujes, ale takhle to opravdu nedelam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
gugo píše: prackarr> Ne to je tvuj nazor, vysvetli proc bych nyt rozklepanej pres vhodny nastroj, mel mit horsi mechanicke vlastnosti nez nyt rostazenej nejtovackou na retezy. To si rad poslechnu.
Ano pokud je tva predstava ze si vemu dve kladiva a mlatim snima proti sobe , tak ano to chapu ze tomu neduverujes, ale takhle to opravdu nedelam.
Protože ta nýtovačka ti roznýtuje oba dva stejně a tak,aby ta spojka v těch kloubech pěkně chodila. Pokud ji rozklepeš moc,drhne a brzy se vychodí. To pak naruší obě kolečka (pastorek i rozetu) a ty následně celý řetěz. Řetěz nýtovaný nýtovačkou a tím,kdo to opravdu umí vydrží daleko více km,jak řetěz nýtovaný Lojzou,co to nikdy nedělal za pomocí kladiva. To je odzkoušeno,tedy opět ne názor,ale fakt.
Naposledy editováno 07.07.2013 13:50:54
Ja myslim, ze jsi natolik zkusenej a rozumnej clovek, ze vis ze retez se da snejtovat pri dodrzeni sirky clanku, tak aby ten retez chodil jak ma. Klidne bych ti tady nejakej jetej ukazal, ale bohuzel vetsinou kdyz to clovek reze, tak na ty spojce ...takze prd.
1 reakcí na tento příspěvek Servis nebo jednotlivec na výměnu řetězové sady
K takovému mechanikovi bych si já nic nikdy opravit nedal.
Demagogie je u mně to,co jsi psal o řezání na spojce. Proč to? Já když řežu řetěz s nýtovací spojkou,tak kdekoliv,pokud ho vyhazuju. U řetězu zajebaného špínou by mně ani nenapadlo hledat spojku,když ho vyhazuju.
Takže tuto debatu s tebou uzavřu tvou větou: "NEMUSÍME VŠICHNI SDÍLET TVŮJ NÁZOR,ŽE NE"?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr první motorky [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm | mprofa | 33 | Dnes v 10:17 Rolda89 |
Výkon 72 vz 78 Honda VTR 1000F Firestorm | Nakamito | 13 | 17.7.2024 v 21:00 Nakamito |
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm | djbell | 86 | 28.6.2024 v 22:13 ..Roko.. |
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm | Forgys69 | 23 | 19.6.2024 v 11:49 Stev |
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... | AlbiVTR | 32 | 6.4.2024 v 08:26 Krovak |