Jen pro info jedná se o Hondu VFR800 VTEC ročník 2005 bez ABS , najeto 30. 090 km.
Pokud to někdo z vás neotevře tak pro shrnutí, nechal jsem vyměnit olej ve vidlích + gufera, mot. olej, brzdová a hydraul.kapalina, přední brzdové destičky, vzduchový filtr a teď asi to nejdražší seřízení ventilů - výměna 2ks zdvihátek. Celková cena 13.600 kč
Výčet je požehnanej,tak doufám,že začínám s motkou od nuly.
Díky za komentáře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Faktura PPT Moto Olomouc
Dave81 píše: já to myslel ale tak, že zatímco v hospodě máš v ceníku pivo/polívku/flákotu, tak v servisu tam máš hodinovou sazbu práce!!! A pokud v tý sazbě nalívá olej, kterej jsem já přivezl, nebo pro kterej si došel do skladu by mu mělo být jedno. Píšu teda jen z teoretickýho pohledu, já po několika ukrutných zkušenostech servisy nenavštěvuju.
Jedno mu to rozhodne neni, protoze na tom oleji ve skladu ma marzi. Stejne jako ten hospodsky ma marzi na pivu. Nevidim v tom rozdil. Servis ma ceny rozepsane za praci zvlast a za material zvlast, v hospode to mas vsechno v jednom. Existuji na svete zeme, kde mas i v hospode rozepsane ceny na material a sluzby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Faktura PPT Moto Olomouc
Medved píše: Jedno mu to rozhodne neni, protoze na tom oleji ve skladu ma marzi. Stejne jako ten hospodsky ma marzi na pivu. Nevidim v tom rozdil. Servis ma ceny rozepsane za praci zvlast a za material zvlast, v hospode to mas vsechno v jednom. Existuji na svete zeme, kde mas i v hospode rozepsane ceny na material a sluzby.
Já ti neberu Tvůj úhel pohledu. Samozřejmě že servisák je radši, když si u něj necháš udělat práci a ještě Ti přitom může prodat materiál, na kterym má marži. To já naprosto chápu. Ale pokud ti to podá jako nutnost (vyměnim ti olej jen když ho koupíš u mě, vyměnim ti blatník, jen když ho koupíš u mě....) tak se okamžitě stavim na zadní. PROČ? Chci po něm přece provést servisní úkon!!! Ne nakoupit materiál! A za ten servisní úkon jsem ochotnej platit dle sazby v jeho ceníku. Beru cokoli opodstatněného - třeba že odmítne jakkoli ručit za mnou dodaný díl k namontování, že to třeba i odmítne namontovat (ale musí to podložit nějakym rozumnym argumentem - tenhle čínskej blatník nebude pasovat, je to zbytečná práce za kterou mě nakonec pomluvíš, nebo tenhle olej neodpovídá specifikaci, to si na triko nevezmu....) - samozřejmě to musí být pravda.
Prostě si myslim, že servisy by se měly živit servisní prací a ne prodejem předražených olejů a dílů, který Tě nutěj koupit. Napsal jsem to asi kostrbatě, ale snad je z toho zřejmý jak to myslím.
Když si pozvu domů obkladače, tak mi taky necpe předražený obkladačky "od něj".....
E: jinak myslim (doufám) že existuje dost servisů, který nemaj problém udělat co po nich chceš a neodírat lidi na výše uvedenym, a každej má právo volby.... Jak jsem už zmínil, já v servisy důveru totálně ztratil, takže se snažím je nevyužívat, ale je to i o tom, že mám možnost (kámoše) vybrat si jinej způsob. To každej nemá...
Naposledy editováno 19.12.2013 11:00:00
1 reakcí na tento příspěvek Faktura PPT Moto Olomouc
2 reakcí na tento příspěvek Faktura PPT Moto Olomouc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Faktura PPT Moto Olomouc
D.I.Dčko 525(standard s Xkama), 104 článků - kolečka v sadě D.I.D. (15/42) do 4700CZK
EK chain 525 (Zlatej s dvojitejma Xkama), pastorek JT a rozeta TSS (14/43) - do 5500CZK
práce na hoďku - cca.500CZK...
Naposledy editováno 19.12.2013 14:22:41
2 reakcí na tento příspěvek Faktura PPT Moto Olomouc
V prvé řadě - cena prací za 13 tis., tak jak byly uvedeny, nejen že není přemrštěná, ale prakticky hraničí s charitou.
Mara VFR zde odhadl cenu dílu na 6500 kč, což je myslím velmi dobrý odhad. Můžeme se tady dohadovat o stovce za litr oleje, ale jinak to sedí.
Zbývá 7 tis za práci, což je myslím velmi slušná cena. Popis, co obnáší udělat ventily na VTECu je na VFR stránkách v sekci návody a technika. Rozhodně to není práce na dvě hodiny, jak si zřejmě někteří myslí. Osobně mi nepřijde přemrštěná cena 7 tis. jen za ty ventily. A tady byla ještě navíc vyměněna kapalina ve spojce, v brzdách, olej v tlumičích. Vzduchový filtr nepočítám, to je s ventilama při jednom.
Poznámka Freedoma o vahadlech (dvou), které stojí kolem litru na ebayi. Do toho bych šel. Problém je, že VTEC nemá vahadla, ale zdvihátka, kterými se zároveň seřizují vůle. Proto se musí měnit, i když je to jinak prakticky nezničitelná součástka. Je to bohužel poměrně drahé řešení, ale z hlediska konstrukce jej Honda vyhodnotila jako nejlepší. Na druhou stranu, jednou seřízený VTEC následně vydrží poměrně dlouho. Nemám zase najeto tolik, abych mohl dělat hlubší závěry. Ale zdvihátko, které jsem měnil ve 48 tis. km se následujících 50 tis. km nehlo.
Bohužel konkrétně VTEC patří mezi servisně dražší modely a co tě dříve či později nemine, jsou rozvodové řetězy, napínáky a alternátor. Výměna řetězů tě vyjde finančně stejně jako ventily. Je to prakticky stejná práce a je dobré to dělat zároveň. Takže pokud ti tahle faktura přišla vysoká, doporučuji VTEC urychleně prodat jako "připravenou na sezónu" a koupit nějaký spolehlivý a servisně nenáročný italský stroj.
scalla píše: Vidím, že místní odborná veřejnost se opět vyřádila. Zvláště komentáře odborníků, kteří VTEC viděli s bídou na fotce mají svou nedocenitelnou hodnotu.
V prvé řadě - cena prací za 13 tis., tak jak byly uvedeny, nejen že není přemrštěná, ale prakticky hraničí s charitou.
Mara VFR zde odhadl cenu dílu na 6500 kč, což je myslím velmi dobrý odhad. Můžeme se tady dohadovat o stovce za litr oleje, ale jinak to sedí.
Zbývá 7 tis za práci, což je myslím velmi slušná cena. Popis, co obnáší udělat ventily na VTECu je na VFR stránkách v sekci návody a technika. Rozhodně to není práce na dvě hodiny, jak si zřejmě někteří myslí. Osobně mi nepřijde přemrštěná cena 7 tis. jen za ty ventily. A tady byla ještě navíc vyměněna kapalina ve spojce, v brzdách, olej v tlumičích. Vzduchový filtr nepočítám, to je s ventilama při jednom.
Poznámka Freedoma o vahadlech (dvou), které stojí kolem litru na ebayi. Do toho bych šel. Problém je, že VTEC nemá vahadla, ale zdvihátka, kterými se zároveň seřizují vůle. Proto se musí měnit, i když je to jinak prakticky nezničitelná součástka. Je to bohužel poměrně drahé řešení, ale z hlediska konstrukce jej Honda vyhodnotila jako nejlepší. Na druhou stranu, jednou seřízený VTEC následně vydrží poměrně dlouho. Nemám zase najeto tolik, abych mohl dělat hlubší závěry. Ale zdvihátko, které jsem měnil ve 48 tis. km se následujících 50 tis. km nehlo.
Bohužel konkrétně VTEC patří mezi servisně dražší modely a co tě dříve či později nemine, jsou rozvodové řetězy, napínáky a alternátor. Výměna řetězů tě vyjde finančně stejně jako ventily. Je to prakticky stejná práce a je dobré to dělat zároveň. Takže pokud ti tahle faktura přišla vysoká, doporučuji VTEC urychleně prodat jako "připravenou na sezónu" a koupit nějaký spolehlivý a servisně nenáročný italský stroj.
scalla píše: Vidím, že místní odborná veřejnost se opět vyřádila. Zvláště komentáře odborníků, kteří VTEC viděli s bídou na fotce mají svou nedocenitelnou hodnotu.
V prvé řadě - cena prací za 13 tis., tak jak byly uvedeny, nejen že není přemrštěná, ale prakticky hraničí s charitou.
Mara VFR zde odhadl cenu dílu na 6500 kč, což je myslím velmi dobrý odhad. Můžeme se tady dohadovat o stovce za litr oleje, ale jinak to sedí.
Zbývá 7 tis za práci, což je myslím velmi slušná cena. Popis, co obnáší udělat ventily na VTECu je na VFR stránkách v sekci návody a technika. Rozhodně to není práce na dvě hodiny, jak si zřejmě někteří myslí. Osobně mi nepřijde přemrštěná cena 7 tis. jen za ty ventily. A tady byla ještě navíc vyměněna kapalina ve spojce, v brzdách, olej v tlumičích. Vzduchový filtr nepočítám, to je s ventilama při jednom.
Poznámka Freedoma o vahadlech (dvou), které stojí kolem litru na ebayi. Do toho bych šel. Problém je, že VTEC nemá vahadla, ale zdvihátka, kterými se zároveň seřizují vůle. Proto se musí měnit, i když je to jinak prakticky nezničitelná součástka. Je to bohužel poměrně drahé řešení, ale z hlediska konstrukce jej Honda vyhodnotila jako nejlepší. Na druhou stranu, jednou seřízený VTEC následně vydrží poměrně dlouho. Nemám zase najeto tolik, abych mohl dělat hlubší závěry. Ale zdvihátko, které jsem měnil ve 48 tis. km se následujících 50 tis. km nehlo.
Bohužel konkrétně VTEC patří mezi servisně dražší modely a co tě dříve či později nemine, jsou rozvodové řetězy, napínáky a alternátor. Výměna řetězů tě vyjde finančně stejně jako ventily. Je to prakticky stejná práce a je dobré to dělat zároveň. Takže pokud ti tahle faktura přišla vysoká, doporučuji VTEC urychleně prodat jako "připravenou na sezónu" a koupit nějaký spolehlivý a servisně nenáročný italský stroj.
já si např. před servisem motorku odkapotovávám, abych "ušetřila" čas servisáka s mými kapotami...Pro někoho je to šup šup,ale pro mě je to taky nějaká hoďka práce sundat a nandat...
Jinak naporstý souhlas scalla!
1 reakcí na tento příspěvek Faktura PPT Moto Olomouc
1 reakcí na tento příspěvek Faktura PPT Moto Olomouc
ad 2nd - bulldogbiker - a nezakážeme ty servisy - co tady tak čtu jsou s nima jen problémy
ad 3rd - fandakk - to co je u ohc motoru mezi vačkou a ventilem je zdvihátko - hrníčkové zdvihátko - snad si nemyslíš, že je to dvoutakt.
Panebože za co?
Naposledy editováno 21.12.2013 14:19:21
mvmoto píše: ad 1st - enusim, osobně jsem si měnil ventilky na autě a do 3 měsíců bylo po nich, asi šmejd, ke zbytku se nedvyjádřím, nebyl jsem u toho, nevím co jste měli domluvené
ad 2nd - bulldogbiker - a nezakážeme ty servisy - co tady tak čtu jsou s nima jen problémy
ad 3rd - fandakk - to co je u ohc motoru mezi vačkou a ventilem je zdvihátko - hrníčkové zdvihátko - snad si nemyslíš, že je to dvoutakt.
Panebože za co?
evidentně,tě baví poučovat to co je ohc motor ví snad každej,ale ty jsi označil ohv za dvoutak,tak to napiš někomu kdo má harika,jinak ohv je vačka v bloku motoru nebo na klikovce a zdvihátky přes vahadla - koníky na kterých se šteluje vůle otevírají ventily,pak máš ještě rozvod SV, ano z klikovky převodem 2:1 máš recht,čau měj se
http://www.autoznalo...ladni-rozdeleni.html
Naposledy editováno 21.12.2013 20:59:40
OHV je zkratka pro over head valve, nemá to nic společného s umístěním vačkového hřídele (byť vačka je umístěná v bloku motoru), ale s umístěním ventilů.
Vačku přímo na klikovém hřídeli bych moc rád viděl, jak řeší převod 2:1?
Neoznačil jsem OHV za dvoutakt, pouze jsem narážel na elementární neznalost rozvodu OHC, kdy drtivá většina DOHC motorů zdvihátka používá. Takovému nesmyslnému až absurdnímu přirovnání se říká nadsázka a bohužel jsi to nepochopil.
Tak tedy, vysvětlím: Pokud někdo neví, kde hledat u OHC zdvihátko, pak by mě nepřekvapilo, kdyby nerozeznal dvoutaktní vs čtyřtaktní motor.
Motorku nemám, ani jednu. Fakt, dojeď se podívat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |