Mám dotaz asi to sem úplně nepatří ale přesto se musím zeptat .
Mám chrochtáka ( turbo diesel )
A do práce to mám relativně kousek cca 7 km .
Ale je mi hrozná zima na pazoury.
Existuje něco jako návlek na volant?
Aby mi to přes zimu topilo?
Díky všem
Ps na motorce mám vyhřívaný hefty :)
1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívaný volant
Jen s tím rozdílem, že byl na hadice zapojen obráceně a vodu tak táhl stejným směrem, jako pumpa za provozu. Klidně tak mohl běžet i chvíli po startu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
J.M.K. píše: Když už je řeč o webastu, tak kdo má možnost parkovat v dosahu zásuvky, pro toho bude jednoznačně lepší elektrický předehřívák . Sám jsem jej v jednom autě měl a naprostá spokojenost.
Jen s tím rozdílem, že byl na hadice zapojen obráceně a vodu tak táhl stejným směrem, jako pumpa za provozu. Klidně tak mohl běžet i chvíli po startu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
sqwer píše: Osobne a velmi dobre se znam s nejvyssim Webastakem v CZ:)...
Musim to spise osefovat na firme:)...
Naposledy editováno 14.01.2014 15:35:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
Ale samozřejmě, že dávat elektriku tam, kde by to znamenalo pokaždé natahovat a smotávat 50m káblu, je blbost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
Že to nepustí větrák, to ano, ale i to se dá pořešit malým zdrojem-nabíječkou, umístěnou vedle baterky a k ní dodělat pomocný obvod s relátkem, které sepne větrák (mimochodem, DEFA přímo takovou dobíječku vyrábí , ale stojí ranec). Navíc zároveň s ohřátím motoru i oživí baterku - kdežto webasto naopak baterku užere (pokud nemá vlastní).
Nebo namontovat po straně středního panelu větrák na 220V , ale podle mě je lepší udělat to propojení s větrákem v autě, než bastlit do kabiny další bazmek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
J.M.K. píše: valibuk> To holt záleží na situaci každého sódruha. Co vím, tak nynější majitel mého bývalého vozu je na tom dobře, jelikož doma má zásuvku hned vedle auta a i v práci si vydyndal místo blízko zásuvky, dal si časovač i tam, takže je na tom lépe, jak já - může si auto ohřát i před návratem z rachoty, ne jen ráno před cestou na šichtu.
Že to nepustí větrák, to ano, ale i to se dá pořešit malým zdrojem-nabíječkou, umístěnou vedle baterky a k ní dodělat pomocný obvod s relátkem, které sepne větrák (mimochodem, DEFA přímo takovou dobíječku vyrábí , ale stojí ranec). Navíc zároveň s ohřátím motoru i oživí baterku - kdežto webasto naopak baterku užere (pokud nemá vlastní).
Nebo namontovat po straně středního panelu větrák na 220V , ale podle mě je lepší udělat to propojení s větrákem v autě, než bastlit do kabiny další bazmek.
A není lepší svěřit to profesionálům, kteří tam nebudou nic bastlit a člověk nemusí řešit parkování u zásuvky?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
cort> Jenže profíci by v tomto případě udělali to samé - montáž ohříváku, nabíječky a větráku do kabiny, nebo udělat spínání hlavního větráku... řeč je o el. ohřevu. Krom toho ohříváky Perkins a Defa nemají čerpadlo, takže je tam další komplikace s řešením umístění, aby fungoval termosifon.
Proti Webastu nic nemám, jen poukazuju na to, že kdo parkuje převážně v garáži, pro toho je elektrika rozhodně lepší.
J.M.K. píše: valibuk> Však jsem také nad Webastem uvažoval už před lety do Accentu. Jenže holt u něj není kolem motoru tolik místa, jako u šáde. Sice by snad někam napasovat šlo, ale co jsem to řešil přímo s dealerem vozu, tak dle něj to měli přede mnou v plánu už další 3 majitelé a všichni si to nakonec rozmysleli. Už jen to, že ve finále je cena za vestavbu víc, jak dvojnásobkem ceny samotného bufíku.
cort> Jenže profíci by v tomto případě udělali to samé - montáž ohříváku, nabíječky a větráku do kabiny, nebo udělat spínání hlavního větráku... řeč je o el. ohřevu. Krom toho ohříváky Perkins a Defa nemají čerpadlo, takže je tam další komplikace s řešením umístění, aby fungoval termosifon.
Proti Webastu nic nemám, jen poukazuju na to, že kdo parkuje převážně v garáži, pro toho je elektrika rozhodně lepší.
Nejlepší patent měl můj soused, ráno o půl čtvrté vytáhl agregát, kterej jeho dědek šlohnul po skopčácíh, kteří ho měli na nahazování mezků. To napojil na svý dehtový Uno, dal mu napít Lybaru a kdy trochu chytlo, nechal ho ohřívat a šel si dělat svačinu. To trvalo asi hodinu, co patnáct minut se přidával jeden válec, ve finále i turbo. Pokoj dal, až když to přehnal s Lybarem a ten kepl shořel na prach. U něj bych samodomo elektrickej ohřev uvítal, ale on je nezaměstnanej, páč mu ve skladu přišli na to, že krade Lybar a na jiný auto díkybohu nemá peníze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
Nejlepší patent měl můj soused, ráno o půl čtvrté vytáhl agregát, kterej jeho dědek šlohnul po skopčácíh, kteří ho měli na nahazování mezků. To napojil na svý dehtový Uno, dal mu napít Lybaru a kdy trochu chytlo, nechal ho ohřívat a šel si dělat svačinu. To trvalo asi hodinu, co patnáct minut se přidával jeden válec, ve finále i turbo. Pokoj dal, až když to přehnal s Lybarem a ten kepl shořel na prach. U něj bych samodomo elektrickej ohřev uvítal, ale on je nezaměstnanej, páč mu ve skladu přišli na to, že krade Lybar a na jiný auto díkybohu nemá peníze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
Ještě bývalý spolužák, když loni u mě viděl ten el. předehřívák v Puntu, tak tvrdil, že to má v ochcávce udělané tak, že má namontovaný "kapacitátor" (což jsem tehdy netušil, co jest zač, až nedávno jsem o tom něco našel - baterka vysokokapacitních kondenzátorů, schopná i nahradit běžnou Pb startovací baterku), z kterého napájí tu pomocnou el. topnou mřížku před větrákem a větrák, ovládání tvoří pár součástek a má to dálkové ovládané. Zmáčkne ovladač a za 20 minut má v autě teplo. Jenže tím vyhřívá jen vnitřek, motor neohřeje.
Jinak zajímavá příhoda se sousedem... jestli to musel natáčet 12V centrálou, tak to až nutí k zamyšlení, že neupekl starter. Cákat do sání Lybar by mě teda nenapadlo. Z hlavy teď nevím, jaký ropelec se do Una dával, ale ten 1698ccm, co se montoval do Punta, se moc nepovedl. Za to ten 2.5D, ten nemá konkurenci.
Ještě to s tím Lybarem mně připomíná zimní natáčení Liány, na to jsme museli být dva. Odklopit lavici, já sednul za lívanec, kolega venku cáknul několikavteřinovou dávku startspreje do sání, rychle skočil dovnitř, popadnul přidavač, já plyn na podlahu, starter... a tak po deseti vteřinách pomalého převalování se ta potvora rozeřvala. Ale ne, že by se chytal jeden válec za druhým, motor čapnul hned na všechny a běžel jako víno.
Naposledy editováno 14.01.2014 18:11:43
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
b0b4n píše: Zlatej Trabant s bufíkem... Člověk to z okna nahodil a pak přišel do vytopeného auta a chápavě pozoroval škrabače předních skel...
Ale ať jsem k tématu..
Přidělej si na volant vyhřívané hefty a máš to.
Můžeš mi prosím definovat bufíka u Trabanta? Protože já si pamatuju jen bufík v T613
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
valibuk> Příhoda s lívanci? Sem s ní, ať se také zasměju. Jinak pravda, na tu ochranu baterky jsem zapomněl, beru zpět. Ale v některém starším vlákně, kde se bufíky řešily, to někdo zmiňoval, že měl dvě baterky a snad origo od výrobce.
cort> Trefné přirovnání s těmi kopřivami. Podobně se u článků o postupu prací na Costě Concordii stále objevují v diskusích příspěvky, proč loď hned rozebírat? AAA auto ji prý rádi odkoupí, opláchnou, nastříknou a následně začnou nabízet jako "nehavarovanou, málo používanou, jen pár kosmetických vad".
1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívaný volant
z jedné strany rejdu na druhou je to cca 3 otáčky volantu...což je v podstatě nereálné tam něco namotat.takže nic.
musí to být už udělané v tom pásku,co vede k begu,multifunkci a pod...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
valibuk píše: Dolph-cz> vyhřívaný volant má hromada aut ve výbavě,takže to nějak jde.
jsem psal,že to musí být v tom pásku,přečti si to ještě jednou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant
valibuk píše: Save77> jo jo,je tam mělo to tu výhodu,že to namontoval každej a tu nevýhodu,že to nebylo uplně bezpečný
No právě! To zas bude prča, až začne mrznout a šikulové začnou pod diesely strkat teplomety