Téma: Vyhřívaný volant
 
13.1.2014 v 23:17
Ahoj všem

Mám dotaz asi to sem úplně nepatří ale přesto se musím zeptat .

Mám chrochtáka ( turbo diesel )
A do práce to mám relativně kousek cca 7 km .
Ale je mi hrozná zima na pazoury.
Existuje něco jako návlek na volant?
Aby mi to přes zimu topilo?


Díky všem

Ps na motorce mám vyhřívaný hefty :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 16:59 | Nahoru | #1
J.M.K.> Jako je mi to jasný a bude (ten el. předehřev) stát i víc. Ale nebudou objevovat Ameriku metodou pokus - omyl. Za mě stejně to Webasto vede. Jak psal Valibuk, nejezdíš pořád to samé, kde to jde píchnout na elektriku.

Nejlepší patent měl můj soused, ráno o půl čtvrté vytáhl agregát, kterej jeho dědek šlohnul po skopčácíh, kteří ho měli na nahazování mezků. To napojil na svý dehtový Uno, dal mu napít Lybaru a kdy trochu chytlo, nechal ho ohřívat a šel si dělat svačinu. To trvalo asi hodinu, co patnáct minut se přidával jeden válec, ve finále i turbo. Pokoj dal, až když to přehnal s Lybarem a ten kepl shořel na prach. U něj bych samodomo elektrickej ohřev uvítal, ale on je nezaměstnanej, páč mu ve skladu přišli na to, že krade Lybar a na jiný auto díkybohu nemá peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívaný volant

14.1.2014 v 17:37 | Nahoru | #2
cort> Tak webasto je dobrá věc, kor když máš ještě kam dát druhou baterku, která webasto napájí a při běžícím motoru se relátkem připojí k hlavní baterce, aby se dobila. Pak neriskuješ, že webasto vyžahne baterku a už pak nenatočíš. Jenže hlavní problém u dnešních aut (těch nejčastěji provozovaných) je právě volné místo na napasování toho všeho.
Ještě bývalý spolužák, když loni u mě viděl ten el. předehřívák v Puntu, tak tvrdil, že to má v ochcávce udělané tak, že má namontovaný "kapacitátor" (což jsem tehdy netušil, co jest zač, až nedávno jsem o tom něco našel - baterka vysokokapacitních kondenzátorů, schopná i nahradit běžnou Pb startovací baterku), z kterého napájí tu pomocnou el. topnou mřížku před větrákem a větrák, ovládání tvoří pár součástek a má to dálkové ovládané. Zmáčkne ovladač a za 20 minut má v autě teplo. Jenže tím vyhřívá jen vnitřek, motor neohřeje.

Jinak zajímavá příhoda se sousedem... jestli to musel natáčet 12V centrálou, tak to až nutí k zamyšlení, že neupekl starter. Cákat do sání Lybar by mě teda nenapadlo. Z hlavy teď nevím, jaký ropelec se do Una dával, ale ten 1698ccm, co se montoval do Punta, se moc nepovedl. Za to ten 2.5D, ten nemá konkurenci.
Ještě to s tím Lybarem mně připomíná zimní natáčení Liány, na to jsme museli být dva. Odklopit lavici, já sednul za lívanec, kolega venku cáknul několikavteřinovou dávku startspreje do sání, rychle skočil dovnitř, popadnul přidavač, já plyn na podlahu, starter... a tak po deseti vteřinách pomalého převalování se ta potvora rozeřvala. Ale ne, že by se chytal jeden válec za druhým, motor čapnul hned na všechny a běžel jako víno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist