Po průzkumu jsem výběr zúžil na 2 oleje a ocenil bych nějaký fundovaný názor. Podle manuálu je předepsán olej viskozity 20W-50 a splňujíci alespoň API SD. První možnost je speciální olej pro veterány Elf, splňující normu API SE, o jehož složení nevím nic (ale má super obal
Druhá možnost je Valvoline, který tam leju v současnosti. Výhodou je, že má údajně zvýšený podíl ZDDP, ale přesné číslo opět chybí. Nevýhodou je, že má API SL, takže obsahuje i čistící aditiva, která pro motor bez klasického filtru a zanesený karbonem můžou znamenat velké problémy. Za názory děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
U Valvoline jsem našel dva materiály pro Evropský typ, jeden udává 0,5-2%, druhý 1-2,5%. Teď jde ještě o ty detergenty, aby mi to nerozpouštělo usazeniny, každopádně asi u něj teda zůstanu.
Mimochodem, o nějakém oleji s hodně ZDDP ve specifikaci 15W-40 nevíš? Potřebuju to taky do V8 ameriky, díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Třeba tenhle Shell má 1-2,4% Myslím že to bude dobrej olej, ale nevím jistě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Myslím si totiž, že kromě těch někdy nebezpečných čistících aditiv mají ty lepší oleje i aditiva, která jsou naopak prospěšná a o kterých se výrobcům v té době ani nezdálo.
Nějak se mi nechce tam dávat třeba Cinol se specifikací SD s kdovíjakým základovým olejem, když za podobnou cenu můžu mít třeba Shell s SJ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Myslím si že API klasifikace může napovědět, ale rozhodně neřekne celou pravdu. Těch písmenek API se dá dosáhnout různými způsoby. Může to bejt levnej olej napranej aditivama tak aby splňoval tu normu, nebo naopak drahej kvalitní olej, kterej se při testech do tý normy taky vejde. Což je si myslím případ moto olejů s API SM, protože výrobce moto oleje celkem nemá zájem honit klasifikaci API.
Pokud si doteď používal olej kterej usazeniny rozpouští, měl bys mít čistej motor a olej nemůže rozpustit nakumulovaný usazeniny, protože je čistí průběžně.
e: vybíral bych olej značek kterejm věřím. Což by třeba Cinol nebyl.
Naposledy editováno 05.02.2014 13:40:14
Co jsem o tom načetl, tak s tebou úplně souhlasím, nej pro staré motory jsou minerální oleje s kvalitním základem a tím pádem minimem aditiv.
Co do toho lili lidi přede mnou, to netuším. Já do Guzziny dávám ten Valvoline 20W50 VR1 Racing a zůstanu asi u něj, není drahý a i když určitě nedosahuje kvalit stejného oleje z USA, tak ani ten evropský nebude žádný šmejd.
Do Ameriky jsem ze začátku lil Shell Helix HX3 15W-40 (červený) a pak přešel na kvalitnější HX5 (žlutý). Je fakt, že je černý jako bota po pár stovkách km, ale měním často a doufám, že to vychytá filtr. Možná přejdu na Valvoline nebo Elf, protože na benzínce je ten Shell hodně drahý a na eshopech zase moc nevěřím původu.
1 reakcí na tento příspěvek Olej s vysokým obsahem zddp
Naposledy editováno 05.02.2014 20:42:54
Takže asi nejjistější řešení je spoléhat na minerál s hodně ZDDP (které se tam dává proto, že je levné, ne proto, že by nic lepšího nebylo, to máš pravdu).
Mimochodem, řekl bych, že v dnešních motorech hraje významnou roli i povrchová úprava součástek, to se s kovařinou 60tých let nedá srovnávat.
Napriklad STP Oil Treatment.
Jinak souhlasim s vyse uvedenym, ze obsah ZDDP uz nebude tak zasadni, nebot kvalita zakladovych oleju je vyssi nez v minulosti.
Naposledy editováno 05.02.2014 21:49:36
2 reakcí na tento příspěvek Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
jack.fx píše: Třeba tady si mužeš zddp koupit pak si namixovat olej podle potřeby.
Min. odber 10 tun ?
jack.fx píše: Třeba tady si mužeš zddp koupit pak si namixovat olej podle potřeby.
Min. order:10 Tons Ale i tak díky
S tím neni lehký experimentovat, protože tam toho musí být tak akorát (škodí málo ale i moc) a prakticky nejde zjistit, kolik tam toho v tom oleji už je, viz příspěvky výš, kde uvádějí max rozsah.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Naposledy editováno 06.02.2014 18:45:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Mimochodem, omezení ZDDP se údajně vztahuje jen na třicítkové oleje (0W-30, 5W-30, atd), takže i moderní minerály toho mají dost. Já nakonec zůstal u Valvoline 20W-50, kterej je hodně oblíbenej právě i u jezdců na BMW.
A absence filtru se prostě musí řešit častou výměnou, já mám interval max 3.000 km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Pro Stey: nevím kde berete takové hrozné rozpětí 1-2,4. S tím zinkem je to asi tak že tam musí být uvedeno to "SG" společně s tou modernější normou, např. API SG SJ SH. Pak je jasné, že to můžu nalít i do té starožitnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Co se týče snášenlivosti tehdejších materiálů, tak nevím o ničem, co by si vadilo, korkové těsnění vík venitlů mi nesáklo s žádným olejem. Můžeš to nějak rozvést? Ja se dočet jen o nebezpečí pro převodovku motorky, kam by neměl přijít olej se specifikací GL5, protože obsahuje nějaké sloučeniniy síry, které vadí součástkám z mosazi a bronzu.
To rozpětí berem z bezpečnostních listů. Oni výrobci neradi udávají přesný složení svých produktů. A API se pokud vím udává jen jedno, protože je to zpětně kompatibilní se všema před tím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Ničím jsi se mě nedotkl, psal jsem nějak protivně? To bych nerad, protože jsem tohle vlákno založil právě proto, abych se dozvěděl co nejvíc a všech názorů si vážím.
Jaké slitiny se tedy nesnesou s moderními minerálními oleji? Bavíme se o motorech z přelomu 60./70. let. Já našel tu bronz a mosaz, ale jen v převodovce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
Docela by mě zajímalo, jaký byl v tom testu rozdíl mezi nejlepším a nejhorším olejem. Mám totiž pocit, že i když tu z toho děláme strašnou vědu, tak pokud dodržíš alespoň předepsaný specifikace, tak snad ani nejde koupit olej, který by tomu motoru vyloženě uškodil. Ale to je jen můj amatérský názor, protože já se řídím tím, že radši horší olej a častější výměnu než nějaký longlife leštěný prd, co tam koluje 30.000 km.
Jo a ten Vertex Retro vypadá skvěle, škoda že je odkudsi z Nového Zélandu a tady se neprodává
Naposledy editováno 08.02.2014 23:41:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp
valvoline msds
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 12 | 15.3.2024 v 08:52 xb |
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 19 | 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák |
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special | Ferino99 | 12 | 7.5.2023 v 11:16 krokoš |
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special | jarda24 | 14 | 2.1.2023 v 13:27 chabm |
Moto Guzzi V7 chrastění od spojky Moto Guzzi V7 Special | chabm | 7 | 5.11.2021 v 18:15 Pája19 |