Téma: Olej s vysokým obsahem zddp
Zdravím. Potřeboval bych poradit čí podebatovat ohledně oleje vhodného do starého OHV motoru s plochými zdvihátky ventilů (flat tappet), tzn. že nemá na styku s vačkou váleček (roller tappet). Údajně tahle konstrukce vyžaduje zvýšený podíl aditiv obsahujících zinek a fosfor (ZDDP), který je ale od zavedení normy API SH omezen a s každým dalším písmenem klesá. Bohužel, složení oleje si každý výrobce hlídá, včetně obsahu ZDDP, takže nevím, podle čeho se orientovat.

Po průzkumu jsem výběr zúžil na 2 oleje a ocenil bych nějaký fundovaný názor. Podle manuálu je předepsán olej viskozity 20W-50 a splňujíci alespoň API SD. První možnost je speciální olej pro veterány Elf, splňující normu API SE, o jehož složení nevím nic (ale má super obal
Druhá možnost je Valvoline, který tam leju v současnosti. Výhodou je, že má údajně zvýšený podíl ZDDP, ale přesné číslo opět chybí. Nevýhodou je, že má API SL, takže obsahuje i čistící aditiva, která pro motor bez klasického filtru a zanesený karbonem můžou znamenat velké problémy. Za názory děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2014 v 13:39 | Nahoru | #1
Redguy> teď už ti můžu říct jen svůj názor, kterej ale bude podobně "odbornej" třeba jako ten tvůj Protože jsem si o olejích dost přečetl a zjišťoval, ale to neznamená že tomu opravdu rozumím. A ty se ptáš tak, že odpovědět může jenom člověk kterej tomu opravdu rozumí. Takže to ber z rezervou.

Myslím si že API klasifikace může napovědět, ale rozhodně neřekne celou pravdu. Těch písmenek API se dá dosáhnout různými způsoby. Může to bejt levnej olej napranej aditivama tak aby splňoval tu normu, nebo naopak drahej kvalitní olej, kterej se při testech do tý normy taky vejde. Což je si myslím případ moto olejů s API SM, protože výrobce moto oleje celkem nemá zájem honit klasifikaci API.

Pokud si doteď používal olej kterej usazeniny rozpouští, měl bys mít čistej motor a olej nemůže rozpustit nakumulovaný usazeniny, protože je čistí průběžně.

e: vybíral bych olej značek kterejm věřím. Což by třeba Cinol nebyl.

Naposledy editováno 05.02.2014 13:40:14

(reakce na) Olej s vysokým obsahem zddp

5.2.2014 v 14:15 | Nahoru | #2
Stev> No právě, že tohle je už takový vyšší level, obvykle ti každý akorát řekne ať se podíváš do manuálu, kde jsou ale oleje, které už 40 let neexistují. Takže první nelehký úkol byl vůbec odladit jakým normám to tenkrát odpovídalo.

Co jsem o tom načetl, tak s tebou úplně souhlasím, nej pro staré motory jsou minerální oleje s kvalitním základem a tím pádem minimem aditiv.

Co do toho lili lidi přede mnou, to netuším. Já do Guzziny dávám ten Valvoline 20W50 VR1 Racing a zůstanu asi u něj, není drahý a i když určitě nedosahuje kvalit stejného oleje z USA, tak ani ten evropský nebude žádný šmejd.

Do Ameriky jsem ze začátku lil Shell Helix HX3 15W-40 (červený) a pak přešel na kvalitnější HX5 (žlutý). Je fakt, že je černý jako bota po pár stovkách km, ale měním často a doufám, že to vychytá filtr. Možná přejdu na Valvoline nebo Elf, protože na benzínce je ten Shell hodně drahý a na eshopech zase moc nevěřím původu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special Redguy 12 15.3.2024 v 08:52 xb
Enamel barvy na motor zkušenosti Moto Guzzi V7 Special Redguy 19 26.1.2024 v 08:53 ktm525smerák
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special Ferino99 12 7.5.2023 v 11:16 krokoš
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special jarda24 14 2.1.2023 v 13:27 chabm
Moto Guzzi V7 chrastění od spojky Moto Guzzi V7 Special chabm 7 5.11.2021 v 18:15 Pája19


TOPlist