To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.
Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56
pylot píše: gugo> Nemam pruh a ani plošku, ale nelíbí se mi, že z Fantoma všichni dělaj blbce, ale nikdo vlastně nepopsal žádnej reálnej problém, proč by to neměl dělat. Jen si tu všichni honěj trika a navzájem se plácaj po zádech jaký jsou borci. Fantom hodil návod pro kutily, který maj problém s ploškou na středu dezénu. Ploška znatelně zhoršuje jízdní vlastnosti a on ji umí odstranit a zachovat tak vlastnosti, který má guma mít, a místo toho, aby mu někdo poděkoval, někdo ho poplácal po zádech a někdo doplnil, že je potřeba při tom dávat pořádně bacha, tak si z něj akorát všichni dělaj prdel a plkaj úplný kraviny o tom, že vyhazuje peníze, kurví gumu a že je sebevrah. Mě to přijde smutný, že ze sebe ty lidi takhle dělaj voly.
Chlape to nemyslíš vážně.Blbce ze sebe udělal tím co tu napsal a jak pak reagoval

Proč to nemá dělat: 1.nemáš tak přesný ruce abys tu gumu zakulatil tak dobře aby to nezhoršilo jízdní vlastnosti v náklonu.
2.Jak víš jak hluboko si můžeš troufnout to ubrat?když bude velká plošťka tak tu gumu můžeš docela oslabit?ne?
3.Tohle se dá vyřešit 2.nebo 3.směsovkou,nebo stylem jízdy.
4.Bezpečnost nevyjímaje!
Fantom40 píše: Quikec> Zase kecy. Žádnej smrad, pohodová práce. Guma šla hezky dolů. Je kulaťoučká. Hloubka odvodových drážek všude stejná. Co na tom nedokážete pochopit. Mrzí vás že Vás to nenapadlo. Tak nabízím komukoli! přijeď a já ti gumu upravím. A pak se můžeš vyjádřit jestli je to OK.
...jak hloubka odvodových drážek všude stejná? Na mojí gumici se kupříkladu směrem ke krajím hloubka drážek snižuje a to i u nový gumy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Tak pane paciente co jste dělal? Ale brousil jsem zadní gumu na motorce, měl jsem to na stojánku rozjetý na trojku a jak se mi seknul pilník a vletěl mi do břicha tak jsem se lekl, kopnul do motorky ta spadla a přejela mě. Aha, tak sestro připravte sál a vrtulník už můžete poslat pryč ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
homat píše: Asi je nejvyšší čas na to aby zdravotnictví nebylo "zadarmo".
Tak pane paciente co jste dělal? Ale brousil jsem zadní gumu na motorce, měl jsem to na stojánku rozjetý na trojku a jak se mi seknul pilník a vletěl mi do břicha tak jsem se lekl, kopnul do motorky ta spadla a přejela mě. Aha, tak sestro připravte sál a vrtulník už můžete poslat pryč ...
Mam obed na monitoru





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.



1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Quikec> Zase kecy. Žádnej smrad, pohodová práce. Guma šla hezky dolů. Je kulaťoučká. Hloubka odvodových drážek všude stejná. Co na tom nedokážete pochopit. Mrzí vás že Vás to nenapadlo. Tak nabízím komukoli! přijeď a já ti gumu upravím. A pak se můžeš vyjádřit jestli je to OK.
ja jsem ti tam napsal radu - priste kup dvousmes a nemusis resit tyhle kraviny. O tom jestli to pomuze nebo ne se nedohaduju,jen rikam,ze je to zbytecna,nebezpecna prace s nejistym vysledkem


edit: a taky jsem psal,ze ploska se obcas na gume muze udelat. Jen se mi proste nelibi tohle reseni

Naposledy editováno 09.02.2014 12:42:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
nastartujte, pridejte plyn a pustte spojku. pak udelejte kolecko doleva, pak doprava (motorka v naklonu). maminka vas pochvali, sousedi vas pochvali a navic pokud nejste levy jak turecka savle tak udelate krasny kolecka a kourovou show. lepsi nez to brat pilnikem ne :D
3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Fantom40 píše: Quikec> Mám dvousměs. Ploška se nedělá tak do 5tis,/km pak chceš nechceš se začne objevovat.
Jestli máš dvousměs a dělá se ti taková ploška že jí musíš řešit tímto způsobem tak je asi někde chyba a gumou to nebude.
Fantom40 píše: Quikec> Já budu rád až to někdo vyzkouší a pak přidá komentář. Jinak to je suché tlachání bez opodstatnění. Vždyť rašple udělá ještě lepší práci než hrubý asfalt. A bez rizika pádu. Vše proměříš posuvnicí!
Ano dobrovolně pudu do garáže si zničit gumu a riskovat že si ublížim, rozbiju motorku a poničim garáž. Už běžím


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
1) Nesouhlasím s Fantomem, že tam máte dát trojku. Dejte tam jedničku a kolo se bude točit pěkně v klidu.
2) Pokud přiložíte pilník plochou částí ke gumě tak, aby mezi nabíhající gumou a plochou byl hodně ostrý úhel, tak se pilník nekousne. Pokud jste jelita a budete mít ostrý úhel mezi odbíhající gumou a plochou, tak se vám pilník zakousnout může, vytrhne se vám z té ruky, kterou přidržujete pracovní část pilníku a pilník odskočí od gumy a zůstane vám rukojetí v ruce. Pokud se leknete a pustíte ho úplně, tak odskočí asi metr daleko. Na jedničku na volnoběh se to kolo točí pěkně v klidu a nikam ho to nezahodí.
3) Nějak nechápu že se někdo opře o přesnost rukou, oka a šuplery a nevadí mu o 3 mm sjetá ploška. I když to neudělám na desetiny milimetru, tak to pořád dokážu hodně podstatně vylepšit. Žádná guma, která něco najela, už nemá původní profil. Jde ale o hladkost tý gumy. Pokud je u plošky schod, tak je to špatně. Pokud odstraním schod a guma má ve výsledku mírně jiný profil, než měla jako nová, tak jsem gumě pomohl. On neexistue ani žádný univerzální správný profil. Jde jen o hladkost a plynulost ovládání.
4) Žádný zeslabení gumy se nekoná. Pokud je na gumě vzorek, tak je to stále pevná a bezpečná guma, pokud mám takovou plošku, že jsem sjel vzorek, tak je guma sjetá, nic nerovnám a vyhodím ji. To je snad jasný.
5) Argument, že praskne stojan, je mimo. Pokud máte stojan, kterému nevěříte, tak na něj přece motorku nepostavíte. Mám obyčejný trubkový stojan pod kyvku a unese motorku, mě a i spolujezdce.
Je to jako se vším jiným. Pokud si na to nevěříte, nemáte na to ruce, nebo nevíte jak na to, tak to nedělejte, ale pokud víte jak na to a jste šikovný, tak směle do toho, pomůžete si.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

Já si tedy na svých motorkách tu gumu raději za ty prachy sjedu celou

edit: po dálnicách se snažim nejezdit (loňi jen jednou kousek, neb jsem tam byl zaveden někým jiným )

Naposledy editováno 09.02.2014 13:10:27
3 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
P.S., přidávám jednu radu pro ty co nenajeli za minulou sezónu dost kilometrů. Dá se to jednoduše vyřešit, stačí vám k tomu stojan pro přední kolo a druhá motorky s centrálním stojanem. Svojí motorku dáte na stojan za přední kolo, tak aby přední kolo bylo ve vzduchu, druhou motorku dáte na hlavní stojan a přisunete k první motorce tak aby se dotýkala zadním kolem kola předního. Pak nastartujete druhou motorku a zařadíte za 5 a dáte plný plyn. Stačí teď už jenom sledovat tachometr na první motorce aby jste nepřejeli až do kilometrového plánu pro tuhle sezónu. Jestli si myslíte, že je to blbost tak si to nejdřív vyzkoušejte, funguje to perfektně

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovní moto pro začátečníka do 12... [1, 2] Kawasaki ER 6F, Suzuki GSX 650 F, Yamaha XJ6 Diversion F | Studge | 39 | 30.10.2024 v 11:49 Explicitni_Euler |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
výkon dynama Suzuki GSX 650 F | radunahk | 19 | 25.11.2021 v 13:44 odgin |
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F | Lisus | 0 | 21.4.2021 v 14:16 Lisus |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |