Téma: Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.

Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56

1 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:06 | Nahoru | #1
PetrL3, JR.., Krysoid>
1) Nesouhlasím s Fantomem, že tam máte dát trojku. Dejte tam jedničku a kolo se bude točit pěkně v klidu.
2) Pokud přiložíte pilník plochou částí ke gumě tak, aby mezi nabíhající gumou a plochou byl hodně ostrý úhel, tak se pilník nekousne. Pokud jste jelita a budete mít ostrý úhel mezi odbíhající gumou a plochou, tak se vám pilník zakousnout může, vytrhne se vám z té ruky, kterou přidržujete pracovní část pilníku a pilník odskočí od gumy a zůstane vám rukojetí v ruce. Pokud se leknete a pustíte ho úplně, tak odskočí asi metr daleko. Na jedničku na volnoběh se to kolo točí pěkně v klidu a nikam ho to nezahodí.
3) Nějak nechápu že se někdo opře o přesnost rukou, oka a šuplery a nevadí mu o 3 mm sjetá ploška. I když to neudělám na desetiny milimetru, tak to pořád dokážu hodně podstatně vylepšit. Žádná guma, která něco najela, už nemá původní profil. Jde ale o hladkost tý gumy. Pokud je u plošky schod, tak je to špatně. Pokud odstraním schod a guma má ve výsledku mírně jiný profil, než měla jako nová, tak jsem gumě pomohl. On neexistue ani žádný univerzální správný profil. Jde jen o hladkost a plynulost ovládání.
4) Žádný zeslabení gumy se nekoná. Pokud je na gumě vzorek, tak je to stále pevná a bezpečná guma, pokud mám takovou plošku, že jsem sjel vzorek, tak je guma sjetá, nic nerovnám a vyhodím ji. To je snad jasný.
5) Argument, že praskne stojan, je mimo. Pokud máte stojan, kterému nevěříte, tak na něj přece motorku nepostavíte. Mám obyčejný trubkový stojan pod kyvku a unese motorku, mě a i spolujezdce.

Je to jako se vším jiným. Pokud si na to nevěříte, nemáte na to ruce, nebo nevíte jak na to, tak to nedělejte, ale pokud víte jak na to a jste šikovný, tak směle do toho, pomůžete si.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:10 | Nahoru | #2
pylot> Pěkně napsáno. DĚKUJI.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
výkon dynama Suzuki GSX 650 F radunahk 19 25.11.2021 v 13:44 odgin
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F Lisus 0 21.4.2021 v 14:16 Lisus
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F Lisus 15 17.8.2020 v 20:36 Lisus


TOPlist