Téma: motul chain paste
28.4.2014 v 18:03
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?

2 reakcí na tento příspěvek motul chain paste

28.4.2014 v 19:46 | Nahoru | #1
Zkušenost nemám, ale mám rozum. Řetěz potřebuješ mít namazaný uvnitř, čili válečky a vnitřní stěny užších článků. Už z videa je patrné, jak krásně maže řetěz z boční strany a tam, kde to má smysl je vazelíny minimum. Aby jsi namazal válečky, musel by jsi to držet kolmo z horní strany kde je vidlice.
Jedinou výhodu vidím v tom, že si s takto NEnamazaným řetězem nezaprskáš motorku jako se sprejem a zabiješ tím štětečkováním půl hodiny, tak budeš mít méně času na ježdění a ušetříš za benzín.

Holt tohle je produkt dnešní doby. Není důležité, aby to bylo lepší, ale mít nový produkt na kterém se při správné reklamní omáčce dají trhnout prachy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

28.4.2014 v 23:16 | Nahoru | #2
fidlimydli> Válečky bych nemazal,protože se na ně nalepí prach a pak mu vydřou pastorek a rozetu.Hlavně namazat styčné části řetězu a okroužky,aby se nevydřely a neuniklo mazivo co je vevnitř válečku.

Naposledy editováno 28.04.2014 23:27:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

28.4.2014 v 23:35 | Nahoru | #3
filboy>
Dnes se používají téměř výhradně zapouzdřené řetězy, čili mazat jej mezi čepem a válečkem jako u jízdního kola není potřeba a ani to díky O nebo X kroužkům nejde. Já vidím smysl mazání řetězu tam, kde dochází k nějakému tření a u mého řetězu k němu dochází mezi ozubeným kolem, válečkem a vnitřními články.
Pokud jsi perfekcionalista a započítáváš i tření vzduchu o vnějšek řetězu, tak si jej tím štětečkem pěkně natři.

Edit: Jelikož jsi zcela změnil příspěvek, nedává to smysl, ale měnit už to nebudu.

Naposledy editováno 28.04.2014 23:37:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 00:01 | Nahoru | #4
fidlimydli> Já to změnil schválně.Špatně jsem se vyjádřil.
Je mi jasné,že v řetězu je trvalá nápln tuku,která je tam chráněna O nebo X kroužkem.
Ale ze všeho nejdůležitější je namazat místo,kde dochází k nějakému tření a to je mezi článkem a kroužkem.Pokud ten kroužek pojede na sucho,tak se ti vydře,prdne a vyletí ti ven mazivo,co je mezi válečkem a čepem.Ten článek se pak zadře a je po řetězu.
Když namažeš váleček,tak se ti na něj nalepí prach a funguje to jak brousek a vydřeš rozetu a pastorek.
Při správné funkci se ten váleček zaklesne do zubu a nijak se vůči rozetě nebo pastorku nehne,řetěz se ohýbá ve spoji úzkých a širokých článků v místě kroužku a proto hlavně tam mazat.

motul chain paste

29.4.2014 v 00:10 | Nahoru | #5
Výtah z článku zde na m.cz Motořetězy
Úplně nakonec se doporučuje řetěz ještě alespoň hadrem otřít – mazivo přece jen občas zůstane i tam, kde nemá, například na povrchu válečků by se tak mohly usazovat nečistoty, což by ozubeným kolečkům na životnosti nepřidalo….
Je tam i krásně vidět,kde se má mazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 00:20 | Nahoru | #6
fidlimydli> Hele,ale v jednom se shodnem.
Že to v tom videu maže naprd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 00:30 | Nahoru | #7
filboy>
Že se ti zaklesne váleček do rozety, otočí se kolem čepu a nijak se vůči rozetě nehne je pěkná teorie a kdyby platila, nemohlo by tím pádem dojít ani k vydření rozety nečistotami jak píšeš.
Skutečnost je taková, že tam ke tření dochází při náběhu na zub a opuštění i když se kroužek odvaluje a opotřebení při styku na sucho je mnohem vyšší, než opotřebení olejem s nečistotami. Další tření je vnitřními články o boky rozety při nasouvání na zub. Kdybychom měli být úplně důslední, nečistoty tam nemají co dělat, protože máš řetěz udržovat neustále namazaný a čistý jak píší v každém návodu.
O kroužky se namažou přirozeně při mazání nutných částí ať už rozptylem spreje, nebo navzlínáním. Navíc je kroužek mazán z vnitřní strany náplní v řetězu a funguje na stejném principu jako gufero, které taky nemusíš z druhé strany mazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 00:54 | Nahoru | #8
fidlimydli> Tyto vysoce jakostní oceli mají vcelku malé povrchové tření a nevydírají se tak jako když jim tam přidáš "brusivo".
Si to zkus,vem si z řetězu dvě osmičky a zkus s nimi o sebe třít a pak mezi ně dej trochu prachu nebo jemnej smirek a uvidíš ten rozdíl.
Právě to přirovnání k tomu guferu tady absolutně nesedí.
Ano,gufero mazat z druhé strany nemusíš,ale kroužek v případě řetězu ANO,protože dochází k tření s vnějším článkem.

(reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 01:04 | Nahoru | #9

filboy píše: fidlimydli> Hele,ale v jednom se shodnem.
Že to v tom videu maže naprd.


To jo, nikam to nezateče, jen tím oblemtá řetěz zvenku jedné strany a na tu vrstvu, kterou pořádně rovnoměrně nerozetře nachytá akorát všechen prach.

(reakce na) motul chain paste

29.4.2014 v 01:29 | Nahoru | #10
filboy>
Rozdíl mezi guferem a kroužkem je jen v tom, že gufero těsní radiálně hřídel a kroužek axiálně plochu, čili je to jakési dvoustranné radiální gufero, protože oba těsní pohybující se materiál, který je mazaný z jedné strany.

Já myslím, že náš spor je problematický v tom, že každý má namysli extrém. Ty máš na mysli kýbel vazelíny a tím pádem plno bordelu na řetězu a já zase v podstatě odmaštěný řetěz, přičemž ideální stav je v nepatrném olejovém filmu na který se nic nechytá. A tím bych to ukončil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kdy bych měl kupovat ojetou motorku Husqvarna SM 125, Husqvarna SMS 125, Husqvarna SMR 125 lilbbasedgod 4 16.7.2024 v 12:20 puffybodie
Kdy bych měl kupovat ojetou motorku Husqvarna SM 125, Husqvarna SMS 125, Husqvarna SMR 125 lilbbasedgod 0 15.7.2024 v 21:50 lilbbasedgod
Kdy bych měl kupovat ojetou motorku Husqvarna SM 125, Husqvarna SMS 125, Husqvarna SMR 125 lilbbasedgod 0 15.7.2024 v 21:50 lilbbasedgod
Husqvarna sms 125 Píst Husqvarna SMS 125 Mateooo 15 26.4.2023 v 09:16 Johny_Servis
Husqvarna SMS 125 dušení Husqvarna SMS 125 Mateooo 14 11.4.2023 v 20:43 Mateooo

TOPlist