tak by mě zajímalo jak je to
jawarmaniak píše: Asi se budeš divit, ale některé velké motory tahačů skutečně ocelové písty mají (Mercedes, Scania, atp).
Ovšem tenhle dotaz je absolutní úlet.
jindrazahor1997 píše: jawarmaniak> v otázce sem se ptal na píst z Jawy ne z nějakejch tahačů
Pokud vím, tak na tebe jsem vůbec nereagoval.
lewisss píše: a to si pounal jak že je tenhle píst ocelovej? dyštak jestli není píst hliníkovej tak jedině litinovej,ale ty už se tak století nepoužívají.a už rozhodně né v jawě.
Asi proto, že jsem ho měl v ruce. Existují i písty skládané, bimetalické, kdy dno je ocelové a plášť hliníkový. Litina by nevydržela. Je to ocel.
Naposledy editováno 22.05.2014 21:23:57
lewisss píše: jawarmaniak> no tak to jo, když to říkáš.no a litinový písty se dřív považovaly za lepší než hliníkový na výdrž,opotřebení a roztažnost.ale vybodly se na to protože byly moc těžký.
Hlavním důvodem bylo to, že byly vyvinuty slitiny hliníku, které neměly již tak velkou tepelnou roztažnost. Hmotnost byla taky jedním z faktorů, ale hlavně ber v úvahu, že šly rapidně nahoru spalovací tlaky. Je to Scania 124.
Píst je složený ze dvou kusů. Ocelový kus má povlakování. Tady je to vidět lépe.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119719 | Včera v 15:27 callowsick |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |