Když na 30.000 km použiju několik balení klasického mokrého maziva a několik balení čističů, tak mě to něco stojí a obávám se, že v součtu to bude víc než samotná hodnota řetězovky (která je z výroby naplněna vazelínou pro namáhané čepy a jde jenom o to zmírnit tření mezi články). O tom, že se s tím musím srát a mít zašpiněný ráfek a vše kolem řetězu nemluvě. Suché mazivo zkrátka v přebytku odpadne, ale nežere prach ze silnic a není třeba ho z řetězu složitě odstraňovat.
Tedy budu celou dobu mazat suchým a jestli mi životnost řetězu klesně třeba i o 30%, budu stále v plusu a hlavně s čistým ráfkem a vším dalším kolem.
Jaké jsou Vaše zkušenosti? Já osobně mám zkušenost s oběma a přikláním se k suchu.
Těším se na reakce.
Naposledy editováno 22.06.2020 21:26:48
http://tyfoza.blogsp...dlem-elascon-30.html
Jediné, co mě trochu štve,že se to nedá běžně koupit v obchodech a mají to jen málokde. Takže na dovču s dostatečnou zásobou.
Naposledy editováno 30.05.2014 16:24:19
2 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
MARIKK píše: Kdyz čumím na reklamní video kettelmaxu, zda se mi, ze má kartáče jen z boku. Jak se vycisti valecek-clanek?
Má ze všech stran několik kartáčků.
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Jen na úvod poznamenám, že mi to poradil kolega, který nějakou dobu pobýval v Německu a tam s tím němčouři mazali řetězovky ostošest. Nedůvěřoval jsem tomu moc, ale ... už bych neměnil.
Řetěz čistím petrolejem, tak jak předepisuje výrobce motorky, tedy žádná věda, kouzla a čáry. Snažím se pak řetež od petroleje co nejvíc vytřít do sucha, nebo nechám petrolej odpařit do druhého dne, dle času a chuti.
Elaskon 30 se nijak neředí a nanáším plochým štětečkem, co používají dětičky na vodové barvy ve škole. Matlám to z obou stran na střed, ale i okraje řetězu, aby se Elaskon trochu dostal i na O,X,XX, nebo jaké tam kdo má kroužky. Fakt ale jen lehký film, ne aby to z řetězu kapalo (!!!) ... Pokud nechtěně zapatlám bok řetězu, tak ještě za čerstva otřu, ať to není vidět (jen z estetického hlediska, pokud to někomu nevadí, tak to nemusí otírat ani z boku ). Řetěz párkrát protočím, aby se to pěkně rozneslo po celém obvodu a je hotovo, jen je nutné to nechat zaschnout do druhého dne (!!!), protože se z toho odpaří "ředící" složka, kterou mazivo již obsahuje, aby šlo nanášet a zůstane jen to dobré, co zůstat má.
Pokud si dáš trošku záležet a je tam tenký film, tak nic nemusíš otírat. Důležité ale je to nechat zaschnout - potřebuje to tak cca 6-8 hodin na zaschnutí (ideálně do druhého dne), což je jediná nevýhoda, jinak jen samá pozitiva a sociální jistoty, ovšem za minimální náklady ... Navíc jedno mazání vydrží 2.500 - 3.000 km, což je
Když je Elaskon 30 dobře zaschnutý, tak absolutně nelepí, nikam se nerozstřikuje a nechytá se na něj bordel (tedy vyjma běžného prachu z cest, který se ale usazuje na celé motorce ...), čímž se nevytváří "brusná" pasta, tak jak u ostatních "mokrých" mazadel.
Mazání zdar !
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
mara-brno píše: nezkousel nekdo oboji? neco malo masteho a pak to maznout suchym.
To je právě ta největší chyba v mazání řetězů-že se kombinují mazadla a nebo se nanášejí na neočištěný povrch -tím myslím pervektně odmaštěný; každá z těch to látek je na jiné bázi (převážně)tudíž když jakýkoli sprej (mazadlo) naneseš na řetěz co je zapatlán ještě tovární konzervační vazelínou tak tam logicky nemůže držet tak jako když ho naneseš na suprově odmaštěný řetěz.já nový řetěz vždy projedu cca 100km aby si sedl a ,,vymačkal přebytečnou vazelinu" pak jej zdemontuju,ve vaničce štětcem vyperu kapalinou z dílenských mycích stolů (možno i ten petrák)-vypráskám kompresorem do sucha a čistícím sprejem na řetězy znovu perfektně vystříkám -odmastím a opět vypráskám luftem potom teprve nanáším suché mazivo -přilnavost je tedy 100%ní ; při každém cyklickém mazání už jen dobře odmastím sprejem na řetězy vyfoukám a přemázmu (na motorce) nanášení maziva na super čistý podklad je alfa celé operace.je to sice pracnější ale za 1.mě to bavístarat se o motorku(kdyby ne tak ji nemám) za 2.se to pak odmění řetězovkou která ve 40 000km je v polovině životnosti; a hlavně - vše okolo včetně řetězu čisté
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
Zapoměls napsat,že dáváš řetěz na litry na babetu. Nejsem na řetěz zrovna bordelář,ale víc jak 28-30tis se mi nepodařilo dát, a to už pěkně řachtal.
Naposledy editováno 02.06.2014 09:42:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
Kov píše: kocharowski> ,, která ve 40 000km je v polovině životnosti"
Zapoměls napsat,že dáváš řetěz na litry na babetu. Nejsem na řetěz zrovna bordelář,ale víc jak 28-30tis se mi nepodařilo dát, a to už pěkně řachtal.
mám na řetězovce 36 000. podle řetězové měrky je řetez furt OK, (zlatý D.I.D.) mažu co tisíc, nebo když myju motku (když se projedu v dešti) mažu čímkoliv, čistím petrolejem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
J.j. Zlatý DID pro motory nad 1000ccm...mažu zhruba stejně a 28tisíc je strop. Asi za to moc tahám.
Kov píše: 666S999> Další co to dává na babetu....
J.j. Zlatý DID pro motory nad 1000ccm...mažu zhruba stejně a 28tisíc je strop. Asi za to moc tahám.
Ne, řetěz je o kvalitě a o starosti, každý kroužek se musí volně otáčet - při mytí kontroluju všechny, namažu večer a druhý den setřu zbytky a jezdím. Tahám přiměřeně - nechci být v nějaké "blbé statistice" - na motce jsem se vymlel 4x, autem 3x, takže "kočičí život" nechci pokoušet. A mazání neprasí motorku skoro žádné, pár teček jde dolů jako prd. Nemusíte toho na řetěz nasrat, jak na chleba paštiku.
1 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suché mazivo
mara-brno píše: a jeste jeden pripravek, nebyla by nejaka reference?
a diky kocharowski
Hele hrabě Kocharowski, tohle je labůžo:
tvrdý vosk
Naprosto nejlepší záležitost, ale kupuju jen na eBay.
Dotedka jsem čistil řetěz petrolejem a mazal Castrol chain lube.
1.Nejdříve jsem řetěz čistil Cleanchem štětečkem a důkladně, trochu mě to zklamalo, protože petrolej čistí líp.
2. dále následovalo pečlivý čištění petrolejem(rozpouštěl o něco líp zbytky nánosu starého maziva) a utírání hadrem.
3. dále jsem opět vzal Cleanchem a štětcem čistil.
4. poslední fáze byla technickým benzínem na hadru a několikrát přejetí řetězu.
5. utírání suchym hadrem, do sucha
6.chvilku jsem počkal a aplikoval (od nejtování k nejtování) PDL, a po 2 minutách opakoval aplikaci, jak je psáno na plechovce.
Jsem zvědav, jestli to PDL bude alespoň uspokojivě mazat, na řetězu mám najeto zatim 6000Km, tak čistej, jako je ted, byl naposled, když jsem ho vybalil z krabice.
2 reakcí na tento příspěvek Suché mazivo
Naposledy editováno 05.06.2014 08:26:35
garis66 píše: Zdravím, před nějakou dobou jsem zde taky přidal příspěvek PDL suché mazání http://www.motorkar...ft=128087&fid=18 s foto rozety a řetězu, mastňáci mě ihned obvinili se lži z hlediska najetých kilometrů na orig. řetěz a sadu , ke dnešnímu dni najeto na KAW ZZR 1400 34500 km( mám ji téměř od novoty 3200 km), a vše bez problémů. Chystám se na dovolenou cca 4500 km řetěz v klidu přežije na čištění používám petrolej a pak saponát petrolej dobře vyplaví a pak řetěz vyfoukám vzduchem a nechám doschnout.
Ahoj, tak to je určitě dobrá zpráva. Jen se zeptám, na těch obrázcích mi trochu připadá že jsou dost proleštěný plošky na válečcích řetězu, mohl bys dát ještě fotku? Ono jako PDL na nějakým německym srovnávacím testu vyšlo nejhůř, dokonce s označením nedoporučujem, nejvíc si stěžovali na malou mechanickou odolnost. Ale kdoví jak to testujou, je jasný, že když naplácám vrstvu lepivýho maziva na železo a budu po tom jezdit pilníkem, tak mechanický opotřebení bude lepší, než když to pomažu jenom olejem. Píšeš, že meješ petrolejem, dobrá, petrolej je fakt super, ale stejně to po něm zůstane mastný, a to by asi na aplikaci PDL být nemělo. V každym případě, já na každý druhý mazání i čistil řetěz a ty obštrukce na očistu jsou fakt votravný.Castrol tam dost ulpěl a chytal jen prach a písek. Raději budu mazat třeba každých 200km, než čistit štetkou a půl litrem petroleje každých tisíc km. Někdo mi i řikal(MOTOSP), že po aplikaci PDL vůbec nečistí, že prý jen setře hadrem a namaže.
Ať žije sucho.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |