SuperSic58 píše: Čau Dovi, zas ze mě nedělej nějakýho "panice" co se týče jezdění na spotřebu V autech mam najeto přes milion kilometrů a o těhle věcech snad něco vim Nejsem žádnej plašmuška, co včera used za řidítka/volant V rukách to bejt nemůže, míň už plyn přidat nejde a z kopce vyhazovat kvalt jako u auta taky nejde Jak řikám, kontrolka ECO svítila skoro furt (při oné včerejší eko jízdě), a jak určitě víš, tato svítí jen při lehoulilinkém plynu. Jedině, že bych se nechal táhnout na laně s motorem na volnoběh
Ale to víš, že to v rukách být může, a že se dá na MT-07 jet za míň než za ty Tvé 4.2 l/100 km...
Když to přeženu, tak vtip je v tom, že Ty se snažíž plyn přidávat - sice míň, ale přidávat. Jenže pokud Ti o tu spotřebu opravdu jde, musíš se STÁLE snažit plyn spíše ubírat, ne jenom "přidávat míň"...
Čili rozjet se na mírně víc, než chceš nakonec jet, a pak velmi mírně ubírat. Palec pravé ruky mít ne obemknutý na plynové rukojeti, ale opřený na pevném prstenci nalevo od plynu (na řídítkách), aby palec fixoval dlaň na rukojeti, a ne aby Ti ta ruka při každé nerovnosti "zakmitala" s plynem. A pak samozřejmě předvídavost, nebo nejlépe i dobrá znalost ježděné trasy - vědět (nebo úspěšně odhadovat), kdy je už vhodné ubrat (po rovině a z kopce, před cedulí, před křižovatkama semaforama atd., při dojíždění kolony si nechat odstup, pokud to s ohledem na hustotu provozu jde) a kdy zaze naopak stroj rozjet (typicky před kopcem).
On ani nájezd milionu km s předpokládám služebním autem/náklaďákem (palivo si jistě neplatíš ze svého) ještě z nikoho automaticky nedělá řidiče s nízkou spotřebou paliva, pokud neměl tu potřebu si vypěstovat potřebné návyky. To není samozřejmě žádná výtka nebo dokonce ostuda a nedostatek schopností - profíka za volantem holt neživí ušetřených pár deci/litrů benzinu nebo nafty, ale počet vyřízených zakázek respektive naježděné tunokilometry za daný čas.
SuperSic58 píše: V rukách to bejt nemůže, míň už plyn přidat nejde a z kopce vyhazovat kvalt jako u auta taky nejde A přijde mi hodně zvláštní, že jak Dovi psal, emtéčko měl zapůjčený od dealera na demo jízdu, že když si pučim motorku na zkoušku, tak s tim pojedu celou dobu ultra striktní eco rally jízdu, snad chci vyzkoušet, co v tý motorce je ne?
Psal jsem to už přímo v té "minirecenzi" 9.5.2014 na 21. straně této diskuze.
Ale ať jsi lépe v obraze, tak tedy ještě jednou:
"Mašina už byla předchozí jízdou zahřátá a dle odometru měla celkový dosavadní nájezd 1.300 km. A tak jestli za to v minulých týdnech moji předchůdci hodně tahali (jako že asi jo), dalo by se snad říct, že už byla "skoro zajetá".
Co se spotřeby paliva týče, nevím sice ještě, jak moc boardcomputer kecá (o kolik podměřuje), ale za celou testovací 50 km jízdu jsem měl nakonec udávanou průměrnou spotřebu jen 3.4 l/100 km, a to jsem přitom v rámci této jízdy absolvoval i 3 nebo 4 zkoušky akcelerace (bacha na jedničku, dvojku a možná dokonce i na trojku - šlo by to snadno na zadní i bez spojky) a testy přechodů mezi různými jízdními režimy. Ale na druhou stranu, já jsem spíš poklidný jezdec a nemám ani na motorce ve zvyku benzín zbytečně pálit jízdou stylem brzda plyn, takže většina se asi na tuto spotřebu nedostane."
Doplnění:
Když tak o tom dneska ještě přemýšlím, tak docházím k názoru, že ta MT-07 nebyla "skoro zajetá", ale zajetá. Jsem si jist, že za ten předváděcí kus (ala děvka pro všechno a pro všechny) prakticky všichni moji předchůdci hodně tahali (studené starty a davaj plný kotel, co nejčastěšjší vytáčení do omezovače atd.), a tak by po stránce opotřebení a vymezení provozních vůlí mohl stav motoru a spol. odpovídat klidně nájezdu mezi 10 až 30 tisíci km u stroje zakoupeného za své a drženého od začátku svým jediným (původním) slušným majitelem.
Při své jízdě jsem netestoval a nezaměřoval jsem se na to, co mě absolutně nazajímá - čili např. maximálka při zalehnutí, jízda stylem brzda-plyn, chování motoru při dlouhodobě vysokých otáčkách (blízko omezovače) a motocyklu jako celku při vysokých rychlostech (nad 140 km/h).
Zajímají mě úplně jiné věci - částečně akcelerace z nuly (tam jsem si dal rezervu, protože se mi zdálo, že by nebyl problém na jedničku i na dvojku postavit mašinu na zadní) a ještě víc mě zajímala pružnost při zrychlení od cca 50 do 100 km/h bez podřazení.
Ale hlavně jsem testoval přechody mezi různými režimy (zátah --> brždění a brždění --> zátah), a to i s ohledem na cukání, plus jízda ustálenou rychostí při nízkých otáčkách, ale samozřejmě ještě bez podtáčení (plynulá jízda "bez zátěže" na rovince při cca 2200 ot/min na šestku při cca 50 km/h) a následně ochota/schopnost pozvolného zrychlování bez podřazení.
Těmto pozorováním jsem v rámci celkové 50 km testovací trasy věnoval odhadem několik minut a několik kilometrů jízdy, po zbytek trasy jsem se pak snažil o plynulu úspornou "kochací" jízdu, protože mě u mých aut i motorek zajímají i tyto limity možného, např. kdyby nastal požadavek co nejdelšího dojezu třeba pro nemožnosti natankovat (benzinka na trase mimo provozní hodiny nebo zavřená z důvodu čerpání z cisterny apod.) nebo při nečekané delší objížďce po zastrčených cestách a při rozsvícené rezervě atd.
Moje trasa vedla přes město, pak asi 3-4 km po dálnici, dál po silnici 1. třídy a nakonec po okresce, kde jsem se pak s ohledem na čas, který jsem měl k dipozici, po nájezdu 25 km otočil a stejnou cestou jsem se vrátil zpět k prodejci s výslednou průměrnou spotřebou 3.4 l/100km udávanou palubním počítačem na displeji, čili nikoli přesně spočítanou (podíl dotankovaného množství paliva k ujeté vzdálenosti).
1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
Naposledy editováno 30.06.2014 16:46:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
pavelcigi píše: Schema elektrického zapojení - sháním - budu dávat alarm
Nic nesháněj a chvilku počkej, připravuji článek na toto téma, kde uvedu i detaily jak co a kam připojit. Zvládneš to i sám.
1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
Dovi píše:
Ale to víš, že to v rukách být může, a že se dá na MT-07 jet za míň než za ty Tvé 4.2 l/100 km...
Když to přeženu, tak vtip je v tom, že Ty se snažíž plyn přidávat - sice míň, ale přidávat. Jenže pokud Ti o tu spotřebu opravdu jde, musíš se STÁLE snažit plyn spíše ubírat, ne jenom "přidávat míň"...
Čili rozjet se na mírně víc, než chceš nakonec jet, a pak velmi mírně ubírat. Palec pravé ruky mít ne obemknutý na plynové rukojeti, ale opřený na pevném prstenci nalevo od plynu (na řídítkách), aby palec fixoval dlaň na rukojeti, a ne aby Ti ta ruka při každé nerovnosti "zakmitala" s plynem. A pak samozřejmě předvídavost, nebo nejlépe i dobrá znalost ježděné trasy - vědět (nebo úspěšně odhadovat), kdy je už vhodné ubrat (po rovině a z kopce, před cedulí, před křižovatkama semaforama atd., při dojíždění kolony si nechat odstup, pokud to s ohledem na hustotu provozu jde) a kdy zaze naopak stroj rozjet (typicky před kopcem).
On ani nájezd milionu km s předpokládám služebním autem/náklaďákem (palivo si jistě neplatíš ze svého) ještě z nikoho automaticky nedělá řidiče s nízkou spotřebou paliva, pokud neměl tu potřebu si vypěstovat potřebné návyky. To není samozřejmě žádná výtka nebo dokonce ostuda a nedostatek schopností - profíka za volantem holt neživí ušetřených pár deci/litrů benzinu nebo nafty, ale počet vyřízených zakázek respektive naježděné tunokilometry za daný čas.
Nic co bych nevěděl
Takže kdybys jel čistý eko rally, tk bys jel ještě za míň Třeba za rovný 3l
Raděj bych téma harry potter uzavřel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
SuperSic58 píše: Nic co bych nevěděl
Takže kdybys jel čistý eko rally, tk bys jel ještě za míň Třeba za rovný 3l
Raděj bych téma harry potter uzavřel
Nejsem si teď už jist, jestli Ti rozumím a o co Ti tedy vlastně celou dobu šlo.
Ale OK, nechejme toho, když není nic, co bys nevěděl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
Dovi píše: Nejsem si teď už jist, jestli Ti rozumím a o co Ti tedy vlastně celou dobu šlo.
Ale OK, nechejme toho, když není nic, co bys nevěděl.
Už neřešte spotřebu kdo za kolik jezdí. Je to individuální a záleží jak jistě všichni víme na spoustě okolností, které se tu probírají pořád dokola. Pro mě je nejdůležitější, že ji mám a můžu na ní jezdit
žakis píše: Už neřešte spotřebu kdo za kolik jezdí. Je to individuální a záleží jak jistě všichni víme na spoustě okolností, které se tu probírají pořád dokola. Pro mě je nejdůležitější, že ji mám a můžu na ní jezdit
Tak jsem si dnes všiml, že po cca 2700km mi průměrná spotřeba podle počítače klesla z 4,4 na 4,3 l za celý nájezd
( nevšiml jsem si, že bych ubral na plynu - a navíc, když občas zahlídnu okamžitou, tak vidím 4 -5 - 6 - 7 - 8- 9 - 10 - 11 -l2 - 13 a kdoví kolik l na 100 )
Moje hlášky:
Nejdu jezdit - jdu pápit benzín ...
Když je prázdná nádrž, je třeba natankovat ...
Naposledy editováno 01.07.2014 00:06:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
Počkám ...
JJ, budu instalovat sám ...
(MJ by tam měl být i dálkový start a automatická aktivace alarmu ... - bez toho by to byla úplně triviální záležitost)
Naposledy editováno 01.07.2014 18:53:20
2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
pavelcigi píše: 1Miki>
Počkám ...
JJ, budu dělat sám ...
(MJ by tam měl být i dálkový start a automatická aktivace alarmu ... - bez toho by to byla úplně triviální záležitost)
Chceš na to použít nějaký koupený alarm (jablotron či tak něco) nebo to budeš tvořit sám? Já něco takovýho chtěl, ale pak jsem to vyřešil Abusem na kotouč s alarmem.
Naposledy editováno 01.07.2014 11:13:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
PetrA3 píše: Už někdo dával ty širší řidítka? na kolik jste šli centimetrů a od jaký firmy?
Řidítka budu nejspíš řešit až v zimě, rozšíření vidim tak na 2 cm na každý straně, hlavně kvůli plynovejm lankum. Ale malej problém bude na konci řidítek, zda tam pude závažíčko. Mrkni jakej to má závit. Vytoč závažíčko imbusem a uvidíš
Brisket píše: Chceš na to použít nějaký koupený alarm (jablotron či tak něco) nebo to budeš tvořit sám? Já něco takovýho chtěl, ale pak jsem to vyřešil Abusem na kotouč s alarmem.
Koupený - chlubit se budu, až bude namontovaný....
Zámek na kotouč s alarmem mám taky (a ještě řetěz) - ale nějak mi nevyhovuje = prodám ...
Na pevno s dálkovým bude jednoznačně lepší , a ten komfort - přijedeš, zamkneš řízení, vytáhneš klíč a za 15 s se alarm aktivuje ...
Přijdeš, klik na DO, kvíknutí ...
Naposledy editováno 01.07.2014 19:09:17
1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
Mimochodem - koukal jste někdo blíž , jestli a jak složitě by šla demontovat ta hliníková traverza, co jsou na ní značka a blinkry.... a pak origo držák značky fláknout zpátky místo traverzy ??
= tuning za 0 kaček + 4 šrouby
Jdu spálit nějaký benzín ...
Naposledy editováno 01.07.2014 19:10:16
Ten držák blinkrů a spz neni nijak extra vzhledně řešená záležitost, taky sem si řikal, že by to bylo lepší mít chycený hned pod podsedlovkou. Dá se to vyčíst třeba z těch "microfiche" obrázků o kterejch sem tu mluvil, jak je to uchycený atd.
http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/online-parts-catalogue/index.aspx
2 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
Nenašel někdo držák toho dipleje, aby se předsunul před řidítka jako to má mt 09? to by byl prodejní hit.. :D neměl by být problém to udělat, kabelu je dost..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
Hmm - někdo v Anglii si prý ten krátký od Yamahy koupil - a dal prý za něj 100 liber
To to zkusím počesku
Než tu traverzu upravovat, bude asi jednodušší ji vyhodit ....
Naposledy editováno 02.07.2014 20:14:42
Pro PetrA3: jde to řešit velice jednoduše, pokud máš možnost vytočit na soustruhu distanční sloupky stejně jako tu mnozí řeší prodloužení zrcátek. Pokud tu možnost nemáš. V "Kovomatu" se dají koupit nerezové trubičky, které si uřízneš na požadovanou délku a dle toho nahradíš originální šrouby delšími.
Mimo jiné pro ty co mají jako já plexy štítek je to k ničemu, protože bych pak mezi štítkem a displejem neprostrčil ruku na spínačku.
pavelcigi píše: PetrA3>
Hmm - někdo v Anglii si prý ten krátký od Yamahy koupil - a dal prý za něj 100 liber
To to zkusím počesku
Než tu traverzu upravovat, bude asi jednodušší ji vyhodit ....
Od Ermaxu je to taky palba cca 6700 kč ale je to i s podsedlovku v barvě a hezký. Dával jsem fotky k tématu příslušenství.
Naposledy editováno 02.07.2014 20:27:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NEW Yamaha MT-07
1 reakcí na tento příspěvek NEW Yamaha MT-07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dynamo (stator a rotor) Yamaha MT-07 | Frankie8 | 4 | 9.9.2024 v 11:38 Frankie8 |
téma k diskuzi - co vše bych měl vě... [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 41 | 13.7.2024 v 22:09 krokoš |
MT-07 kufry, co kdo máte a co nebrat Yamaha MT-07 | Andloc | 1 | 5.7.2024 v 16:41 CB600 |
Otázka ohledně šířky kola Yamaha MT-07 | AlwaysGood | 4 | 3.7.2024 v 21:46 krokoš |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 978 | 29.6.2024 v 20:24 CB600 |