Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
LPG bych si sám určitě nemontoval.
Trumpetka píše: Nechtěl bych zažít nehodu s idiotem co má plynovou bombu pod sedadlem skůtru ta představa co ta plynová bomba udělá mě děsí
Myslím že bys na tom byl líp než u nehody s idiotem na motorce který má mezi nohama nádrž s dvaceti litry benzinu1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
BubbaZanetti píše: plyn bych nechtel uz jen kvuli te dobe co ztravite na benzince , nez se natankujete to je fakt porod , vcetne cekani na obsluhu , nekde muzete sami ale malo kde. Mel jsem toho holandana , rikali ze to ma vykon ,lepsi spotreba atd , no ve skutecnosti to zralo furt benzin jak tu nekdo psal,asi to 20% primichavani nebo co, no benzin ubejval furt , zimni starty to je neco , hovno to jede , ja na mesic musel bravat jednu plnou na ty starty atd,,,furt neco,,, ja volim radeji komfort protoze ty setrive cesty ve vysledku usetri kulove ... a vubec co snizovat na skutru spotrebu, co je to za nesmysl ?:D vzdyt to nic nezere
Až budu vydělávat dlouhodobě min. 100tis měsíčně, tak mě také možná začne štvát délka tankování. Hodinovku mám pouze 300-600Kč, takže se mi pořád vyplatí na pumpě čekat. Délka tankování je průmerně cca 3minuty a úspora je min 300Kč na mé malé nádrži. Tolik si průměrně za 3minuty nevydělám.
Když si koupíš línou káru, tak se pak nediv, že to hovno jede. Ohledně vysoké spotřeby benzínu. Přívstřik benzínu se dělá u nekvalitních motorů. Jinak není vůbec potřeba. Já mám spotřebu benzínu asi za 200Kč na 20tis km. Prakticky se spíše odpaří, než bych ho vyjezdil.
3 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
tak jen že ... ...áááá cha cháááá cháááá oh ááá jééé...chi chi...
...no a zase na vážnou notu...
a kdo říká, že jezdí s LPG za polovinu, tak si buď něco namlouvá, nebo vysloveně lže...
Naposledy editováno 04.08.2014 10:36:05
A dnes, v době, kdy už je vyřešeno vstřikování kapalného plynu rovnou do válce, kdy odpadá zplynování, kdy motor lze nastartovat rovnou na plyn a provozovat jen na něj......výše popisované problémy působí úsměvným dojmem. Jediné a to dost podstatné mínus je cenová relace přestavby.............za cca pětinové náklady lze provést přestavbu na E85 a úspora je tam také zajímavá. Pokud ale někdo najezdí 20000km ročně, tak ať to ani nečte - ten ať tankuje to, na co to bylo vyrobeno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
t_freedom píše: a kdo říká, že jezdí s LPG za polovinu, tak si buď něco namlouvá, nebo vysloveně lže...
Nejezdim sice za půlku, ale minimálně o třetinu menší náklady mám určitě. A to ikdyž započítám že jsem s LPG zkrátil intervaly... A v palivu mám rozdíl 2000 měsíčně - cca korunu na kilometr. A 24000 do servisu za rok nedám ani náhodou.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
1 litr benzínu - 36Kč - spotřebu mám 7litrů
1 litr LPG - 18Kč - spotřebu mám 8litrů
Pravda, přesná půlka to není, ale je to kurva znát.
Naposledy editováno 04.08.2014 14:41:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
Jasně pokud jezdíš na fritovací olej z kuchyně ušetříš ještě více. Litr vyjetýho se běžně prodává za 3-8kč/l.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
dave-lister píše: t_freedom> Poslední 4 roky co se výrazně a dlouhodobě podražil benzín a nafta je plyn výhodnější než kdykoli dříve. Byly doby kdy benzín byl za 27,5kč/l a plyn za 15,9kč/l.
Jasně pokud jezdíš na fritovací olej z kuchyně ušetříš ještě více. Litr vyjetýho se běžně prodává za 3-8kč/l.
A ten olej se do ty nádrže na plyn tlačí taky pres ventil?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
ffugas píše: t_freedom> Podle tvé reakce si plyn asi nikdy neměl. Mno, to je jednoduchý, když pomineš první investici a spočítáš to asi takto jednoduše:
1 litr benzínu - 36Kč - spotřebu mám 7litrů
1 litr LPG - 18Kč - spotřebu mám 8litrů
Pravda, přesná půlka to není, ale je to kurva znát.
A tu prvni investici ti nekdo zaplati, kdyz ji muzes pominout? a drazsi servis, emise ti taky nekdo proplaci? navic mas v aute system navic, se kterym muzou bejt problemy + to zabira misto v kufru..proste je fakt, ze za pulku to rozhodne nejezdi..
Creck píše: 50% se u LPG nedostanes ani nahodou, kazdorocni revize, vymeny nadrze, vyssi spotreba....
Vic mrdani nez uzitku, pri beznem najezdu cca 15 000 km za rok zbytecne, naklady na porizeni obrovske. Zacne se to vyplacet az nekde treti - ctvrty rok a to vetsinou uz auto pomalu prodavam.
Pokud nekdo jezdi hodne km, potom je to jina
Jezdim na to 8 rokem a máš pravdu, je to okolo 25-30%.Je to pro ty, co buď hodně jezdí nebo mění auto co nejpozději...... Spotřeba je větší o cca 2 litry
choze69>
Brácha má plyn od Poláků Elpigaz a tam lze startovat na plyn dlouhým podržením ovládacího tlačítka. Je to vícebodový vstřikování s řídící jednotkou. A pokud ho nezmáčne, na plyn to přeskočí už při teplotě chladící kapaliny 40°C. Takže v létě skoro ihned.
Kdysi měl známej plyn v Polskym Fiatu. Tam byla nádrž tuším v pravo v kufru, aby zvětšil místo v kufru tak na léto tu benzínovou nádrž vyndaval. :D
Dá se nastartovat přímo na plyn....přepínaní probíhá při nastavených otáčkách a snížením otáček.....
Naposledy editováno 04.08.2014 22:35:31
_monty píše: A tu prvni investici ti nekdo zaplati, kdyz ji muzes pominout? a drazsi servis, emise ti taky nekdo proplaci? navic mas v aute system navic, se kterym muzou bejt problemy + to zabira misto v kufru..proste je fakt, ze za pulku to rozhodne nejezdi..
Nebylo to sice na mě, ale budu reagovat.
Já jsem předělával auto před cca 4lety. Od té doby jsem najel cca 210tis km. Po celou dobu si vedu přesné záznamy.
Cena nové zástavby byla 17tis Kč a to jsem dostal ještě plnou nádrž LPG zdarma.
Dražší servis? Nic co by souviselo s plynem nebylo třeba opravovat. Ale mohl bych říci, že za ojeté kotouče může plyn, protože díky němu více jezdím. Jednou jsem měnil filtr kapalné fáze za 17Kč. Ale už to dělat nebudu, protože po 150tis km, byl jak nový.
Emise mě stojí o 300Kč navíc jednou za 2 roky. To jo. V kufru nic nemám. Nádrž mám pod autem.
Pokuď budu počítat dnešní ceny Tank-ONO , tak jsem za 4roky nechal u LPG stanic 256tis Kč.
Pokuď budu počítat dnešní ceny Tank-ONO, tak bych nechal za 4 roky při jízdě na benzín 506tis Kč. Výpočet je dle skutečných spotřeb.
Ano není to u mě 50%, ale do 60% se vejdu s obrovskou rezervou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše:
Když si koupíš línou káru, tak se pak nediv, že to hovno jede. Ohledně vysoké spotřeby benzínu. Přívstřik benzínu se dělá u nekvalitních motorů. Jinak není vůbec potřeba.
Já mám třeba ve svým Volvu přistřik benzínu z jedinýho důvodu,a to že při full má větší podtlak než je tlak v nádrží a nestačí to plynem krmit.1.9 T 147KW.Dle stavu jízdy si vezme +1-1.5L benzínu k průměru 8.9L LPG.Cena přestavby 29000kč,při mým nájezdu za rok zaplaceno při součastné ceně pohonných hmot
Při sekvenci není poznat přechod z jednoho na druhý,žádný cukání ani nějaký extra rozdíl ve výkonu(chápu že u pár koňové fábky to poznat půjde),nemám auto označeno,tankovací otvor u víčka nádrže pod tím deklem,takže se nebojím ani do podzemních,kde by neměla co dělat.
Nádrž v rezervě mě nijak neomezuje,mám už 4tý auto na plyn a nestěžuji si.Jen ať je víc odpůrců LPG,aspoň nenahodí takovou spotřební daň jak na benžo
Naposledy editováno 05.08.2014 02:19:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
_monty píše: A tu prvni investici ti nekdo zaplati, kdyz ji muzes pominout? a drazsi servis, emise ti taky nekdo proplaci? navic mas v aute system navic, se kterym muzou bejt problemy + to zabira misto v kufru..proste je fakt, ze za pulku to rozhodne nejezdi..
Například Kalousek ti dá každý rok bonus tak cca 3500kč. Auta na plyn totiž neplatí silniční daň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
ffugas píše: t_freedom> Podle tvé reakce si plyn asi nikdy neměl. Mno, to je jednoduchý, když pomineš první investici a spočítáš to asi takto jednoduše:
1 litr benzínu - 36Kč - spotřebu mám 7litrů
1 litr LPG - 18Kč - spotřebu mám 8litrů
Pravda, přesná půlka to není, ale je to kurva znát.
LF se jen vysmál sám sobě - k tématu nemá nic.
Můj výpočet je jasný, Lukoil minulý týden 15,80 vs. 36,80
7*368=2576
7,5*158=1185
Náklady LPG vs. benzín tedy 1185/2576=46%
Pro typy jako LP (možná neznají ani trojčlenku) - ještě při spotřebě 8,15 l plynu to vychází levněji než natural.
1 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Mohl bych vyprávět, pracuju z domova a po výletech rok co rok najedeme 20 000 km.
S LPG neřešíš nekvalitní naftu v ČR či jinde, nemůže se ti stát, že bys nedojel. Vytáhneš jednu pojistku a auto o celém systému vůbec neví (a jede na benzín).
Pětikilo za emise a revizi jednou za dva roky? To je kolik - 14 litrů benálu? Aha, tak to si musím zapamatovat, že provoz na LPG je kvůli těmto zbytečnostem hnedle o 0,5%!! dražší :)
(200 km najatých za 14 l benálu vs. 40 000 najetých na LPG za ty 2 roky)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
COMATIK píše: Já mám třeba ve svým Volvu přistřik benzínu z jedinýho důvodu,a to že při full má větší podtlak než je tlak v nádrží a nestačí to plynem krmit.1.9 T 147KW.Dle stavu jízdy si vezme +1-1.5L benzínu k průměru 8.9L LPG.Cena přestavby 29000kč,při mým nájezdu za rok zaplaceno při součastné ceně pohonných hmot
Při sekvenci není poznat přechod z jednoho na druhý,žádný cukání ani nějaký extra rozdíl ve výkonu(chápu že u pár koňové fábky to poznat půjde),nemám auto označeno,tankovací otvor u víčka nádrže pod tím deklem,takže se nebojím ani do podzemních,kde by neměla co dělat.
Nádrž v rezervě mě nijak neomezuje,mám už 4tý auto na plyn a nestěžuji si.Jen ať je víc odpůrců LPG,aspoň nenahodí takovou spotřební daň jak na benžo
To že ti to nestačí krmit plynem je způsobeno špatným výběrem komponent a nebo už starší zástavba. Dnes již výrobci dělají reduktory přes 200kw. Tlak v nádrži určitě není problém, proč máš nastaven přívstřik. Po světě jezdí i na LPG auta, co mají více 500HP.
Naposledy editováno 05.08.2014 21:32:44
Na plyn (CNG) jezděj dokonce autobusy a popelářský auta a jede to.
Motor na plyn je praotcem všech zážehových motorů. Němci dokonce dodnes označují zážehový motor jako Ottomotor.
Ottův motor
Naposledy editováno 06.08.2014 06:56:07
rrss píše: LF se jen vysmál sám sobě - k tématu nemá nic.
Můj výpočet je jasný, Lukoil minulý týden 15,80 vs. 36,80
7*368=2576
7,5*158=1185
Náklady LPG vs. benzín tedy 1185/2576=46%
Pro typy jako LP (možná neznají ani trojčlenku) - ještě při spotřebě 8,15 l plynu to vychází levněji než natural.
Pise, ze ma spotrebu 8 a ne 7,5 a schvalne sem kouknul na cenu u lukoilu..lpg 15,5 - 17,4, natural 35,5 - 36,8..asi nejaka anomalie, kdyz je u vas jeden z nejlevnejsich lpg a zaroven nejdrazsi benzin ..to se to potom pocita..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
rrss píše: Re: "inv. náklady" - těch 23 tisíc můžeš brát jako investici do toho, že auta s LPG se tolik nekradou (právě díky pověrám), že máš větší dojezd (nemusíš do ciziny s kanystrem), palivo ti nemohou na ulici ukrást... navíc prvních 20 000 km ujedeš a máš to zpět, pak už jen šetříš.
Mohl bych vyprávět, pracuju z domova a po výletech rok co rok najedeme 20 000 km.
S LPG neřešíš nekvalitní naftu v ČR či jinde, nemůže se ti stát, že bys nedojel. Vytáhneš jednu pojistku a auto o celém systému vůbec neví (a jede na benzín).
Pětikilo za emise a revizi jednou za dva roky? To je kolik - 14 litrů benálu? Aha, tak to si musím zapamatovat, že provoz na LPG je kvůli těmto zbytečnostem hnedle o 0,5%!! dražší :)
(200 km najatých za 14 l benálu vs. 40 000 najetých na LPG za ty 2 roky)
Mas statistiku kradenejch aut s lpg, nebo jsou to jenom povery? nemusis do ciziny s kanystrem? dyt vozis celou dobu jeden velkej v aute..neresis nekvalitni naftu, protoze resis nekvalitni lpg..s lpg se da hodne usetrit, ale rozhodne to vsechno neni tak slunickovy, jak pises..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: To že ti to nestačí krmit plynem je způsobeno špatným výběrem komponent a nebo už starší zástavba. Dnes již výrobci dělají reduktory přes 200kw. Tlak v nádrži určitě není problém, proč máš nastaven přívstřik. Po světě jezdí i na LPG auta, co mají více 500HP.
No já to jednu dobu řešil,máš pravdu že se dá nakrmit klidně 500hp motor,ale to už se asi musí tlakovat,či tlačit kompresorem.A určitě tako našláplé motor nebude 4 válec,od 5/6 ti hrnku se to líp rozloží než pod turbem dvoulitr 4V.
COMATIK píše: No já to jednu dobu řešil,máš pravdu že se dá nakrmit klidně 500hp motor,ale to už se asi musí tlakovat,či tlačit kompresorem.A určitě tako našláplé motor nebude 4 válec,od 5/6 ti hrnku se to líp rozloží než pod turbem dvoulitr 4V.
Jak líp rozloží, než pod turbem ?
Třeba já vím o Mitsu EVO 8, které jezdí bez přívstřiku a to tam má ještě o 130 koní více, než ty.
Přívstřik benzínu je taková berlička, co se používá u nekvalitních motorů a nebo když mechanik nedokáže systém nastavit. Třeba i když vybere nevhodné komponenty.
Naposledy editováno 06.08.2014 10:35:20