paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru
13.8.2014 v 11:15
Zdravím piloty Rotaxích jednoválců i všechny ostatní. Před měsícem jsem si koupil Pegaso 650i.e. rv 2003 - moto je ve slušném stavu, čerstvě po celkové kontrole, seřízení ventilových vůlí a výměně provozních náplní. Startuje dobře, ať už se studeným nebo zahřátým motorem. Nicméně cca před týdnem mě překvapilo náhlé dušení motoru po přidání plynu, vždy hned potom, co jsem nastartoval, nechal minutu dve prohřát a vyrazil. Volnoběh drží, rozjezd bez problému, ale následně při přidání plynu motor začne poškubávat a netáhne, musím ho držet v nízkých otáčkách. Tímto způsobem ujedu cca 2-4 km, a motor začne táhnout zase normálně. Nejdříve jsem měl podezření na palivo, tak jsem dotankoval do plna na "lepší" benzínce. Moto jelo domů krásně, druhý den ráno po nastartování a vyjetí opět prvních pár km pomocí přískoků, než se zase chytlo. Věděl by někdo, čím by to mohlo být? Díky moc za rady.

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

13.8.2014 v 12:29 | Nahoru | #1
Se stříkačkou moc zkušeností nemám, zkusil bych zatím jako nejjednodušší variantu Natural 98 nebo vyšší, málokdo ví, že 98čka je předepsané minimum pro tento motor

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

13.8.2014 v 13:11 | Nahoru | #2
Kolik máš najeto, měnil jsi někdy palivový filtr?

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

13.8.2014 v 14:06 | Nahoru | #3
Přidřené klapky ve vsřikování? Koukni na ně

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

13.8.2014 v 14:12 | Nahoru | #4
S Pegem zkušenost nemám, ale zkusím trochu obecně. Příčin může být spousta. Jako první mě napadá stav vzduchového filtru a vedení paliva - jednoduchý věci. To bych skutečně prošel - třeba nějaký bordel z nádrže v hadičkách apod. Dále svíčka - preventivně bych ji radši bez laborování rovnou vyměnil. Pokud se ani pak nic nezlepší, tak je potřeba se tomu kouknout trochu víc pod sukni :)
Ale jako první se skutečně ujisti, že to škubání není způsobeno ještě nedokonale prohřátým motorem, nebo nějakým automatickým sytičem apod.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

13.8.2014 v 14:46 | Nahoru | #5
Stroj má najeto skoro 45tkm, se mnou zatím cca 1000 km. Po koupi jsem ho měl na komplet prohlídce a seřízení v motoservisu, na který mám dobré reference. Ten benzín 98čka a více je teda překvapení, na druhou stranu dost pochybuju, že všichni tankují svoje Pegase na Shellce :) A přece to jezdí. Každopádně díky Dave81 za zmínku o svíčce, teď si uvědomuju, že původní majitel říkal, že tam má jinou než předepsanou, protože ta nefungovala jak má (ale blíže nespecifikováno). No a při tom servisu mi byla vyměněna za novou, předepsanou výrobcem. A zhruba od té doby se to kuckání motoru objevuje! Zkusím dát zpět původní a budu reportovat výsledek.

(reakce na) Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

14.8.2014 v 06:35 | Nahoru | #6
yiran> ahoj a co kdyby jsi nechal motor nějak trošku prohřát....

Podle mých zkušeností mi buell taky dost škube na studeným motoru když za to chci vzít.. ale nedělám to nechám motor 2-3 minutky blafat, mezitím se doobléknu zamknu dám helmu rukavice zmačknu si gumy mrknu na řemen podívám se jestli není něco volnýho a to tak vyjde že nasedám na teplý motor ( třeba aspon 60°) a vyrážím bez problémů.

a protože mi to na teplým motoru nikterak neškube nebo neblbne přikláním se k tomu že tento jev je normální u každého motoru při teplotě 15° z garáže

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

14.8.2014 v 06:36 | Nahoru | #7
jo a ještě dodatek kolik má ten motor kompresi? jestli to není více než 11:1 tak ani N98 nevyužiješ ( potenciál k nedetonacinimu horeni paliva)

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

14.8.2014 v 12:01 | Nahoru | #8
Tak jsem se včera stavil u servismana vyzvednout původní svíčku, doma prohozeno. Byl to teda úkol, Pegaso je geniálně nadesignováno, aby se kvůli výměně svíčky musela demontovat nádrž, pokud nemáte speciálně upravený nástrčkový klíč (děkuji původnímu majiteli, že mi ho k tomu dal). Nicméně dnes ráno klasicky start, nechat dvě minuty bežet, rozjezd, no trošku si kuckla ale po cca 200 metrech už táhla normálně! :) Chci jen upozornit, že ji takhle po ránu vytáčím max. na 4k otáček, plný plyn opravdu až po zahřátí. Každopádně zlepšení bylo znát, opravdu to muselo být tou svíčkou. Nejspíš i v kombinaci se studeným motorem, ale přijde mi stejně zvláštní, že oficiální předepsaná svíčka se chovala hůř. Zítra ráno nechám prohřát na místě ještě o pár minut déle a pak otestuju znova. :)

(reakce na) Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

15.8.2014 v 11:09 | Nahoru | #9
VITEK_M> nevim , jaky má kompresní poměr, bylo už tady někde řešeno, že N98 je předepsaný od výrobce, na jízdním výkonu to moc znát není, u karburátorového motoru je to hodně znát při startech... Vím, že se tu bavíme o stříkačce, upozorňoval jsem hned na začátku, že s ní nemám moc zkušenost, byla to rada, kterou vám tady nikomu nevnucuji!!!

Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

29.8.2014 v 20:46 | Nahoru | #10
Jak jste prisli na to, ze to chce minimalne 98 oktanu? Na nadrzi mam uvedeno minimalne 95 a pokud se nepletu, tak je to i v manualu. Jinak ani studene Pego se vstrikovanim se nema ani za studena co dusit a vynechavat. Automaticky sytic take nema, jen manualne ovladanou skrtici klapku privodu vzduchu. S predepsanou ci alternativni svickou musi jet bez problemu.
Podivej se do manualu a promer si treba cidlo teploty vzduchu, jestli neblbne.
Pak tam je jeste par cidel, jejichz udaje vyhodnocuje ridici jednotka, tak jestli nejake nemuze mit vliv. Je toho plno, co treba palivove cerpadlo? Take muze zlobit.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

29.8.2014 v 20:47 | Nahoru | #11
Italskou motorku nebrat!!

(reakce na) Aprilia Pegaso i.e. - dušení motoru

29.8.2014 v 22:37 | Nahoru | #12

bulldogbiker píše: Italskou motorku nebrat!!



A kolik jsi jich měl ?

Já mám už druhou a spokojenost veliká
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pegaso cube 1999 volnoběh Aprilia Pegaso 650 Jarda_pegaso 10 Včera v 07:54 krokoš
Aprilia pegaso 650 rotax 1997 - ole... Aprilia Pegaso 650 Lancikjirka 18 3.9.2024 v 18:43 Kohlstein
Aprilia pegaso 650 cube Aprilia Pegaso 650 Jarda_pegaso 0 3.9.2024 v 05:55 Jarda_pegaso
Jak vyřešit pomalý únik oleje okolo... Aprilia Pegaso 650 arky 13 28.8.2024 v 21:13 hagrid.hagrid
Hlava Aprilia Pegaso 650 Milad 10 11.8.2024 v 21:09 Milad


TOPlist