ač je mi již čtyřicet, tak silnější motorku budu pořizovat až nyní. Zasekl jsem se na Jawa 250, kterou pořád mám. Před tím to byl samozřejmě Fichtl, pak Mustang, pak Simson a pak různé Čz a Jawa Čz od 125 - 250 ccm. Na ničem jiném jsem vlastně kromě půjčeného Drag Staru neseděl. Mám tři kandidáty ze třídy cestovní enduro a potřeboval bych poradit. Tipy, triky, nejčastější závady, vaše zkušenosti atd. Takže Cagiva Canyon, Honda Trans Alp nebo Yamaha Tenere ? Vím, že jsou tam různé obsahy, roky výroby, tak to specifikuji. Rok výroby od cca 1995 do 2000, a co se týče obsahu tak prostě kolem 650 cca .
Zatím předem dík moc za postřehy a rady.
Majk
1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
..jooo a abych nezapomenul .. akorát jednoho prodávám
Ne fakt, jde hlavně o tvůj rozpočet.
děkuji všem za názory. Rozpočet je omezen , bohužel. Jinak budu jezdit spíše po okolí, sem tam na ryby, takže trochu terén (teda pokud se plňačka počítáza terén ), plus cesta na chatu, do práce, nebo jen tak pro svezení. Kufry by s e teda hodili. Žádný velký dálky zatím ne. Jednou by jsem chtěl na Nordcap , ale klidně i autem . Pokud bude mít ještě někdo něco, předem dík.
Ahoj Majk
2 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
Prodáváš Vstorma nebo Alp?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro
JirikM píše: Já bych tam ještě předstrčil VSTROM 650 .. ale to je trošku dražší. Transalpa jsem měl a VSTROM je lepčí (subjektivně ).
..jooo a abych nezapomenul .. akorát jednoho prodávám
Ne fakt, jde hlavně o tvůj rozpočet.
1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
díky moc za názory. Cestování mě určitě taky nějaký v létě bude čekat, a proto budu mít raději něco většího, byť možná z pohledu někoho trochu nevyužitýho, ale nechci pak zase řešit, že jsem koupil něco malýho.
Jinak z jiného soudku. Už to tu někdo nakousl. Co se týče servisu, oleje, destiček, seřízení karburátorů, gum atd. kdo jste Alpa měl, nebo máte, na jaký peníze se mám připravit? Dík moc všem kdo odepíšou za info.
Ahoj Majk
-olej tě vyjde na cca 600Kč, filtr 100-150Kč, výměna rok nebo 12 000km
-desky jsou za 600-900Kč na jeden kotouč(kontola při koupi, kdyžtak sleva),
-seřízení karbů si uděláš sám dle manuálu, jinak práce za servis to dost prodraží
-guma kolem 1500 (Mitas), za jiné až 2x více,
-vzduchový filtr každých 18 000km a vyjde na cca 500-600Kč,
-svíčky měnit stejně jako olej a vyjdou na +/- 100Kč kus, pokud tam nebudeš rvát 2-3x dražší iridiové/wolframové/kryptonitové,
-brzdová kapalina cca 200 za 0,5litru (5.1), pokud koupíš klasiku DOT 4(stačí), tak desítky korun
-stejně tak chladící kapalina 150Kč za litr nebo standardní G12+ a naředit podle potřeby.
...jo a regulátor, to je kolem 1800-2000Kč u VAPE , ale to je povinnost každého majitele Hondy
Ono to sice v součtu vypadá jako pálka, jenže komplet výměnu uděláš po koupi a pak už jen měníš dle intervalů.
Naposledy editováno 10.09.2014 11:08:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro
pavelgsxrv píše: Ale on tu píše že by chtěl cestovní enduro a ne cestovní skůtr za mě je z jeho třech strojů Honda která bohužel přestala vyrábět endura když skončila výroba XRV ale kdo ví třeba nás u Hondy ted překvapí a bude návrat legendy XRV 1000 ale to už je do jiné diskuse a pro autora by ještě by měl dopsat kolik peněz chce do toho endura investovat a co sním zamýšlí jezdit
Pán je ftipálek
1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
Já mám Africu 750 koupil jsem ji v roce 2011, přítelka Apa 650 letos v lednu koupeného, kromě prvotních nákladů (olej, brzdovka, olej.filtr, vzducháč) tak žádné jiné náklady nebyly. Jedině na Africe jsem vyměnil spojkové lanko (spotřební materiál nepočítám brzdové desky, pneu, řetězovka). Na alpovi jsme akorát udělali repasi předních třmenů.
Africa si za 30 tkm nevzala ani deci oleje, Transalp zatím taky ne (cca 4tkm)
Brian1986 píše: že by Transalp měl proti Tenerce dvojnásobně dražší na údržbě motoru bych se možná i hádal
Já mám Africu 750 koupil jsem ji v roce 2011, přítelka Apa 650 letos v lednu koupeného, kromě prvotních nákladů (olej, brzdovka, olej.filtr, vzducháč) tak žádné jiné náklady nebyly. Jedině na Africe jsem vyměnil spojkové lanko (spotřební materiál nepočítám brzdové desky, pneu, řetězovka). Na alpovi jsme akorát udělali repasi předních třmenů.
Africa si za 30 tkm nevzala ani deci oleje, Transalp zatím taky ne (cca 4tkm)
Jelikož máš na motoru od ojnic víš vše dvakrát,dá se počítat že cokoliv s toho bude potřeba udělat bude stát jednou tolik. Na tom neni nic k hádání.A to že se ti do teď dařilo na nic s toho nesáhnout neznamená že tě to nečeká . Už jen rozvody který by se měli k základní údržbě počítat....
edit..písmenko..
Naposledy editováno 10.09.2014 22:19:22
1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
Naposledy editováno 11.09.2014 11:50:03
1 reakcí na tento příspěvek cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) cestovní enduro
Naštěsti se ale dá plno věcí na tyhle starší stroje sehnat z bouraček, je fakt že zrovna membrány a gumový příruby jsou problém, to už je ze starý bouračky nebo motorky na ND často nepoužitelný.
Čau, Tom