AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
http://roman-k.rajce...v_2014/#IMG_2354.jpg
Naposledy editováno 13.11.2014 21:11:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Verdom> kdo byl na setkání veteránů v holešově tak mohl vidět pána na tom jezdit aj na jiných peklostrojoch..
http://roman-k.rajce...v_2014/#IMG_2354.jpg
Ano. To je on.
Nad tim dilem technicky klobouk dolu.
Inu pocatky motorismu a objevovani cest.
milan1963 píše: I s tou slečnou ? Dnes už z ní bude dáma v letech.
VERDOM: je to pana Pavelky, tuším z Napajedel. On má několik parních a vůbec zvláštních vozidel, avšak jsou to kopie už nedochovaných originálů. Mě se hodně líbí jeho parní kočár DORA.
Jinak Bizon je moc pěkná motorka-zvláštní to peklostroj.
Naposledy editováno 13.11.2014 22:16:47
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Bizona bych časem chtěl. Jel jsem na něm něco málo a hodně zajímavý. Jináč jsem prolezl všechny inzeráty 250 kejvaček a masakr, v hezkym původním stavu, platný noty 20 a víc...
No jo, už to není jak před deseti lety, kdy se kulatice s notama dala koupit za dva tři litry.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: No jo, už to není jak před deseti lety, kdy se kulatice s notama dala koupit za dva tři litry.
No nakoupit před lety do nějaké stodoly ty vrány
co byly za flašku nebo se vozily do šrotu,
su dnes milionář. :)
Ale to jsou jen kdyby.
Nicméně někteří to pochopili a chvála bohu.
Lze u nich sehnat co je potřeba.
http://www.motoantik.cz/
Cena sice vyšší než před lety, ale to je dań za to,
že nad tím člověk před třiceti lety ohrnoval nos. :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Enom tak sem si vzpomněl na montáž válců, keré majů společnů přírubu ať už na straně sání(třinda) a nebo výfuku (Trabant).
Tam je potřeba ty válce před montážů potrubí dostat do jedné roviny, aby byla dosedací plocha rovně a nehrozilo nebezpečí, že to bude nekde přisávat luft nebo fučet, u Trábiho aj praskaly úchyty litinového potrubí (nemají-li válce středicí vložky, třeba Trabant je nemá), páč těsnění všecko nevyrovná.
Obvykle na to je sice příchystek, ale dá se to dat do roviny tím příslušným potrubím, bez těsnění.
Až potom dotahnůt hlavy.
Enom tak na okraj...páč vím, žes musel motor kuchat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: No nakoupit před lety do nějaké stodoly ty vrány
co byly za flašku nebo se vozily do šrotu,
su dnes milionář. :)
Ale to jsou jen kdyby.
Nicméně někteří to pochopili a chvála bohu.
Lze u nich sehnat co je potřeba.
http://www.motoantik.cz/
Cena sice vyšší než před lety, ale to je dań za to,
že nad tím člověk před třiceti lety ohrnoval nos. :)
Moje řeč. Problém je v tom, že nato, abys mohl doma schovávat 30 let auto či motorku, musíš mít místo. A to každý nemá...já už 20 let schovávám nové díly ke Škodám 105 a 120. Mám jich už metráky, plné patro nad dílnou a přistavěl jsem kvůli tomu sklad. Mohl bych si postavit auto z nových dílů a ještě by zbyly věci na další. Ted' už jen čekám na dobu, až tyhle díly bude lid shánět a já si za utržené peníze koupím nového Superba.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Moje řeč. Problém je v tom, že nato, abys mohl doma schovávat 30 let auto či motorku, musíš mít místo. A to každý nemá...já už 20 let schovávám nové díly ke Škodám 105 a 120. Mám jich už metráky, plné patro nad dílnou a přistavěl jsem kvůli tomu sklad. Mohl bych si postavit auto z nových dílů a ještě by zbyly věci na další. Ted' už jen čekám na dobu, až tyhle díly bude lid shánět a já si za utržené peníze koupím nového Superba.
Aˇáááááááá pán bude překupník?????
Né to si Milane dělám srandu.... Proto že Tě známe...
Nejde Mě ale stejně do hlavy..Tady jeden těžkej překupník ze Žatce...a jak se mu , tomu ZMRDOVY, kterýmu moto nebo auto nic neříká ,tak jak se mu takovej poklad dostane vždy do pařátu.... viz foto.....ODKAZ
Já budu schánět a nic....
Že maj takový prevíti štěstí....
Naposledy editováno 14.11.2014 11:31:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No, taky jsem zbohatl - v roce 1986 (přibližně) jsem koupil za 39.- korun (flaška rumu) péráka, pojízdného, původního. Pánové, já ho prodal za 500.- kčs !!! Tehdy jsem se cítil jak Rotschild .
bimbo750 píše: Aˇáááááááá pán bude překupník?????
Né to si Milane dělám srandu.... Proto že Tě známe...
Nejde Mě ale stejně do hlavy..Tady jeden těžkej překupník ze Žatce...a jak se mu , tomu ZMRDOVY, kterýmu moto nebo auto nic neříká ,tak jak se mu takovej poklad dostane vždy do pařátu.... viz foto.....ODKAZ
Já budu schánět a nic....
Že maj takový prevíti štěstí....
Bimbo.
Nerozčiluj se!!
Praskne ti cévka a budeš tahat nohu. :)
Ale naprosto vím, o čem píšeš, máme tu taky takové dva kryple.
Pomáháš jim shánět díly, dávat to do kupy (grátis)
a oni to pak střelí. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: bimbo750> ty ho znáš jo?
Ano...pěknej zmrd
Pak sou ještě dva v Knovízy,,,ty zná Tonda Zloun
a pak Sekal z Prahy
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nechápu, proč ti koncoví zákazníci nejsů schopni obrátit se přímo na nás, když jsme prakticky jediní v republice, co takové vruty v nezanedbatelném množství a sortimentu dováží...
Přitom na internetu dohledatelní jsme...a na první straně vyhledávače...
Vždycky to zkončí enom cenovů nabídků, protože obchodník si tam přirazí podobné procenta, jak ten na tů helmu a je po kšeftě.
A to sů obchody měsíčně v solidním objemu, keré sů v prdeli...
Holt se asi nemenujem patřičně exkluzivně...nebo já nevím...
Zdenalbenal píše: kehaj> No teda, vy si jezdíte na moto...já mám najetých víc kiláků s pluhem než na motorce...
Enom tak sem si vzpomněl na montáž válců, keré majů společnů přírubu ať už na straně sání(třinda) a nebo výfuku (Trabant).
Tam je potřeba ty válce před montážů potrubí dostat do jedné roviny, aby byla dosedací plocha rovně a nehrozilo nebezpečí, že to bude nekde přisávat luft nebo fučet, u Trábiho aj praskaly úchyty litinového potrubí (nemají-li válce středicí vložky, třeba Trabant je nemá), páč těsnění všecko nevyrovná.
Obvykle na to je sice příchystek, ale dá se to dat do roviny tím příslušným potrubím, bez těsnění.
Až potom dotahnůt hlavy.
Enom tak na okraj...páč vím, žes musel motor kuchat...
Přesně tak. U Trabanta na to byl originální přípravek - plocháč, který se montoval místo výfukového kolena.
Akamu- díky za tip.
Naposledy editováno 14.11.2014 15:01:15
Aj na Zetoru mám na VAPE o chlup míň, než praví kniha.
No a je to takové cestovatelsky příjemnější.
8mm je tak na metyl .
Marauder - jaké to byly ty jemné osmičky šrůfky do tych šavlí? M8x1x??? a 14ka 6HR?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dan250 píše: Doporučuju přečíst! http://www.auto.cz/...hlasit-83994 [/quote]
Nehezké info.
Úplný úsvit dinosaurů.
Třeba půjde sehnat levněji noty z polopřevodů. :)
Než je škrtnou a zmizí v propadlišti dějin, budou je chtít asi majitelé co nejdříve zlegalizovat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Nehezké info.
Úplný úsvit dinosaurů.
Třeba půjde sehnat levněji noty z polopřevodů. :)
Než je škrtnou a zmizí v propadlišti dějin, budou je chtít asi majitelé co nejdříve zlegalizovat.
Asi sem natvrdlej...jak to teda bude u mě??
Mám JAWU 250 psanou na mě již 5let v depozitu.
Za každý rok po mě chtěli 100kč..tedy 500kč za 5 let.
Teď jí renovuji a příští rok... počítám v květnu nebo v červnu jí zprovozním.
Budu jí moci tedy pak vyndat z depozitu a prohnat přes STK,aniž bych přišel o NOTY????
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |