kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: assassin> Škodovka, respektive VW prodává mimo originálních dílů také díly repasované případně zlevněné díly s nižší kvalitou. Prodávají zlevněné brzdové destičky, kotouče. Rozvodové sady s repasovanou vodní pumpou, repasované spojky a další.
Kde tu bylo napsáno že ATE stojí za hovno? Možná tak když to koupíte na aukru od Poláků.
DucS: psal ze kdyz koupis od tehle znacek co delaj pro automobilku v prvovyrobe tak to nikdy neni tak kvalitni a jmenoval par znacek, mezi nima treba ate - je mozny ze nemyslel primo je, ale tak pokud ty vydrzi to co oem tak proc tam nekupovat ty a ne treba galfer ci co ja vim co tolik nevydrzi ?
Jo proto se ptam jestli tam vy jako mechanici kupujete ty top znackove dily, nebo nakupujete se slevama v autokelly apod aby na tom byl vetsi rabat...
Naposledy editováno 10.12.2014 21:38:58
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Stev píše: A jakej je tam rozdíl? Jako že se uvažuje že při plánovaný životnosti se to do určitýho bodu určitě nerozbije, a u záměrně snížený se to následně určitě rozbije?
Ono to totiž z pohledu uživatele trochu splývá
Rozdil je v motivaci, postupu i vysledku.
Planovana zivotnost je cesta jak zachovat funkcni i vykonove parametry vyrobku pricemz ho zjednodusujes a snizujes naklady. Velmi dulezite je definovat uzitecny zivot a k nemu se vztahujici pozadavky (pro nas 300t km a velmi dobra znalost cim vsim si behem nich populace tureb projde ci muze projit).
Motivaci je ziskat konkurenceschopny produkt s lepsim pomerem hodnota/cena aniz bys ho jakkoliv kompromitoval. Rika se tomu ruzne, planovana zivotnost, Value engineering apod.
Metody jsou zavedene a bezne pouzivane. Jak inzenyrske zalozene na vedeckem pristupu, DOE testovani, analyze, statistice, simulaci, inovacich, patentech etc... tak vylozene kvalitarske pracujci s metodikami ala DFSS vcetne nepr. zminene vanove krivky zabehu, aplikace a oprav.
Vysledkem jsou celkove dostupnejsi a kvalitnejsi produkty. A druhotne take zvysujici se uroven poznani a vylepsene technologie.
Zamerne snizovat zivotnost je prece neco jineho a zjevne s jinymi motivy. Dokazu si to predstavit ve spotrebni elektronice, kde si konecny zakaznik po definovane dobe musi koupit nove zbozi a vyrobce ma jistou sanci ze proda dalsi kus sveho zbozi. Tento ani podobne motivy ale neplati pro automotiv diky tomu jak jsou nastavene validace a hlavne zodpovednosti a system reseni zaruk mezi koncovym zakaznikem, OEM a dodavatelskym retezcem. Pro aftermarket plati totez, protoze zadny vyznamny OES vyrobce nevyvyji produkt specificky pro aftermarket, ale kopiruje seriove designy.
Vysledkem takoveho pocinani muze byt lecos, jen ne kvalitnejsi ci hodnotnejsi produkty.
Naposledy editováno 10.12.2014 22:34:39
ale selhání nějakého podřadného náhr. dílu by bylo určitě kritičtější na vozidle jednosto-
pém. To je nám na tomto serveru snad jasné všem. DucS je "stará škola", dělá poctivě, ale
pokud by selhal náhr. díl, dejme tomu brzd. destičky, taky už bych se nemusel (z márnice)
k dotyčnému opraváři s reklamací vrátit ... Jaká je běžná praxe vztahů opraven motorových
vozidel k zákazníkům v této zemi, víme asi všichni . Ámen
Naposledy editováno 10.12.2014 22:36:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Takže pokud říkáš že dnes je bod, na který se projektuje aby auta bez problémů fungovaly, 300 tis (v případě turba) - což je dost, tak se někdo může cejtit ochuzenej protože už se kalkuluje s omezenou životností
I když zrovna u turba se ta spolehlivost spíš dramaticky zvýšila.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Ochuzeny se dany kupujici citit muze, ale objektivni skutecnosti je ze za sve penize dnes dostane vice - vse je urovnove vyvazenejsi a tudiz je system jako celek cenove dostupnejsi.
DucS píše: No hlot máte v baráku únik informací.
Nemusíš se ani ptát pána od VW, stačí otevřít kapotu např VW TIGUAN a podívat se na štítky na el. svazku motoru.
Sami výrobci automobilů podle článku ve světě motorů přiznávají určitou nekvalitu /záměrnou/ a pokud přiznají určitou nekvalitu, radši si ani nepředstavuju další věci, které nepřiznají.
Nebo tak :) kámoš je mnohem níž, opravuje jen elektriku trucků a návěsů, a od včerejška je na školení ve Vídni. Takže ačkoli z MB, pokecá tam u kafe během školení (nebo večer u piva) tam s lidmi, kteří to navrhovali.
Podepisuju prostě názor DucS, že někteří z přítomným si /zcela mylně/ myslí, že informace jsou dostupné jen oficiálně a nedejbože jen přes ně, firmou Vyvýšené :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Rozdil je v motivaci, postupu i vysledku.
Planovana zivotnost je cesta jak zachovat funkcni i vykonove parametry vyrobku...Motivaci je ziskat konkurenceschopny produkt s lepsim pomerem hodnota/cena aniz bys ho jakkoliv kompromitoval. Rika se tomu ruzne, planovana zivotnost, Value engineering apod....Zamerne snizovat zivotnost je prece neco jineho a zjevne s jinymi motivy. Dokazu si to predstavit ve spotrebni elektronice.
Prdlajs, ty to vnímáš jedním způobem a my ostatní vnímáme ty samé vstupní informace jiným způsobem. Kdyby mi patřila automobilka, tak:
1. fleetoví zákazníci, služebák, 50 tkm ročně, 3 roky a méně, pak jde pryč = 150 000 km.
2. soukromník, "super akce prodloužená záruka" 5-7 let, 15-30 tkm = do konce záruky 150 000 km.
Čemu na tom nerozumíš? Vše se navrhne a vyrobí tak, aby to vydrželo aspoň 3, lépe 5 let, ale 3 jsou základ, zbytek zákazníků vyfakuješ, že jednou jedinkrát přijeli na předražený značkový servis o týden později atd. Nějaké elektroinstalace taky rozhryžou kuny.
Turbo taky stačí na 150 tkm. Výjimečné případy, že někdo za 3 roky najede víc, pokryje pojistné fleetu (při zákonné záruce 2 roky, a pro firmy může být i 1letá, tj. ušetříš ještě víc). Nebo to uděláš na kulanci, však jsi na to vydělal na běžných zákaznících :)
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Především tu zcela triviální: Auto si nemusíš koupit žádné! Do toho nás zatím nikdo nenutí.
Až po založení vlastní automobilky a výroby aut na míru s dlouhou životností a doživotní zárukou.
Jenže, když pak jsou v článcích přestavby, resp. kusová ruční výroba za 40 000 €/kus, tak všichni řvou, že se pos***, to bych nikdy za moto nedal, co na tom je…
Vždy půjde o průběh nabídky a poptávky jdoucí proti sobě.
Sefo píše: assassin> Viděl jsi ten TOPGEAR, jak tam koupili CL500 a Báwo 850 a hrozně si libovali, jak jsou to super auta, by mě zajímalo, jak poté ty auta fungovala dál...
to není běžná ojetina, provozovat tyhle auta je možná dražší když jsou nový
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Sefo píše: assassin> Viděl jsi ten TOPGEAR, jak tam koupili CL500 a Báwo 850 a hrozně si libovali, jak jsou to super auta, by mě zajímalo, jak poté ty auta fungovala dál...
Ja myslim ze to nebude tak zly :) oni to jsou v principu pomerne jednoducha auta - jen to nesmi mit 10let zanedbanej servis, nebo se v tom nesmel vrtat opravar skodovek :) ja setrim na 928 nebo 840 (850se bojim, nemecky v12 maj spatnou povest) ale tak ze to po koupi nespolkne 50-100 bych nepocital
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Sefo píše: assassin> Si přečti na Auto.cz recenzi od kluka co si koupil tu 850 :) ty vole, tam se sere snad všechno :).) tomu Merglu bych věřil víc .)
Kouknu. Zakladni problem je v12... Pak myslim ze tim ze uz jedno stary bawo mam tak ze bych nemusel koupit uplnou past, zasadni problemy budou v elektronice a to jsem celkem schopnej si dat do kupy sam (dodelaval sem treba boardcomputer) a jako posledni - favorit je to prosche
Když půjdu jen pár let do minulosti, tak průser TFSI se objevil ve Skoda werke, das Auto, Seatu... jako řada dalších průserů. Další tři "automobilky" - PSA - mají podobný motorový problém.
Největší prd.el nadcházejících let stejně budou DPF - policejní opacimetry nejen na skla, ale i na výfukové plyny. Vykuchahé DPF nebude moct jezdit, auto s vykuchaným DPF bude neprodejné, protože při převodu bude nutná platná technická... no a gól je, že z nových nafťáků s Euro5/6 už teď na ulicích kradou kompletní výfuky... nejsou to žádné konspirační teorie. Jak vystihl Shakespeare blahé paměti, už mi chutí v palci cuká, cosi nekalého ťuká :) chudáci ti, co se nechali zlákat papírově lákavými údaji spotřeby všech těch moderních foukaných motorů.
Elfmen píše: rrss> Člověk možnosti volby má a to dokonce více!
Především tu zcela triviální: Auto si nemusíš koupit žádné! Do toho nás zatím nikdo nenutí.
Až po založení vlastní automobilky a výroby aut na míru s dlouhou životností a doživotní zárukou.
Jenže, když pak jsou v článcích přestavby, resp. kusová ruční výroba za 40 000 €/kus, tak všichni řvou, že se pos***, to bych nikdy za moto nedal, co na tom je…
Vždy půjde o průběh nabídky a poptávky jdoucí proti sobě.
Takže tvůj omyl, víš? I ti "výrobci" (přestaveb, jak píšeš) prostě vezmou již vyráběný motor. Tj. včetně průseru, pokud ho má. A tím se dostáváme na začátek tématu.
Možnost nejezdit autem bych sem netahal, protože totéž platí u motorek. Šizení, šizení, šizení.
rrss píše: Prdlajs, ty to vnímáš jedním způobem a my ostatní vnímáme ty samé vstupní informace jiným způsobem. Kdyby mi patřila automobilka, tak:...
To vůbec není o tom co kdo jak vnímá ale o tom co kdo VÍ. Já zkratka vím jak se specifikuje, validuje a vyrábí jista sorta komponent a poukázal jsem na to ze zde zmíněna data nekoresponduji se skutečnosti. Až budeš vlastnit automobilku, můžeš to dělat jistě jinak. Ale představoval bys výjimku.
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Porad je toho k vyberu dost ...
assassin píše: Rrss: zakaznik volbu ma - koupit si to 10-15-20 let stare auto ktere bylo podle vas nesizene a snadno najede milion km - viz treba sestivalcove deset let stare modeo s 250tis km ve vlakne firecrackera
To Mondeo už je docela složité a moderní auto, oni měli na mysli ještě starší auta.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Rrss: tak u novyho auta dpf zasadni problem neni - na trhu je dost automobilu takze se klidne problemovym tfsi motorum a motorum od psa muzes vyhnout ... Dpf je draha sranda - to uz kazdy dnes vi, a za me je dobre zento tam je, protoze s dieselu fakt lita hroznej bordel - kdyz si chci koupit novy nebo zanovni dieselovy auto musim pocitat s tim ze me ceka draha vymena dpf. To ze uz kuchani nebude tak smadne je podle me spis plus.
Porad je toho k vyberu dost ...
Udělal jsi mi radost....v tomto názoru na DPF se jako v jediném shodnem oba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Naposledy editováno 11.05.2015 13:39:22