Kam instalovat podložku?
1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?
Naposledy editováno 28.12.2014 17:37:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
los-fazeros píše: s tím olejem, to je koleda o to, abys jednou vyfasoval pořádnou sprchu
to je nesmysl,výškou hladiny se "doraz" ladí běžně1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Heki píše: olej a pružinu ponechme stranou - tím se bude ladit až finální nastavení tlumiče. Potřebuju hardwarově omezit zdvih, aby vidle prostě za žádnou cenu níž nešla - i bez pružiny a oleje.
Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?
osobní zkušenost s tím asi nebude mít nikdo,kolik lidí cpe vidle s motokrosu do starého endura...
prolez pořádně ty zahraniční fóra,tak je to mnohem víc...
Naposledy editováno 28.12.2014 18:08:57
Zkusit sehnat silnejsi pruziny, nebo trosku vic prasacke reseni - riznout ty origo - chtelo by to ale predem spocitat o kolik.
Ad ten doraz - doraz je u vidlic s cartridgi resenej jako hydraulickej - na konci drahy pistnice zajizdi takovej "kuzilek" lterej je spojenej s pistnici do luzka s kuzelovou dirou - tim vytlacuje olej cim dal mensi mezerou a doraz tak neni uplne "natvrdo" - tzn chce to rozebrat vidlici, vyndat cartridge a kouknout jak je tam ten system dorazu udelanej - nasledne nejak sikovne posunout ten kuzel na pistnici aby do toho protikusu zajel o 60mm driv. Z hlavy tu vidlici neznam. Zkusim kouknout nekde na netu jak je to tam reseny abych te mohl navest mene "obecne"
Dolph-cz píše: osobní zkušenost s tím asi nebude mít nikdo,kolik lidí cpe vidle s motokrosu do starého endura...
prolez pořádně ty zahraniční fóra,tak je to mnohem víc...
Sveho casu je mel vespa na drz400 - delal jsem mu na tu konverzi nejake dily. Ale byly to vidle z RM starsiho data vyroby, ne usd ale klasika....
Heki píše: olej a pružinu ponechme stranou - tím se bude ladit až finální nastavení tlumiče. Potřebuju hardwarově omezit zdvih, aby vidle prostě za žádnou cenu níž nešla - i bez pružiny a oleje.
Vím, že se to dělá, jen s tím nemám osobní zkušenost. Dle zahraničních webů se instaluje distanční podložka, která toto řeší, ale pokud jsem to dobře pochopil, dává se až pod cartridge. Je tak?
Jo to je druha moznost, nez posouvat dorazem na pistnici, podlozit celou cartridge - kdyz ji podlozis o 60mm - je to jakoby vidlice v nezatizenem stavu byla 60mm ve zdvihu a tim padem i dojde driv do toho hydraulickeho dorazu. Nevyhoda je ze kompresni ventil nebude na dne vidlice, ale o 60mm vejs - ale asi by to nemelo delat problemy. Jen pokud bude vidlice "chcat" prestane fungovat driv .. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Dolph-cz píše: to je nesmysl,výškou hladiny se "doraz" ladí běžně
Výškou hladiny se "neladí doraz", ale upravuje progrese pérování.
radi5 píše: Výškou hladiny se "neladí doraz", ale upravuje progrese pérování.
celkem vím jak to funguje už jsem si pár vidlí dělal k obrazu svému.
každopádně stojím si zatím,že by celá jeho úprava ze začátku mohla klidně spočívat ve vyšší hladině oleje ,případně i trošku hustší olej, požadavek je ubrat jen 6 cm,to by na motokrosové vidli,která je už i origo laděná dost na tvrdo neměl být problém.
nebude ho to stát vůbec nic a viděl by,co to bude dělat...
stejně tady nevíme na co to vlastně chce-jestli na cestu,nebo do lesa,nikdo tady neřešil délku té vidlice proti originálu...ono je tam těch ale více....
pokud to chce do lesa a jen tam dá nějaké podložky,aby ta vidle byla kratší,tak to nebude mít u konce téměř žádnou progresi a půjde na doraz těch podložek-podle mně bez dalších úprav jako je právě zvýšení hladiny oleje,posunutí toho balonku co zmiňoval assasin atd. je to vyložená prasárna...
1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
Bez toho dorazu to smrdi "prusvihem" jasne, fungovalo by to ok, ale do chvile nez by vymetl nejakou diru, slo by to nadoraz vzniklej mnozstvim oleje - nestlacitelnost kapaliny - nejspis by to prorazilo gufera - vse od oleje.
Četl jsem, že je běžné tendle zdvih omezovat například u přestaveb vidlic na supermoto (to sice není můj případ, páč dát tam kolo 17' tak je po problému).
assassin píše: Dolph: zkratit vidlici myslim nechce - stejna dylka, jen mensi zdvih. Urcite se musi hnout dorazem - jsou k dispozici dve cesty viz vyse. Nasledne bych ladil ostatni - urcite pruzinu prizpusobit/ vymenit pro ten jinej zdvih. Hladinou oleje by se mohlo hejbat taky, v podstate se da pridat 60mm na hladine pro dosazeni puvodni progresivity vidlice.
Bez toho dorazu to smrdi "prusvihem" jasne, fungovalo by to ok, ale do chvile nez by vymetl nejakou diru, slo by to nadoraz vzniklej mnozstvim oleje - nestlacitelnost kapaliny - nejspis by to prorazilo gufera - vse od oleje.
jasně,celou domu se bavíme o zkrácení chodu té vidle,né její délky..
..nechci se přít-a už vůbec né s tebou,ale výškou hladiny oleje se nastavuje doraz úplně běžně a dělá to každý ladič.čím větší skoky,a těžší jezdec,tím více oleje.a stejně tak úplně běžně se stane to,že když se toho oleje dá moc,tak prostě tu vidli nedostaneš na doraz ani při dopadu "na placu" .co já vím,tak žádné poškození té vidlice nehrozí-mnohem horší je "jít na dorazy",ideálně je to tak,že se vidle zastaví cca 5mm před dorazem,aby se co nejvíce využíval její zdvih.
tím,že se tam naleje více oleje se nic nepoškodí,nic se neroztrhne,ani nevytlačí,tahle to ladí podle potřeby všichni na světě i při tom nejextrémnějším použití.
osobně si myslím,že problém bude spíše s pružinama,to DR je o dost těžší,než motokros a bude to prostě příliš měkké.něco se dá odladit na hydraulice-těžko takhle od pasu střelit s jakým výsledkem,ale nikdy to nebude ono.pružiny odpovídající tvrdosti jsou základ pokud člověk chce něco odladit...
Naposledy editováno 28.12.2014 23:58:39
2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
Do svodů hrabat nechci - už jen proto, že se pak může stát, že budu krom vidle ladit ještě motor, aby to jelo tak jak má.
Jinýma brejlema si nepomůžu.
Olejem ten doraz ladit nechci. Celý svět to v podobných případech ladí mechanicky. Mě zatím napadlo udělat distanční mezitrubku mezi konec trubky vidlice a horní zátku vidlice, což podle vyzkoušení může tvořit doraz. Pakárna je, že takováto mezitrubka by musela mít vnější průměr o něco méně než trubka vidlice a vnitřní průměr dost široký na to, aby se dovnitř vešla pružina. Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu. Nevýhodu bych viděl jednak v tom, že síla stěny mi vychází jen cca 2 mm a to se mi zdá docela málo. Další věcí je, že by tato trubka volně chodila nahoru a dolů kolem pružiny, protože ji nelze nikam přichytit a s tím souvisí třetí věc - nevím co by udělala pružina uvnitř tédle trubky při stlačení. Bojím se, aby se pak vidle nezasekávala.
Asi to nebude ta cesta. Jak jsem už psal - existují informace o tom, že ten zdvih omezují někde dole ve vidlici, montáží jiné distanční podložky. Ale k tomu je zapotřebí vytáhnout cartridge (víte někdo jak na to ?). Z těch popisků moc chytrý nejsem a nafocené jsem to zatím nenašel.
Heki píše: důvody tady neřešme
Do svodů hrabat nechci - už jen proto, že se pak může stát, že budu krom vidle ladit ještě motor, aby to jelo tak jak má.
Jinýma brejlema si nepomůžu.
Olejem ten doraz ladit nechci. Celý svět to v podobných případech ladí mechanicky. Mě zatím napadlo udělat distanční mezitrubku mezi konec trubky vidlice a horní zátku vidlice, což podle vyzkoušení může tvořit doraz. Pakárna je, že takováto mezitrubka by musela mít vnější průměr o něco méně než trubka vidlice a vnitřní průměr dost široký na to, aby se dovnitř vešla pružina. Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu. Nevýhodu bych viděl jednak v tom, že síla stěny mi vychází jen cca 2 mm a to se mi zdá docela málo. Další věcí je, že by tato trubka volně chodila nahoru a dolů kolem pružiny, protože ji nelze nikam přichytit a s tím souvisí třetí věc - nevím co by udělala pružina uvnitř tédle trubky při stlačení. Bojím se, aby se pak vidle nezasekávala.
Asi to nebude ta cesta. Jak jsem už psal - existují informace o tom, že ten zdvih omezují někde dole ve vidlici, montáží jiné distanční podložky. Ale k tomu je zapotřebí vytáhnout cartridge (víte někdo jak na to ?). Z těch popisků moc chytrý nejsem a nafocené jsem to zatím nenašel.
1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
Dolph: ten olej se tak dela, ale u vidlice kde resis konec zdvihu je i ten hydraulickej doraz, tezko rict jestli tam muze byt oleje tolik aby to vidlici zastavilo treba v pulce zdvihu - to jsem nezkousel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Heki píše: ... Tím by se nemuselo hrabat do délky pružiny a vlastnosti by zůstaly jako před úpravou - krom toho zkráceného zdvihu....
Pokud bys to tak udělal, může dojít k poškození trubky ... minimálně se okradeš vlastně o funkci hydrauliky (komprese), jak píše assassin.
Zbudou ti z toho jen "pumpičky"= špatná cesta, do terénu nesmysl, to si nech původní tlumiče a budou fungovat líp.
Evidentně tomu nerozumíš, já taky ne, ... zkus se domluvit s nějakým ladičem, třeba Faryn by ti mohl poradit nebo ti to udělat na profi úrovni s dobrou cenou. Je to komunikativní člověk, řekne ti, co jde/nejde/má smysl, ...
Dávám tlumiče k jinýmu borcovi , ale ten asi nebude mít čas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Dík za ty kontakty. Zkusím z nich vytáhnout nějaké rozumy nebo to tam rovnou odvezu.
Moje znalosti USD vidlic končí tím, že to umím rozebrat, složit, vyměnit gufera a olej. Co se týče těchdle překopávek, rád se nechám poučit.
Naposledy editováno 29.12.2014 13:36:14
Heki píše: Janek> Nevím, jestli chápeš jak jsem to myslel. Na funkci hydrauliky by to nemělo vliv. To je jedno - stejně je to asi slepá cesta. Riziko záseků je velké a fakt, že jsem nenarazil na nikoho, kdo by to takhle udělal, napovídá, že je to ptákovina.
Dík za ty kontakty. Zkusím z nich vytáhnout nějaké rozumy nebo to tam rovnou odvezu.
Moje znalosti USD vidlic končí tím, že to umím rozebrat, složit, vyměnit gufera a olej. Co se týče těchdle překopávek, rád se nechám poučit.
nic ve zlém,ale ty to nechápeš.to,že se u těchto vidlic dá dolaďovat pomocí oleje jejich progrese a doraz je jejich obrovská přednost.bez toho nebudou fungovat.právě díky tomu je ta vidle na začátku krásně měkká a o 20 cm níž už tvrdá jak šutr-tohle přesně dělá množství oleje.
tím že nějak "zařízneš"posledních 6 cm tu funkci jakoby vypneš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
assassin píše:
Dolph: ten olej se tak dela, ale u vidlice kde resis konec zdvihu je i ten hydraulickej doraz, tezko rict jestli tam muze byt oleje tolik aby to vidlici zastavilo treba v pulce zdvihu - to jsem nezkousel
fungovat to bude-o tom jsem přesvědčený.samozřejmě se tím ale změní vlastnosti té vidle,ale to je jasné....
1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení zdvihu USD vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Nicméně jsem si volal s panem Faltusem a ten tvrdil, že se tato úprava dělá běžně pro supermoto a že to není problém, takže to asi odnesu jemu a nechám to udělat pořádně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení zdvihu USD vidlice
Heki píše:
Nicméně jsem si volal s panem Faltusem a ten tvrdil, že se tato úprava dělá běžně pro supermoto a že to není problém, takže to asi odnesu jemu a nechám to udělat pořádně.
Čau, nevím jestli je tohle pro tebe ta správná cesta. Na supermoto se vidle upravují na menší zdvih tak, že celá zkrátí, jakoby zasune do sebe, omezí se zdvih o 40-50 mm na začátku chodu. SM nepotřebuje tak dlouhé zdvihy jako SX a zároveň se celá motorka sníží. Doufám, že píšu tak, aby se to dalo pochopit.
Geloš