Naposledy editováno 22.10.2014 11:23:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Teoreticky,jak píše kolega nade mnou,pokud by byly k dispozici čidla na vstupu(snímač podtlaku v sacím potrubí) i výstupu(lambda),tak by měla být proveditelná 100% korekce.Ale jak píšeš,výrobce to nemusí umožnit.Taky je důležité,nakolik nový komponent rozhodí původní nastavení.Já mám třeba úplně jiné sání i celou výfukovou sestavu,nemám ani snímač podtlaku ani lambdu,a přesto to jede bez střílení a s relativně bohatou směsí(dle barvy svíček).Asi bych měl více zprůchodnit airbox.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Co se týče těch čidel,pro nadmořskou se podle mě používá případné čidlo v airboxu.Čidlo v sacím potrubí už snímá jen a pouze podtlak a porovnává jej se senzorem škrtící klapky.Takže by mělo dodávat aktuální info o průtoku(množství) vzduchu.Ale možná se pletu.Lambda,jasně,dokáže korigovat jen a pouze v určitém rozmezí.
Nevím jak stříkací,ale měl jsem tu starší karburátorové Pegaso,mezi cca 3-5 tisíci motor v podstatě odmítal funkci.Vše jen kvůli změně airboxu z novějšího modelu.Po čtrnáctidenním laborování s čištěním a nastavením šroubu bohatosti jsem jednoduše v obou karburátorech zvedl jehly o zářez a problém se téměř vyřešil.Naproti tomu mého Elefanta nebo dřívější KLR nerozhodil v podstatě žádný zásah do "periferií".Z toho plyne,že některé konfigurace budou náchylnější,některé odolnější vůči změně...
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Za studena, jak jsem již zmiňoval, při nízkých teplotách nestřílí vůbec. Uplné střílení by se dalo nejspíše odstranit pouze zaslepením AIS ventilu. Slouží k přívodu vzduchu do výfukového potrubí, kde pak dochází ke spálení zbylého, neshořelého paliva. Je tam kvůli snížení emisí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Vydrik píše: Musim říct, že po nastudování mnoha for a diskuzí jsem mírně zvíšil volnoběžné otáčky (ze 1400 na 1500) a nastavil CO z továrních 10 na 18 (původní majitel pouze naisntaloval laďáky a víc neřešil). Motocykl přestal za studena škubat. Střílení se výrazně omezilo.
Za studena, jak jsem již zmiňoval, při nízkých teplotách nestřílí vůbec. Uplné střílení by se dalo nejspíše odstranit pouze zaslepením AIS ventilu. Slouží k přívodu vzduchu do výfukového potrubí, kde pak dochází ke spálení zbylého, neshořelého paliva. Je tam kvůli snížení emisí.
Zdarec, líbí se mi jak sis sám našel cestu k vyřešení problému. SAIS ventil se dá zaslepit snadno a pak bych ještě doporučil změřit někde na emisní stanici skutečnou bohatost, teprve podle obsahu CO zjistíš,jak tvůj motor s laďáka spolupracuje. Optimální hodnota pro tvůj jednohrnek by mohla být asi 2,5-3,0 %, samozřejmě při zahřátém motoru. Rozsah korekce na přístrojové desce je od -128 do 128, takže jsi zatím pomyslným šroubkem bohatosti zatočil jen o malý kousek. Čím vyšší číslo, tím bohatší směs a tedy vyšší %CO. Seřízení ovlivní nejen volnoběh, ale i chod na malé zatížení cca do 1/4 plynu. Tyhle velké jednoválce a Euro3, to fakt nejde moc dohromady, ty se prostě musí nakrmit.
Hodně zdaru Geloš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 11.05.2015 13:22:36
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
VlaHa, proč myslíš že je to pomalá smrt pro motor? Brzda a přehrání mapy by bylo jistě nejlepsí řešení, nicméně teď mi příde, že to funguje tak jak má. Navíc úprava mapy by znamenala, že když tam vrátim origo výfuky bude zas problém. Jo a díky ta tip na schopnej servis .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
seikos píše: Obecně to dělá moc chudá směs. Což způsobují ty laďáky. Je potŕeba to nastavit. Občas to dělá příliš zavřená škrtící klapka při zavřeném plynu, obvykle pokud klesne pod 4 stupně. . Zkus ji vyresetovat skrze diagnostiku do továrního nastavení. Pak se to dá pořešit naladěním bohatosti směsi skrze diagnostiku v kooperaci s vypnutím lambda sondy.
Poslední možnost je nahrát jinou upravenou palivovou mapu, pro otevřené výfuky, kde je to řešeno několika současnými kroky (množství benzínu při zavřeném plynu/předstih/nastavení lambdy).
Teoreticky pokud nepomůže seřízení motorky do defaultních hodnot skrze diagnostiku, mohl by ještě pomoct KN (nebo podobně otevřený jiný) filtr
a nebo sundat výfuky a Pegaso prodat!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Vydrik:Žádná pomalá smrt motoru se nekoná.Tak jak píšeš,sice to není optimál,ale v pohodě.
Anti píše: bulldogbiker> Nezklamal jsi,opět přínosný příspěvek.
Vydrik:Žádná pomalá smrt motoru se nekoná.Tak jak píšeš,sice to není optimál,ale v pohodě.
Moment, nerozumím .Pomalá smrt motoru přece čeka každé Pegaso! !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
ppll píše: geloš>A čemu to pomůže,pokud má teda chudou směs?
Já myslím, že na to přijdeš sám. Co chceme měřit analyzátorem CO? To co nám jde do výfuku po spalování a nebo co nám k tomu ještě přidává nějaký eko SAIS ventil?
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
ppll - myslim, že SAIS ventil nemá vliv na složení směsi, neboť je zařazen až za válec. Při měření asi vliv mít bude, jelikož do spalin přidává vzduch, aby dohořely ve výfuku...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 30.12.2014 11:58:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 30.12.2014 11:59:02
(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
"Pomalá smrt pro motor" samozřejmě může nastat,ale to by se to muselo masivně rozhasit.Mivv je renomovaný výrobce,určitě by neprodával výfuky schopné zničit motor.
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
VlaHa píše: Vydrik> nemyslim,to tak proste je,vysoky teploty ve spalovacim prostoru,vyssi narocnost na olej a na vsechny dily,nikomu to nevnucuju.tak to proste je.delej jak myslis
dokud významně nestoupne teplota chladící kapaliny, mělo by to bejt ok ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
ppll píše: assassin> Pokud to ř.j. nemůže skorigovat(dle lambdy) měla by načíst závadu,popř.nějaký nouzový režim nebo ne?
No problem je ze ta lambda tam u motorek v podstate neni k tomu aby si jednotka naladila ok smes - navic lambda funguje pouze v uzkem pasmu zatizeni motoru (pobliz volnobehu a maleho otevreni klapky/nizkych rpm) pri vetsim pridani plynu totiz motor jede na bohatsi smes nez je stechiometricka a to nejde podle skokove lambdy ridit, podle te jde jen stechiometricka smes....
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
(reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 02.01.2015 20:30:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Naposledy editováno 11.05.2015 13:23:30
1 reakcí na tento příspěvek Pegaso strada s ladaky mivv extremne strili
Co se týká teploty motoru, tak Strada má kotrolku přehřátí a odstupňovanou teplotní stupnici motoru. Rozhodně bych neřekl, že se moc hřeje.
To že se mírně změní křivka u těchto úprav je jasný, ale nevidel bych to tak černě.
Pokud nemám pravdu, prosím opravte mě, jsem laik.
Naposledy editováno 04.01.2015 16:15:26
nad pístem,motor je něco jako autogen,když přidáš vzduch(KNkem,nebo jiným zásahem do sání) musíš přidat palivo ,u autogenu kyslík,ten podporuje hoření a zvyšuje to teplotu,proto se na řezání autogenem přidává kyslík,je to jen takový přirovnání,nevím jak ti to líp vysvětlit,dost ti i napoví svíčka,ale je to jen zhruba.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Omezení hluku Rakousko Aprilia Pegaso 650 Strada | AndY125 | 11 | 23.8.2024 v 23:41 osiris |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
Aprilia Pegaso 650 strada - při dol... Aprilia Pegaso 650 Strada | AndY125 | 6 | 19.5.2024 v 10:58 FiZzeR |
Výměna zadního diodového světla na ... Aprilia Pegaso 650 Strada | lubis | 4 | 3.5.2024 v 09:14 Jerry501 |
Kufry na pegaso Aprilia Pegaso 650 Strada | vildaaprilka | 5 | 13.9.2022 v 03:26 pega |