pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
geloš píše: Nejdřív vyzkoušej to silnější těsnění, klidně ho na sucho vraz třeba jen pod hlavu a zjisti, jestli na to vystačí délka rozvoďáků. Teprve pak si změř, co ti to udělá s časováním rozvodů, nějaké tabulkové hodnoty s originální konfigurací na to snad jsou. A pak můžeš uvažovat dále.
No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak
e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo
Naposledy editováno 04.01.2015 00:33:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak
e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo
Kdo a jak to tam u vás kuchtí já na dálku nepoznám, tak hlavně ať to vyjde.
Konec vysílání.
Dargas píše: dewwil> no s tim jeklem si rozumime, ale praveze na ohybani je lepsi (odolnejsi) I, takze nechapu, proc vsichni delaj ten tvar H......traverzu v baraku mas taky orientovanou jako I a nikoliv H (vzhledem ke smeru zatizeni).
Zítra to proberem, dnes už to nedám...
Dargas píše: dewwil> no s tim jeklem si rozumime, ale praveze na ohybani je lepsi (odolnejsi) I, takze nechapu, proc vsichni delaj ten tvar H......traverzu v baraku mas taky orientovanou jako I a nikoliv H (vzhledem ke smeru zatizeni).
on ten směr zatížení u ojnice není stejnej jako u traverzy, vzhledem k profilu, a bude působit ve více směrech. A pak tam taky hraje roli technologie výroby, množství použitýho materiálu. Ale jestli je Pankl dělá H a používaj se v mnohem náročnějších aplikacích, tak asi není důvod se tím zabývat, navíc když nemáš moc na výběr A v tý diskuzi taky co jsi dával není jasnej závěr.
Edit : blbnu, je to tam o 90stupnu..tzn jeden tuzsi v jednom smeru, druhej v tom o 90jinak a ten smer pro H mi prijde pro ojnici vyhodnejsi...
Ted na to koukam na to corvette forum a podle me tam ma hned v tom uvodnim prispevku blbost - zkouma tam moment setrvacnosti k ose ve ktery ale ojnice vubec neni namahana na ohyb, protoze ma na obou stranach kloub. Takze u ojnice ma smysl namahani tlak-tah, stabilita- vzper - a z te vychazejici namahani ve smeru os cepu... Tzn H je podle me jednoznacne vyhodnejsi - jen vyrobne narocne= drazsi. Taky tam muzou byt technologicke rozdily - to H nejde cely jen vykovat - tzn vrubova pevnost od obrabeni atd. U Icka nekdy muze vcelku vyjit lepsi parametry kvuli tomu ze je to cele kovane...
Naposledy editováno 04.01.2015 09:37:48
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Ale vzdyt to pises sam, ze jste to dohnali jen materialem!
Jak sam pises, tak pri stejnym matrosi je ojnice I "pevnejsi" a tezsi. No a prece neni nic snadnejsiho, nez tu I ojnici udelat slabsi (tj. udelas ji stejne "pevnou" jako tuhle H), ale samozrejme tim i patricne lehci.
(Chapu, ze konkretni H ojnice je "pevnejsi" a lehci, nez konkretni seriova ojnice. Ale to neznamena, ze s ojnici I se nejde dostat na stejnou "pevnost" a nizsi vahu).
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Nerozumim, cos tim chtel rict...
Ale proc by mela bejt ojnice ohybana do stran vic, nez ve rovine otaceni? Vzdyt je to ta sama sila, to samy namahani na vzper....kde se tam vezme podle tebe neco, co udela to, co rikas?
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
A jelikoz je pist kruhovej, tak sila od pistu na pistni cep/ojnici pusobi v ose valce, takze nevim, co by melo nejak zatezovat ojnici do strany (v rovine prochazejici osou kliky).
2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
A kolik ta vule myslis bude? To prece dela zanedbatelny rameno......navic vyrobni tolerance ti rozhodi uplne vsechno, ne jen tenhle smer.....
Oproti tomu, namahani ojnice na ohyb v rovine kolme na osu kliky tam je i teorereticky, bez ohledu na vyrobni tolerance.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: No já už na to nemám kvůli práci moc času, mám tam rozdělaný 2. motorky se složitějšími a kvůli dodavatelům i časově náročnějšími opravami, takže teď to bude dělat Pepa, kterej si to tady určitě taky čte a stejně půjde svou cestou, kterou uzná za nejvhodnější To je jako kdyby Babica radil Polreichovi Jak znám Pepu tak už to má vymyšlený úplně jinak
e: toho Babicu neber osobně, je to jen takový přirovnání co mě zrovna napadlo
jako geloš-Gelnar je Babica a Pepa je Polreich? no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
jungen píše: jako geloš-Gelnar je Babica a Pepa je Polreich? no
Ne, takhle to myšleno nebylo, pouze jak znám Pepu tak půjde svou cestou a od nikoho z nás si do toho nenechá kecat... Takto to bylo myšleno Vůbec to nebylo osobní...
Milosek.m píše: dewwil> tvl tak po precteni toho elaboratu co jsem dal CHE ,mi pripadate jak banda amateru s patentem na štěstí
Viď Ale od toho jsou právě ti výrobci ojnic, kteří dodají to co chceme. Neřeknu kdyby jsme ty ojnice pilovali s Pepou ve svěráku z plocháče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Ne, takhle to myšleno nebylo, pouze jak znám Pepu tak půjde svou cestou a od nikoho z nás si do toho nenechá kecat... Takto to bylo myšleno Vůbec to nebylo osobní...
vsak v poho,ja jen ze to jsou lidi co umi a treba poradi
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Asi teda je to teda v te me dusevni poruse - tohle rejpani, ale nejak mi prijde ze se v technickem tematu prijde ostatnim vysmat a jedinej argument co obvykle padne je tve vzdelani...
Dargas: tak ten ohyb od setrvacnosti pri rotaci spodni casti ojnice asi nebude nic zvlastniho... Kvuli tomu by nemusela byt ani prurwzu I, na to by stacila jen ta "stojna"'daneho I prurezu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Che píše: www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php
Prostě bakalářka...Není to můj obor ale i tak jsem schopnej najít hromadu chyb. Viz. třeba: ..."střední pístová rychlost u vznětových motorů s rokem výroby do roku 1994 (v našem případě 1992)by neměla přesáhnout hodnotu...". To jakože od 1.1.1995 je možná vyšší střední pístová rychlost? Zřejmě se měnily fyzikální zákony a já to nezaregistroval.