Po XRV, XT, XTZ bych se rád posunul někam, kam si přeju se dostat už delší dobu. Tou metou je KTM 950 adventure.
Tu motorku vůbec neznám četl jsem nějaké recenze od redakčních testovatelů. Ale jediné co vím je, jak vypadá a že se mi tuze líbí.
Na internetu jich k prodeji moc není, před cca 2 dny se jedna objevila.
To proč sem píšu je otázka, na co si dát pozor u téhle motorky, jaká jsou její slabá místa a naopak v čem má navrch. Taky jaký je servis, náhradní díly a jaká je spolehlivost. Třeba i spotřeba.
Hledal jsem, našel jsem někoho kdo se v roce 2007 ptal na to samé,ale odpovědí moc nebylo.:http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=483&fid=4
Podělí se nějaký z majitelů o poznatky? Díky moc. Robert
3 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 950 Adventure ( LC8)
seikos píše: Na 950 se sralo skoro všechno. Právě to byl jeden z důvodů proč KTM rychle motor inovovala. Kup si 990
Kecáš hlouposti...
KOTAS XTZ :Nejznámější a a cyklicky se opakující závady jsou prosakující spodní pístek hydr.spojky, palivové čerpadlo (stejné jako na Africe a VARADERU,kde zlobily taky) a občas může prosakovat gufero na vodní pumpě.U prvního ročníku (2003) se měnilo těsnění pod hlavou a tlačná tyč spojky.U prvních ročníků (2003 a začátek 2004) byla svolávačka na vačky (vadná série).
Na svoji LC8 jsem odjezdil 60 tis km (r.2004) a krom dvou výše jmenovaných oprav (čerpadlo,pístek) se dělal jen pravidelný servis a to motorka jezdila takový offroad o kterém by se jiným rádoby endurům nesnilo ani v nejhorším snu..
Díly běžně dostupné a ceny o dost nižší než u japonců.Sevis bez problémů..
Nutno dodat,že motorka je háklivá na poctivý a pravidelný servis.Pokud se ojebává,začne se to majiteli tvrdě vracet..
Po XTZ budeš mít asi trošku problém se sžít s průběhem výkonu tohodle motoru.Nerad nízké otáčky.Hodně ale pomohla výměna řetězového kolečka za menší (o 1zub) a montáž laďáku.Potom naprostá pohodička..Spotřeba od 5L (kochací jízda s kolegy na BMW) až po nějakých 7.5-8L mimo asfalt.Víc mi nikdy nebrala.Standart je někde kolem 6L.Trošičku si ucucávala oleje a to od nova..Tuhle vlastnost má společnou s BMW (ale jen tuhle..

Kapitola sama o sobě je podvozek.V téhle třídě prostě top.Nic lepšího v segmentu cestovních endur není.Ve verzi "S" (tu jsem vlastnil)je fakt hodně vysoká a pokud nemáš min.180cm,doporučuju nejdřív vyzkoušet.Podvozek plně nastavitelný a hlavně funkční v jakémkoliv režimu...
Slabinou je méně pohodlné sedlo.Není to křeslo,to je prostě potřeba přiznat.Spíš tvrdá lavice,ale tak si holt člověk udělá častější zastávky..Nic víc se neděje.Někomu to dokonce vyhovuje víc,než dědkovské křeslo.
Origo štítek úplně top není,protože se za ním tvoří turbulence,ale po doplnění nádstavcem z plexi problém zmizel.
Tahle motorka je hodně vyhraněná a ne každému sedne.Ovšem kdo si k ní cestu najde,zajezdí si opravdu skvěle a je úplně jedno,jestli to je asfalt,nebo hlína..
Naposledy editováno 07.06.2014 08:34:11
seikos píše: Na 950 se sralo skoro všechno. Právě to byl jeden z důvodů proč KTM rychle motor inovovala. Kup si 990
Takže oni stojí zahovno vlastně všechny motorky, proto je výrobci skoro každý rok inovují, že ?Kamoš ji má a je strašný puntičkář, takže než ji kupoval tak snad pročetl celý internet a pak hledal právě poslední ročníky 950, první 990 nechtěl.
Naposledy editováno 07.06.2014 08:43:59
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)

TADY se dají načíst nejčastější závady na motoru
seikos píše: restore: když myslíš KTM vyráběla 950 je 2,5 roku. Proto, že v době svého vydání byla technicky a motoricky out of date. V roce 2003 už měla některá konkurence 4 roky vstřikování, jiní zrovna modifikovali na vstřiky (např Varadero) a KTM zrovna vyjížděla s novým, karburátorovým motorem. Jezdit s ním za 5 litrů byl skoro zázrak. Většinou nebyl ovšem problém jezdit za 9 až 10 litrů. Zejména první model (rok 2003 a 2004) byla hrůza. Když to jelo, měl člověk pocit žě se po ulici kutálí bedna šroubů. Modifikovaná verze (2005, která byla prodávaná i v roce 2006 jako výprodej před 990) už měla jinou spojku aby to nedělalo takový bordel. Mimojiné.
TADY se dají načíst nejčastější závady na motoru
Já na ni odjezdil desítky tisíc kilometrů.Opravdu se mě nesnaž poučovat,jaká ta motorka byla.I v karburátoru ta motorka jede tak,jak některé moderny nejezdí doteď.Vstřiky se nasazovaly kvůli emisním normám.Nic jiného v tom nebylo..
Spotřebu jsem psal výše.Za 9-10 litrů jsem nejel nikdy.Ani když jsem za to tahal...
Jinou spojku neměla.Jen jiné spojkové víko.Zatlumené gumou..Kupoval jsem jej v KTM na svoji motorku...Stálo 1200kč ty odborníku...




Naposledy editováno 07.06.2014 09:27:52
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)

1 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 950 Adventure ( LC8)
seikos píše: Na 950 se sralo skoro všechno. Právě to byl jeden z důvodů proč KTM rychle motor inovovala. Kup si 990
Měl jsem dvě 950 adv rok 04,na jedné jsem najel 101000km,jediná závada byla výměna spodní spojkové pumpy,při prodeji byla stále origo baterka,spojka a rozvody..Když o tom víš hov.no tak raději nic nepiš..
qwert píše: Měl jsem dvě 950 adv rok 04,na jedné jsem najel 101000km,jediná závada byla výměna spodní spojkové pumpy,při prodeji byla stále origo baterka,spojka a rozvody..Když o tom víš hov.no tak raději nic nepiš..
souhlasím, mám rok 2003, najeto 86000km a bez závad.

2 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)
1 reakcí na tento příspěvek KTM 950 Adventure ( LC8)
petrumr píše: kdo měl KTM tak kupoval BMW. Hodně lidí to řeší tak, že si změní nick.
Já měl BMW dvě,páč sem nepoučitelný,ale do třetice to pokoušet nebudu....KTM si koupím znovu....jak na jaře doděláme bydlení,tak začínáme sušit drobné na LC8....BMW bych si rozhodně za plného vědomí už nepořídil.....

Naposledy editováno 05.01.2017 13:03:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm Adventure 950 rok 2005 KTM LC8 950 Adventure | Srul | 20 | 13.3.2025 v 20:34 KAWAHAB |
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro | ybrcek | 7 | 23.11.2024 v 02:44 cechradovan |
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... | KubaLC8 | 47 | 1.9.2021 v 09:06 zboto |
Čím promazat konektory [1, 2] KTM LC8 950 Adventure | Doubi8 | 37 | 29.4.2021 v 19:11 Doubi8 |
KTM 950 - Jak odvzdušnit hydraulick... KTM LC8 950 Adventure, KTM LC8 950 Adventure S | brožík. | 9 | 30.1.2021 v 16:28 xxxx1 |