Téma: Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
8.2.2015 v 20:07
Zdravím, uvažuju nad nákupem nových zadních tlumičů. Teď je ale otázkou jaké vybrat. V podstatě jsou dvě možnosti, Zbrojovka Březnice a nebo tlumiče z Týnce (snad Duroshox?). Zaujala mě právě zkušenost Pavla Suchého, který spotřeboval tři sady tlumičů a ty poslední měl z Týnce a vydržely 30 000km, a když to vydržely na jeho přetíženém stroji, tak by mohly být slušné. Kdyby nekdo vedel, jestli se lisi konstrukci? Nejsou ty Jawacke (duroshox) uz plynokapalinove a tudiz nerozebiratelne? Díky za případné zkušenosti.
Duroshox
Zbrojovka Březnice
Duroshox

Zbrojovka Březnice

Nevím, jestli současné zadní tlumiče třistapadesátek z Týnce jsou Duroshox (nikde na nich nic není napsáno), ani jsou-li rozebíratelné, ale zkušenosti jsou jasné. Dvě sady původních tlumičů na nějakých 20tkm vs. Jedna sada těchto na 30tkm. Za mě spokojenost, kterou bych ani býval nečekal.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
JwKS_Pavel: Diky za potvrzeni! Oni je maji jako duroshox vedene v katalogu nahradnich dilu z roku 2009, z toho jsem vychazel. Trosku jsem ted okufroval motorku a puvodnim tlumicum se to uz nezda, takze uvazuju prave nad tema z Tynce, kdyz vydrzely pri velkem zatizeni 30tkm.
Původu (Taiwan) bych se nebál. I přední vidli, která konstrukčně vychází ze staré březnické, vyrábějí "někde v Asii" a maká, ani nekroužkuje jako česká klasika. Já měl tedy ještě původní březnickou a ok, nemůžu si naříkat. Pokud jde o zadek, je třeba být objektivní: motorka byla přetížená jako prase a na UA jsem potmě vymetl asi nějaký kráter po vodíkové bombě, takže jsem pravej tlumič zdeformoval v jeho spodním oku. Druhou sadu jsem oddělal na cestě z Mongolska do USA - nevytekla, ale přestala tlumit. V Americe jsem nasadil tyhle (asi Duroshox)a zažily si taky svý. Jen v J. Americe daly 6000 km nezpevněných cest. Na konci měly vybitý silentbloky, ale jinak dobrý. Myslím, že chybu neuděláš.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
john-mcclane: http://www.jawa.eu/...20JAWA%20350-640.pdf
CZludol: nemyslim si, duroshox budou jen ty pro stavajici model...
Tlumice stoji v Jawe 575kc/ks s DPH. Tak je tedy zkusim.
edit: cena tlumicu
Naposledy editováno 09.02.2015 10:05:08
CZludol: nemyslim si, duroshox budou jen ty pro stavajici model...
Tlumice stoji v Jawe 575kc/ks s DPH. Tak je tedy zkusim.
edit: cena tlumicu
Naposledy editováno 09.02.2015 10:05:08
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
Tady se řeší pětikilo, na virgla stojí jeden 5000,-

Naposledy editováno 17.02.2015 17:22:16


Naposledy editováno 17.02.2015 17:22:16
Chlapi trosku nevim o cem je rec, ale abych dodal nove info co se tyce tlumicu. Tak v Tynci jsem objednal Duroshox a dosla Zbrojovka Breznice. Takze bud duroshoxy nemaji nebo maji oboji, ale je pod jejich rozlisovaci schopnost ty tlumice odlisit... Nicmene i ty zbrojovky funguji nakokec dobre, cena 575kc/ks je taky nejnizsi co se da kde sehnat...
Ranchere, mě je to celkem uhlák kovový (=putna), kolik to stójí.
Akorát "normální" cena je trošku vyšší, tak sem byl zvědavý...
A pokud by byly k mání zadní tlumiče se seřizováním obou útlumů (nebo alespoň teho expanzního), rád bych si připlatil eště víc...
Na druhé straně bych ty prachy za virglácké nedal, to bych si je radši udělal
.
Akorát "normální" cena je trošku vyšší, tak sem byl zvědavý...
A pokud by byly k mání zadní tlumiče se seřizováním obou útlumů (nebo alespoň teho expanzního), rád bych si připlatil eště víc...
Na druhé straně bych ty prachy za virglácké nedal, to bych si je radši udělal

1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
No matice čímsi zajištěná néni...teda já sem na žádném štuplu pojistku nenašel. A že sem jich už v paprčách měl, jéjej.
No a pokud tě štve prolínání paliva, tak místo tuningu tohoto si sežeň starý originál.
Mě vařič nádrže starý špunt uzmul a musel sem dat tento.
Od té doby se potýkám s netěsností.
Aneb aj tady funguje Murphyho zákon - postupnou inovací sme se dostali k původnímu výrobku...
Při povolování nelze vyvodit velké úsilí, hrozí rozšklébení plastového vršku. Aj s teplotů (flexa) opatrně...
Naposledy editováno 29.10.2015 20:29:07
No a pokud tě štve prolínání paliva, tak místo tuningu tohoto si sežeň starý originál.
Mě vařič nádrže starý špunt uzmul a musel sem dat tento.
Od té doby se potýkám s netěsností.
Aneb aj tady funguje Murphyho zákon - postupnou inovací sme se dostali k původnímu výrobku...
Při povolování nelze vyvodit velké úsilí, hrozí rozšklébení plastového vršku. Aj s teplotů (flexa) opatrně...
Naposledy editováno 29.10.2015 20:29:07
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumiče Jawa 639 - které koupit?
laďa-prášil> No určitě by tam napasovat šly, akorát teda jestli by to mělo nejaký přínos.
Myslím si, že mezi dobrým dvouplášťovým a plynovým tlumičem při normálním provozu až takový rozdíl nebude.
Ty čínské, co se montujů místo březnických, dobré jsou. Opravdu fungují...
Já bych třeba uvítal jednotky, keré by krom předpětí pružiny měly ještě štelovací aspoň expanzní útlum.
Páč to by na cestovní motorce, kdy dochází k velkým rozdílům v zatížení, mělo být.
Případ netěsného (prolínajícího) štuplu - už sem na to došel!
Nikdy jsem totiž neměl v rukách uzávěr pro sériový stroj...jen upravený pro sportovní motorky.
A ten nemusí mět jednu veledůležitů věc - uvnitř filcovů výplň
...
Myslím si, že mezi dobrým dvouplášťovým a plynovým tlumičem při normálním provozu až takový rozdíl nebude.
Ty čínské, co se montujů místo březnických, dobré jsou. Opravdu fungují...
Já bych třeba uvítal jednotky, keré by krom předpětí pružiny měly ještě štelovací aspoň expanzní útlum.
Páč to by na cestovní motorce, kdy dochází k velkým rozdílům v zatížení, mělo být.
Případ netěsného (prolínajícího) štuplu - už sem na to došel!
Nikdy jsem totiž neměl v rukách uzávěr pro sériový stroj...jen upravený pro sportovní motorky.
A ten nemusí mět jednu veledůležitů věc - uvnitř filcovů výplň

Zdenalbenal>
Tak už se mně zátka podařila rozdělat. Říkal jsem si přece to nějak jít musí. Pod tou maticí je pružná "bombirovaná" podložka", která tlačí proti závitům matice, a proto to jde hodně těžko povolit. Pomohl jsem si svěrákem - podložil jsem plast zátky dřevem , abych ho nepoškodil a přes packy, které uzavírají nádrž jsem to s citem stáhl. A pak už jsem matici povolil a celou zátku rozdělal.
Tak už se mně zátka podařila rozdělat. Říkal jsem si přece to nějak jít musí. Pod tou maticí je pružná "bombirovaná" podložka", která tlačí proti závitům matice, a proto to jde hodně těžko povolit. Pomohl jsem si svěrákem - podložil jsem plast zátky dřevem , abych ho nepoškodil a přes packy, které uzavírají nádrž jsem to s citem stáhl. A pak už jsem matici povolil a celou zátku rozdělal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 29, 30] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 875 | Včera v 14:00 PetrL3 |
Motorka pro začátečníka [1 ... 5, 6] Jawa 350/638, Jawa 350/639, Jawa 350/640, Suzuki GS ... | vasik006 | 156 | 9.4.2025 v 17:19 bledemon |
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |