pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
e: tipnul bych, že tam půjdou kotouče z Aprilie nebo z Ducati
Naposledy editováno 12.02.2015 10:10:22
3 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Mimochodem, doufám, že k tomu bude i pořádná pumpa, jinak celá investice ztrácí smysl
dewwil píše: Franco82> Zkus mrknout tady , určitě na to budou něco mít. Taky se mi líběj
e: tipnul bych, že tam půjdou kotouče z Aprilie nebo z Ducati
Jj, díky za odkaz. Vypadá to, že ten kotouč je jeden za 8tis. V podstatě jsem takovou cenu čekal. Originál Brembo stojí 6,5tis, takže žádný zásadní rozdíl.
Jak dlouho vydrží takový originál brembo kotouče?
Brzdiče jsou jeden za 12,7tis, tak to mi ty brembácký zlatý stačí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Mileek píše: Třmeny jsou hodně gut, ale ty kotouče bych teda nechtěl... Jako pozlátko na stavbu do obýváku asi dobré, ale praktické užití? Proč to nemají odvrtané? Váha přes 1500g/kus a to se na webu chlubí, jak ušetřili 20% hmotnosti... 20% oproti čemu když OEM váží 1300g! Jak na tom bude bez děr chlazení kotouče? A co se dříve vymačká, 6 nýtů nebo 11?
Mimochodem, doufám, že k tomu bude i pořádná pumpa, jinak celá investice ztrácí smysl
Hmm, to je na zvážení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Mileek píše: Třmeny jsou hodně gut, ale ty kotouče bych teda nechtěl... Jako pozlátko na stavbu do obýváku asi dobré, ale praktické užití? Proč to nemají odvrtané? Váha přes 1500g/kus a to se na webu chlubí, jak ušetřili 20% hmotnosti... 20% oproti čemu když OEM váží 1300g! Jak na tom bude bez děr chlazení kotouče? A co se dříve vymačká, 6 nýtů nebo 11?
Mimochodem, doufám, že k tomu bude i pořádná pumpa, jinak celá investice ztrácí smysl
nejsou tyhle kotouče litinový? V souvislosti s tím chlazením.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Stev píše: nejsou tyhle kotouče litinový? V souvislosti s tím chlazením.
Nevím z čeho je dělaj (ta litina je dost možná), ale standardní materiál to nebude jako na OEM kotoučích...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Franco82 píše: Hmm, to je na zvážení
Já bych to tak černě neviděl, poprosíme Pepu o zvážení origo kotouče z TLR, který má 9 nejtů, je vrtanej a průměr 320mm a zvážit ten kotouč od Beringeru... Dle mě se musí porovnávat váha OEM kotouče vs Beringer kotouče na ten konkrétní typ motocyklu a nesrovnávat třeba kotouč od Beringeru ze Suzuki s OEM kotoučem z RSV4... Hlavní je, že Beringer má vše sladěno jako celek, tedy třeba kotouče mají o něco těžší, ale třmeny budou oproti OEM s váhou úplně někde jinde takže ve finále tu váhu stejně ušetříš. Před rokem jsem potkal týpka na GSX1000R K6 na pumpě v Letech a měl komplet brzdy od Beringeru(taky 6 nejtů, nevrtaný) a nemohl si to vynachválit a týpek co tam byl s ním na Duc 1098 mi to potvrdil, že se na tom několikrát svezl a kotví to parádně...
2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil> kotouč z RSV4 jsem tu schválně nezmiňoval, páč ten má dokonce jen 1200g, ale jinak to jsou šestinýtové shity od grimecy, z kterých odpadávají z pod nýtů podložky - asi chtěli, ať z toho mají lidi full-floating zdarma Taky je něco jiného ušetřit váhu na kotouči a na třmenu. Raději těžší třmen, než kotouč... kvůli rotačním hmotám... asi jako si koupit za hromadu nějaké ozeta nebo marčesky a pak tam mrdnout liťiňáky z devadesátých let a co se týče endurance, teď se bavme o současnosti, nikoli o době, kdy tu dozrávalo černé uhlí, tak cca 75% týmů má brembo, tak 20% nissin a zbytek beringer, APracing, atd. A ty jsem viděl jen na 94GMT a to v roce 2012! Od roku 2013, jezdí zase brembo BSB nesleduju, ale tuším, že to bude podobné...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Mileek> No, je to sporný, ale na druhou stranu bez odvrtání máš větší styčnou plochu destička-kotouč což je lepší brzdný účinek, zvlášť když mají vychytaný materiály jak desek tak kotoučů, s tím souvisí i ta váha. S těmi nýty nevím, už jsem to kolikrát řešil (za mě taky, čím víc nejtů tím líp, ale zase narůstá váha, tedy opět záleží na materiálech). Jinak koukni co se používá za kotouče třeba v BSB, Endurance a jiných závodech kromě MotoGP, většinou to jsou PFM, AP Racing aj. u nás se používá třeba Brembo, protože je u nás snadno dostupné a kvalitní. Brzdy jsem zkoumal o něco blíže a třeba radiální 6.pístky PFM vs 4.pístky Brembo Monoblok jsou ve výsledku na obou třmenech lehčí o 0,6kg... Spousta starších Superbiků měly plné kotouče, které měly plný kotouč z profilu užší...
Já bych teda řekl, že jak v MotoGP (Moto2 i Moto3), tak v SBK, BSB, Endurance, tak všude převládá Brembo, sem tam se ojediněle vyskytne Nissin.
Na obrázku máš PFM pravděpodobně ze dvou kusů. Když už, tak srovnávat podobné řady.
Naposledy editováno 12.02.2015 19:57:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Já bych to tak černě neviděl, poprosíme Pepu o zvážení origo kotouče z TLR, který má 9 nejtů, je vrtanej a průměr 320mm a zvážit ten kotouč od Beringeru... Dle mě se musí porovnávat váha OEM kotouče vs Beringer kotouče na ten konkrétní typ motocyklu a nesrovnávat třeba kotouč od Beringeru ze Suzuki s OEM kotoučem z RSV4... Hlavní je, že Beringer má vše sladěno jako celek, tedy třeba kotouče mají o něco těžší, ale třmeny budou oproti OEM s váhou úplně někde jinde takže ve finále tu váhu stejně ušetříš. Před rokem jsem potkal týpka na GSX1000R K6 na pumpě v Letech a měl komplet brzdy od Beringeru(taky 6 nejtů, nevrtaný) a nemohl si to vynachválit a týpek co tam byl s ním na Duc 1098 mi to potvrdil, že se na tom několikrát svezl a kotví to parádně...
Tohle je ale docela zásadní rozdíl. Těžší kotouč se pozná daleko více, než těžší třmen. O třmenu ani nevíš, ale kotouč má vliv na chování motorky daleko větší.
Tím netvrdím, že Beringer je špatnej nebo že to nemají vychytaný, to vůbec.
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
jungen píše: kotouce zajimavy-pekny,pocet nytu bych az tak moc neresil-vse zalezi na materialu,na fzs 1000 mam taky vepredu 6 nytu a to brzdy nesetrim a nestezuji si a neznam moc lidi co si na ty brzdy stezuje a myslim ze dewwil nebude krouzit na okruhu a trhat rekordy
Nee, já ty brzdy pak jen otestuju, to si udělal radost Pepa Ale já bych si je dal na motorku úplně v klidu taky, já neřeším pár gramů navíc, ale účinnost, prostě nejsem slečinka, abych neudržel v rukou řídítka, při tom mým loudání kolem komína, přesně jak jsi řekl na okruhu se setinky s TLR fakt nehoněj. Třeba na GSX1000R dávám kotouče 320mm, místo těch dětských 300mm Na Race řadu od Nissin jsem koukal taky, ale takovej magor abych dal 120tkč za jeden radiální třmen fakt nejsem
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
BlackSabbath píše: Já bych teda řekl, že jak v MotoGP (Moto2 i Moto3), tak v SBK, BSB, Endurance, tak všude převládá Brembo, sem tam se ojediněle vyskytne Nissin.
Na obrázku máš PFM pravděpodobně ze dvou kusů. Když už, tak srovnávat podobné řady.
Tady se stačí kouknout kolik jezdců z BSB či těch co lítaj RR na Mannu používá PFM brzdy, jak komplet tak třeba jen kotouče a určitě neřešej cenu Brembo vs PFM a o RoadRacerech si myslím, že jsou to největší "magoři"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Mileek píše: Kotouče s litinou dělalo kdysi i brembo a měli to odvrtané, byly to 6mm superbike. Každopádně litina už se dnes téměř nepoužívá, páč má spoustu nevýhod - těžká, rezaví jak liška, křehká/náchylná na praskání a spousta sintrových destiček si s tím moc "nerozumí". Takže další důvod, proč bych ty litinové beringery nebral, i když na to určitě mají vymyšlené svoje destičky... ale zase za jakou cenu a s jakou dostupností?
dewwil> kotouč z RSV4 jsem tu schválně nezmiňoval, páč ten má dokonce jen 1200g, ale jinak to jsou šestinýtové shity od grimecy, z kterých odpadávají z pod nýtů podložky - asi chtěli, ať z toho mají lidi full-floating zdarma Taky je něco jiného ušetřit váhu na kotouči a na třmenu. Raději těžší třmen, než kotouč... kvůli rotačním hmotám... asi jako si koupit za hromadu nějaké ozeta nebo marčesky a pak tam mrdnout liťiňáky z devadesátých let a co se týče endurance, teď se bavme o současnosti, nikoli o době, kdy tu dozrávalo černé uhlí, tak cca 75% týmů má brembo, tak 20% nissin a zbytek beringer, APracing, atd. A ty jsem viděl jen na 94GMT a to v roce 2012! Od roku 2013, jezdí zase brembo BSB nesleduju, ale tuším, že to bude podobné...
ÁMEN
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
dewwil píše: Tady se stačí kouknout kolik jezdců z BSB
A ještě mi to nedalo a musel jsem se podívat, kolik týmů v BSB používá PFM... výsledek:
23 týmů, 23 brembo kompletů!! Ani třmen, ani kotouč jsem od PFM, beringeru, APracingu, dokonce ani od nissinu nenašel Jestli ono to není, tak jak s tím Jaškovic výfukovým kompletem, co měl podle tebe mít pod 3 kila
BSB týmy 2014
Naposledy editováno 12.02.2015 21:14:42
dewwil píše: Tady se stačí kouknout kolik jezdců z BSB či těch co lítaj RR na Mannu používá PFM brzdy, jak komplet tak třeba jen kotouče a určitě neřešej cenu Brembo vs PFM a o RoadRacerech si myslím, že jsou to největší "magoři"
Neřekl bych, že ty fotky jsou moc aktuální. Nechce se mi to hledat, ale ze startovní listiny to bude malé procento.
Mileek píše: A ještě mi to nedalo a musel jsem se podívat, kolik týmů v BSB používá PFM... výsledek:
23 týmů, 23 brembo kompletů!! Ani třmen, ani kotouč jsem od PFM, beringeru, APracingu, dokonce ani od nissinu nenašel Jestli ono to není, tak jak s tím Jaškovic výfukovým kompletem, co měl mít pod 3 kila
BSB týmy 2014
Tak jsem to trefil i bez hledání...
Mileek píše: tak to PFM je teda výhra... dyť nemají ani svůj web! O těch fotkách nemluvě, pár závoďáků tam je no, zbytek fotili někde na volných nebo racetrackem, ne? A i tak toho měli málo, tak přidali do galerie fotky R1 z minulého tisíciletí a ne o moc mladší K1 gixo... a jako bonus, mají nefunkční odkaz na jejich .pdf katalog! Člověk by chtěl za jejich výrobky utratit love a ani si nemůže vybrat! Ne, prostě PFM už z tohoto důvodu ne A přitom ty děrované kotouče nevypadají špatně...
OK, tak i BigBang Yamaha je už moto na který jezdil Žižka S tím webem mě taky serou to máš recht. Já se jen snažím poukázat na to, že neexistuje jen Brembo, ale jsou i jiní špičkoví výrobci brzdových systémů, kteří nemají takové marketingové a finanční zázemí gigantu jako je Brembo a přesto jsou schopni se dostat do mezinárodních závodů a jsou to vesměs malé firmy z UK, které neprofitují hlavně z brzd. systémů na každou značku auta, ale soustředí se hlavně na motorky. Mrkni na vývoj u Bremba, když pominu T kotouče tak chrlej jen to co maj odzkoušené tzn. tisíc nejtů a furt to samé (brzdí to jak hovado, netvrdím, že ne), kdežto mrkni na Beringer a dvojité kotouče, schované kotoučové brzdy ve středu kol atd... PFM mají jak nejty tak zase své patent. uložení beznýtových plov. kotoučů atd... Ale házím tu hrách na stěnu, prostě nejlepší je Brembo, protože ho jezdí třičtvrtě světa
Mileek píše: A ještě mi to nedalo a musel jsem se podívat, kolik týmů v BSB používá PFM... výsledek:
23 týmů, 23 brembo kompletů!! Ani třmen, ani kotouč jsem od PFM, beringeru, APracingu, dokonce ani od nissinu nenašel Jestli ono to není, tak jak s tím Jaškovic výfukovým kompletem, co měl podle tebe mít pod 3 kila
BSB týmy 2014
OK, šoupu nohama docházejí argumenty tak se vyrukuje s jedním sekem co jsem tu měl Každopádně mi najdi systém co váží stejně jak ten Jaškův...
Já bych se prostě za PFM, AP Racing, ISR a Beringer vůbec nestyděl a říct o Beringeru, že patří do výstavky... no nevím. To je jako, když bych řekl o Brembu, že je to jen stejná masírka jako Iphone
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
btw beringery má na Duc i Márty co vozí acossato a moc je chválil.