po pečlivém pročtení fora jsem se rozhodl požádat o radu. Uspokojivou odpověd jsem tu nenašel.
Klasická krize budoucího čtyřicátníka, splnit si dávný sen a pořídit si jednostopého miláčka.
Ale ouha, moc motorkářů ve svém okolí neznám a těch několik rad, co jsem dostal jsou dost protichůdné.
Potřebuji poradit s výběrem stroje, který by mi mohl vyhovovat. Samozřejmě je nejlepší si sednout a svést se
sám, ale nabídka je veliká a nelze si sednout na vše, musím zůžit výběr na 5, které přichází v úvahu.
Moje osobní parametry:
- 38 let
- 183 cm - 96 kg
- 20 let řízení auta
- 0 let řízení jakéhokoliv moto
Co bych od motorky čekal? :
- jednoduchý spolehlivý a předvídatelný pro nezkušeného jezce
- pohodové svezení, nechci s motorkou zápasit
- ojetina do cca 60 000,- Kč, slušný stav
- cestovní naháč je milejší než starý supersport
- raději malinko vyšší, nechci se lámat kolena při řazení
Z možných kanditátů se mi zamlouvá Suzuki SV 650N případně Bandit.
Zkuste prosím navrhnout top 5 motorek dle vašeho názoru.
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Pokud tě láká rychlost, je jedno jestli máš litr nebo 125, zabít se dá i na fichtlu.
Já bych doporučoval nějaké cestovní enduro - transalp, afrika-twin, kawasaki 500 kle, bavorak (ikdyž za 60 tis. spíš nějaký vrak). Bývají manipulačně těžší (ikdyž váží méně než silničky), což je tím, že mají výše těžiště, ale celý problém je jen v nandání na hlavní stojan a shození. Jak to shodíš ze stojanu, tak si sedneš, dáš nohy na stupačky a jedeš. Veškerá námaha jezdce tím končí. Člověk na tom sedí jako člověk a je to pohodlná cesta.
Modrejslimák píše: Čau,
Loni jsem taky začal s motorkama, je mi 34, nejdřív jsem si koupil Jawu 350 640, po dvou měsících jsem uznal, že ostatní měli pravdu když říkali, že 350ka není to pravý. Líbila se mi Tdm 850, tak jsem jawu prodal a koupil jsem si yamahu. Tdm je celkem velká a těžká motorka, já mám 82kg a 178cm a nejsem žádnej rambo, ale nemám s její vahou žádnej větší problém, teda pokud ji netlacim pozpátku do kopce. Je to velkej obsah, karburator a dvouválec a jezdí se s ní hodně lehce. V pohodě snese i nízký otáčky a v těch je hodná, peklo začne až když ji vytocis, má 58kw, 80Nm. Navíc je pohodna, díry v silnici ani nejsou cítit a třeba polní cesta pro ní není žádnej problém, je to cestovní enduro. Sedí se na ní hodně vzprimene, nejsi zalehnutej.
Do 60000 bys určitě našel něco slusnyho.
Vybíral jsem z těch samým motorek co ty, + navíc TDM.
Jednou zjistíš jak je TDM lehočká a obratná motorka ... ono je vše relativní .. osobně si myslím že TDM není uplně nej volba pro uplný start - má vysoko těžiště a díky tomu se zdá být těžší než je - - tj při manipulaci a začátečnických chybách typu brzda na předku někde na písku ji bude zvedat. Jiank fajn uni stroj.
E: a co jsem už psal, poměrně výrazný brzdný účinek u řadového dvouválu 850 .... tj blbě přeřadíš a píšeš šmouhy po silnici, špatný povrch a zaklapnutý plyn tě může poslat na zem ... prostě začátečnické chyby a zbrklosti nemusí odpustijt jako jiné stroje
Naposledy editováno 08.03.2015 11:37:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Kynklačka píše: Taktéž nemohu souhlasit s názory, že začátečník by si měl koupit nějakou slabou, mrňavou sračku, na které by se měl "učit". Staré motorky s polovičním ba čtvrtečním výkonem je většinou daleko větší umění pilotovat při větších rychlostech, než dnešní stroje. Stejně je to čistě jen v mozku a o štěstí/náhodě. Piloti co lítají jako magoři mají hodněkrát více štěstí než rozumu a přitom si myslí kdoví jací nejsou závodníci. Můžeš někomu dát do ruky nějaký litr a bude jezdit přiměřeně celý život, zatímco to dáš do ruky někomu dalšímu a ten se za týden zabije...
Pokud tě láká rychlost, je jedno jestli máš litr nebo 125, zabít se dá i na fichtlu.
Já bych doporučoval nějaké cestovní enduro - transalp, afrika-twin, kawasaki 500 kle, bavorak (ikdyž za 60 tis. spíš nějaký vrak). Bývají manipulačně těžší (ikdyž váží méně než silničky), což je tím, že mají výše těžiště, ale celý problém je jen v nandání na hlavní stojan a shození. Jak to shodíš ze stojanu, tak si sedneš, dáš nohy na stupačky a jedeš. Veškerá námaha jezdce tím končí. Člověk na tom sedí jako člověk a je to pohodlná cesta.
No nemam problem s doporucenim stroju, ale mezi "sundanim ze stojanu" a tvým "jedeš" je toho opravdu ještě hodně ...
E: teď jsem se pro kontrolu mrknul k tobě do profilu - možná by bylo dobře poznamenat k tvým radám že to jsou místy spíš závěry z teorií než skutečné zkušenosti - to nemyslím ve zlém - prostě jsou věci ve kterých se mýlíš, resp ještě o nich nevíš - což zjistíš později.
Naposledy editováno 08.03.2015 11:34:00
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
nemako píše: kup si enfielda a máš do smrti vystaráno. klidně ti ho půjčím,máš to ke mě kousek
Teď mne tak napadlo že "kup si xxxx a máš do smrti vystaráno" se dá aplikovat prakticky na každou motorku i létající talíř ... Kup si R1 a máš do smrti vystaráno srry za Offtopic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Nevím co s motorkou provádíš ty než vyjedeš, ale já ji nastartuju, sundám ze stojanu a jedu.
Kynklačka píše: FishX3> jaké rady máš na mysli?
Nevím co s motorkou provádíš ty než vyjedeš, ale já ji nastartuju, sundám ze stojanu a jedu.
Jak jsem psal mezi stavem stojím a jedu je dost proměnných které se budou sakra jinak řešit i v rámci tvého výběru - ver mi ze Afrika a Kle jsou sakra velké rozdíly v manipulaci - už jsi někdy zvedal motorku na zabalené cestě? Řešil jsi krizovka při prujezdu zatáčkou? Nutnost Náhlé změny směru? Nějaký průjezd bordelu - větší množství štěrku nebo písku... Tohle a mnoho dalšího vyjezdeneho člověka může pobavit ale nováček s tím má problém i na lehké slabé motorce, natož na něčem co neodpouští. Kupříkladu u mne jet pomalu na gymkhane kolem kužele je o sakra opatrně dávkování plynu jinak to vypadá že jedu jen Füll a brzda.brzda....A ležím.jo je toho moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Gahan37 píše: jarolim> Tak ten první odstavec je rozumná rada. To že máš helmu z Lidlu, 4 vrstvy a jezdil jsi v lyžařských rukavicích nezatracuji, každý máme nějaký rozpočet. To čemu se divíš, tzn nákupní cena helmy lze pochopit až v okamžiku, kdy se něco (a nepřeju to nikomu) stane. Protože pak ten rozdíl mezi kvalitním oblečením, helmou a 4vrstvým oblečením s kšandami a vyklápěčkou z Lidlu je sakra znát. Ale to si většina uvědomí, až když letí
Tak stím de jenom souhlasit
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Jelikož jsem se dostal do období jako je tazatel tohoto dotazu, zrovna před cca 3 týdny jsem vybíral mezi KLE, Afrikou a transalpem. Afrika vs KLE - obě projety v jeden den a nepřišlo mi to jako nebe a dudy. Africa je asi o něco těžší, ale né o moc. Výkonový rozdíl také nic extra. Nakonec jsem vzal zase transalpa, kterého jsem už cca před 10 lety měl, a to je to samé akorát v jiné kapotě. Než si kurvit záda na maličkém CBčku nedej bože nějaké 125tce, tak raději rovnou něco pořádného!
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Naposledy editováno 08.03.2015 19:04:43
Postupné zvyšování kubatury bych viděl spíše pro 18ti letého kluka co se vidí ve čtyřmístných objemech motoru. Už se v tomto vkláknu dál nebudu angažovat...
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
No a angažovat se nemusíš, důležité je aby se správně rozhodl tazatel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Gahan37 píše: jarolim> Tak ten první odstavec je rozumná rada. To že máš helmu z Lidlu, 4 vrstvy a jezdil jsi v lyžařských rukavicích nezatracuji, každý máme nějaký rozpočet. To čemu se divíš, tzn nákupní cena helmy lze pochopit až v okamžiku, kdy se něco (a nepřeju to nikomu) stane. Protože pak ten rozdíl mezi kvalitním oblečením, helmou a 4vrstvým oblečením s kšandami a vyklápěčkou z Lidlu je sakra znát. Ale to si většina uvědomí, až když letí
Dost nesmyslů. HOMOLOGOVANÁ helma (pro hnidopichy integrála z Aukra za 350,- Kč vážící pod 800 gramů od prodejce z Těšína NENÍ homologovaná, ať už má nálepku jakou chce) vždycky vydrží víc než hlava v ní, o krční páteři nemluvě. Helma za dvacku jen zvyšuje ego, bude hezky zpracovaná a se spoustou zbytných doplňků. Ale certifikací prošly helmy všechny stejnou. Dobře padnoucí nová helma z Lidlu je určitě bezpečnější než vymačkaná špatně padnoucí (nedej Bože už pokřtěná asfaltem) karbonka za dvacet.
Pro hnidopichy, nemám helmu z Lidlu.
2 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
EDIT: Taky se dá do vyložit tak, že lidi, kteří "nedávno řešili to samý", jsou ještě sami začátečníci a ospravedlňujou si sami před sebou pořízení bajku, na kterej ještě zdaleka nemají vitamíny.
Tak, pro dnešek vše, nepřátel jsem si asi právě udělal do zásoby aspoň na týden
Naposledy editováno 08.03.2015 21:38:10
Taky sem za mlada jezdil ( pincek, simson, čz, kejvačka, 350 ) a pak rodina a bydlení. V pětatřiceti padlo rozhodnutí že se vyhoupnu zpět do sedla. No a vzal sem to taky postupně, Kawa ER5 ( tu sem měl jen 2 měsíce, taková chybička) pak dva roky Bandit šestka, skoro dva roky Bandit dvanáctka a teď GSX 1400. Nedovedu si představit že bych sednul rovnou na tu čtrnáctku. To že má někdo ve 40 letech rozum je hovadina, jak sedneš na motorku začne pracovat mozek uplně jinym způsobem.
Naposledy editováno 08.03.2015 21:27:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Vendous píše: V podstatě je jedno kolik ti je, zazmatkuješ a je problém. No a tam je ten rozdíl, zvládnout lehkou 20koňovou motorku nebo těžkou 100koňovou krávu je sakra rozdíl. A věř že vim o čem mluvim.
No a angažovat se nemusíš, důležité je aby se správně rozhodl tazatel
jenze tohle si spousta lidi nepripousti a mysli si, ze ve 40ti se prece do krizovky zacatecnik nedostane .. nema smysl se o tom hadat , kazdy sam sveho osudu strujcem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) svezení pro staršího začátečníka
Veverčák píše: jenze tohle si spousta lidi nepripousti a mysli si, ze ve 40ti se prece do krizovky zacatecnik nedostane .. nema smysl se o tom hadat , kazdy sam sveho osudu strujcem
Pravda. Akorát že to týká i ostatních, jeden takovej "druhomízák" se před pár lety snažil dokázat, jak moc mu to jezdí. A já mám dodnes v rukavicích zbytky oleje z jeho přeražených vidlí, když jsem mu ten jeho fungláč GSX650F tahal ze škarpy po nepovedným pokusu o dvojitý salto.
1 reakcí na tento příspěvek svezení pro staršího začátečníka
Rozhodně bych byl rád, aby to byl naked bike. Nechci nic kapotovaneho. Rozpočet činí 40, maximálně 50 tisíc. Na YBRku jsem najezdil pouhych 4000km, takže se neda říct, že jsem nějakej zazracne zkusenej jezdec
Uvítám každou radu. Jeste jsem uvazoval o SV a Hornetu, ale to me kamos odradil, ze by to byl prilis velkej skok.
Díky!
Dave91 píše: Hm, já se taky přidám. 3 roky jsem jezdil na YBR 125, ale ted si chci poridit neco novejsiho. Bohuzel nemuzu najit nic kloudnyho na Jizni Morave (rozuměj Brno a okolí). Napadla mě Kawa ER 5, GS 500 nebo Bandit, ale ten mě vizuálně moc neláká.
Rozhodně bych byl rád, aby to byl naked bike. Nechci nic kapotovaneho. Rozpočet činí 40, maximálně 50 tisíc. Na YBRku jsem najezdil pouhych 4000km, takže se neda říct, že jsem nějakej zazracne zkusenej jezdec
Uvítám každou radu. Jeste jsem uvazoval o SV a Hornetu, ale to me kamos odradil, ze by to byl prilis velkej skok.
Díky!
Myslim že bys i to SV či Horneta dal --- jinak výčet podobných stroju máš zde v uvodu.
Naposledy editováno 09.03.2015 06:48:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |