Asi máš pravdu.
A navíc jsem koupil bazarovou motorku, bazarovýho skůtra. Nic z toho nemá servisní knihu(vlastně motorka jo ale o baterce se nic nepíše) a o bateriích nikdo nic neví.Jen že ta na posledním koupeným stroji-toť motorka-je slabší.po mrazivé noci a dnech jsem málem nenastartoval a motorka stála v bazaru bůhví jak dlouho.Jezdil jsem se zapnutým vyhříváním heftů a od listopádu jsem toho moc nenajezdil.Jen asi 3000km když jezdim, je to ok, když je zima a nejezdim, není to ok.
Auto z bazaru jsem řešil kdysi taky. Baterka v zimě po pár měsících chcípla.
Nabijení nepomohlo.
skůtr je ok
Naposledy editováno 12.03.2015 19:39:14
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
AGM bezudrzbovka (lajcky oznacovana jako gelovka, a veskrze je to fuk) se musi nabijet specialni nabijeckou, ktera nepresahne 14.7 V (vetsinou jedou tak na 14.2), cili pokud ji pichnete na nejakou OBI brutal 10A nabijecku, tak baterii znicite, cili ze tu nekdo nabijel jen 50s (protoze jeho kamos svoji nafouknul), tak to delal velice dobre (a ne jak pise jinej tady, ze uz neni co zkazit)
dobra je udrzovacka 300-600mA treba kdysi ji meli v Lidlu za 180,- nebo v Louisu za 250,- nebo sem ji videl v gme.cz ale ted ji tam nemuzu najit, ty je jedno kolik je napeti na baterii a pere tam max proud (tech treba 600mA) nez napeti vyleze a lze ji nechat pripojenou porad
jo tak sem se spletl - ne gme.cz ale conrad.cz
dneska bych asi koupil tudle
http://www.conrad.cz...6-12-v-0-8-a.k200081
a nebo mozna tudle, ktera ma ten prepinac 2,6,12 (coz zajisti tu funkci aby to nedetekovalo 6V baterii)
http://www.conrad.cz...6-12-v-0-3-a.k250338
edit: asi zlobej spis ty starsi verze z predpredloni apod co sem tu cetl nedavno tak ty posledni modely slapou asi OK
Naposledy editováno 13.03.2015 03:36:00
tak já už u conrada neberu několik let a v Lidlu měli na moto naposled helmy a prádlo. Nabíječku jsem tedy koupil včera(dnes doručení) trošinku dražší, měla by i vybíjet a tak.
www.fajn-naradi.cz/nabijecky-akumulatoru-a-baterii/nabijecka-mikroprocesor-3-8amp-6-12v-pb-gel-lcd-display-07146.html
edit, tak vybíjet neumí, ale umí i zimní udržovací režim
Naposledy editováno 13.03.2015 20:11:54
Na začátku sezony ji cca dvakrát zacyklím a zatím všechny baterie se dožily cca 10 let teda respektive nikdy jsem žádnou nekupoval:)
Jinak k tomu původnímu dotazu pokud je baterie vybitá pod hranici 10V a musí ji dát na autonabiječku je vhodné tam sériově připojit žárovku v tomto případě cca 21w což odpovídá asi 2A.
Autonabíječka se potom chová tak jak má pokud má baterie velký odběr žárovka svítí pokud se odběr sníží autonabíječka dobíjí vícdo baterie.
udinar píše: Nevím proč pořád někdo řeší problém s baterkama! To je takovej opruz tu baterku na podzim vytáhnout z motorky, nechat si ji doma a jednou za měsíc ji přeměřit měřákem? Dělám to takhle u všech svých strojů (8) a baterka mi vydrží 6 i více let (těch šest let mi vydržela baterka 6V6Ah) Mám baterky obojí konstrukce t.j. jak gelovky, pseudogelovky, tak i kyselinovky. Do minulého roku jsem gelovky nabíjel normální nabíječkou, která tlačí jen půl ampéru a nikdy se mi nezničila, jen jsem musel hlídat dobu nabíjení. Teďka jsem si koupil nabíječku z Lidlu a nemám sebemenší problém. Chce se to jen o ty stroje starat. Jestli se nechcete o motorku starat, kupte si auto.
taky se starám o baterky (kyselinovky) výdrž 6 a více let můžu potvrdit, jen ty starší jsem ještě občas připojil na žárovku a L e h c e "vysvítil", u novějších to nedělám, prodejce mi řekl, že už to není potřeba. Jen měříš a nabíjíš, nebo taky děláš malý odběr ? tvůj názor ? dík
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!
Plazivec: Kupte si optimate, a ne sračky z lídlu, já mám optimate4, pak tyhlety vlákna pro jednou zmizí.
A jak tou Optimate 4 nabiješ 6V akumulátor? Sračkou z Lidlu s tím není problém.
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
"ublížil" a když už má něco za sebou, nestojí to za trápení, když nová YUASA v naší rodině
vždycky sloužila min.4 roky . Chce to jediné - udržovat hladinu elektrolytu, přes zimu ji mít
doma v teple a nejmíň jednou za dva měsíce ji dobít na maximum.
Jak rád jsem se, já "zpátečník a konzervativec" vrátil ke klasické nabíječce s mojí vlastní
regulací nabíjecího proudu (zařazením žárovky 12V různých watáží DO SÉRIE, ať už na kladné
nebo záporné svorce nabíječky) . Stupeň nabití je spolehlivě signalizován intenzitou světla
žárovky, která svítí míň a míň, až "zežloutne" .
Trvalé připojení voltmetru (stačí ten nejlevnější z tržnice !) neškodí ani baterce ani voltmetru
a neustále vidíme jak napětí baterie roste !
Ta "přechytralá věc"(např.od Lidlu) je sice velkej HiTech a "inteligentní" (víc než já ), ale
člověk neví absolutně nic o tom NAKOLIK byla baterie nabita / dobita . Změření jejího napěti
nevypovídá zas tolik o jejím stavu, jestli tak zvaně "drží", nebo už je zralá do ekodvora ...
Dostatečným vodítkem, jestli už není třeba se "ohlídnout" po nové, mně vždycky bylo, jestli
se té "primitivní transformátorové" nabíječce podařilo do baterky dostat 15V . Při maximu
13-14V, kdy bezprostředně po odpojení nabíječky napětí baterky klesá až těsně nad 12V,
bylo jasné, že už to se studenými starty po několikadenním odstavení motocyklu nebude
žádná sláva ...
Ovšem pokud někdo(neříkám, že právě Kotvista!) jen na pár hodin(!!) nechá jeho baterku
s částečně obnaženými deskami, t.j. nízkou hladinou elektrolytu, má "vymalováno"
Trojčlenkou si může spočítat, že kolik procent plochy desek bylo nad hladinou elektrolytu,
tolik procent KAPACITY baterie ztratila . Když se jedná o baterii, která už je 2 sezóny v pro-
vozu, tak namísto 14Ah může už mít pouhých 12-10Ah a to už na studené starty může být
málo .
Ti z nás, co ještě máme od výrobce možnost jezdit baterky plněné elektrolytem, případně
dostatek prostoru nějakou tu bezúdržbovou / gelovou a na správné nabíjení přecitlivělou
nahradit tou "primitivní" s kyselinou, jednak platíme za novou o hodně méně a při nabíjení
nemusíme mít obavy, žebychom jí nějakým "přebíjením" uškodili. Začne totiž "hřát" víc,
než je teplota naší ruky a "smrdět" ( technicky správně řečeno "plynovat") .
TAKŽE SOUHLAS s Rancherem - dnes 11:13 a
Naposledy editováno 13.03.2015 17:33:30
1 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
Bredy400 píše: Já totéž před třemi léty uložím moto s novou baterii tu vyndám dám domu do tepla 2x za zimu trochu dobyji a na jaře kaput skoušeno několik nabiječek přes druhou baterii atd nic takže baterie elkaputos byla to yusa.
jo baterie muze chcipnout, ta kvalita sla posledni dobou hodne dolu a to prave i u znackovych, ted mam Vartu za od podzima, tak uvidim co vydrzi
Jestli jsi jí nechal úplně vybít, tak je dost zmrzačená, zkus to, třeba ještě nabít půjde, ale moc tomu nevěřím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!
dva_hrnce: Optimate 3 umí i 6V, kvuli tomu jsem ji kupoval :)
Jenže v takovém případě když ji připojíš k hluboce vybité dvanáctivoltovce, budeš ve stejném háji jako s lidlovkou Akorát za víc peněz
2 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
ffirmy nechávají vyrábět všchno "v Číně" ...
O to líp, když člověk může jezdit "kyselinovýho primitiva", kterej když klekne, tak to
znamená míň vyhozených peněz .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!
Naposledy editováno 11.05.2015 13:01:58
1100Virago píše: Jenže v takovém případě když ji připojíš k hluboce vybité dvanáctivoltovce, budeš ve stejném háji jako s lidlovkou Akorát za víc peněz
Tak já to bral primárně kvuli Trabantu který ma 6V elektriku..
V ostatních případech si pomůžu tak, ze zapojím dve baterky a uz to nabíjí
IvanDvoutakťák píše: Jestli ta kvalita (i baterek) nešla dopr...dolů, Bubraku, že si i KDYSI renomované
ffirmy nechávají vyrábět všchno "v Číně" ...
O to líp, když člověk může jezdit "kyselinovýho primitiva", kterej když klekne, tak to
znamená míň vyhozených peněz .
kolik stoji kyselinovej primitiv? me stalo agm kolem 900,-
jinak s tou cinou asi recht, i kdyz cina dovede taky kvalitu, ale zalezi kde se jim to vyplati
Naposledy editováno 14.03.2015 01:11:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
messenger [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit | Klara_Dlouha | 46 | 30.9.2024 v 09:43 Ozzy_ |
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit | kotvista | 32 | 14.3.2024 v 21:26 Pedl |
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit | miksenzo | 7 | 10.3.2024 v 12:18 papiboy |
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit | HkX129 | 4 | 7.2.2024 v 09:29 Hydropes |