1 reakcí na tento příspěvek Chovani organu
A pro ostravaka: ty seš fakt vůl. Napadlo tě někdy, že někdo může spěchat třeba s děckem do špitálu? Tyhle vychovávače mám nejradši...
A ta tvoje reakce na Slovensko... Škoda mluvit (psát)...
Naposledy editováno 01.04.2015 13:05:04
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Taky bych si nebyl jistý, jestli by při střetu byl za viníka milion. Ten sice možná porušil pravidlo o předjíždění, ale řidič v levém pruhu se neprovinil jen nedáním blinku, ale hlavně nedáním přednosti vozidlu v průběžném pruhu, čímž ho ohrozil. A to by byl ten hlavní důvod střetu, ne to podjetí.
(Podobně dopadlo rozhodování o vině, když vyjíždělo vozidlo z jednosměrky opačným směrem a střetlo se na křižovatce s jiným. Řidič vyjíždějícího vozidla sice dostal pokutu za nesprávnou jízdu v jednosměrce, ale viníkem nehody byl řidič druhého vozidla, který měl dát přednost zprava, i když tam teoreticky žádné vozidlo vyjíždět nemohlo.)
K ostravakovi - vy, co do něj šijete, uvědomili jste si, že píše o jízdě v obci v levém pruhu? Tam opravdu nikomu uhýbat nemusí. Pokud je to pro někoho pomalu, může ho legálně střihnout pravým pruhem. Tak proč má být prase?
1100Virago píše:
K ostravakovi - vy, co do něj šijete, uvědomili jste si, že píše o jízdě v obci v levém pruhu? Tam opravdu nikomu uhýbat nemusí. Pokud je to pro někoho pomalu, může ho legálně střihnout pravým pruhem. Tak proč má být prase?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Na dálnici je to jiné, nikomu nebráním, ale ve městě, když já sám jedu rychleji než je povoleno, tak nebudu nikoho pouštět aby jel kilem a třeba někoho přejel, ještě nikdo si nedovolil mě třeba vytroubit a pokud to nastane, tak ho vyjebu hned. Jo a jezdím Peugeotem 407 takže se necourám a výkonu mám dost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
ostravak: ...A pokud jedu ve městě v levém kolem 70 km/h a někdo mě chce ještě předjet, tak ho schválně nepustím, ať jde do prdele, předce nepojede ve městě kilem
famfulin76: Uhýbat musí jen v případě, že vytvoří s jinými vozidly blok a zašpuntuje všechny jízdní pruhy. Pokud je jeden volný, tak nemusí.
Naposledy editováno 01.04.2015 13:10:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
famfulin76 píše: A pro ostravaka: ty seš fakt vůl. Napadlo tě někdy, že někdo může spěchat třeba s děckem do špitálu?
Hele kvůli děcku bych taky neuhýbal. Když chcípne, tak se za chvíli vyrobí nové.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
1100Virago píše: K ostravakovi - vy, co do něj šijete, uvědomili jste si, že píše o jízdě v obci v levém pruhu? Tam opravdu nikomu uhýbat nemusí. Pokud je to pro někoho pomalu, může ho legálně střihnout pravým pruhem. Tak proč má být prase?
Všiml jsi si, že existuje zákon č. 361/2000 Sb.? konkrétně § 12
(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
3) Předjíždění zpomalováním
Další dotazy pak směřují k tomu, co má řidič dělat, pokud jede v pravém pruhu a vozidlo, které jede před ním v levém pruhu, náhle začne zpomalovat tak, že řidič vozidla jedoucího v pravém pruhu fakticky toto vozidlo (někdy i víc vozidel) mine vpravo (předjede) a jestli se vůbec jedná o předjíždění.
Nu, pravidla silničního provozu k tomu nestanoví nic. Ostatně předjíždění samo o sobě není nikde podrobně definováno a nezbývá než mezeru v zákoně překlenout výkladem.
Při striktně formálním výkladu by i řidič vozidla v pravém pruhu měl brzdit tak, aby auta v levém pruhu nepředjel, což je řešení, kterému se zdravý rozum důvodně vzpírá. Pokud by tedy řidič narazil na striktního policistu, nebyl by v takovém případě vyloučen postih. Je ale otázka, jak by se k tomu postavily soudy. Tato situace by sice při řádném plnění povinností řidičů v levém pruhu nastávat neměla, protože ti by se měli pravidelně zařazovat do pravého pruhu a tím takovou situaci eliminovat, ale v praxi k ní dochází často (některým se nechce stáhnout se z levého a tak vytvoří kolonu v levém pruhu, ačkoliv v pravém je místa dost).
Jednoznačnou odpověď proto dát nelze. Při rigidním výkladu to v rozporu s pravidly je a řidič v pravém by měl také brzdit. Prakticky to ale nedává smysl a je to důsledek nedomyšleného pravidla o zákazu předjíždění zprava na dálnici mimo obec (zvláštní, že to v obci nevadí, ale přitom faktické rychlosti tam mohou být stejné jako na dálnici mimo obec).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Nicméně i tak nechápu ostravakovo vyjádření ve smyslu "proč by měl jet někdo rychleji než já" aneb potřebu někoho vychovávat. A taky to, že v Evropě je dost zavedené, že prostě když jedu vlevo tak slušně uhnu rychlejšímu.
Naposledy editováno 01.04.2015 13:25:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
1100Virago píše: anii: A ty jsi ho četla?
famfulin76: Uhýbat musí jen v případě, že vytvoří s jinými vozidly blok a zašpuntuje všechny jízdní pruhy. Pokud je jeden volný, tak nemusí.
a ty myslíš, že blokuje v případě, že v pravém je volno?:) to nezní moc logicky, že by na něj někdo troubil a blikal, kdyby mohl jet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Nicméně i tak nechápu ostravakovo vyjádření ve smyslu "proč by měl jet někdo rychleji než já" aneb potřebu někoho vychovávat.
Co na tom nechápeš Přece jen a jen takové české Proč by se měl mít někdo lepší než já.... Nebo, já nechci kozu, ale sousedovi ať chcípne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
1100Virago píše: anii. Neblokuje. Ale zrovna v Ostravě se mi stává poměrně často, že když jedu v levém a pravý je volný, že se zezadu přižene nějaký rychlík a místo toho, aby mě podjel, začne na mě blikat a dožadovat se uhnutí. Což stejně jako nick ostravak nedělám - není můj problém, že nezná předpisy a myslí si, že v obci musím uhnout doprava jako na dálnici. Jednou jsme s jedním takovým dokonce zastavili na semaforu vedle sebe, on začal divoce gestikulovat, tak jsme otevřeli okýnka a já mu vysvětlil, proč se rozčiluje naprosto zbytečně. Otázka je, jestli si to jeho uražené ego zapamatovalo.
Tak to pozoruju ve víc městech, to mě naprosto nerozhází, pokud mám možnost jet, ono kort když jsou tři pruhy tak ten úplně pravý bývá nejvolnější.. ale když jedou dvá vedle sebe, stejnou rychlostí ...to bych vraždila..
tuhle mě na dálnici chtělo vychovávat BMWX5 .. rychlost snížená na 80, protože tam druhý den měli malovat pruhy a zužovat. V pravém auta jedoucí 80, v levém BMW jedoucí 100... tak jsem mu chvíli nechala, jestli se zařadí(když je předjel) . Nezařadil. Bliknu.. a vidím, jak gestikuluje.. problikám vyrázněji, tak se teda neochotně uhnul a klepal si na čelo a ukazoval mi, že jsem magor, jak kdybych tam se svými 110 žrala dítě u silnice..
Ať si laskavě vychovává svoje děti a neblokuje pruh jen proto, že on si myslí, že 100 je na takovém snížení dostatečná rychlost. To je doba.. chodci určují dopravu a ostatní řidiči usměrňují provoz
Edit : objasnění pro špekulanty
Naposledy editováno 01.04.2015 16:02:18
1 reakcí na tento příspěvek Chovani organu
ostravak píše: proč se každý sere do mě, je mě to celkem fuck, třeba ten číkus tady píše toto: Hele kvůli děcku bych taky neuhýbal. Když chcípne, tak se za chvíli vyrobí nové.
K tomu totiž není co napsat a v reálu se (alespoň já zatím nikdy) nesetkala s tím, že by kvůli děcku auto neuhnulo, ale s tím, že si někdo myslí, že jede dost rychle a nikdo nemá právo jet rychleji, s tím se setkávám dnes a denně.. dojíždím do práce 60 tam, 60 zpět a něco nacourám i v práci, takže ..fakt dnes a denně..jsem na to už alergická2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
V našich končinách se však setkáváme s opačnou situací (levý pruh plný vozidel a pravý volný). V tomto případě bych pravým pruhem nepředjížděl (pokud nejde o souběžnou jízdu v koloně), je to za 1) nebezpečné, protože na dálnici málo řidičů jedoucích v levém jízdním pruhu kouká do pravého zrcátka nepředpokládají, že je bude někdo na dálnici podjíždět - zdraví máme pouze jedno a za 2) je toto dle mého nézoru v rozporu s ustn. § 12 a 17 (jízda v jízdních pruzích, předjíždění) zákona o provozu na pozemních komunikacích (zde se ale stále diskutuje, zda se jedná o předjíždění).
Tak abych to shrnul. Pravým jízdním pruhem bych na pozemní komunikaci o dvou a více jízdních pruzích nepředjížděl (stále se bavíme o jízdě mimo obec) a zpomalil vozidlo (když to čtu, tak mi to přijde jako strašná bldost ) Problém není podle mě zákoně, ale v tom, že řidiči na našich silnicích nerespektují pravidla silničního provozu (v tomto případě jízdu v jízdních pruzích) a mají potřebu využívat pouze levý jízdní pruh. Snad jsem ti mým názorem pomohl
A ještě se vrátím k videu, které vložil milion. Tam je trochu jiný případ. Na videu je vidět, že řidič vozidla jede v pravém jízdním pruhu, když vidí pomaleji jedoucího pasata, tak přejede do levého jízdního pruhu, aby mohl pasata předjet. Započal tedy předjetí pasatu. Po přejetí do levého jízdního pruhu si povšiml za sebou rychle jedoucího motorkáře a tak mu chtěl uhnout a vrátit se zpět do levého pruhu. Ovšem v té rychlosti si nevšimnul, že ho motorkář podjíždí a málem došlo k nehodě. Tudíž z mého pohledu řidič vozidla postupoval správně a takto by to mělo na českých silnicích fungovat (řidič pomalu jedoucího vozidla uhne rychle jedoucímu vozidlu). Pochybení řidiče vozidla nastalo v případě nedání znamení o změně směru jízdy a že ohrozil /omezil/ řidiče jízdního pruhu do kterého přejíždí. Ovšem k tomuto by nedošlo, kdyby motorkář respektoval jízdu v jízdních pruzích.
Naposledy editováno 01.04.2015 18:15:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
anii píše: tuhle mě na dálnici chtělo vychovávat BMWX5 .. rychlost snížená na 80, protože tam druhý den měli malovat pruhy a zužovat. V pravém auta jedoucí 80, v levém BMW jedoucí 100... tak jsem mu chvíli nechala, jestli se zařadí. Nezařadil. Bliknu.. a vidím, jak gestikuluje.. problikám vyrázněji, tak se teda neochotně uhnul a klepal si na čelo a ukazoval mi, že jsem magor, jak kdybych tam se svými 110 žrala dítě u silnice..
Ať si laskavě vychovává svoje děti a neblokuje pruh jen proto, že on si myslí, že 100 je na takovém snížení dostatečná rychlost. To je doba.. chodci určují dopravu a ostatní řidiči usměrňují provoz
To je IMHO dost nešťastný příklad. Pokud je někde úsekové snížení rychlosti kvůli opravám, tak pokud jedu v levém, zůstávám v něm, i když mě někdo dojede, protože okamžitě po ukončení omezení zrychluji (zpravidla nad povolený limit). Má zkušenost je, že dravci ve snížené rychlosti poté jedou jak s hnojem.
Asi bych ti neukazoval prostředníček, ale rozhodně bych se z tebe nezbláznil.
edit: ošklivé, zlé BMW
Naposledy editováno 01.04.2015 15:24:00
1 reakcí na tento příspěvek Chovani organu
Virago Ostravak a ostatní buzny z levého pruhu: Za prvé se kurva naučte číst a prostudujte si příslušný zákon a za druhý si dejte facku a zajeďte do pravýho pruhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
PetrXX píše: To je IMHO dost nešťastný příklad. Pokud je někde úsekové snížení rychlosti kvůli opravám, tak pokud jedu v levém, zůstávám v něm, i když mě někdo dojede, protože okamžitě po ukončení omezení zrychluji (zpravidla nad povolený limit). Má zkušenost je, že dravci ve snížené rychlosti poté jedou jak s hnojem.
Asi bych ti neukazoval prostředníček, ale rozhodně bych se z tebe nezbláznil.
edit: ošklivé, zlé BMW
Opravdu dost blbej příklad. Pokud jedou auta v pravém 80 a v levém 100 tak je zcela pochopitelné, že kvůli tvým 110 nebude brzdit a řadit se k těm co jedou 80. Tohle je stejný problém, jako buzny z levého pruhu, ale z druhé strany. Je něco úplně jiného, když někdo blokuje levý pruh a v pravém nikdo nejede a tvůj příklad. Tam bych se na Tebe vysral taky. Tedy pokud si nejela na motorce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
PetrXX píše: To je IMHO dost nešťastný příklad. Pokud je někde úsekové snížení rychlosti kvůli opravám, tak pokud jedu v levém, zůstávám v něm, i když mě někdo dojede, protože okamžitě po ukončení omezení zrychluji (zpravidla nad povolený limit). Má zkušenost je, že dravci ve snížené rychlosti poté jedou jak s hnojem.
Asi bych ti neukazoval prostředníček, ale rozhodně bych se z tebe nezbláznil.
edit: ošklivé, zlé BMW
To úsekové snížení je třeba x kilometrů, co se máš co prdelit v levém? Než skončí, tak už mi ani zadek neuvidíš :) Nemáš právo usuzovat, kolik já pak pojedu a jestli pojedeš rychleji. To nevíš.. pokud jedu ve snížení o 30km rychleji, mohu jet mimo snížení o stejný počet rychleji..nebo i víc.. Ty to nevíš, proto máš uhnout vozidlu, které jede očividně rychleji, než ty (jinak by tě logicky nedojelo).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
MichalR66 píše: Opravdu dost blbej příklad. Pokud jedou auta v pravém 80 a v levém 100 tak je zcela pochopitelné, že kvůli tvým 110 nebude brzdit a řadit se k těm co jedou 80. Tohle je stejný problém, jako buzny z levého pruhu, ale z druhé strany. Je něco úplně jiného, když někdo blokuje levý pruh a v pravém nikdo nejede a tvůj příklad. Tam bych se na Tebe vysral taky. Tedy pokud si nejela na motorce.
Je snad jedno, v čem jedu ne?
Jakej blbej příklad? Já bych byla blbá, kdybych tu honila jiné cifry, ale.. škoda že jsem promazávala kameru .. abych to uvedla na pravou míru - v pravém jela dvě auta 80, pak nic..ale bmw chtělo jet v levém dál, ne se zařadit zpět do pravého. Podjíždění nemám ráda, i když někdy jsem nucena ho praktikovat, proto ale raději vyblikám. Přišlo mi to dost pochopitelné, když jsem napsala, že jsem chvíli čekala, jestli se zařadí zpět. Pro méně bystré příště dodám, že se měl zařadit tam, kde už nikdo nejel
edit: Mě se stejně líbí, jak je tady každej chytrej, co se nenapíše jak pro lojzky, nepochopí
Naposledy editováno 01.04.2015 15:50:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
anii píše: To úsekové snížení je třeba x kilometrů, co se máš co prdelit v levém? Než skončí, tak už mi ani zadek neuvidíš :) Nemáš právo usuzovat, kolik já pak pojedu a jestli pojedeš rychleji. To nevíš.. pokud jedu ve snížení o 30km rychleji, mohu jet mimo snížení o stejný počet rychleji..nebo i víc.. Ty to nevíš, proto máš uhnout vozidlu, které jede očividně rychleji, než ty (jinak by tě logicky nedojelo).
V úsekovém zpomalení se téměř vždy utvoří souběžně jedoucí kolony vozidel (větší či menší). Z toho ohledu tam až na výjímky neřeším, že mám někoho za zády, protože jedeme všichni stejně (pomalu) - na dálnici jezdím VELMI často a hodně, vím o čem píšu.
Z toho titulu ti píšu, že auto v levém při úsekovém zpomalení nemusí být zákonitě o aroganci řidiče.
PetrXX píše: V úsekovém zpomalení se téměř vždy utvoří souběžně jedoucí kolony vozidel (větší či menší). Z toho ohledu tam až na výjímky neřeším, že mám někoho za zády, protože jedeme všichni stejně (pomalu) - na dálnici jezdím VELMI často a hodně, vím o čem píšu.
Z toho titulu ti píšu, že auto v levém při úsekovém zpomalení nemusí být zákonitě o aroganci řidiče.
příště dodám video, už je mi jasné, že ani tyhle scény se nemažou Jezdím 112-90, žádné souběžně jedoucí kolony..na dálnici bylo tou dobou v úseku viditelnosti tak 5 aut :) Ale příště se vy na příklady, když tu každej přesně ví, jak musel chudák brzdit a zařazovat se.. já nebuzeruji zbytečně, ale nemá jezdit v levym, pač pravý drncá a on má pocit, že kilo stačí ..
edit 112-90 je označení pro km dálnice, ne pro rychlost
Naposledy editováno 01.04.2015 15:55:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Zaprvé - jeden výjezd/nájezd za druhým, takže kvůli odbočujícím/najíždějícím vozidlům není jízda plynulá.
Zadruhé - když dojíždím pomalejší auta v pravém pruhu a nepodaří se mi včas (tj. aspoň s předstihem 100m) zahájit předjetí, bývá obtížné se do středního pruhu dostat a dlouho pak musím jet pomalu za vozidly v pravém pruhu.
Proto jezdím zásadně v pruhu prostředním a v levém, když potřebuju předjet. Ale nijak se netáhnu, na tachometru lehce přes 130.