2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
V našich končinách se však setkáváme s opačnou situací (levý pruh plný vozidel a pravý volný). V tomto případě bych pravým pruhem nepředjížděl (pokud nejde o souběžnou jízdu v koloně), je to za 1) nebezpečné, protože na dálnici málo řidičů jedoucích v levém jízdním pruhu kouká do pravého zrcátka nepředpokládají, že je bude někdo na dálnici podjíždět - zdraví máme pouze jedno a za 2) je toto dle mého nézoru v rozporu s ustn. § 12 a 17 (jízda v jízdních pruzích, předjíždění) zákona o provozu na pozemních komunikacích (zde se ale stále diskutuje, zda se jedná o předjíždění).
Tak abych to shrnul. Pravým jízdním pruhem bych na pozemní komunikaci o dvou a více jízdních pruzích nepředjížděl (stále se bavíme o jízdě mimo obec) a zpomalil vozidlo (když to čtu, tak mi to přijde jako strašná bldost ) Problém není podle mě zákoně, ale v tom, že řidiči na našich silnicích nerespektují pravidla silničního provozu (v tomto případě jízdu v jízdních pruzích) a mají potřebu využívat pouze levý jízdní pruh. Snad jsem ti mým názorem pomohl
A ještě se vrátím k videu, které vložil milion. Tam je trochu jiný případ. Na videu je vidět, že řidič vozidla jede v pravém jízdním pruhu, když vidí pomaleji jedoucího pasata, tak přejede do levého jízdního pruhu, aby mohl pasata předjet. Započal tedy předjetí pasatu. Po přejetí do levého jízdního pruhu si povšiml za sebou rychle jedoucího motorkáře a tak mu chtěl uhnout a vrátit se zpět do levého pruhu. Ovšem v té rychlosti si nevšimnul, že ho motorkář podjíždí a málem došlo k nehodě. Tudíž z mého pohledu řidič vozidla postupoval správně a takto by to mělo na českých silnicích fungovat (řidič pomalu jedoucího vozidla uhne rychle jedoucímu vozidlu). Pochybení řidiče vozidla nastalo v případě nedání znamení o změně směru jízdy a že ohrozil /omezil/ řidiče jízdního pruhu do kterého přejíždí. Ovšem k tomuto by nedošlo, kdyby motorkář respektoval jízdu v jízdních pruzích.
Naposledy editováno 01.04.2015 18:15:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Zaprvé - jeden výjezd/nájezd za druhým, takže kvůli odbočujícím/najíždějícím vozidlům není jízda plynulá.
Zadruhé - když dojíždím pomalejší auta v pravém pruhu a nepodaří se mi včas (tj. aspoň s předstihem 100m) zahájit předjetí, bývá obtížné se do středního pruhu dostat a dlouho pak musím jet pomalu za vozidly v pravém pruhu.
Proto jezdím zásadně v pruhu prostředním a v levém, když potřebuju předjet. Ale nijak se netáhnu, na tachometru lehce přes 130.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chovani organu
Ovšem jak jsi psal s jízdou v levém pruhu. Na to teorii mám. Pravé pruhy jsou totiž totálně rozsekané a jet se v nich moc nedá. Proto jedu svojí rychlosti v levém pruhu zpravidla držím tempomat 140km/h(tachometrových tzn. 130km/h reál) čumím do zrcátek a když se někdo řítí tak ho pustím.... Ale nenechám ze sebe vytřepat duši. Ovšem pokud onen hrdina mi chce ukázat jakéj jsem kretén a letí hned do pravého tak mu tam přeci nepřejedu... Lidi jsou zbytečně bezohlední a většina incidentů by se dala vyřešit víc v klidu. A pokud jedu po dálnici 160a víc tak musím počítat, že musím dát lidem čas, aby mě zmerčili dokončili co začali a pak snad uhnou....