motorka nedobíjela, změřeno podle návodu, vadný byl regulátor. Regulátor vyměněn, na kontaktech baterky 12,5 až 12,6 V při zapnutém potkávacím světle.
Problém, který teď řeším je, že se mi nezdá vysoká teplota vývodů z regleru do motorky. Vždycky to vypnu v momentu, kdy mám pocit, že bude bublat izolace drátů... (2 až 3 minuty na volnoběh)
Máte nápad co změřit, vyměnit, vyčistit?
Díky.
Naposledy editováno 30.05.2015 12:46:00
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Ano, při nastartovaném motoru... Dostane se to i na 12,8 V měřeno na kontaktech baterky. Pokud měřím na výstupu z regleru (na konektoru) je tam 13,5 až 13,7 V.
Naposledy editováno 30.05.2015 12:50:38
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
ST-M píše: hrochino>
Ano, při nastartovaném motoru... Dostane se to i na 12,8 V měřeno na kontaktech baterky. Pokud měřím na výstupu z regleru (na konektoru) je tam 13,5 až 13,7 V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
OK. ty "štekry" co píše Rancher jsou konektory a jiné spoje? Rozumím tomu správně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Dík. A pokud to najdu, ať to bude cokoli, tak to bude pravděpodobně i závada, kvůli které odešel původní regler, že?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
J.M.K. se mi bohužel od včera neozval, ale i tak díky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Naposledy editováno 30.05.2015 13:54:38
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Souvisí to s těmi přechodovými odpory a zaoxidovanými konektory ??? Jsou ty zahřáté dráty tím, že je někde na cestě k baterce "špunt" ???
Naposledy editováno 30.05.2015 14:18:50
ST-M píše: Jak jsem psal o tom, že se mi nelíbí ty zahřáté dráty (SS napětí) co jdou z regleru směrem do motorky.
Souvisí to s těmi přechodovými odpory a zaoxidovanými konektory ??? Jsou ty zahřáté dráty tím, že je někde na cestě k baterce "špunt" ???
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Vyměnil jsem baterku.
Zapojil jsem dráty z regleru přímo na baterku a měřil, zdá se, že to trochu dobíjí, na kontaktech baterky jsem změřil cca 13,8 V.
ALE !!! pořád se mi hřeje to stejnosměrné vedení co vede z regleru !!!
Zajímavé na tom je, že nejvíc (fakt hodně - prsty na tom neudržíš) se to hřeje okolo prvního konektoru, a třeba 10 cm od toho zahřátého konektoru už je to jen vlažný...
Hřeje se mi víc černý drát než červený...
Předpokládám, že bude ten spoj uvolněný nebo zaoxidovaný a tam se to hřeje.
Moje otázka zní: může se takto nekvalitní (porušený, zaoxidovaný spoj) takhle zahřívat? Je to zahřívání průvodní jev nekvalitního spoje drátů?
ST-M píše: Zdarec, tak mám mírný posun událostí...
Vyměnil jsem baterku.
Zapojil jsem dráty z regleru přímo na baterku a měřil, zdá se, že to trochu dobíjí, na kontaktech baterky jsem změřil cca 13,8 V.
ALE !!! pořád se mi hřeje to stejnosměrné vedení co vede z regleru !!!
Zajímavé na tom je, že nejvíc (fakt hodně - prsty na tom neudržíš) se to hřeje okolo prvního konektoru, a třeba 10 cm od toho zahřátého konektoru už je to jen vlažný...
Hřeje se mi víc černý drát než červený...
Předpokládám, že bude ten spoj uvolněný nebo zaoxidovaný a tam se to hřeje.
Moje otázka zní: může se takto nekvalitní (porušený, zaoxidovaný spoj) takhle zahřívat? Je to zahřívání průvodní jev nekvalitního spoje drátů?
Odpověď: Ano!
Ten spoj v konektoru má přechodový odpor, takže funguje jako spotřebič. Prostě jako bys tam měl zapojenej topnej odpor. Většinou je to způsobený zatečením vody do nedokonale propojenýho konektoru (špatně zalisovanej, nebo málo doléhající konektor), ta způsobí oxidaci a začne se to hřát. Při dalším zatečení se ta oxidace zvětší a nakonec to dojde tak daleko, že se plastovej kryt konektoru může i roztavit. Při těch proudech co tam tečou může být ta výkonová ztráta klidně 10-20W a to už je slušný topení koncentrovaný v malým bodě. Teplo se pak šíří v mědi vedení a postupně degraduje izolace na kabelu na obě strany od konektoru.
Rozebrat, nalisovat nový konektory, nebo propájet natvrdo. Když už je vyhřátej a zoxidovanej vodič (takovej většinou černej povlak oxidů) tak nezbývá než vyměnit i část vedení.
1 reakcí na tento příspěvek Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Zdarec už snad naposledy, závada (záhada) slabého dobíjecího napětí vyřešena.
Dal jsem na radu všech, na které jsem směřoval moje dotazy a hřející se konektor jsem vyměnil...
Můžu říct, že původní konektory nebyly ani uvolněné, ani opálené, ani zaoxidované, na pohled a hmat nic uvolněného !!!
Přesto jsem je odcvakl a nahradil je jednoduchou sprostou čokoládou a výsledek perfektní, spoj se téměř nehřeje a dobíjecí napětí na baterce 13,8 - 14 V. Sice ještě trochu nevěřím svým očím, ale je to OK.
Ještě jednou díky moc za rady
Naposledy editováno 02.06.2015 17:35:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
Ale zas už budeš vědět kde je zrada...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor - přehřáté vedení SS napětí...
No to si piš, že hlídat to budu
Fakt by mě nenapadlo, že to může být tím, ty konektory opravdu nejevily žádnou známku nekvalitního spojení, narušení nebo oxidace... Proto jsem s tím nahrazením spoje váhal a ptal se furt dokola...
Páč elektrika je pro mě španělská ves, tak si teď ještě zkusím najít, jestli se takové "chybky" dají multimetrem změřit...
Skvělé, že tu tohle fórum je a jsou tu lidi, co jsou ochotni pustit dobrou drobnou radu
Naposledy editováno 02.06.2015 17:55:11
Edit: Eventuelně můžeš proměřit úbytek napětí přímo na spoji - měříš před a za a hned vidíš kolik se na spoji ztrácí Voltíků. A pak už je to jen Ohmův zákon...
Naposledy editováno 02.06.2015 18:16:58