Zatím jsem na ní nejel, ale co jsem se dozvěděl o 1190ADV, a Exploreru od Triumphu , jaký jsou sem tam problémy, (vidle, hlavy, jednotky...) tak mě napadá jestli i Tenerku trápí nějaký porodní bolesti?
Jsou nějaké problémy s vidlema, kardanem, motorem? Nějaký svolávačky?
Nikde jsem jsem třeba taky nezahlédl jestli to má alespoň nějakej základní počítač, spotřeba dojezd a pod.
Ne že by to bylo důležitý, ale když už je tam takovej velkej displey a spusta hejblátek...
Trošku mě mrzí ten výkon, mohla by mít aspoň o 20 koní víc, rozhodování by bylo snadnější.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
Někdy žere nezřízeně olej. Taky Yamaha řešila, individuálně.
U některých kusů chcčije do blinkrů a ty oxidují. Yamaha běžně vyměňuje.
Byla svolávačka na originální kufry. Zejména u topcase se stávalo že na dálnici udělal trdadááá.
Podle mě (a co mě nejvíc sralo) je že je ST1200 totálně tupá do zatáček a musí se strašně nutit. Má totiž úhel řízení 28 stupňů, což je nejvíc z velkých cendur. Třeba Multistráda má 25 a BMW R1200GS LC má 24,8 a proto jdou do zatáček jedna radost. ST1200 musíš nutit silou, což při častých změnách směru (představ si třeba Alpy) je dost vysilující. Yamaha proto vydala jako option accessory jejich vlastní raising kit, který ti sníží úhel řízení na 25,2 stupňě. Ale musí se to přes dealera sehnat a zaplatit. A navíc ti to snižuje zdvih kola skoro o 3cm, takže pokud chceš jezdit po silnici tak, ok, ale pokud do terénu, tak to je strašlivě moc a do terénu je pak nepoužitelná. (zdvih poté pouze 101mm).
Nový model (2015 a ES) má již změněný úhel řízení na 26 stupňů bez ohledu na zdvih.
Podle mě
Podvozek 2
Motor 3
Do města 3-
Na dálku 1
Komfort na dálku 1
Brzdy 2
Zpracování 1
Celková hodnota/cena ovšem 3
Podle mě je snad všechno (Crosstourera nepočítám) lepší než ST
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
Tak trochu jsem doufal, že aspoň tohle bude vybočovat z dnešního standardu zpracování. Vidim v okolí, jak se všem ty nový stroje serou.
Původně jsem to preferoval asi takhle: AdventureR 1190 , Explorer 1200, xt1200. GS a Stelvio se mi moc nelíbí,
Crosstourer raději není na seznamu.
Nicméně se zdá že je to u všech značek +- stejný, všude něco. Takže se asi vrátím ke KTM.
Dáš 4kila za moto, tak si představuješ, že máš na pár tisíc km klid...

Když vidim že třeba skůtr honda přijede na krám z nějaký čínský továrny, kde pleskaj všechno možný, ale stojí jednou tolik, tak
co je na tom premiovýho? Nápis, kterej na jinej nalepit nemůžou.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
KubaLC8> to sice ano, ale reklamoval jsi někdy nové auto či motorku?
Pokud to neumře, nebo není svolávačka, tak je to válka argumentů.
zrovna minulý týden mi mechanik v reanultu vysvětloval jak schnilý
dveře na dodávce omejou spešl vodičkou, přestříkaj a reznout to nebude.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
KubaLC8 píše: Seikos: ciste z technicke zvedavosti, nemas nekde obrazek jak vypada ten bazmek co ti zmeni uhel?
ee. nemám. Popravdě jsem to neviděl, jen jsem o tom kitu četl na ADVrideru. Je tam o ST asi 1800 stran dlouhý thread1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
JardelT píše: jenže i ta afrika bude mít svoje porodní bolesti, takže si stejně nepomůže
co porodni bolesti, ale automat










Kupoval jsem novou 2012 najeto 32 000,- Brala olej ne moc ale brala usadilo se to až tak po 15 000,-.Vibrace mezi 3-4 tisíci nějak to už nevnímám ale jsou tam je to jenom v motoru jinam to nejde dál do sedačky ani do řídítek.Svolávačka byla na kabelový svazek ke světlům proč nevím.Kufry mám originál s kufry najeto 8 000,-,za mně bez problému. více 604370770
los-fazeros píše: seikos> Děkuji za vyčerpávající info, toho úhlu jsem si vůbec nevšiml. Koukám teda po ročníkách 2014/15.
Tak trochu jsem doufal, že aspoň tohle bude vybočovat z dnešního standardu zpracování. Vidim v okolí, jak se všem ty nový stroje serou.
Původně jsem to preferoval asi takhle: AdventureR 1190 , Explorer 1200, xt1200. GS a Stelvio se mi moc nelíbí,
Crosstourer raději není na seznamu.
Nicméně se zdá že je to u všech značek +- stejný, všude něco. Takže se asi vrátím ke KTM.
Si nevybereš. Každý samozřejmě chválí to své a je potřeba se na těch motorkách pořádně svézt.
Co se týče Explorera, tak tomu bych se vyhnul obloukem.
Jak říkal známý z DK, tak se jich polovina vrátila s KO motorem. A nebo v tomto článku jak je psáno , že se vrátily dealerovi s KO motorem všechny co prodal: "The local dealer has replaced the cylinder head on every Explorer they sold. The problem is larger than Triumph is willing to admit."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
los-fazeros píše: seikos> Děkuji za vyčerpávající info, toho úhlu jsem si vůbec nevšiml. Koukám teda po ročníkách 2014/15.
Tak trochu jsem doufal, že aspoň tohle bude vybočovat z dnešního standardu zpracování. Vidim v okolí, jak se všem ty nový stroje serou.
Původně jsem to preferoval asi takhle: AdventureR 1190 , Explorer 1200, xt1200. GS a Stelvio se mi moc nelíbí,
Crosstourer raději není na seznamu.
Nicméně se zdá že je to u všech značek +- stejný, všude něco. Takže se asi vrátím ke KTM.
Pokud ti nevadí (nebo dokonce preferuješ řetěz), tak KTM je asi TOP, do čeho se dá jít. Občas nějaký problémy jsou u všeho, ale je potřeba na to koukat i z pohledu kdo na těch motorkách dneska jezdí. Téměř půl mega dá za motorku buď nadšenec, nebo zbohatlík, co neví za co utratit. A chudák motorka pak trpí, protože jí někdo používá špatně, bez citu pro stroj, bez jezdeckých návyků....a právě ta kategorie cendur je podle mě uživateli tohoto typu postižená nejvíc...a určitě to generuje dost problémů, které se ale nestanou někomu, kdo ví jak se k motorce chovat.
Když si ale pustím TV a tam Sršeň vypravuje, že motorka má super převodovku, že spojku používá jen na rozjezd....tak se není moc co divit. On si to každej druhej trouba zkusí taky. Třeba u GS už se objevuje hromada názorů, jak slavnej "asistent řazení" tu převodovku zabije, ono je to super machrovinka, ale na každodenní používání to prostě není vhodný a ani není potřeba....ale lidi to chtěj, a pak to používaj....a pak se divějí, že převodovka řekne pápá....a to je jen jeden příklad z mnoha.
Naposledy editováno 12.06.2015 13:21:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
Dave81 píše: Pokud ti nevadí (nebo dokonce preferuješ řetěz), tak KTM je asi TOP, do čeho se dá jít. Občas nějaký problémy jsou u všeho, ale je potřeba na to koukat i z pohledu kdo na těch motorkách dneska jezdí. Téměř půl mega dá za motorku buď nadšenec, nebo zbohatlík, co neví za co utratit. A chudák motorka pak trpí, protože jí někdo používá špatně, bez citu pro stroj, bez jezdeckých návyků....a právě ta kategorie cendur je podle mě uživateli tohoto typu postižená nejvíc...a určitě to generuje dost problémů, které se ale nestanou někomu, kdo ví jak se k motorce chovat.
Když si ale pustím TV a tam Sršeň vypravuje, že motorka má super převodovku, že spojku používá jen na rozjezd....tak se není moc co divit. On si to každej druhej trouba zkusí taky. Třeba u GS už se objevuje hromada názorů, jak slavnej "asistent řazení" tu převodovku zabije, ono je to super machrovinka, ale na každodenní používání to prostě není vhodný a ani není potřeba....ale lidi to chtěj, a pak to používaj....a pak se divějí, že převodovka řekne pápá....a to je jen jeden příklad z mnoha.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
seikos píše: tak u BMW jsou převodovky samostatnou kategorií
Asi narážíš na převodovky Káčkových modelů kolem r.05. No ty se prostě hrubě nepovedly, no. A jako bonus se dost problematicky opravujou. Ale to do tématu o velkých cest.endurech nepatří, tak se možná pletu a myslíš jiné?
Dave81 píše: Asi narážíš na převodovky Káčkových modelů kolem r.05. No ty se prostě hrubě nepovedly, no. A jako bonus se dost problematicky opravujou. Ale to do tématu o velkých cest.endurech nepatří, tak se možná pletu a myslíš jiné?
ano, máš pravdu, to do tématu cendur nezapadá
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
Z problémů, které má, tak již zmiňovaný úbytek oleje, který dle mého subjetivního názoru byl způsoben kombinací nesedlého motoru, vyšší zátěže v Alpách a nesprávným měřením hladiny. Další problémek jsou dráty na zadním kole, které se mi občas povolují. Při každém mytí je zkontroluji a občas některý dotáhnu. Ale určitě nic hrozného. Co vím, tak kolega ještě řešil chrastění rozvoďáku. Při kontrole napínáků se zdály v pořádku a pak už jsem s ním v kontaktu nebyl.
Co se týká jizdních vlastností, tak nemohu moc porovnávat. Měl jsem před tím pouze TA 700 a tohle je úplně jiné, lepší. Motor, brzdy, podvozek i ergonomie posezu.
Mám to jako cesťák na silnice, gumy Anakee 3, a jsem nad míru spokojen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt 1200 - má nějaké vady?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stene do Spanelska Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 10 | 23.4.2025 v 10:50 FatBoy105th. |
Yamaha XT 1200 Z Super Tenere spojk... Yamaha XT1200Z Super Tenere | Vesi350 | 25 | 15.4.2025 v 21:14 krokoš |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |