P.S. hledám prostě něco, na čem se dá "utéct" od volantu, od počítače, od chaosu... a prostě si vyjet po českých - i zahraničních - luzích a hájích. V obcích rozhodně rychlost dodržuji, mimo obec jsem ochoten na 100 - 110, na dálnici se mi nechce a pokud je to nutnost, tak jen krátce... Díky moc za všechny rady a podněty.
2 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
milan67 píše: Jestli si chceš "osedět" litrovýho V Stroma tak se ozvi, jsem taky z Vokovic. Litr má údajně o 3 cm vyšší sedlo než 650. Půjčoval jsem sedačku známému co má dva metry a prý to bylo znát.
než litrovýho V-stroma, to už bych šel rovnou do toho Varadera1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
1. nevyježděnej znovuzačátečník
2. finanční limit (nová nebo jetá)
3. stejný výběr, ale měl jsem tam je BMW F700GS (bohužel mimo finanční limit, jak pořizovací, tak servisní)
Prošel jsem Zuzanku (suzuki) i Kawu, mám od 10.10 NC 750X, už mám naježděno více než 5.000, jak pracovně ve městě tak i na na výlety (nejdelší zatím 470km).
Kličkovýní v kolonách, i rozjezdy na křižovatce vše v pohodě, vejdu se do menších mezer než GS1200, to je asi jasný ...
Lehký terén v pohodě, ale to není problém pro žádnou motorku. Píseček pod předmím kolem i defekt už mám za sebou. Co jsem ještě nevyzkoušel to je maximální rychlost, jel jsem nejvíce 160km.
Spotřeba byla pro mne důležitý parametr, jezdím za 3,4l.
Otevřeně, vím, že má nevýhody:
Při cestě po dálnici mne štve, že když za to vezmu zrychluje pomalu (140-150 km je v pohodě i na okrsce), ale o mnoho více se nedá čekat.
Gumy, originální Dunlopy vydržely pouze 4.500
Nekdy přemýšlím o výměně, ale potom si uvědomím, že stejně nevyužívám všechno co mi NC umožňuje, i když už mám lehce odřený "senzory" náklonu.
Závěrem:
1. jsem spokojený a je nás více, můžeš se podívat i na zahraniční fóra, je tam hodně lidí - není to "sračka", ale má své limity, to však každá mašina, a podle mne je málo motorkářů, kteří dokáží využít potenciál, který jim jejich mašina nabízí ...
2. zařazení. V autě mám automat, ale stejně někdy jezdím na manuál. Honda to duální spojku má vymyšlenou dobře, ale nešel bych do toho - je to jedno. Řazení je jednoduchý, na křižovatce tam dáš 1 a klidně dřž spojku, nic se jí nestane. Potom to tam postupně kopeš, podle toho co potřebuješ. Lze řadit i bez spojky (více v návodu). Rozhodně doporučuji manuál, je to lenvější a automat nepřináší takové výhody jako v autě (tam bych to neměnil).
3. Posez, jsem vysloveně spokojený a i můj zadek při dlouhých cestách neprotestuje. Avšak doporučuji nějakou motoškolu. Za ty prachy mnoho info, zkušeností a tréninku.
4. řidítka, ano také si je dám výš, i když nemám 200cm, určitě jdu do této úpravy.
5. vyhřívaný hefty - už se mi hodně vyplatily
6. v mém případě i padací rám
7. "blicí box" je naprosto super, úžasná, fantastická věc - doklady, zámek, a spray na dojezd. Není větší zážitek než píchnoiut v lese ... (vím o čem mluvím). A to NC váží pouze 216 kg, ale na píchlý gumě ... aspoň 2 tuny ...
8. poslední věc, dojezd pouze 350km je limitující
tak dobrý výběr snad jsem ti trochu pomohl
Marťošek
P.S. je zvláštní, jak se postupně dostávám výš a výš s objemem.. a výkonem... přitom, jak jsem napsal, by to mělo sloužit i k městské přepravě, pojíždění pro "zapomenuté rohlíky 5 km", ale i výlet 500 km.. myslím, že ty mnou uvedené modely by mohly splňovat potřebné, a až je budu mít alespoň osezené - přeci jen jízdní vlastnosti mohu srovnat max, tak se skútrem 125 a to asi není to pravé, takže to, jestli jede dobře nebo špatně zatím nepoznám. :)
Takže prostě motorka do 200 tisic na dva až tři roky - na vyježdění - mi připadá solidní cena. Až budu vědět, co vlastně od toho chci, tak můžu jít výš a klidně do ojeté, budu vědět na co koukat a co hlídat...
Díky moc..
- ve skutečnosti mám dojezd větší, ale ještě jsem to nezkusil. Jak začne blikat hladové oko - jedu krmit.
- ještě k tomu řazení, recenze píšou, že je to dobrý, ale možnot nakopat tam kvalty jeden za druhým - to asi nepůjde
- ovladatelnost, na CE výborná - jsem spokojen
Marťošek
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
Ale zajímalo by mne co je na tom tak špatně...
art007 píše: Veverčák> jak to? v čem je to tak problémové? Uznávám - je stejně mimo mou "výseč" - ať finanční, tak výkonostní..
Ale zajímalo by mne co je na tom tak špatně...
reknu ti to tak ... vzali motor z VFR800 a z nejakeho prapodivneho duvodu ho zabili ... pak vzali ram, obalili to podivnymi plasty, strcili k tomu pristrojovku, na ktere je videt uplne hovno a zacali to vydavat za dalsi VFR ... jdu blejt, velebnosti ..
ale ja jsem asi jinej, ja bych si z tveho vyberu neporidil asi nic
2 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
Vzhledem ke zkušenostem musíš dát na pocit a na zkušenosti ostatních. Prodejci v Praze tě nechají svést, myslím, že chtějí kauci 30.000 a benzím a můžeš hodinu jezdit. Já jsem seděl na Stromu i Versysu, ale nepůjčil jsem si je. Nejsem ještě vyježděnej a nepozžnal bych to. Jako s kávou, čajem, vínem, ... jiným sportem. Šel jsem go toho instinktivně, a ještě dnes si pamatuji první cestu na parkoviště, abych si to ošahal než pojedu na silnici. Přecházíš ze skůtru, možná máš více zkušeností s provozem, přehledem atd, OK - já jsem to měl jinak ...
Souhlasím s Wakasaki, není to na celý život. Na jaře jsem byl na výstavě moto v Praze, měl jsem šanci si sednout na každou konkureční i větší motorku, a měl jsem pocit, že jsem udělal dobře s výběrem NC. Všechny větší motorky mi v ten čas přišly "neohrabané" do města, do zácpy. Vím, změní se to, ale až budu mít najeto více km ...
tak zatím čau
Marťošek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
DL 1000 je už kus mašiny, stejně jako velkej Varan, nevím jestli je to pro začátečníka dobrej nápad, spíš bych se být Tebou podíval po tom malým stromku, nebo transalpu, zkrátka něco lehčího, ovladatelnějšího. Za mě doporučím i NTV 650 nebo 700, ani s jednou neuděláš chybu.
P.S. spolehnout se jen na rady tady, tak se zcvoknu... :) ale i tak to pomůže - někteří mají i mozek a chápou, že s teplýma papírama nemůžeš letět na Goldwingu... :)
Naposledy editováno 26.07.2015 23:04:01
Díky za radu. Utvrdil si mne v mém názoru... prostě půjdu z 11 kW (skútr) na cca 40 kW (moto s klasickým řazením) a postupně případně někam ke stovce kilowat....
Naposledy editováno 26.07.2015 23:14:03
Tak hodně šťastných km... a ještě jednou díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
Myslím, že to NCčko bude ideální na naučení se... nebo alespoň na částečně naučení. 40 kW není tak málo, aby to neumělo jet.. a ať si odpůrci tohoto modelu říkají co chtějí, po autoškole by to mohla být ideální motorka na to, zvyknout si na styl jízdy na motorce.
Příští rok pak plánuji ještě motoškolu - asi u Pepy Sršně nebo u Lisýho. Stejně jako jsem absolvoval školu smyků s autem a nepřestávám tvrdit, že by to měla být povinnost do 3 měsíců od autoškoly. Prostě nějaký kurz, kde mne naučí jak jezdit, a ne jak udělat zkoušky s komisařem.. :)
Díky a měj se.
Naposledy editováno 26.07.2015 23:30:53
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
vilemx píše: Bez nějakého posměchu, NC-čko je motorka pro lidi, kteří buďto vůbec netuší nebo si naopak moc dobře uvědomují, proč jim (už nebo ještě) stačí.
tak tohle se zatím pokouším pochopit - ta tvá věta je hodně freudovská... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
Já jsem si dělal papíry taky nedávno (to ježdění s metrákovým chlapem za zadkem, byla fakt pruda, i když mně teda naštěstí do toho řízení moc nehrabal), a bylo to vážně jenom o těch papírech. Že bych se tam naučil řídit motorku, tak to ani omylem. Ale od té doby na sobě pracuju co to dá, a můžu potvrdit, že to řazení (ze začátku jsem z toho měl taky obavy) je ve finále přesně kus toho zážitku, o kterej bych nechtěl být ochuzenej - když se začne dařit podřazovat bez cukání, atd...
Autoškolu jsem odjezdil na Suzuki SV 650 (to je nejspíš přesně to, co má ten Tvůj kamarád), ale jako svojí první jsem si pořídil Triumpha Street Triple. Osobně jsem z něho vyloženě nadšenej, ale Tobě ho doporučovat nebudu, bylo by to pro Tebe prťavý.
V-Stroma 650 má kamarádka, a má to určitě něco do sebe - když jsem si na to sedl, připadal jsem si jako na gauči doma v obýváku :) Novej Versys se mi taky moc líbí, kdybych bažil po cenduru, byl by to jeden z horkých kandidátů.
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
Pointa-pokud sis byl schopný koupit sám skůtra, tak si sám vyber a kup i velkou motorku a neřeš "chytré" názory ostatních, jelikož ti stejně každý doporučí "to svoje". V pětačtyřiceti bys už mohl nějaký rozum mít...a dokonce svůj, ne?
fockewulf píše: NC nebo V-Strom? Tak já říkám nová Afrika nebo R 1200GS, i když nová Supertenere, ale i malá nová Tenerka není k zahození....
Pointa-pokud sis byl schopný koupit sám skůtra, tak si sám vyber a kup i velkou motorku a neřeš "chytré" názory ostatních, jelikož ti stejně každý doporučí "to svoje". V pětačtyřiceti bys už mohl nějaký rozum mít...a dokonce svůj, ne?
hezká nabídka - ale nemyslím, že s teplýma papírama na An je to to pravé - asi bych se raději pustil postupně.... :) ta nová Afrika se mi líbí, ale .... postupně - nejdřív vyjezdit a pak dál....
P.S. skútr jsem kupoval podle velikosti - co bylo největší - rozměrově - tak to jsem hledal... - abych na tom nebyl jako vosa na bomboně.. ale u motorky to nejde.. tam musím prostě po kouskách... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
dejv78 píše: art007> Tak mně napadá - u Hondy mají ještě jeden strojek, který by Ti teoreticky mohl na ten začátek (s Tvojí výškou) vyhovovat - CB 500 X. Má to tuším 35 kW, ale charakterem by to mohlo být zábavnější, než to NC (To ale nedokážu říct, seděl jsem na tom jenom v krámu, na posez to ale bylo příjemný). Nový to stojí 160 000,-
Já jsem si dělal papíry taky nedávno (to ježdění s metrákovým chlapem za zadkem, byla fakt pruda, i když mně teda naštěstí do toho řízení moc nehrabal), a bylo to vážně jenom o těch papírech. Že bych se tam naučil řídit motorku, tak to ani omylem. Ale od té doby na sobě pracuju co to dá, a můžu potvrdit, že to řazení (ze začátku jsem z toho měl taky obavy) je ve finále přesně kus toho zážitku, o kterej bych nechtěl být ochuzenej - když se začne dařit podřazovat bez cukání, atd...
Autoškolu jsem odjezdil na Suzuki SV 650 (to je nejspíš přesně to, co má ten Tvůj kamarád), ale jako svojí první jsem si pořídil Triumpha Street Triple. Osobně jsem z něho vyloženě nadšenej, ale Tobě ho doporučovat nebudu, bylo by to pro Tebe prťavý.
V-Stroma 650 má kamarádka, a má to určitě něco do sebe - když jsem si na to sedl, připadal jsem si jako na gauči doma v obýváku :) Novej Versys se mi taky moc líbí, kdybych bažil po cenduru, byl by to jeden z horkých kandidátů.
Jojo - přesně to má kamarád - modrou SV 650.
no já se budu jen asi rozhodovat mezi NC750X a mezi V-Strom 650 - a uvidím. Cenově je to dostupné - po odečtení DPH jsem někde kolem 150 000,- a na dva až tři roky, než se naučím "kvedlat" nohou by to mělo stačit. A pak - kdo ví --.
Díky za radu - to CB 500 je rozměrově už asi malé... Ale sednu na něj... pro jistotu.. :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
fockewulf píše: art007> já třeba nepochopím to podivné pozérství "abych nevypadal jako vosa na bonbóně". Mně je třeba úplně fuk jak na motorce vypadám, priorita pro mě je, jak se mi na ni sedí a tím pádem jestli je vhodná k dlouhodobé jízdě. Jak vypadá motorka, jak vypadám já, to je až někde na 10. místě, chápu, že co člověk to názor, ale stejně
no - minimálně sice se ti sedí pohodlně, ale fouká na tebe ze všech stran, přečuhuješ do všech stran - i když to sám vlastně nevnímáš,,, a kromě toho naprosto měníš těžiště, takže ten s 180 cm tvrdí, jak to jede hezky, a s 200 cm budu tvrdit, že to je divné a nesedí to v zatáčkách... a to je proto, že mám o 20 cm víc... Není to pozerství - je to prostě divný pocit...
Příklad - když jsem na tom PCXku jezdil po půl hodiny parkovišti, tak mi to připadalo pohodlné, zábavné, živé a sedělo se mi na tom celkem dobře - ale umíš si představit delší jízdu? A to v salonu nezjistíš... proto řeším i toto - pokud na tom vypadám jako debil už na prodejně, tak to asi moc fungovat nebude..
1 reakcí na tento příspěvek Pomoc při výběru moto
To, jak na něčem vypadám nemá nic společného s ergonomií. Nicméně jsi asi první, koho znám, kdo se nechá před zkoušením na moto/skůtru vyfotit aby tedy nejen zhodnotil stav stroje, ale i proporce stroje vzhledem k řidiči
Jinými slovy-na tom NCčku budeš vypadat jako debil stoprocentně, to se vsaď, ale bude ti vyhovovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pomoc při výběru moto
fockewulf píše: Neumím si teda moc představit, jak s +20cm měníš těžiště motorky tak razantně, že by to mělo znatelný vliv na jízdní vlastnosti. Další věc - už vůbec nerozumím tomuto výroku "pokud na tom vypadám jako debil už na prodejně, tak to asi moc fungovat nebude".
To, jak na něčem vypadám nemá nic společného s ergonomií. Nicméně jsi asi první, koho znám, kdo se nechá před zkoušením na moto/skůtru vyfotit aby tedy nejen zhodnotil stav stroje, ale i proporce stroje vzhledem k řidiči
Jinými slovy-na tom NCčku budeš vypadat jako debil stoprocentně, to se vsaď, ale bude ti vyhovovat
alespoň v něčem jsem první
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 20 | 25.9.2024 v 08:47 hruso25 |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
vymezovací podložky pod sedlo - zvý... Honda VFR 800X Crossrunner | kostiiik | 13 | 17.9.2024 v 11:07 macgyver55 |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |