2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Auto mam take v automatu a jsem za to moc rad. Je to pohodlne, komfortni, ale nezabavne, byt mam v aute nejakych 170 koni.
Mit to na motorce, citil bych to hodne podobne.
Samozrejme chapu, ze jakmile nekdo klackuje WV koncern v manualnim sestikvaltu, tak je natolik na manual nasranej ze u motorky treba i uvazuje o automatu. Ale neni bohuzel automat jako automat. A neni s automatem na svete jen Honda. Nicmene kdyz uz jsme u te Hondy, ani ty automaty nejsou stejne. Automat u Crosstourera je uplne jine kvality nez u socialni NC750
To ze existuji nejake palivove mapy a elektronicke nastaveni podvozku neznamena ze technika jizdy tim trpi. Technika stale zustava, byt se ti motorka pod prdeli meni. Automat je uplne jiny soudek.
Kdyz uz, tak alespon quickshifter.
Naposledy editováno 23.08.2015 16:14:30
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Teoreticky je možné, že nekdo má cestovní motorku a chce se prostě jenom dostat z A do B pokud možno co nejpohodlněji; potom je ale lepší koupit auto.
Nevím, nějak nemůžu přijít na to proč chtít na motorce automat...
Takže jak píše Attim - pokud to neni kvůli zdravotnímu handicapu - tak ne.
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Motorku s dvojspojkovou převodovkou jsem měl možnost si vyzkoušet před dvěma roky a letos na jaře jsem se před pořízením nového motocyklu taky rozhodoval, zda přece jenom nevzít DCT anebo raději zůstat u mechanické klasiky. Což jsem taky nakonec konzervativně učinil - jednak z důvodu svých subjektivních osobních preferencí (pro mne priorita č. 1) a druhak kvůli o 10 kg nižší hmotnosti, o 15 tisíc Kč nižší ceně motorky i kvůli menší technické komplikovanosti klasické převodovky.
http://www.nc700.sk/...amp;start=135#p13307
Kdyby ses náhodou ustálil na NC 750S/X (vzhledem k Tvé výšce spíš 750X), zkus se na ty důvody volby-nevolby DCT a na osobní zkušenosti zeptat ještě přímo i majitelů/uživatelů na jejich foru: http://www.nc700.sk
Pozn.:
Tímto si tu Tebou zvažovanou Hondu NC (stejně jako cokoliv jiného) nedovoluji nějak Ti vnucovat - je mi v podstatě jedno, jestli těch NCček bude letos po silnicích Česko-Slovenska jezdit 1050 nebo třeba 1175 a hlavně neznám přesně Tebe a Tvoje potřeby.
2 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
Ted je jen otazka CO autor prispevku od motorky ceka!
Naposledy editováno 23.08.2015 18:04:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
JUPP67 píše: Automat = skůtr.
Jenže skútr není automat - variátor se jako automat moc počítat nedá... Myslím, tím klasickou převodovku (ozubená kolečka a tak... :) )
seikos píše: Projizdka na motorce je alespon pro me zabava. Je to souhrn utoku na vsechny smysly a na bystrou mysl. Razeni mezi to pocitam. Je to technika jizdy, ktera me bavi. Pokud tu techniku za me prebira (byt castecne) nekdo jiny a nenecha me samotneho si rict co chci, pak by me to nudilo.
Auto mam take v automatu a jsem za to moc rad. Je to pohodlne, komfortni, ale nezabavne, byt mam v aute nejakych 170 koni.
Mit to na motorce, citil bych to hodne podobne.
Samozrejme chapu, ze jakmile nekdo klackuje WV koncern v manualnim sestikvaltu, tak je natolik na manual nasranej ze u motorky treba i uvazuje o automatu. Ale neni bohuzel automat jako automat. A neni s automatem na svete jen Honda. Nicmene kdyz uz jsme u te Hondy, ani ty automaty nejsou stejne. Automat u Crosstourera je uplne jine kvality nez u socialni NC750
To ze existuji nejake palivove mapy a elektronicke nastaveni podvozku neznamena ze technika jizdy tim trpi. Technika stale zustava, byt se ti motorka pod prdeli meni. Automat je uplne jiny soudek.
Kdyz uz, tak alespon quickshifter.
Vím že automat do moto nedělá jen Honda, ale Honda je asi jeho největší prodejce v současnosti. Proto jsem ji uvedl...
Prave z Crosstourera ale automat v NC je.. resp. v NC 750 je automat vycházející z Crosstourera..
Ale i tvé vysvětlení beru.. Když jsem kdysi měl Hondu Civic s "klackem", tak jsem ji používal na uklidnění.. vyjel jsem s ní na okresky, nechal vytočit dvojku, pak trojku... dlouho nic... a pak teprve motor "žil" :) :) a já byl spokojen.. Ale je zvláštní, že podobné u mne nyní plní skútr.. nějak mi stačí to vyjet sám... a neslyšet telefony, atp... :) :)
Problém ale je, když někdo potřebuje motorku, co s ní bude chtít jezdit například z 60 % po Praze... a ze 40 % na vyjížďky... Ve městě je prostě automat k nezaplacení. A co potom? Mezi autama to není moc zábava kvrdlat nohou a rukou 1...2...3..2..N..1..2. N..1...N...1...2..N...1...2.. do nekonečna... :(
Kromě toho -
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
p.a.t.r.i.k.7 píše: chceš motorku? nebo automat? takhle bych se ptal já :D ..kup motorku,co má krouťák,když nebudeš chtít řadit,tak prostě nemusíš a když budeš chtít si užít jízdu se vším co k tomu patří,tak užiješ
to nevím, jak mi při průjezdu Prahou ve špičce pomůže krouťák... :)
Než dojedu z jednoho konce na druhý, bolí mě ruka.. :) a moc si to neužiju....
Myslím, že než krouťák do XX NM by bylo lepší, kdyby někdo vynalezl možnost jak na motorce řadit jako v autě - neutrál odkudkoliv... takhle, sotva se člověk rozjede, už musí zase podřazovat.. a tak pořád do nekonečna.. Kdyby někdo vymyslel, jak tam dostat N odkudkoliv, bylo by to možná zajímavější a přínosnější než automat... ale bohužel se bojím, že jednou budou automaty naprosto ve všem... i v lidech :) :) :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
Dovi píše: Na těchto úvahách nevidím nic pohoršujícího - automatickou převodovku (nezaměňovat s variátorem) nezavrhuju a beru ji jako schůdnou variantu pro toho, komu toto řešení z jakéhokoliv důvodu lépe vyhovuje.
Motorku s dvojspojkovou převodovkou jsem měl možnost si vyzkoušet před dvěma roky a letos na jaře jsem se před pořízením nového motocyklu taky rozhodoval, zda přece jenom nevzít DCT anebo raději zůstat u mechanické klasiky. Což jsem taky nakonec konzervativně učinil - jednak z důvodu svých subjektivních osobních preferencí (pro mne priorita č. 1) a druhak kvůli o 10 kg nižší hmotnosti, o 15 tisíc Kč nižší ceně motorky i kvůli menší technické komplikovanosti klasické převodovky.
http://www.nc700.sk/...amp;start=135#p13307
Kdyby ses náhodou ustálil na NC 750S/X (vzhledem k Tvé výšce spíš 750X), zkus se na ty důvody volby-nevolby DCT a na osobní zkušenosti zeptat ještě přímo i majitelů/uživatelů na jejich foru: http://www.nc700.sk
Pozn.:
Tímto si tu Tebou zvažovanou Hondu NC (stejně jako cokoliv jiného) nedovoluji nějak Ti vnucovat - je mi v podstatě jedno, jestli těch NCček bude letos po silnicích Česko-Slovenska jezdit 1050 nebo třeba 1175 a hlavně neznám přesně Tebe a Tvoje potřeby.
Já jsem se u výběru ustálil mezi NC 750X a V-stromem 650. A nyní hledám důvody proč přemýšlet/nepřemýšlet nad automatem. Ta hmotnost není až tak důležitá - převodovka je u NC dole a tak nemění těžiště a na jízdu to nemá vliv... spíš mi jde o to zamyslet se nad tím, proč to brát/nebrat.
Ideál by bylo obojí v jednom - a s možností klasické spojky/nožního řazení. Nožní řazení sice u NC lze, ale pořád chybí spojka. A to pak není ono. to je mi jasné. KDyby to nějak slepili dokupy obojí, možná by to stálo za to :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
sered píše: Kdyz mam auto jako plechovej kabat na cestu do prace nebo na dovolenou - co by nemelo automat. U motorky je troslu jina situace. Bud ji potrebuju misto toho plachovyho kabatu na rychlejsi prepravu po ucpanym velkomeste - tam ma automat smysl ALE U SKUTRA, ktery mi poskytne aspon zakladni ochranu pred neprizni pocasi a muzu jen kroutit plynem a brzdit. V tomhle pripade maji smysl i nejruznejsi kurvitka typu elektronickejch pomocniku ABS pocinaje. NEBO mam motorku pro radost. V takovym pripade si s chuti radim, davam mezyplyny a uziju si treba i powerslide na zadnim kole. A to vsechno nejlip v karburatorovy verzi bez jakykoli alektroniky a berlicek.
Ted je jen otazka CO autor prispevku od motorky ceka!
Autor nečeká nic - jen ho zajímal názor.. :)
Kromě toho si nemyslím, že každý kdo chce jezdit na motorce touží po tom jezdit po zadním, v powerslidu atp. Někdo třeba chce jen vyjet a "kochat" se.. ale zároveń nechce skútr s malýčkýma kolama a šílenou ztrátou danou variátorem.
A nemyslím, si, že ABS je na škodu. už dávno ne. Myslím, že elektronická "kur-ítka" jsou z 99 % pro bezpečnost uživatele a okolí....
1 reakcí na tento příspěvek Automat nebo manuál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
BladeRider píše: art007> 170 koní v autě nejni moc zábava ani tak to by těch koní muselo bejt alespoň 400. To maji dnes motorky.
Z toho je evidentni, ze nejezdis ani autem se 170ti ani s 400konema :)
art007 píše: Autor nečeká nic - jen ho zajímal názor.. :)
Kromě toho si nemyslím, že každý kdo chce jezdit na motorce touží po tom jezdit po zadním, v powerslidu atp. Někdo třeba chce jen vyjet a "kochat" se.. ale zároveń nechce skútr s malýčkýma kolama a šílenou ztrátou danou variátorem.
A nemyslím, si, že ABS je na škodu. už dávno ne. Myslím, že elektronická "kur-ítka" jsou z 99 % pro bezpečnost uživatele a okolí....
Tak v tom případě si to kup. Většina z nás se ale ráda na motorce trochu pobaví a to si myslim moc ten automat rád mít nebude. Srazy skůtrů už jsou taky takže zkrátka nepřijdeš.
assassin píše: Z toho je evidentni, ze nejezdis ani autem se 170ti ani s 400konema :)
Ne protože mě omrzelo po 14ti dnech tak jsem ho dal tátovi tomu to na ježdění do lídla stačí. Co nedokáže jet většinu cesty dveřma napřed mě nezajímá. Koukám že kauza s autem ti na TV Noha unikla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
BladeRider píše: art007> 170 koní v autě nejni moc zábava ani tak to by těch koní muselo bejt alespoň 400. To maji dnes motorky.
tak to oponuji - 152 koní u Hondy Civic (ani to nebyl Type R) byla velká zábava. Pro zábavu v autě stačí od 100k výš... záleží jak a kde se jezdí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
art007 píše: tak to oponuji - 152 koní u Hondy Civic (ani to nebyl Type R) byla velká zábava. Pro zábavu v autě stačí od 100k výš... záleží jak a kde se jezdí...
Tak tohle mám už vše za sebou já měl hondu CRX tam je výkon podobnej ale ne moc použitelnej přeci jen je to předohrab. S čim jsem byl spokojenej tak byl nissan 200sx upravenej na vrchy motor 2,2 biturbo ale mělo to i rám a typ motoru nesouhlasil takže to pak už nešlo v provozu používat a musel jsem se toho zbavit. Já jsem spíš na ty zadohraby. Tam se zase ale hodí mít ty koníky a těch 170 je pro mě směšně málo a 440 je sice akorát, ale přeci jen já autem jezdit nikam nepotřebuju, takže mít 400tis v autě pro zábavu je trochu zbytečnej luxus, takže mám už jen motorky.
Naposledy editováno 23.08.2015 20:19:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
BladeRider píše: Tak tohle mám už vše za sebou já měl hondu CRX tam je výkon podobnej ale ne moc použitelnej přeci jen je to předohrab. S čim jsem byl spokojenej tak byl nissan 200sx upravenej na vrchy motor 2,2 biturbo ale mělo to i rám a typ motoru nesouhlasil takže to pak už nešlo v provozu používat a musel jsem se toho zbavit. Já jsem spíš na ty zadohraby. Tam se zase ale hodí mít ty koníky a těch 170 je pro mě směšně málo a 440 je sice akorát ale přeci jen já autem jezdit nikam nepotřebuju takže mít 400tis v autě pro zábavu je trochu zbytečnej luxus takže mám jen motorky.
Ano Civic je predokolka - ale i tak s ní byla zábava... lehká, malá a živá... a dostatečně "klidná" aby se člověk nezabil.. takže já osobně bych víc než 200k v autě asi ani nechtěl - už ne.. už jsem vyrostl z blbnutí tohoto typu... Zatím jsem sebe ani nikoho jiného nezabil... Hondu jsme prodali, a máme "frantíka" a jezdíme v klidu a v pohodě s automatem... :) a 163k dieselem... :)
a u motorek - tam chápu, že to je jiné, že to řazení má smysl, když člověk jede po okreskách, po horách atp. ale co když se musí motat Prahou? a zároveň nechce kupovat skútr i motorku... proto jsem se ptal na názory...
Sám se rozhoduji mezi V-stromem a NC (jako začátečník na moto) a snažím se přemýšlet i prakticky - mám rodinu a nemám tolik peněz, abych mohl mít každou chvíli nějakou novou moto... :)
Ale asi i já budu konzerva a koupím něco s manuálem. Alespoň si to dostanu do "krve" - i s autem jsem začínal s manuálem, ale dnes už bych manuál do auta nechtěl ani za nic... ale u motorky to chápu - tam je to něco jiné. A plně tomu rozumím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
droud píše: to krkolomný řazení automatu by mě neskutečně štvalo, takový ty stavy, kdy to přemýšlí, co tam dát nebo řazení ve chvíli, kdy zrovna potřebuju, aby to táhlo a podobně, vario u scooteru je neco trochu jinýho, ten pokud je dobře nastavenej, má souvislej tah, ale do klasickýho automatu bych na moto zatím nešel, pokud teda nechceš motorku jen na přesun z bodu a do bodu b po silnici bez serpentin a jiných zábavných prvků
Promiň, že na to reaguju, a neber si to prosím nijak ve zlém, ale skutečnost je taková, že právě to řazení u vyladěné DCT varianty je sametově hladké a zároveň bez prodlev, čili i s tím požadovaným "souvislým tahem"...
Pro předjíždění ideálně v tom uživatelsky volitelném dynamickém (sportovním) S režimu, kdy tam kvalty padají skoro intuitivně, a opravdu během zlomku sekundy a zároveň bez cukání. Prováděla se taky porovnávání DCT automatu oproti shodně motorizovanému manuálu, a i při testech zrychlení, ať letmého nebo s pevným startem (z nuly na sto), byl rychlejší stroj s automatem, přestože k tomu i nezkušenému jezdci stačilo jen pořádně otočit heftem (a o nic dalšího se nestarat). Na netu je to dohledatelné.
Samozřejmě to ostatní (manuál versus automat) pak je víceméně otázkou osobních preferencí každého z nás, ale troufnu si vyslovit svůj názor, že i ta jízda na motorce byť "jen" s automatem je stále o hodně zábavnější a pořád vyžaduje MNOHEM víc soustředěnosti a dovedností než jízda autem s "fofrklackem".
Nechci věštit, ale myslím, že přítomnost automatu v motorce je závislá od toho, kde a jak s tím člověk chce jezdit.. jestli chce drtit zatáčky a rychlostní rekordy 200+, nebo jestli chce zařadit a jet.. a rozhlížet se, a kochat se...v 80 km/h bez vzteku, že ho předjede i naložená Fabia HTP (s plynem na podlaze)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
Dovi píše: Promiň, že na to reaguju, a neber si to prosím nijak ve zlém, ale skutečnost je taková, že právě to řazení u vyladěné DCT varianty je sametově hladké a zároveň bez prodlev, čili i s tím požadovaným "souvislým tahem"...
Pro předjíždění ideálně v tom uživatelsky volitelném dynamickém (sportovním) S režimu, kdy tam kvalty padají skoro intuitivně, a opravdu během zlomku sekundy a zároveň bez cukání. Prováděla se taky porovnávání DCT automatu oproti shodně motorizovanému manuálu, a i při testech zrychlení, ať letmého nebo s pevným startem (z nuly na sto), byl rychlejší stroj s automatem, přestože k tomu i nezkušenému jezdci stačilo jen pořádně otočit heftem (a o nic dalšího se nestarat). Na netu je to dohledatelné.
Samozřejmě to ostatní (manuál versus automat) pak je víceméně otázkou osobních preferencí každého z nás, ale troufnu si vyslovit svůj názor, že i ta jízda na motorce byť "jen" s automatem je stále o hodně zábavnější a pořád vyžaduje MNOHEM víc soustředěnosti a dovedností než jízda autem s "fofrklackem".
souhlasím - a možná právě ta hladkost bez cukání je ten problém, který má hodně lidí s tím automatem - připadá jim, že to prostě nemají oni pod kontrolou... (a zčásti je to pravda). Asi i to cuknutí má něco do sebe.
A s tou zábavností - souhlasím. Bez ohledu na to, jestli kvalty háže automat nebo noha. :)
Mmch - občas tu čtu jako že nikdo nechce elektronické vymoženosti ABS atp.... Zajímalo by mne, kolik z těchhle lidí by dokázalo jezdit s 50 let starými auty, kde bylo nutné sázet rychlosti s meziplynem a měla výkon kolem 40 k (takže to rychlé řazení fakt bylo nutností)? Kolika temto lidem vyhovují bubnové brzdy (kotoučovky jsou přece taky moderní a byla doba, kdy se polemizovalo nad tím, které jsou lepší), kolik z těchto lidí by chtělo řadit na motorce rukou (i to tu bylo), kolik z nich by chtělo ukazovat změnu směru rukou (i blinkry jsou moderní vynález)... Prostě těch moderních vynálezů je tolik, že si jen málokdo uvědomuje, co je ještě konzervativní a co ne.. za 100 let se lidé možná budou divit, proč jsme měli na motorkách výfuk... proč to smrdělo (vonělo)? Prostě doba jde - a jedna, dvě generace jsou málo na to, aby posoudily, co je konzervativní a klasické a co už je "moderní vyfikundace".... to je můj názor.
Kdybych nepotřeboval jezdit často do města, asi bych se rozhodl pro něco takového, jako je Suzuki Intruder, Honda Shadow - nebo jiné "pohodovky" - ale to do města prostě moc není.. takže musím volit kompromis. Ale rozhodně vím, jak jezdit nechci... nic proti supersportům, ale tenhle styl mne a) neláká a b) se skoro dvěma metry není moc motorek, na které bych se pohodlně poskládal. Takže něco, co je pohodlné, odpustí malou začátečnickou chybu, nesežere mne a přesto si budu moct užít klid a pohodu při cestování... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál
Naposledy editováno 23.08.2015 20:46:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 37 | 17.12.2024 v 14:24 skaza55 |
Přešití sedla ,pohodlnější [1, 2] Honda NC 750X | stafler | 50 | 9.12.2024 v 19:07 skaza55 |
Přehrání řídící jednotky Honda VFR 1200X Crosstourer | Beďa43 | 24 | 28.9.2024 v 22:36 Kohlstein |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |