globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automat nebo manuál
Zdravím všechny. Nedalo mi to, a po pročtení mnoha dikuzí, názorů a připomínek, z nichž některé jsou až příliš staré na to, aby na ně někdo ještě reagoval jsem se rozhodl udělat téma v současné době celkem "živé" - a sice: Názor na automatickou převodovku u motocyklu. Platí to zřejmě asi nejvíc pro nové řady motorek Honda - zejména NC 750 a Crosstourer, které je možné pořídit s dvouspojkovou převodovkou DCT. Je mi jasné, že už jen tato úvaha mne staví u mnoha motorkářů téměř na vrchol čertvě zapálené hranice, nicméně doopravdy by mne zajímal názor na tento problém. Není tak dávno doba, kdy se říkalo, že automat mohou mít jen "hloupí američané" a neschopní řidiči a že do auta patří "fofrklacek"... A hle - podíl automatů se u osobních aut výrazně zvýšil. Proč je to tedy "špatně" u motorek? Co je špatně chtít se "jen tak svézt"... bez toho, abych musel řešit kvalty? Svůj názor mám - ale zajímal by mne i názor ostatních - dokonce i těch, pro které je toto slovo na horním žebříčku vulgarity. I ti by měli mít přece k tomuto názoru DŮVOD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

23.8.2015 v 20:28 | Nahoru | #1

droud píše: to krkolomný řazení automatu by mě neskutečně štvalo, takový ty stavy, kdy to přemýšlí, co tam dát nebo řazení ve chvíli, kdy zrovna potřebuju, aby to táhlo a podobně, vario u scooteru je neco trochu jinýho, ten pokud je dobře nastavenej, má souvislej tah, ale do klasickýho automatu bych na moto zatím nešel, pokud teda nechceš motorku jen na přesun z bodu a do bodu b po silnici bez serpentin a jiných zábavných prvků


Promiň, že na to reaguju, a neber si to prosím nijak ve zlém, ale skutečnost je taková, že právě to řazení u vyladěné DCT varianty je sametově hladké a zároveň bez prodlev, čili i s tím požadovaným "souvislým tahem"...

Pro předjíždění ideálně v tom uživatelsky volitelném dynamickém (sportovním) S režimu, kdy tam kvalty padají skoro intuitivně, a opravdu během zlomku sekundy a zároveň bez cukání. Prováděla se taky porovnávání DCT automatu oproti shodně motorizovanému manuálu, a i při testech zrychlení, ať letmého nebo s pevným startem (z nuly na sto), byl rychlejší stroj s automatem, přestože k tomu i nezkušenému jezdci stačilo jen pořádně otočit heftem (a o nic dalšího se nestarat). Na netu je to dohledatelné.

Samozřejmě to ostatní (manuál versus automat) pak je víceméně otázkou osobních preferencí každého z nás, ale troufnu si vyslovit svůj názor, že i ta jízda na motorce byť "jen" s automatem je stále o hodně zábavnější a pořád vyžaduje MNOHEM víc soustředěnosti a dovedností než jízda autem s "fofrklackem".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automat nebo manuál

23.8.2015 v 20:39 | Nahoru | #2

Dovi píše: Promiň, že na to reaguju, a neber si to prosím nijak ve zlém, ale skutečnost je taková, že právě to řazení u vyladěné DCT varianty je sametově hladké a zároveň bez prodlev, čili i s tím požadovaným "souvislým tahem"...

Pro předjíždění ideálně v tom uživatelsky volitelném dynamickém (sportovním) S režimu, kdy tam kvalty padají skoro intuitivně, a opravdu během zlomku sekundy a zároveň bez cukání. Prováděla se taky porovnávání DCT automatu oproti shodně motorizovanému manuálu, a i při testech zrychlení, ať letmého nebo s pevným startem (z nuly na sto), byl rychlejší stroj s automatem, přestože k tomu i nezkušenému jezdci stačilo jen pořádně otočit heftem (a o nic dalšího se nestarat). Na netu je to dohledatelné.

Samozřejmě to ostatní (manuál versus automat) pak je víceméně otázkou osobních preferencí každého z nás, ale troufnu si vyslovit svůj názor, že i ta jízda na motorce byť "jen" s automatem je stále o hodně zábavnější a pořád vyžaduje MNOHEM víc soustředěnosti a dovedností než jízda autem s "fofrklackem".



souhlasím - a možná právě ta hladkost bez cukání je ten problém, který má hodně lidí s tím automatem - připadá jim, že to prostě nemají oni pod kontrolou... (a zčásti je to pravda). Asi i to cuknutí má něco do sebe.
A s tou zábavností - souhlasím. Bez ohledu na to, jestli kvalty háže automat nebo noha. :)
Mmch - občas tu čtu jako že nikdo nechce elektronické vymoženosti ABS atp.... Zajímalo by mne, kolik z těchhle lidí by dokázalo jezdit s 50 let starými auty, kde bylo nutné sázet rychlosti s meziplynem a měla výkon kolem 40 k (takže to rychlé řazení fakt bylo nutností)? Kolika temto lidem vyhovují bubnové brzdy (kotoučovky jsou přece taky moderní a byla doba, kdy se polemizovalo nad tím, které jsou lepší), kolik z těchto lidí by chtělo řadit na motorce rukou (i to tu bylo), kolik z nich by chtělo ukazovat změnu směru rukou (i blinkry jsou moderní vynález)... Prostě těch moderních vynálezů je tolik, že si jen málokdo uvědomuje, co je ještě konzervativní a co ne.. za 100 let se lidé možná budou divit, proč jsme měli na motorkách výfuk... proč to smrdělo (vonělo)? Prostě doba jde - a jedna, dvě generace jsou málo na to, aby posoudily, co je konzervativní a klasické a co už je "moderní vyfikundace".... to je můj názor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X Suskin 1 Včera v 14:58 _pat_
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 16 9.6.2024 v 20:05 Malp
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 10 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler


TOPlist