Naposledy editováno 25.01.2016 01:11:25
3 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Při zkušebním provozu se mu ty listy vytrhají a sousedi budou z oken vytahovat dřevo ještě týden
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Si zkus vzit prkno, privaz ho svihadlem a pak se roztoc co to jde a pust ho...a ted si vem ze se to bude tocit tak 10x rychleji nez ty (minimalne) ...ani pomyslet.
Twister píše: Problém je, že až tím krachne. Začne zase hon na čarodějnice a výmysly jak omezit skutečně vycvičené piloty a rozumné stavitele letadel...
na tohle nikdy žádný papíry nedostane. pokud ho někde na dvorku umlátí letící fošny,nebude se to brát jako letecká nehoda1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
To že na to papíry nedostane podotykam už od začátku. Hon na čarodějnice stopro nerozpouta LAA či obdobne organizace. Jako spíš novináři apod. Stačí se podívat na snahy o restrikce motorek, aut apod. Jsem toho názoru že létat či stavět je dobre. Ale když už tak pořádně. Tzn. Na létání se naucit letat a udělat si papíry a stavit pod dozorem LAA a aspoň za využití nějakých elementárních znalosti a zdravého rozumu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
3 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
...a obecně, proč mu místo toho všeho věštění neporadíte radši něčím užitečným, pokud jste toho teda natolik znalý, že místo posměchu a negativ dokážete vyplodit i něco rozumnýho k věci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
nemako píše: Twister> takže pokud uhořím v popelnici plný benzínu,který budu říkat raketoplán,bude z toho nehoda raketoplánu? to co staví se taky od země nikdy neodlepí.
Prijde na to co z toho udelaji novinari...
Vytlaci to nekam za dedinu na pole.. Tam to roztoci a rozbije si kokos. Prijedou hasici a televize Noha. Udelaji investigativni reportaz s obyvateli dediny, kteri se budou chtit blejsknout v teline. Strecu od vedle divakum potvrdi, ze Lojzu je amatersky letecky konstrukter a ze jim kazdy tyden v mistni hospode vyklada jak si postavi letadelko kane a bude s nim drandit po obloze. Investigativni novinar narazi na videa ze stavby. Ejhle vse se prdne na internet pro sicher na Hovinka.cz i na Babisovu houkacku. Dizkuse pod clankem jaky jsou ty piloti kokoti, a jak si zahravaji se zivota nezucastnenych osob. Vzdyt pouhych 60km od mista letecke tragedie si v mistni materske skolce hraje kazdy den 20 az 25 deti ve veku 4 az 6 let. A clovek prece ani nechce domyslet co kdyby ty "vrtule" doleteli az sem. Chytne se toho nejakej vlivnejsi kokutek. Moznost omezit Lojzu second edition co v garazi spichne MIG15 nema. Ale za to zariznout par pitomcu, co maji ten pech, ze se snazi tydle veci delat legalne ano....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
osiris píše: ...jenže ono to lítat bude, ať tak či tak
...a obecně, proč mu místo toho všeho věštění neporadíte radši něčím užitečným, pokud jste toho teda natolik znalý, že místo posměchu a negativ dokážete vyplodit i něco rozumnýho k věci?
Vzdyt mu radime.. Zakladni problem je ze todle nikdy nedostane ani povoleni k zaletani, tzn. i kdyby to (jakkoliv je to nepravdepodobne) letalo, bude s tim letat nelegalne. Vzhledem k znalostem letecke techniky usuzuji i na nizkou znalost leteckych predpisu. Takze muze dojit ke sblizeni letadel apod. A nechci ani domyslet pravdepodobnou sanci nehody.
Vysledek. Pokud touzi mermomoci po vrtulniku. Rozbit kasicku a objednat stavebnici a tu pod dozorem LAA/UCL smontovat, nechat zaletat udelat si pilotni prukaz a vesele letat...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Twister píše: Vzdyt mu radime.. Zakladni problem je ze todle nikdy nedostane ani povoleni k zaletani, tzn. i kdyby to (jakkoliv je to nepravdepodobne) letalo, bude s tim letat nelegalne. Vzhledem k znalostem letecke techniky usuzuji i na nizkou znalost leteckych predpisu. Takze muze dojit ke sblizeni letadel apod. A nechci ani domyslet pravdepodobnou sanci nehody.
Vysledek. Pokud touzi mermomoci po vrtulniku. Rozbit kasicku a objednat stavebnici a tu pod dozorem LAA/UCL smontovat, nechat zaletat udelat si pilotni prukaz a vesele letat...
...ale prd, bereš to ad absurdum (zrovna jako ty novináři ) ,nemyslím si, že by chtěl na to získat jakýkoliv osvědčení k plnohodnotnýmu lítání a ani si nemyslím, že by toužil lítat v 300 metrech kde malý letadla lítaj, dle mě jde o výzvu, dostat to do vzduchu, přelítnout s tím pole v pěti metrech nad zemí apod
...mentorování o dohledu laa nebo koupě otypovaný stavebnice za milion je myslím mimo; v porovnání s kutilstvím tady místních na svejch mašinách tohle není zas tak nic mimořádnýho, jistě se v jeho případě nejedná o "zaoceánský" lety, tak si to někde na poli zvedne ze země no
...dřív taky nikdo nevěřil, že se dá doma ve stodole postavit ultralight se kterým nepude vo hubu a stavěly se, a pěkný zvěrstva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Nejsem zdaleka sám, kdo si myslí, že v této podobě to má velkou šanci skončit havárií už na zemi.
Je otázka stavitele, je-li ochoten naslouchat
Letadla se amatérsky staví už 112 let. Proč by někdo neměl ve stodole zmáknout klasický ultralight?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
osiris píše: ...ale prd, bereš to ad absurdum (zrovna jako ty novináři ) ,nemyslím si, že by chtěl na to získat jakýkoliv osvědčení k plnohodnotnýmu lítání a ani si nemyslím, že by toužil lítat v 300 metrech kde malý letadla lítaj, dle mě jde o výzvu, dostat to do vzduchu, přelítnout s tím pole v pěti metrech nad zemí apod
...mentorování o dohledu laa nebo koupě otypovaný stavebnice za milion je myslím mimo; v porovnání s kutilstvím tady místních na svejch mašinách tohle není zas tak nic mimořádnýho, jistě se v jeho případě nejedná o "zaoceánský" lety, tak si to někde na poli zvedne ze země no
...dřív taky nikdo nevěřil, že se dá doma ve stodole postavit ultralight se kterým nepude vo hubu a stavěly se, a pěkný zvěrstva
No oni maly letadla nelitaji v 300m. Paradoxne nejnebezpecnejsi faze letu jsou ty kdy jsi tech 5m nad polem. Ambice stavitele, mi zrovna nepřipadají jako, že si to hodlá někde vystavit. V případě že to roztočí a ty fošny co tam budou místo rotoru rupnou, tak dojde k něčemu co vypadá jako detonace. V lepším případě to schytá jen on. V horším ti co budou přihlížet. Beze srandy není to prdel. Dodnes si vzpomínám jak kluci modeláři na intru postavili upoutaný virník, řka že to nikdy nikde neviděli že by to někdo zkusil. Po asi třech kolečkách došlo ke konstaktu rotoru s upoutacím lankem. Následovala destrukce ve vzduchu, a vedle nás čumilů se začali zapíchávat trosky modelu. Nestihli jsme ani zvednout zadek. To že se stavitel vyhýbá kontaktu s oficiálními úřady je nasnadě. Protože každý kdo do toho trochu vidí, by mu řekl že se rozseká. Kdyby to byla nějaká nová převratná konstrukce, tak v rámci vědeckého pokroku budu nadšeně kvitovat a radit co to jde. Jenže todle je prostě od začátku, nelegálně, na koleně, bez jakýkoliv znalostí a proti zdravému rozumu postavená blbost bez reálného využití. Jak jsem řekl poradit mu můžu. Vyměnit materiál, Vyměnit náhon rotoru, udělat pořádně rotorové listy, udělat cykliku. Jenže to může vyhodit co udělal a začít znova....
Twister píše: No oni maly letadla nelitaji v 300m. Paradoxne nejnebezpecnejsi faze letu jsou ty kdy jsi tech 5m nad polem. Ambice stavitele, mi zrovna nepřipadají jako, že si to hodlá někde vystavit. V případě že to roztočí a ty fošny co tam budou místo rotoru rupnou, tak dojde k něčemu co vypadá jako detonace. V lepším případě to schytá jen on. V horším ti co budou přihlížet. Beze srandy není to prdel. Dodnes si vzpomínám jak kluci modeláři na intru postavili upoutaný virník, řka že to nikdy nikde neviděli že by to někdo zkusil. Po asi třech kolečkách došlo ke konstaktu rotoru s upoutacím lankem. Následovala destrukce ve vzduchu, a vedle nás čumilů se začali zapíchávat trosky modelu. Nestihli jsme ani zvednout zadek. To že se stavitel vyhýbá kontaktu s oficiálními úřady je nasnadě. Protože každý kdo do toho trochu vidí, by mu řekl že se rozseká. Kdyby to byla nějaká nová převratná konstrukce, tak v rámci vědeckého pokroku budu nadšeně kvitovat a radit co to jde. Jenže todle je prostě od začátku, nelegálně, na koleně, bez jakýkoliv znalostí a proti zdravému rozumu postavená blbost bez reálného využití. Jak jsem řekl poradit mu můžu. Vyměnit materiál, Vyměnit náhon rotoru, udělat pořádně rotorové listy, udělat cykliku. Jenže to může vyhodit co udělal a začít znova....
Myslím, že to zbytečně hrotíš.
Vohubu půjde už ve chvíli, kdy se ty listy roztočí na zemi. Nedovedu si představit statické, dynamické a aerodynamické vyvážení takhle těžkého rotoru.
Být z karbonu, asi bych tolik čertů na zed nemaloval. O drobnostech typu upevnění fošny do listu dostatečným množstvím šroubů ani nemluvím
1 reakcí na tento příspěvek Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Pher píše: HornisGSX> Z tvého pohledu je pilot vlastně v pohodě, protože sedí uprostřed. Takže ho maximálně vezme po zádech kardanka, až se to od vibrací rozloží
Jakmile dojde k destrukci rotoru, cely stroj nezustane klidne sedet na zemi a cekat az se trosky dotoci, polozi se na bok, ci zacne rotovat. Dojde ke stretu zbylych casti rotoru s dalsi casti konstrukce ci se zemi, coz budou dopravazet dalsi tristeni, dojde k prorazeni nadrze, pripadnemu pozaru... Ona to totiz neni prdel ani kdyz to zkusi jen na zemi...
Uprimne radim autorovi pokud si chce postavit v amaterskych podminkach bez velkych znalosti letadlo. Tak at mrkne treba na todle: http://www.affordaplane.com/ . Prakticky tam není nutné svařovat. Ani znát nějaké složité technologické postupy. Konstrukce je ověřená. Vše jde postavit rychle a relativně levně. Sám jsem o stavbě uvažoval než jsem se přestěhoval do Prahy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
to už tady koluje možná 15 let, solo i spárka, a žádnej nával a to nevidím...
Ok, popisuješ tu destrukci o něco barvitěji
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
Pher píše: ............Letadla se amatérsky staví už 112 let. Proč by někdo neměl ve stodole zmáknout klasický ultralight?
...no vždyť to přece píšu , jen jsi nepochopil že jsem psal, že dřív si právě taky lidi mysleli, že to nejde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
osiris píše: ...no vždyť to přece píšu , jen jsi nepochopil že jsem psal, že dřív si právě taky lidi mysleli, že to nejde
Jde to ale při použití vhodných materiálů a výrobních postupů...20 kilo vážící a brutálně házející kardan z auta, vodovodní trubky a inovativní naklápění lopatek, které by nefungovalo ani u malého modelu autora vlákna z této skupiny obyvatel vylučuje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor Suzuki 750 na stavbu koaxiálneho vrtulníku
gugo píše: osiris> ja myslim, ze tu je dost lidi, kteri se snazi. Muj nazor nekoho kdo sekousicek zivota okolo letalel motal je, ze ani zkusenej konstukter letadel se nebude poustet do stavby vrtulnik, zkratka protoze vi, ze to neni aerodynamicky ero. Jen pro info, podivej se do typovek na LAA, kolik UL vrtulniku tam je. Jeden dovoz z USA. amaterska stavba NENI POVOLENA a to jsme ve stavbe UL svetova velmoc.
Hlavně tady vývoj vrtulníku probíhal naposledy v sedmdesátkách a chybí spousta know-how na řešení problémů. Údržbu helipotvor podle manuálu výrobce nepovažuju za dostatečnou náhradu vlastního vývoje