1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
V podstatě jediný, kdo mu může konkurovat je kolega z F1,ale to zase není Španěl, takže byl zřejmě vyškrtnutý ještě před tím, než by pro něj někdo mohl hlasovat.
Já bych za sportovního manažera sice považoval spíše lidi, jakými bezesporu jsou Martinez, nebo Abrahám. Ale třeba si to pletu. Když tak mne opravte.
Naposledy editováno 24.11.2015 10:20:07
1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Nejsou žádná pravidla, která by limitovala počet motorek
Spzetka konečně dělá něco dobře: jednotná ECU, nové pneu Michelin, pole složených jen z čistokrevných prototypů MotoGP, to vše stojí za pochvalu! Protože to, co předvedl po sezoně 2011 kdy polovina pole byla žebráckých CRT týmů kteří svou motorku stavěli na koleni a závodili v první lize, to fakt byla ostuda pro celé GP a ještě měli tu drzost oslavovat vítěze toho CRT jezdce, přitom to bylo prachsprosté 13. místo v závodě !
Naposledy editováno 23.12.2015 18:59:54
PityGPX píše: Spzetka konečně dělá něco dobře: jednotná ECU, nové pneu Michelin, pole složených jen z čistokrevných prototypů MotoGP, to vše stojí za pochvalu!
Za pochvalu by stálo, kdyby půlku těch nesmyslů zrušil. Žádné jednotné pneu, žádná jednotná elektronika, žádné omezení litrů paliva, žádné omezení počtu válců nebo otáček motoru. A on by si ti chudší výrobci našli jinou cestu, jak se dostat dopředu. Místo drahého přizpůsobování se svazujícím pravidlům by našli nová neortodoxní řešení, která by třeba nefungovala na některých tratích a na jiných naopak přinesla převahu.
Pokud má být MotoGP laboratoří nových technologií které se s příslušným zpožděním dostávají do sériových strojů (namátkou vstřikování, antihop, kontrola trakce, časem seamless převodovky), tak každé takové omezení brzdí pokrok a podkopává smysl téhle kategorie.
1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Nejde jen myslet na běžné uživatele, musíme myslet i na lidi u TV :)
1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Já jsem nikdy v životě nečet od Ten Kate, a dalších: díky pneumatikám nejsme konkureneceschopní. A je jedno jestli to je sériovka nebo prototyp, je to zkrátka motocygl ( ) o dvou kolech. To že to má dražší šroubky (v případě motogp) a rám, nemůže mít na to vliv.
A jednotné pneu právě nikdy stejně na různých koncepcích fungovat nebudou. Přitom řešení pomocí odlišných pneu je jednodušší a levnější než stavba celého stroje od základů jinak. Na tom přece byla založená třída Open, která měla díky měkčím pneu a větší nádrži kompenzaci. A u Ducati to bylo znát. Nikdo mě prostě nepřesvědčí, že cesta k atraktivnějšímu závodění vede přes utahování šroubů v pravidlech a nárůst omezení.
edit: A jinak přeju hezké svátky všem!
Naposledy editováno 24.12.2015 10:06:13
1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
F1 -> 2005 průšvih, výměna dodavatele -> všichni happy
MGP 2013 - Bridgestone průšvih (jak píšeš) -> výměna dodavatele -> zatím žádná nářky že by tyto pneu někomu nesedly
WSBK -> dominovali tam michelinky a nelibilo se to osatním -> výměna dodavatele za Pirelli -> nikdo si ve WSBK nestěžuje :) to jsou fakta :)
Open neřeším, to je jen umělá třída která díky neschopnosti managera byla zavedena aby pole bylo plnější a tak tam jezdily horší motorky a díky horším motorkám aby způsobil vyrovnanost jim dal lepší pneu než Factory :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Já bych naopak pravidla uvolnil a kromě základních omezení (objem motoru, minimální váha) bych nechal všechno na výrobcích. Dokonce bych dovolil, aby bylo možné používat jiné komponenty závod od závodu: Měnit dodavatele pneu, velikost kol, konfiguraci motoru, atd. A byl bych pro jedno pravidlo: Žádný díl nesmí být výhradní, tj. každý díl musí být dostupný kterémukoli týmu. A pak by se ukázalo.
Nevymýšlejte kraviny a buďte rádi že je plný startovní rošt relativně vyrovnaných motorek plus napínavý závody...
1 reakcí na tento příspěvek Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Když budeš mít 2 dodavatele, vždycky ten jeden tábor (rossíci vx antirossíci) budou říkat, že ten druhej vyhrává diky lepším pneumatikám. Nikdy nebudeš mít zaručenou jistotu, že ten jeden dodavatel je lepší než druhý a že naopak jeden prohráva kvůli horším pneu, vždycky to bude obvinování, proto jeden dodavatel je výhoda v tom, že se nemůžou na nic vymlouvat a že pneu mají všichni stejné. Tj pro nikoho výhoda :) Akorát musejí inženýři udělat to, aby jejich motorka s pneu praocovala tak, jak to inženýři ve F1 dělají, že jim pneu ladí s monopostem a nikdo nepláče, že mají problém s pneu víc, než ostatní stáje :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ezpeleta, nejlepší sportovní manažer.
Pokud by si Ducati a Suzuki mohly nechat udělat pneu na míru motorce, měly by menší problémy a Suzuki a Kawasaki by možná ani neodešly.
PityGPX: A proč zrovna pneumatiky? I tak se jezdci vždycky "vymlouvají" - jednou na bezeztrátovou převodovku, jindy na kontrolu trakce nebo výkon motoru... Vždycky má jeden výrobce nějakou dobu převahu něčím novým, co ostatní dotahují. Ale s rukama svázanýma nadbytečnými pravdily jim to dotahování trvé déle.
V Moto2 jsou jednotné i motory a letos to byla nejnudnější třída. Zatímco v éře dvoutaktů jezdily stroje "každý pes jiná ves" a vyrovnanost často nechyběla. Honda dokonce střídala čtyřválce na suchých tratích s tříválci na mokrých. Dovede si to dneska ještě někdo představit?