AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Čmoud> byl jsem pro to, naučit ho lidi používat, ale jak to tak vidím, raději bych se na to vykašlal....akorat se kvůli tomu budeme dohadovat..fungovalo to bez něj do teď...nerad bych to tady rozhádal kvůli jedné nové funkčnosti...taky mě štve 5stránek řešit auta, ale mají pravdu, jde zde o pokec...kdo hledá informace, může se zeptat, protože vidí, že se tu věci řeší...a když zrovna není aktuální problém, tak proč si nepokecat...Imho, pokud se nebude chtít zeptat zde, tak si založí nové vlákno...
Máš pravdu, jediná moje podpora byla věta - Ne každý přivítá změny i když sou myšleny dobře....
Už jsem se naučil nemíchat do diskuzí a jestliže jsme viděl, jak to není vítaná změna uznal jsem za vhodné, dále do toho nerýpat. Mohl jsem ti alespoň naspat SZ, to je fakt. OMLOUVÁM SE
E: Jedna věc je to, co se nelíbí mě jako správci a druhá věc je, pro co je většina...může mě to štvát, drbat, vidět v tom smysl, ale jestliže většina to nepřivítá, tak se podřídím většině, protože to co drží vlákno při životě a proč je aktivní jsou lidi co přispívají. A aby přispívali tak se musí cítit dobře a chodit sem rádi.....A když se bude dít něco, s čím nesouhlasí, přestanou chodit...
Ano napsal jsem ti do SZ, že jsem pro, že mě štve řešit 5stránek škodovky a že ti pomůžu to promazat od 1.3. co nebude jako OT - ale jestliže se k tomu zbytek staví negativně, tak to dělat nebudu a raději si 5stránek prostě přeskáču...
Naposledy editováno 24.02.2016 08:59:20
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čmoudovi uděluji dík a pochvalu za příkladné vedení fora a pokud to bude možné a vzpomeneme si,
že to je offtopic, tak to taky jako offtopic označíme (není to věda). HOWGH
PS: A pokud se holt někomu označení offtopicu nepovede, díky tomu, že už to nejde po vložení příspěvku změnit,
za to duši u jawy nepropíchnem, stane se a hotovo.
Tím bych tu celou lapálii bral jako uzavřenou. Vkládám samozřejmě jako OFFTOPIC.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit - no a jako na potvoru jsem se překlikl a při pokusu to zešedivět na podruhé se mi to nepovidlo, čímž potvrzuju zkušenost Vlasťáka že to prostě po odeslání běžně uživatelsky přehemžit nejde.Možná nějakejma miklikama ctrl + bůhvíco by to třeba šlo...ale to moc neznám.
Naposledy editováno 24.02.2016 10:41:14
Neb má životní zkušenost mě říká, že cokoliv se začne, byť i nenápadně, regulovat či usměrňovat, dříve nebo později zahyne na úbytě.
Jízda na motocyklu je totiž o svobodě a jakmile ta začne trpět...
Na šněrování máme jinačí instituce...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Takže normálně k motorkám. Mám od bratra perfektně vycentrované kolo k pionýru, budu ho obouvat. Je to možná blbá otázka, ale - roztrhla se ta guma kryjící dráty a chránící duši před proražením zevnitř. Jinou nemám, tak jí tam nejspíš dám zpět a přelepím isolepou, aby držela. Neexistuje ale nějaké jiné, inteligentnější řešení ? Například u péráka jsem celý ráfek zevnitř oblepil kobercovou lemovkou. Je to ale taky takové amatérské .
Tímto budu mít pionýra ve 100 % patinovém, ale pěkném stavu, původní lak, slušné původní chromy. Těšil jsem se, že ho pořádně projedu, ale je tady dost sněhu, tak to musí počkat.
Edit: U té stříhané duše na brusce sbrousím přechody našikmo (přidržím klackem, prsty ubývají moc rychle... ), aby nebyla po slepení k sobě hrana, která by tlačila na duši.
Naposledy editováno 24.02.2016 11:28:27
Vlasťák1973 píše: Čmoud--ale to by byla škoda,o vlákno se staráš perfektně a doplňuješ co jde od vyjížďěk po žranice za tohle máš u mne zmrzlinu u Jezzu,ale za vše asi může spíše to,že jste to snáma tak nějak neprobrali,teda nenapsali hele kluci uděláme to tak a tak co vy na to,jste pro,to že si to řešil s Kafim ani nevíme a řek bych,že nejvíc lidí namíchlo to--co nebude v offtopicu tak mažu.Jak jsem psal,když to blbě odkliknu tak dám klidně opravit a tam už možnost to dát do offtopicu není.Ale to,že to tu beru spíše jako hospodu na pokec se známýma než téma o Jawě to tak prostě je.
Ano přesně tak. A když jsem chtěl po Čmoudovi (když už se tedy pasoval do role cenzora) aby jasně vymezil mantinely, odpovídá bezobsažně nebo frází "vidím, že to nemá cenu". A tím jsem i já dospěl k tomu, že to nemá cenu. Takže už jen poslední větu-zítra do Cihelny dorazím asi o 20 minut později.Naposledy editováno 24.02.2016 11:27:24
- je-li napůl v tem místě ďůrky na ventilek a jinak je v jakéms takéms stavu, dvě půlky k sobě slepím samolepičí pásků tak, že šlajfku položím na pásku na jeden kraj a druhý to přes ňu přehnu.
Je úplně jedno, že páska bude širší - aspoň se to tam příště nepřetrhne.
Jakákoliv páska je místo šlajfky použitelná, akorát nesmí byt moc širší, než původní výrobek (rádo se to shrne při montáži) a taky teho tam nehňahlat moc silnů vrstvu, protože se to pak blbě nazůvá.
Néni to amatérská úprava, na závodní motorce se to dělá běžně.
Protože když děláš v lese fofrem defekt, přetržená šlajfka je tak trochu nepříjemná věc (né že by motorka bez ní nejela), ale izolačku aj když přetrhneš, na ráfku drží.
A přes špice se tam nedostane tolik bordelu.
Takže bys mohl říct, že tak to dělajů závodníci a dmout prsa pýchou .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Mám od bratra perfektně vycentrované kolo k pionýru, budu ho obouvat. Je to možná blbá otázka, ale - roztrhla se ta guma kryjící dráty a chránící duši před proražením zevnitř. Jinou nemám, tak jí tam nejspíš dám zpět a přelepím isolepou, aby držela. Neexistuje ale nějaké jiné, inteligentnější řešení ? Například u péráka jsem celý ráfek zevnitř oblepil kobercovou lemovkou. Je to ale taky takové amatérské .
Tímto budu mít pionýra ve 100 % patinovém, ale pěkném stavu, původní lak, slušné původní chromy. Těšil jsem se, že ho pořádně projedu, ale je tady dost sněhu, tak to musí počkat.
origo páska se dá koupit, třeba continental to dává přímo k nové duši, jestli se nepletu.
Naposledy editováno 24.02.2016 12:20:44
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Aspoň to bude " po závodnicku "
milan1963 píše: Chlapi díky, jdu na to. Podle Zdenála. Vím, že nová páska se dá koupit, ale třeba z Fichtlkrámku to trvá minimálně 3 dny a já mám na to kolo čas právě dnes.
Aspoň to bude " po závodnicku "
Nově koupená a nebo ta co dávají k duším stojí za prd. Je jak střižená z vixlajvantu (umělohmotné folie)
Nedrží, šoupe se ke stranám, prostě je k ničemu. To už je lepší ta izolepa.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Možná jsem blázen, tedy Jawablázen určitě, ale pionýr mě začal bavit víc než Jawa 660...jednoduchý, spolehlivý, případné opravy zvládáme doma, o Jawě 660 to zatím tvrdit nemohu.
Naposledy editováno 24.02.2016 15:23:48
milan1963 píše: Probral jsem se po noční, jinou než noční ani neznám, pustím počítač a koukám...5 stránek jsme probírali auta , škodovky a Trabanta, což považuju za přínosné, ale ted¨snad taky 5 stránek se tu dohadujeme, co je OFF, co není OFF, Čmoud a Kafi se tady budou hádat a nevím, kam až to dojde. To už jako přínosné nevidím.
Takže normálně k motorkám. Mám od bratra perfektně vycentrované kolo k pionýru, budu ho obouvat. Je to možná blbá otázka, ale - roztrhla se ta guma kryjící dráty a chránící duši před proražením zevnitř. Jinou nemám, tak jí tam nejspíš dám zpět a přelepím isolepou, aby držela. Neexistuje ale nějaké jiné, inteligentnější řešení ? Například u péráka jsem celý ráfek zevnitř oblepil kobercovou lemovkou. Je to ale taky takové amatérské .
Tímto budu mít pionýra ve 100 % patinovém, ale pěkném stavu, původní lak, slušné původní chromy. Těšil jsem se, že ho pořádně projedu, ale je tady dost sněhu, tak to musí počkat.
milan1963 píše: Chlapi díky, jdu na to. Podle Zdenála. Vím, že nová páska se dá koupit, ale třeba z Fichtlkrámku to trvá minimálně 3 dny a já mám na to kolo čas právě dnes.
Aspoň to bude " po závodnicku "
Milane zajdi do jakékoli prodejny na velocipedy tam jí koupíš do 10 Kč když bude delší slep ji vteřinovým lepidlem v moto potřebách to mají několikanásoně dražší.
Tonda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 24.02.2016 16:28:30
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
e-- a ještě jedna blbost,když jsme dávali píst na Sportku tak ta má díru v ojničnim oku a i ve futru pro mazání čepu,u těch našich moderních se to dělat nemusí? tam se směs dostane bez problému,nebo mám vrtnout
Naposledy editováno 24.02.2016 19:42:10
jinak jesi je to stejný jako u 350, tak já měl vytočenej akorát dlouhej váleček, průměr asi o 0.5 mm menší než čep. Jehly (volný) sem dal do ojnice, vložil váleček, nasunul ty dva postraní kroužky, nasadil píst a vložil čep
délka válečku byla šířka ojnice + dvakrát šířka kroužku - asi 1mm
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ghrohe píše: pro majitele jawa 650-660. Ví se něco více o květnovém srazu??
Původně měl být v Jeseníkách. Pořadatelé ( Motex, Drátík) se nějak nedohodli s majitelem objektu, kde měl sraz být. Nakonec tedy bude v Krkonoších. Místo mám doma napsané ( jsem v práci ) , snad to je i na Yammeru - Jawa 650 ( 660 ) . Kdyžtak ti zítra napíšu SZ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |