2 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
Chci neco zanovniho nebo funglovku.
Koukal sem na Hondu Crossrunner a Crosstourer, BMW R1200GS LC, BMW S1000XR, Versyse 1000, KTM 1190 a 1290 adventure, Yamahu Supertenere.
Celkove mi vychazi nejlip KTM 1190 a 1200GS.
Honda je takova ani ryba ani rak, tourer je drahej a runner nejde dovybavit nekteryma vecma.
BMW S1000XR je skvela az na dve veci - nikdo nema zkusenosti protoze se v podstate teprve zacala prodavat a prvni modelovy rocnik je pro odvazne, druha vec je nehorazne premrstena cena. Puvodne sem myslel ze je tam preklep.
Versys 1000 se mi moc nelibi a znam popravde jen Versys 650 a asi mam tendenci si myslet ze to je podobne jako ta 650 nic moc.
Supertenerka je pocitove tezka a priznam se ze nevidim moc velky rozdil oproti R1200GS co se tyka plusu a minusu.
1290 adv mi prijde uz moc cestak a taky docela obr.
Takze nakonec srovnavam nejvic R1200GS a KTM 1190 avdenture (bez R).
Jezdim nejvic na F800GS a hledam neco co by to nahradilo prave tohle moje GSko a zaroven i Horneta. V garazi uz je trochu tesno
Cesty vetsinou rozbite vedlejsky a minimalne 2 mesicne cesta na chatu, kde se da rict ze to je spis pole nez polnacka. Tam se neda s Hornetem dostat vubec.
Samozrejme dvakrat za rok vylety smer alpy a urcite bych rad pristi rok balkan, takze tady ta F800GS na dalnice moc idealni neni = 21 v predu, motor to vicemene zvlada dostatecne, je to spis enduro nez cestak.
KTM 1190 ma dobrou cenu, retez, vsechny zakladni veci jako ABS, mapy, rizeny podvozek a prijde mi i min elektroniky co se muze po..... a naklady pak rostou hodne rychle nahoru. A ja elektronice moc neverim. Mozna tak tempomat by mozna neskodil, ale jinak asi nic zasadniho nechybi (vyhrivani je dokoupitelne a pocitam s tim).
Stejne tak se mi zda, ze ty origo kufry nejsou uplne spatne reseni. Na GS mam celoplastovy varia a neni to nepouzitelne a sluzbu to udela. Stejne s nima budu jezdit spis vyjimecne.
R1200GS je pocitove sirokej a vaha je o chlup vyssi, ale ne zas uplne tak desna, asi bych se s tim dokazal motat i po meste. Problem je spise cena a spousta kravin, ktery kdyz nebudu chtit, tak nic neusetrim (pakety maj moc dobre vymyslene) a hlavne ji timpadem budu mit tak za 3 mesice nejdriv, protoze skladem maj vsichni jen plnou vybavu. A taky bezklickovy system mi teda prijde totalni zhovadilost. Predstava ze to funguje jak sem zvykly u aut a obcas clovek resi jak auto premluvit ze klic se nachazi uvnitr a ze baterie v klicku je nova a neni vybita ....
Kardan je hezka vec, ale na druhou stranu pokud mi masina bude slouzit, tak jeho servis bude mastnej. Retez clovek zvladne a neni tomu relativne co udelat, ale ten kardan je mnohem narocnejsi zalezitost, kterou si clovek sam neudela a uz vubec ne kdyby ho to potkalo nekde na cestach.
A jeste mam mozna spatny pocit, ale prijde mi to GS min vhodny do terenu nez ta KTM. Chapu ze F800GS a R1200GS se uplne nekde jinde, ale drzet si k tomu 1200GS jeste nejaky maly enduro, popripade treba F700GS, mi prijde ze taky neni reseni (kdyz se zbavim F800GS, jak mam v planu).
Napada vas neco proc nejit do plne vybavene KTM a vzit radeji o 100 tisic drazsi BMW byt s tema kravinkama co jsou v plne vybave a casem se urcite vymsti.
Kdybych se měl rozhodovat mezi Hondama Crossrunner a Crosstourer, BMW R1200GS LC, BMW S1000XR, Versysem 1000, KTM 1190 a 1290 adventure a Yamahou Supertenerkou...
- a kdyby mi pak nakonec v užším výběru zůstalo velký GS Báwo a dvě velký KTM...
- a kdyby se to ani pak nedalo jednoznačně rozhodnout...
- tak bych do toho nejužšího výběru přidal ještě novou (litrovou) Afriku od Hondy, a možná by ta volba nakonec padla na ni. Ale je možný, že bys na ni musel nějaký ten pátek čekat.
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
Řešil jsem enduro obdobně loni a sepsal jsem si všechno co na cestovatelské motce budu chtít.
Pak jsem zjistil že od koupě budu muset od papírů, přihlášení, stk, kufry, prvotní servis, vyhřívání, ukazatel kvaltu ,. . . do toho nasypat cca 40 000 kč.
A to už ti na motku zbývá 110 - 140 000 kč.
Bavorák za tyto peníze bude značně ošlehaný, pokud vůbec bude a brzy bude chtít další peníze.
V-Strom bude tak rok 07, nahrkáno okolo 30 tis. (jako všechny motky) a s plnou výbavou se dostaneš na střed svého rozpočtu.
Dívej se na to i takto.
Letos v Bosně mě to vyhnalo do hor a 20 km za městem následovalo 30 km šotoliny. Stom na to není, je nízký a těžký
ale furt lepší jak parník. Jinak bych si koupil Hondu ST 1300.
Můj názor.
Nazdar.
Naposledy editováno 31.03.2016 19:31:02
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
1290 je vlastně jen přeplastovaná 1190 se semiaktivními tlumiči-to podle mně nemá smysl připlácet přes 100tis.
GS -etalon-určitě nejpohodlnější,ale trošku těžkopádná,taky mi nepříde až tak moc dobrá,jak je drahá........
1190 u mně vyhrála.jediné mínus-zadní válec topí pod prdel a sedlo mohlo být pohodlnější.dá se to vyřešit pohodlnějším sedlem od touratechu,které je prodáváno jako originální příslušenství a můžeš ho koupit ta ty peníze na příslušenství......+ už se prodávají i nějaké kryty proti teplu........
Jinak Gs za ty prachy bude vyježděná hujda a navíc to bude pořád jen bavorák sežerte mě
Litrovej strom za ty prachy bude asi ok (dá se vybrat) , osobně strom jako takovej je lepší v šestpade (můj názor)
Jako "enduro" na asfalt bych opravdu šel znovu do Stelvia (osobní zkušenost) super stroj jen ta váha a světlost v terénu je ale na asfalt
Jinak na asfalt cestovní určitě GTR 1400 nemá konkurenci.
více terén endurko třeba KTM 990 (pokud trefíš na špatný kus trochu pokladnička) jinak ok
atd atd
Z toho co jsi dal na výběr bych šel do stroma , zvedl ho na vidlích, dal zkrácený kosti a bude ok.
Do GS v této cenovce bych nešel, do bavora bych vlastně vůbec nešel
O problemu s topenim u 1190 vim a je to resitelne za cca 1500kc dilem co maj 2016 rocniky v zakladu. Jinak uz py melo byt vse vychytany (airbox, vypary apod.) Jinak ne ze by ta oranzova byla nejaka topmodelka ale zase by to mohlo byt na silnici dobre videt a to se pocita. Jinak mi teda spadla brada kolik chtej za ten zamek na disk. Ale vymysleny je to suprove. Co se tyka sedla tak ty alternativy zvazuju, na F800GS mam na zakazku z Mohelna a rozhodne skvela investice. Ale topeni do sedla uz se mi zda prehnane. V zime jezdim v textilu s vlozkama a neverim ze bych to potreboval. Navic to pry hodne topi a neda se to uplne snadno regulovat.
U bava mi prekazi elektronika a kardan. Ano pokud bych ho chtel po 40000km prodat a bude to funglovka tak asi neni co resit. Ale ja bych rad neco co mi vydrzi dyl. A nejvetsi problem je proste ta dostupnost pokud chci poskladat svou kombinaci. A vazne mam pocit ze to 1200gs ma bliz ke goldwingum nez k endurum. Jinak verim ze kvalita je u bmw slusna a design umej. Vsak si za to taky nechavaj zaplatit.
Kolega mel 1150 a ted ma 1200 gs vzduchac a nestezuje si. Ja za tu chvilku co sem na tom sedel nemam uplne pocit ze by to byla az takova krava, ale ... je to tezsi jak f800gs ale jinak vahove rozlozeny. A o valce sem se kupodivu neprastil
Naposledy editováno 01.04.2016 06:50:36
Tak aby toho nebylo málo , tak jsem si pořídil letos Triumph Tyger 800 XCx . Řešil jsem váhu ( 215 kg) na 70kw. Po loňském výletu do Rumunska.
Prostě to chce tomu dát nějakej čas a vyzkoušet různá moto, za to nic nedáš, No ale ve finiši dobrej posez dělají maličkosti.
No ještě v této kategorii je Stelvio, Triumph Explorer, KTM, Yamaha Super tenere 1200,
Prostě zkoušej a zkoušej, ale neunáhli se, musí sedě tobě.
1 reakcí na tento příspěvek Vybírám cestovní enduro
Naposledy editováno 16.04.2016 14:32:42
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Naposledy editováno 16.04.2016 15:22:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Naposledy editováno 16.04.2016 14:51:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
TomasK7 píše: Tech> Plastový kufry, že jsou horší než hliníkový jo? Rozlehneš oba dva stejně, jeden vyklepeš a povaříš a druhej jen povaříš, jediný co má opravdovej smysl jsou kvalitní látkové tašky, ty sice prořízneš, ale ránou při pádu je nezničíš ... jinak já v tomhle celkem souhlasím, ovladatelnost silniční motorky předčí cenduro, tudíš kupovat cenduro jen na silnici je tak trochu divné, i když se to poslední dobou velice rozmáhá
Plast je lepší než hliník a nejlepší je hadra. .....Rozhodně fór dne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Naposledy editováno 16.04.2016 15:46:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
JInak díky za info, že Pavel Suchý, který objel svět na Jawě s alu kuframa je módní ikona.
Naštěstí už tohle dilema řešit nemusím, protože jsem si vyrobil vlastní kompozitové a ty udrží i mne, když si na ně na plocho stoupnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybírám cestovní enduro
Ale už jsme offtopic, končím a měj se
A ten "hadtr" - v mým případě válec a brašny z nepromokavýho materiálu, něco jako loďák - má výhody hlavně při jízdě v terénu, nepoškoděj ho tak snadno nárazy do tvrdej překážek - šutry, stromy atd., při šoupání po asfaltu to taky asi nebude žádná hitovka.
Pro každej druh použití se prostě víc hodí něco jinýho, jen ty levný čínský plasťáky se nehoděj vůbec na nic
Čau, Tom
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
který ročník vybrat BMW R 1200 GS | Kuzy | 16 | 26.9.2024 v 17:54 TomH |
EWS BMW R 1200 GS | Fuksino | 2 | 25.9.2024 v 09:47 servisák |