Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..
pérák byl slabší, ale z hlediska spotřeby nedostižný, bral okolo 3,5 a motor pěkně táhnul z nízkých otáček.
Naposledy editováno 14.05.2016 11:15:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Od konce ke konci mají 81,5 cm, na výšku viz úhelník (nejnižší vs. nejvyšší bod cca 20 cm). Samozřejmě jsou rukojeti trochu zahnuté dozadu.
Ještě dodám, že originál jsou široká asi 65 cm.
Naposledy editováno 14.05.2016 12:07:26
jestli dobrá cena neznamená špatnej stav a potřebu spousty oprav a dalších nákladů.
Tady se píše o renovacích jaw okolo 40 - 50 - 80 t., ale za to koupíš luxusní 2v 4takt na supr svezení.
Třeba moc pěkná je kawa er5 za nějakých 40.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
kupovat jawu za 40+ kkč je ale samozřejmě nesmysl, pokud to chceš na běžné ježdění, za to se koupí jiné stroje, lepší ve všech směrech, dávat tolik peněz za jawu je prostě o nadšení a fandovství, ne o racionalitě...
Naposledy editováno 14.05.2016 16:29:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Větší kola jsou určitě výhodou, že by měla srovnatelný výkon s 559 no,to nevim. Mohla by být o něco lehčí, což přidá na živosti. Tvrdit že je velmi dobrá, je otázkou úhlu pohledu na určité motorky. Vzhledově bych si ji určitě nevybral. POZOR, TO JE ZASE MŮJ NÁZOR, což je zde zřejmě nedovolené.
Možnost zabudování oilmastra na čezetu je také obrovská výhoda a kecy o tom jak je to nespolehlivé nechte v hlavě ve formě myšlenek. Přední dvouklíčová brzda (montovaná od určitého roku, ale kompatibilní na všechny ročníky)....nevím no, ve srovnání těch starých motorek je to jedna z nejlepších co se tu vyráběla.
Co je nepovedené, je třeba jawa 638, kterou vyvíjeli 5 let a nakonec jí museli po vyrobení početnější ověřovací série s nástupem do výroby stáhnout, protože tam byly problémy se spojkou, s převodovkou, s válci, s karburátorem atd.. Spoustu věcí se odstranilo a nahradilo osvědčenými a bohužel zastaralými díly. A hodně těch problému nedořešili ani později po zahájení její výroby. Stejně tak nepovedená byla třeba jawa 90. Třeba taková 250/592 už po roce 70. neměla ve výrobě co dělat, byl to taky takový nějaký pokus o modernizaci, ale v podstatě to byla jen panelka s blinkry a ještě ke všemu zaškrceným karburátorem.
477 byla podle mého přes svoje negativa jako je kravál a vibrace - nejlepším jednoválcem mezi komunistickými motorkami, navíc s 250ccm dvouválci si vytřela prdel... Ty 250ccm dvouválce sice jezdí potichu, měkounce, plynule a moc nevibrujou je sice příjemné (proto jsem jej kupoval, ještě nedávno jsem měl obě) ale nárůst výkonu 2 koně nedorovná velký nárůst váhy, takže základní dynamika je zhruba totožná, nicméně ten malej dvouválec jde uhnat velice snadno, takže když to dýl ženeš, musíš ubrat, kdežto ten jednoválec můžeš drtit furt plnej... Jezdíval jsem s ní i po dálnici 110 furt, smolíka chvíli takhle podržím, začne pocvrlikávat a musíš ubrat na těch 90-100, jinak ho zabiješ a v tu chvíli mu jednoválec ujíždí.... Dvouklíčovka byla docela gut, sice ovládací síla velká, ale 477 s ním šla stavět na předek (mno a pak se mi protočil záchyt reakce ) hned na začátku ale měla i 477 jednoklíčovku.
Naposledy editováno 14.05.2016 20:45:58
Jinak abychom se drželi tématu - rozdíl v chování podvozku není jen o průměru kol, ten měla jawa sportka taky velkej... ale ten rám je konstrukčně prostě úplně jinde... Jestli jsi aspoň trochu strojař a podíváš se na to, pochopíš rychle proč bez velkýho vysvětlování
Naposledy editováno 14.05.2016 22:10:24
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Dále pozdější typy 487 měly hliníkovou kyvku a přední kotoučovou brzdu.
Takže shrnuto, první 487 jsou výkonem o něco horší než 477, ale pozdější typy s kotoučovkou mají výkon stejný+lepší jízdní vlastnosti dík hliníkové kyvce a kotoučové brzdě.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Takze jsem si ji rovnou zamluvil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka
Naposledy editováno 15.05.2016 21:10:07
Kynklačka píše: První 487 je taková nenápadná modernizace 477. Ložiska na klikovce už nejsou mazaná převoďákem, ale klasicky směsí. Oilmaster už se na to nedával, ale jde tam namontovat. Jinak je tam restrikce v sání a karburátoru a tím to má trochu menší výkon. Pozdější typy už to neměly a ještě měly z výroby 3. výbrus, takže objem byl cca 180 ccm. Ty motory jsou až na výše zmíněnou změnu mazání ložisek na klikovce stejné.
Dále pozdější typy 487 měly hliníkovou kyvku a přední kotoučovou brzdu.
Takže shrnuto, první 487 jsou výkonem o něco horší než 477, ale pozdější typy s kotoučovkou mají výkon stejný+lepší jízdní vlastnosti dík hliníkové kyvce a kotoučové brzdě.
Kecy! máš v tom zmatek! púrvní 487 jsou na tom o něco hůř než 477, ale nijak tragicky, dá se to téměř zanedbat. Ale poslední 487 mají sání ještě více, úplně totálně uškrcené a jsou to nejlínější sráče ze všech hranatých čezet! Což je velká škoda,když jejich podvozek je na poměry českých motorek super.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4003, 4004] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 120093 | Dnes v 11:19 Jirka4137 |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |