AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
fidlimydli píše: Z jedné věty není můj názor na veterány patrný, tak jej objasním.
Já nejsem vůbec odpůrce kompletních renovací a nikde jsem netvrdil, že takoví renovátoři jsou špatní. Ve většině případů není jiná cesta, než kompletní renovace s náhradou replik a jak jsem psal, sám jsem si koupil ČZ150C, abych z ní udělal leštěnku. Chci mít jednu moto původní a jednu leštěnku. Jen je mi občas líto zbytečné renovace. Nejsem ani detailista, abych se pohoršoval nad tím, že sklo světlometu je z jiného modelu, nebo že ten šroubek má 13mm hlavu místo 14. Ale přiznávám, že mi vadí, když se někdo při renovaci snaží dělat motorku" hezčí " leštěním, linkami, či chromy navíc, které se nikdy fabricky nedělaly. Zkrátka v tom vidím známé heslo. Čím víc pruhů, tím víc Adidas, čili čím víc se to bude lesknout, tím to bude hezčí.
Že se to tak majiteli líbí je argument proti kterému nemám protiargument. Jeden extrém za všechny: Kamarád se mi chlubil jak renovuje motorky a toho pařeza, co renovoval naposled nastříkal na krásnou fialovou barvu s oranžovými koly, protože každý restaurátor má svůj styl a mu se to tak líbí. ... Neprotestoval jsem.
Edit: Když jsem dovezl svou Kývačku, každý, kdo se na ni podíval, tvrdil, že to bude spousta práce. Nový lak, chromy ......atp. Stačilo dva dny s Tempem a Silichromem v ruce a je z ní tahle kráska vyjma potahu sedla v origo stavu. (fotky hodně přidávají. Ve skutečnosti jsou pupínky v chromu i sem tam odřená barva)
fidlimydli píše: Z jedné věty není můj názor na veterány patrný, tak jej objasním.
Já nejsem vůbec odpůrce kompletních renovací a nikde jsem netvrdil, že takoví renovátoři jsou špatní. Ve většině případů není jiná cesta, než kompletní renovace s náhradou replik a jak jsem psal, sám jsem si koupil ČZ150C, abych z ní udělal leštěnku. Chci mít jednu moto původní a jednu leštěnku. Jen je mi občas líto zbytečné renovace. Nejsem ani detailista, abych se pohoršoval nad tím, že sklo světlometu je z jiného modelu, nebo že ten šroubek má 13mm hlavu místo 14. Ale přiznávám, že mi vadí, když se někdo při renovaci snaží dělat motorku" hezčí " leštěním, linkami, či chromy navíc, které se nikdy fabricky nedělaly. Zkrátka v tom vidím známé heslo. Čím víc pruhů, tím víc Adidas, čili čím víc se to bude lesknout, tím to bude hezčí.
Že se to tak majiteli líbí je argument proti kterému nemám protiargument. Jeden extrém za všechny: Kamarád se mi chlubil jak renovuje motorky a toho pařeza, co renovoval naposled nastříkal na krásnou fialovou barvu s oranžovými koly, protože každý restaurátor má svůj styl. ... Neprotestoval jsem.
Edit: Když jsem dovezl svou Kývačku, každý, kdo se na ni podíval, tvrdil, že to bude spousta práce. Nový lak, chromy ......atp. Stačilo dva dny s Tempem a Silichromem v ruce a je z ní tahle kráska vyjma potahu sedla v origo stavu. (fotky hodně přidávají. Ve skutečnosti jsou pupínky v chromu i sem tam odřená barva)
Hele neber to vůbec vážně.......
To byl jenom HEC... kdo se chytíte...
Už vím i kdo je Sněhurka...našel jsem to na Wiklipédii...
Každej to dělá po svém...a motorka je jeho....tak co???
Ta kejvačka je pěkná...ALE co kdyby si jí hodil do komaxitu a nerozlešťoval?????
Někdy to ,ale bohužel ,prostě nejde jenom rozleštit.....škoda.
Fidli - mám malou kejchačku z osmapadesátýho, v laku zřejmě místy opravovaném zatřením provozních škrábanců před kala kala dobou, ale kromě "konzervace" mastným hadrem s ní taky nic dělat nebudu. Líbí se mně jaká je, kdybych nasypal kolik tisíc do laku a chromu a podobných ftákovin, tak už bych se na ní bál vyjet že ji někde odřu a zapráším Taky je na ní dobový tůzink přidáním blinkrů ála prase a přidáním zadeklování horní poloviny zadního kola - jezdila u jezeďáků někde na strakonicku a v Písku, to tam ale nechávám, páč to tam je už nějaké to desetiletí. A obě kapličky ( blinkrová i světlová) jsou úplně totožně jemně orezlé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přiznávám, že raději mám odřenou ale původní Jawu 250 z roku 1937, než péráka 350 po renovaci, který má žlutou metalízu, v chromu i kastlíky a vidlici - toho jsme odmítli testovat...
Obecně - toto téma se na školeních komisařů probírá a bylo by na dlouhou diskusi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak to bych to viděl i Já.......
Pod tento názor jse mohu jenom podepsat.......
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Z mého pohledu je to nejautentičtější záchrana motorky, ovšem tohle dokáže jen pár opravdových odborníků v republice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dochovaný stav je dochovaný stav... Za čárou to je tak skoro odjakživa, tam se to po nálezu většinou vypucuje, rozchodí, uvede to OK stavu po technické stránce a zakonzervuje tak jak to je, poud to stav aspoň trochu dovolujea jezdí se.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Asi mě to taky čeká, páč mám motorku r.v. 78, ale "dobová přestavba" odpovídá stavu tak okolo roku 87...nemám to jednoduché .
Další střep je italský, u nás absolutně neznámá motorka...navíc ti kucí italský používali kde co, když s tím závodili.
V sérii je třeba náboj zadního kola úplně jiný, než s jakým se závodilo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Díky populárnosti veteránů jsou čím dál přísnější (alespoň můj dojem) a aby se na silnici nedostal kdejaký střep
(to je asi záslužná činnost) nedají glejt kdečemu všemu a tak spousta dobovek končí pod novým lakem,
protože origo plechařina je již téměř nesahnatelná a solidních chromů je taky pomálu i u kejchaček a panel.
Zahraniční stroje, předválky atd, tam to bývá v pohodě, díky malému počtu dochovaných či u nás jezdících exemplářů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A asi bych je nerad viděl přejetý nebrzdícím byť historickým, ale neudržovaným "skvostem" proto se nelze zlobit na ty, kteří tyto "neunikáty" začnou dávat do kupy tak usilovně, že nakonec přestříkají a zrepasují celkový stav a nespoléhají jen na leštěnku a arvu. A na ty v původním stavu se dojdem kouknout holt do muzea, ale bohužel i tam je jich v původním stavu méně a méně a nastupuje2K akryl a turecký chrom .
Já jsem rád za každý vergl, ať je zrepasovaný a nebo dobovka. Je to ukázka toho, že jsme motorky i auta uměli, protože by nám to děti a vnuci možná ani nevěřili.
A pořád lepší naleštěná JÁWA s chromovaným deklem než sešrotovaná ve sběrným dvoře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.motorkari...jawa-250-953374.html
Tam už pomůže jenom ....fackova,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat,fackovat.....................atd,atd,atd [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když to bude stejné, jak s tů 96ků původní, ano, trochu bych tu novů vystružil a prubnul.
Já mám na jakés takés měřání kuželový trn (dá se použít aj jehla ze šoupátka pinckového) a podle něho dokážu odhadnůt průměr díry tak, že si jehly podle teho možu seřadit.
Ryponi možů říct, že nezáleží ani tak na průměru, jako na průtoku - ano, ale fůkačku má mechanik 70km daleko a stejně díru okolo 100 neudělá a nebo velice těžko, páč mu voda vybrble .
Já sem kupoval trysky se závitem M5 od skutry-levně a díry sedí...teda opravdu 105-110-115 sů ve vzestupné řadě...
A nebo tam dej 98mu a pohraj si s hladinů a jehlů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No ale ten, co to dělal, néni nejaký lepič-mastič, musí byt celkem šikovný...akorát ten objekt zájmu...
Nicméně pár zajímavých věcí tam je - třebas lakování, dřevořezba či co a zadní lampa z těsně poválečné "Brandejsky" .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |