Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Je tohle vůbec možný ? Jo voni jsou prázdniny já zapomněl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
5 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
BladeRider píše: Teď jsem se podíval kolik ti je a málem jsem tu spadnul na zem Na tohle se zeptá 50ti letej chlap ?
No padesátiletý, ale začátečník. Potřebuji věcem rozumět. Ne něco dělat jenom proto, že to někdo říká. Tak se raději zeptám.1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
Cosmo píše: No padesátiletý, ale začátečník. Potřebuji věcem rozumět. Ne něco dělat jenom proto, že to někdo říká. Tak se raději zeptám.
Je to hlavně z důvodu že pak nastane situace kdy musíš zpomalit víc než si čekal a pak ti trvá zbytečně dlouho než to zkopeš dolu o několik kvaltů. Když podřazuješ průběžně tak pak stačí podřadit o jeden kvalt a jseš pryč. Pokud se bavíme čistě o tom proč je to tak před křižovatkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Můj názor je, že máš mít motorku v každém okamžiku pod kontrolou. To ve tvém případě nehrozí, protože podtočená pětka nebo šestka je hodně rychlá cesta k tomu, že si v klidu na tom semaforu usteleš. Ty potřebuješ mít možnost řešit jakoukoli situaci, která může nastat a k tomu je potřeba mít motorku VŽDY připravenou - viz. motovlk nebo jakákoliv pro tebe neobvyklá situace (krizovka).
Brždění motorem může být trochu problém, pokud to budeš dělat ve vysokých otáčkách, v červeném. Ve středních a nižších je to naprosto v pohodě a motor tím neničíš.
Šetření desek je naprosto platný argument, asi nemáš ponětí, kolik které stojí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
spajazacatecnik píše: To bude asi spíš ňáká provokace... Todle téma..
Není. Zdvořile se ptám. Ono mi už na střední profesor říkal, že jsem opačný extrém než šprti, kteří všechno odrecitují, ale hovno tomu rozumí. Já, pokud jsem něčemu nerozuměl, tak jsem si to ani nepamatoval.
Tady to zatím vypadá na motošprty. Každý ví jak, nikdo neví proč (zatáčky a motovlka jsem vstřebal, to je ok)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
na 5ťke ísť 10km/h a skopať to naraz do jednotky, to neviem či sa smiať alebo plakať
To normálne držíš dve minúty vypnutú spojku, kým dôjdeš do križovatky, áno?
Neviem či je táto téma trolling, ale aspoň trochu sa pokúsim odpovedať:
Keď tak dlho držíš vypnutú spojku, opotrebovávajú sa zbytočne lamely, na päťke ísť 10km/h znamená veľký rozdiel otáčok medzi výstupným a vstupným hriadeľom prevodovky, nehovor mi že keď takto kopeš rýchlosti, ide to hladko a potichu.
Do zákruty vôjsť bez rýchlosti na motorke, to chce buď absolútnu neznalosť hraničiacu s komplet ignorantstvom, alebo samovražedné sklony. Motorka bez rýchlosti v zákrute sa správa divno, s motorom v zábere je stabilná, presná a čitateľná. V každom prípade prehodnoť svoje ďalšie jazdenie skôr než vyrobíš nejakú fatálnu chybu.
Odporúčam motoškolu, v ČR ich máte oveľa viac a kvalitnejších než my tu, len si vyber podľa svojho gusta.
Nehovoriac o tom, že motorky brzdia motorom oveľa lepšie než autá, neničíš si brzdové obloženie. Tak načo zbytočne brzdiť do kriźovatky? Skopem to dole, motor spomalí a pribrzdím brzdou už len posledných 10m.
Naposledy editováno 08.08.2016 23:40:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Ty jako dojizdis na červenou, vezmeš za spojku pak za brzdu, zabrzdis a pak se staras o to jakej tam máš kvalt??
Takže pak do toho kopes dolů dokud to nejede? Mezitím ti to chcipne kvůli blbymu kvaltu?
To mi přijde s odpuštěním jako úplná pí ovina. To ti nekdo poradil?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
kilix píše: no teda Keď tak dlho držíš vypnutú spojku, opotrebovávajú sa zbytočne lamely, na päťke ísť 10km/h znamená veľký rozdiel otáčok medzi výstupným a vstupným hriadeľom prevodovky, nehovor mi že keď takto kopeš rýchlosti, ide to hladko a potichu.
Beru to tak, že při zcela vymáčknuté spojce se lamely neopotřebovávají. A já stejně nebrzdím s vymáčklou spojkou. Na spojku sahám až chvilku před zastavením. Převodovka řadí opravdu hladce a tiše.
kilix píše: Do zákruty vôjsť bez rýchlosti na motorke, to chce buď absolútnu neznalosť hraničiacu s komplet ignorantstvom, alebo samovražedné sklony. Motorka bez rýchlosti v zákrute sa správa divno, s motorom v zábere je stabilná, presná a čitateľná. V každom prípade prehodnoť svoje ďalšie jazdenie skôr než vyrobíš nejakú fatálnu chybu.
Tak tomu říkám důvod, ok.
kilix píše: Odporúčam motoškolu, v ČR ich máte oveľa viac a kvalitnejších než my tu, len si vyber podľa svojho gusta.
V autoškole to vysvětlovali tím, že na motorce nejde odřazovat najednou. Prý moto nemají synchronizované převodovky. V motoškole jsem taky byl, tam zase použili argument s destičkama.
V Twist of the wrist Keith Code v jedné části doporučuje nebrzdit motorem ale brzdou. Ale možná jsem to špatně pochopil a platilo to jen pro určitou situaci.
Jak jsem již psal výše, od zítřka brzdím postupným odřazováním.
spajazacatecnik píše: Ty jako dojizdis na červenou, vezmeš za spojku pak za brzdu, zabrzdis a pak se staras o to jakej tam máš kvalt??
Takže pak do toho kopes dolů dokud to nejede? Mezitím ti to chcipne kvůli blbymu kvaltu?
To mi přijde s odpuštěním jako úplná pí ovina. To ti nekdo poradil?
Ne takto to opravdu nedělám. Za spojku beru až když potřebuju řadit. A proč by mi to mělo chcípnout? Jaký stupeň tam mám vrazit poznám podle rychlosti, jakou jedu. Navíc, hrknout to o tři stupně není ani nijak pomalé, padá to tam snadno a rychle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše: Cosmo> Pokud budeš chtít, zastav se každou středu odpoledne na Strahově, promluvíme si a zatrénuješ si s námi, abys poznal, o co jde
A kdy a kde a co se děje na Strahově? V motoškole jsem zaslechl něco o gymkhaně.
mito7 píše: Je to pozůstatek z dvoutaktů, kde tento systém byl vynucen špatným mazáním při podřazení a vysokých otáčkách bez paliva a tudíž i oleje. Tam je tento způsob velmi vhodný. Navíc dvoutakt moc nebrzdí, tak to též postrádá smysl.
Možná to mám z toho. Před 33 lety jsem jezdil na Jawě 350. Pak se mi do toho ještě zamotal ten Keith Code bylo vymalováno
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
ps:hodne se me stava ze plechovkare predemnou jak uvidim ze ma furt v ruce foun a neblika kdyz odbocuje,nebo zenskou co brzdi pred kazdym kanalem a vymolem...tak je radsi obloukem predjedu abych mel klid a hodnekrat se z vedlejsiho pruhu sledoval co delali ridicum za sebou za problemy...takze je dobre i predvidat...ale to uz je jina kapitola
Naposledy editováno 09.08.2016 00:18:42
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit
1. Pokud nemáš ukazatel zarazene rychlosti, udrzis si spis přehled co tam mas aktuálně za rychlost 2. Brzdeni motorem neni zejména u dvou a menevalcu a u vyšších objemu vůbec zanedbatelne. Pokud nejedeš pilu, nemusíš často na brzdu vůbec sáhnout, staci pred zatáčkou odradit o kvalt nebo dva (ne najednou!!!) dolu, jasne ze na 600ccm 4 valci co mate v autoškole ti to nepřijde, ze by to nějak dramaticky brzdilo motorem. 3. Mas motorku celkove vic pod kontrolou.kdykoliv potřebuješ akcelerovat, tak ten výkon na tom plynu bude, kdyz budeš mit zařazeny správný kvalt. Řídíš si tim třeba i stopu na výjezdu ze zatáčky, kdyz budeš mit porad sestku tak se o tuhle moznost připravuješ a průjezd zatáčkou bude sice pomalejší, ale presto nejisty a mene bezpecny.5. Ta křižovatka je snad jasna. Co budeš dělat, kdyz přijedeš ke křižovatce, kde dáváš přednost? Přijíždíš ke křižovatce rychlosti 10 km/h. Vidíš, ze nic nejede, takže přidáš, ale ouha, mas tam 6, motor se dzsi, netáhne, začneš zbesile odrazovat na dvojku. V tom fofru to netrefíš a kopneš tam neutral, vezmeš za heft, motor vse vytočí. Jsi v pulce křižovatky bez rychlosti a mezi tim jsi v prubehuvteto šarády ztratil přehled co se děj kolem. objevuje se Tatra s pískem, mlask a je z Tebe mastnej flek. Proste nemáš moto pod kontrolou připravené k okamzite plynule a predvidatelne reakci.přitom kdys se to umí, tak pokud mas správné odrazeno, tak se pri trose cviku da i stopka projet bez slapnuti... 6. Na odrazeni cely převodovky potřebuješ dost casu, takže držíš dlouho spojku a to ji vuuuubec neprospiva. 7. U starších vran se ti ani nemusí podařit všechny kvalty na miste odradit, kolečka si zkratka proti sobe nesednou, takže se pak budeš prat s razenim a zdržovat všechny kolem a dělat zmatky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Cosmo píše: A kdy a kde a co se děje na Strahově? V motoškole jsem zaslechl něco o gymkhaně.
Přesně