Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

5 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 23:08 | Nahoru | #1
Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:26 | Nahoru | #2
Cosmo> Podle tebe je lepší si dojít na záchod, sednout si a pak teprve stahovat kalhoty

Můj názor je, že máš mít motorku v každém okamžiku pod kontrolou. To ve tvém případě nehrozí, protože podtočená pětka nebo šestka je hodně rychlá cesta k tomu, že si v klidu na tom semaforu usteleš. Ty potřebuješ mít možnost řešit jakoukoli situaci, která může nastat a k tomu je potřeba mít motorku VŽDY připravenou - viz. motovlk nebo jakákoliv pro tebe neobvyklá situace (krizovka).
Brždění motorem může být trochu problém, pokud to budeš dělat ve vysokých otáčkách, v červeném. Ve středních a nižších je to naprosto v pohodě a motor tím neničíš.
Šetření desek je naprosto platný argument, asi nemáš ponětí, kolik které stojí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 10:03 | Nahoru | #3

Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.



1) my z tebe vola neděláme
2) postupné odřazování je lepší, protože:
a) při změně situace a potřebě regulovat motocykl motorem - bzdit, přidávat - máš možnost
b) máš vždy zařazen správný kvalt (nemusíš ho lovit na poslední chvíli)
c) šetříš (při správném podřazování) opotřebovatelné - desky, kotouče - za neopotřebovatelné
d) při sjezdu delších kopců neutavíš brzdy
e) neopotřebováváš tolik spojku (
f) nízké otáčky při záběru - zrychlování i zpomalování - jsou pro motor i převodovku (otlaky a možné poškození tvrzeného povrchu součástek) stejně špatné jako vysoké (ale tam zasáhne omezovač)
3) kup si skůtr nebo, jestli ještě dělají, aprilii mana. při nejhorším něco od hondy s dct

(reakce na) Jak brzdit

12.8.2016 v 15:02 | Nahoru | #4

Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.



Ja napisu za sebe ,brzdim motorem a na trease kterou znam pokud jedu predpisove a neni prudky kopec tak na brzdu nemusim ani sahnout..takze i ke bezne krizovatce prijizdim diky podrazovani krokem na dvojku ( motorka mi neskace ani kdyz jsou otacky nizko) a tak jen zmacknu spojku a lehce pribrzdim...a navic kdyz zastavim na miste tak ne vzdy je motorka ochotna skopat kvalty az dolu. A jeste jak bys to udelal kdyz na 6ku budes krokem dojizdet ke krizovatce a skoci zelena? tak budes kuckat na sestku? nebo honem honem skopavat kvalty dolu? to s plynulou a tim padem dobrou jizdou nema moc spolecneho

Naposledy editováno 12.08.2016 15:04:08

(reakce na) Jak brzdit

12.8.2016 v 15:33 | Nahoru | #5
Cosmo> kup si mašinu na plochou dráhu ta nemá brzdy a neřadí a včíl nemáš dilema

(reakce na) Jak brzdit

15.8.2016 v 11:06 | Nahoru | #6

Cosmo píše: Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vem si to takhle, to máš jako s velkým krajícem chleba. Zkus si nacpat celej krajíc do pusy. Myslim že to bude OK dokud nebudeš chtít polknout. Sice si šetříš zuby tim že nekoušeš ale moc dobře ti to taky dělat nebude....... Třeba ti už teď bude jasnější co se ti lidi snaží říct..........
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist