Chtěl bych se zeptat zkušenějších, láká mě dost enduro (ne nějaký velký off-road) prostě, když omrzí jízda po silnici, jet do pryč a užívat si trochu menšího terénu. Párkrát jsem zavítal na polňačku nebo menší cestu k lesu a bavilo mě to a dost.
Moje otázky jsou:
1) Zda se se Stromem (1000) dá jezdit enduro a na co si dávat bacha?
2) Moto je obuta pneu Michelin Anakee 3 a já jsem s nimi spokojen, ale budou na výměnu a koukám, co volit dalšího nebo zůstat u Anakee. Terén budu jezdit 6 až 10%, ostatní silnice 92%, prostě aby to něco vydrželo i v terénu.
3) Jsou v ČR nějaká místa, kde se dá jezdit enduro, páč lítat v lese asi nebude to nejlepší
4) Našel by se tu někdo, kdo by mě do toho trošku zasvětil. Jsem v tomhle naprostej panic
Díky za odpovědi
Naposledy editováno 09.08.2016 20:20:39
vilemx píše: Pod spojenímV-strom a enduro si představuji cestování cestou i necestou. Takže prostě jet se projet kudy chci, a to bez ohledu na kvalitu či dokonce existenci cest. Typicky dojet na Ukrajinu nebo do Rumunska a tam se toulat po horách, prozkoumávat Atlas v Maroku nebo pisty v Tunisku. Tohle ta motorka zvládne, pokud se člobrda naučí správné návyky, jak se se čtvrttunovým břichoplazem zachází. .
Ano cestovat a projet s ním co tě potká po cestě.
Rumunsko, Ukrajina, Moldávie, plech pod motor je domatech, pneu TKC 80, 60% silnice, 40% mimo. Že bych ho vytáhnul tam co Gas Gase určitě ne.
Pokud si normální jezdec a budeš tam mít gumy spíše na cestu, dá se v pohodě jezdit po zpevněných cestách bez asfaltu. Jak vjedeš na trávu, nebo blato budeš se válet - buď ti podjede předek, nebo tě předjede zadek. Toť moje zkušenost. Litrový Stom je těžká almara s velkým výkonem a alespoň mě to v takových podmínkách prostě uřídit nejde - naježděno mám, ale nejsem odborník na terén.
Pokud máš plech pod motorem a nehodláš zrovna skákat, dá se projet ledaco, ale občas to škrtne.
Nazdar
Na řádění v pořádným offroadu bych začal s nějakým slabším endurem a vychytat cit pro jízdu. Pak bych to viděl na na nějaké 7mi nebo 8mi kilo.
1 reakcí na tento příspěvek Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Třeba náboje-začne se tím, že mosad si klidně likviduje nepohodlné jedince nábojem .22 LR, ale na m.cz musí mít každý pomalu kvér komorovaný na .50 AE aby ustřelil kus těla, pokud se teda trefí, protože pro jistotu a protože proč ne...
Stejně tak cenduro ježdění - od ježdění s mastodontem na použitelných gumách a použitelnou ochranu motoru/svodu v lehkém až středním offu typicky, jak píše i vilemx, při nějakých cestách na východ. Tady z toho ale někteří musí začít dělat kovbojku, motat do toho horské kola, trialky, jízdu hlubokým bahnem a jiné, naprosto totální kraviny .
Tvl kdybychom se bavili o nějakém enduro ježdění na profi úrovni, tak držím hubu, ale tady se bavíme o cenduro rekreačním ježdění na těžkých!
Proto opravdu srát na všechny diskuze a rady chytráku, jít do toho sám, kontaktovat lidi, co s danou motorkou jezdí to, co bych chtěl já a vyzkoušet si to...
1 reakcí na tento příspěvek Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Musíš ale počítat s tím, že tu motorku občas odložíš na zem... to tak nějak k enduru patří, což je taky důvod proč se mi do toho tak uplně nechce i když mne to láká
Kamarád má litra a byl na enduroškole nedávno - teprve tam zjistil co ta motorka dovede - prý když už v terénu ve stupačkách jezdil po zadním tak tomu sám nevěřil...
Světlá výška je u smrku bída - byl tam na tom kurzu s několika BMW (800 a 1200) a jedním Varaderem. On a Varadero občas zůstali viset na břiše Pak už ten hrbol prý přeskakoval
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Sám si z toho beru jen to co chci a zařídim se dle to ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Naposledy editováno 11.08.2016 07:57:40
jelda-f píše: fockewulf> člověk to musí brát s nadhledem tyhle diskuze a vzít si z toho jen to, co potřebuje ;) řídit se 100% něčím já nemám rád. Prostě si rady rád vyslechnu a pak se dle toho zařídim. Ale to zakrytování a pneu bude nutné, pokud mě to chytne. Jel jsem cca 4x menší terén a bavilo mě to, proto jsem o tom rozvedl diskusi a chci se o tom něco dozvědět. Bahno mě ani tak neláká, vím že někdy to třeba přijde, ale člověk se tomu snaží vyhnout a nebo překonávat větší a větší hranice.
Sám si z toho beru jen to co chci a zařídim se dle to ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Btw Nejel jsem ani na jedný, ale řekl bych že malá Fošna bude v terénu o dost lepší než litr - váha a jemný projev motoru.
Naposledy editováno 11.08.2016 09:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Assassin-ok, ale odpružená a neodpružená hmotnost je celkem rozdíl...a zase, ty motorky jsou stavbou stejné(včetně tlumičů), teda alespoň dle toho, co se všude píše.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
fockewulf píše: Tech> bavíme se tady o litru a 650ce, kdy 650 je stejná jako litr včetně rámu, takže těch 16kg připadá na co, na motor, který je, co se těžiště týče dost nízko.
Assassin-ok, ale odpružená a neodpružená hmotnost je celkem rozdíl...a zase, ty motorky jsou stavbou stejné(včetně tlumičů), teda alespoň dle toho, co se všude píše.
ale jo, ja to nerozporuju, ani nechci tvrdit, ze kazdej kdo jezdi na velky musi nejdriv mistrovsky ovladat kolo, trialku, ostrou... pokud ho to bavi a staci mu level na kterej takhle dosahne, ok. od zacatku rikam, ze to co si kazdej predstavuje pod "enduro" je dost subjektivni. videl uz jsem tu veci na mastodontech, ktery ja bych nedal na ostry...
a vlastne nemam nic ani proti tomu zacit s nevhodnou motorkou a predelat ji na off, sam jsem prekopaval leta TL, ktery taky nikdy nebude poradne fungovat a bylo lepsi koupit treba gsxr....ted uz bych koupil rovnou neco co funguje...ale kazdej si musi projit nejakym vyvojem
Naposledy editováno 11.08.2016 15:24:26
assassin píše: ale jo, ja to nerozporuju, ani nechci tvrdit, ze kazdej kdo jezdi na velky musi nejdriv mistrovsky ovladat kolo, trialku, ostrou... pokud ho to bavi a staci mu level na kterej takhle dosahne, ok. od zacatku rikam, ze to co si kazdej predstavuje pod "enduro" je dost subjektivni. videl uz jsem tu veci na mastodontech, ktery ja bych nedal na ostry...
Tak nějak.Někdy mě napadne že jsem nejspíš lenoch,když se nechci tahat s dvouválem,nebo jsem udělal chybu a měl jsem začínat na něčem těžkém abych nebyl "rozmlsanej"...
...co jsem se díval na ten tyfozův blog, tak to bude podobný zarputilec jako ty - prostě nechce pochopit, že Strom na enduro fakt není, ale já zas těmhle lidem, neúnavným průkopníkům slepých uliček, fandím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Anti píše: Tech> Když pobereš že rozdíl je v podstatě jen ve váze motoru a tím pádem je ta váha hodně dole,bude vliv na ovladatelnost mezi 650 a 1000 minimální.Šasi je stejné a opravdu aiutobusoidní i u 650
Asi proto všude píšou že litr je proti 650 neohrabaná plečka. Holt všechno z tech. údajů nevyčteš.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
Anti píše: Tech> Fakt bych chtěl vědět kde je ten rozdíl,když se šasi liší jedním výfukem navíc a větším objemem motoru.
Tezko se tomu veri dokud nevyzkousis na vlastni kuzi :) ja mel 2013 300 2t a kamarad ma 2013 450 4t mx - (oboje vlastne ktm) jeho je jeste o nejaky to kilo lehci a ta 2t je pocitove jak kolo - mensi rotujici hmoty v motoru delaji neuveritelnej vliv na celkovej dojem z motorky. Tzn verim tomu ze by pocitove mezi litrovym a 650 stromem byl rozdil i kdyby vazily stejne...
Bude rozdíl v zátahu motoru a rozložení kvaltů,a pérování bude asi trochu tvrdší.Tyhle věci budou mít na ovladatelnost taky vliv.Mimochodem tady v motokatalogu mají obě mašiny psané jiné zdvihy odpružení,úhly řízení i rozvory.Nevím nakolik jsou to věrohodné údaje,ale pokud ano,bude pár těchto maličkostí dělat dohromady dost.
Osobně,když už autobus,tak s plnotučným motorem ale bez ambic na terén...
2 reakcí na tento příspěvek Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
fockewulf píše: Tech> bavíme se tady o litru a 650ce, kdy 650 je stejná jako litr včetně rámu, takže těch 16kg připadá na co, na motor, který je, co se těžiště týče dost nízko.
Litr má proti 650ce (když nebudeme brát kosmetické rozdíly v kapotáži a rozdíl v palubce a plexi u staršího litru) jiný motor + příslušné držáky, má jinak vedený svod pod motorem (650ka ho má fakt blbě pod, kdežto litr trochu mimo), litr má jinou kyvku - odlitek a má jiné tužší pérování + ten druhý výfuk. Litr má o 10mm větší rozvor a o 30mm větší výšku sedla...a podle katalogu tady je 2006ka 650ka o 23kg lehčí než stejně starý litr.
Srovnávat tady Litr nebo 650ku se stařičkým transalpem, 660 tenerkou nebo jinýma pro terén vhodnějšíma motorkama je dost mimo. V-strom je stavěný na to, abyste na něm projeli pohodlně po dálnicích, silnicích, okreskách a nebo i sušších polňačkách a šotolinách s orientací spíš na ty zpevněné povrchy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dá se s V-Stromem(1000) jezdit enduro?
karf píše: Litr má proti 650ce (když nebudeme brát kosmetické rozdíly v kapotáži a rozdíl v palubce a plexi u staršího litru) jiný motor + příslušné držáky, má jinak vedený svod pod motorem (650ka ho má fakt blbě pod, kdežto litr trochu mimo), litr má jinou kyvku - odlitek a má jiné tužší pérování + ten druhý výfuk. Litr má o 10mm větší rozvor a o 30mm větší výšku sedla...a podle katalogu tady je 2006ka 650ka o 23kg lehčí než stejně starý litr.
Srovnávat tady Litr nebo 650ku se stařičkým transalpem, 660 tenerkou nebo jinýma pro terén vhodnějšíma motorkama je dost mimo. V-strom je stavěný na to, abyste na něm projeli pohodlně po dálnicích, silnicích, okreskách a nebo i sušších polňačkách a šotolinách s orientací spíš na ty zpevněné povrchy.
tak jsem ještě prohlídl net, než tady na katalog na m.cz a hmotnost je udávaná 236 pro litr a 220 pro 6pade, výška sedla rozdíl jen 2cm, rozvor 1535 pro litr a 1539 pro Strom bez ABS, 1555 pro ABS ale to jsou podle mě už jen detaily, faktem je, že snad žádné dvě motorky si nejsou tak moc blízko jako právě obě "objemové" varianty Stroma (alespoň do K11), takže byť tam nějaké minoritní rozdíly jsou, určitě je to srovnání snazší než třeba u Stromů od K12
K druhému odstavci-předpokládám, že to není na mě, já to nikdy nesrovnával ani netvrdil, navíc je podle mě jednoduše pravda co píšeš-vzhledem k tomu, co vidím po netu, tak Strom zvládne to samé, jen s menším komfortem a nezbytnými úpravami(zvýšit), přidat padáky(ale to snad pro všechny moto, co jezdí i mimo silnici), hlavně ten kryt na bradavici(olejový filtr) a svod.
Pořád to na nějaké velké ježdění mimo silnice, v základu ani omylem, nebude a i po tom spíše na takové cenduro cestování, jak tu už byly nahozeny fotky, a to je tak pointa těch úprav.
Ne trial, ne enduro, ne ježdění po trati, prostě levnější varianta cestování pro ty, co nechtějí jednoválec/staré cenduro typu TA, Domino, Frewind atd. a zároveň nemají na BMW nebo nechtějí pořád opravovat KTM
Každopádně po prostudování tyfozova blogu do detailu bych se ale nebál označit Strom za hodně odolnou motorku, protože to, co s ním vyvádí je vzhledem k počtu závad velice dobré skóre, spíše se divím, že mu to pořád jezdí Ten prasklý rám je asi největší masakr, ale zase-je to "jenom hliník" a stát na tom ve stupačkách při takové váze a takové zátěži, to 50ti kg japonské inženýry nenapadlo asi ani v těch nejděsivějších snech
Naposledy editováno 12.08.2016 10:26:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |