Pokud má někdo motorku proto, aby ji parkoval před kavárnou v Pařížské, pak nemám námitek a rozhodně čistit! Ale k čemu je to mně, když na motorce jen jezdím?
Vidím, jak se mi na řetězu sbírá bordel, ale pouze když si kleknu. Ve stoje to je krásná motorka. No a když na to vezmu karáč, ale to už jsem psal, tak 80% bordelu opadne a 20% natlačím do úzkých škvír a tam bude sajrájtek páchat škodu.
Teprve na konci příspěvku mi došlo, že jsem nenapsal, co jsem chtěl - pokud špína může vůbec vypadnout, tak vypadne sama při jízdě odstředivou silou, ne? A ta síla působí správným směrem. Katráčem budu vždy sajrajt tlačit dovnitř. Takže řetěz se čistí výhradně jízdou, ne? (mazat se musí, to je jasné).
1 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
Trošku off: zbyl mi doma scottoiler po předchozím cestovním enduru. Je prasárna to hodit Ninju, na kterou jsem teď přesedlal?
1 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
2 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
K původnímu dotazu. Čistit řetěz má podle mě význam, protože řetěz je mastný (měl by být ) a na tu mastnotu se chytá prach. Tento prach se pak dostává do míst, kde se články stýkají a tam odírá materiál článů řetězu a tím zvyšuje vůli.
Ano, sice je ten prach vytlačován z těchto míst a vznikaj pak takovy ty shluky nečistot mezi články, ale přesto se maly částečky prachu dostávají mezi třecí plochy článků a tam jednoduše brousí. A brousí o(x)-kroužky i články samotny. Tím se zvětšuje vůle. Ta zatím třeba není tak vidět, ale to příjde. Do této třecí plochy se díky neustálymu přísuno nových částeček, pohybu řetězu a zvětšující vůli dostávají čím dál větší částečky prachu a účinnost broušení, vůle se zvyšuje tak dlouho, až se prach dostane k válečkům řetězu a to je to nejlěpší místo, kde brousit a zvyšovat vůli
2 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čistíte řetěz?
milda6 píše: jednou za čas to procistim teplou vapkou u nás v práci, asi nejlepší řešení
To neděláš dobře Jaromíre s tou wapkou.
Je to jednoduché a pohodlné, ale aby to fungovalo, musíš z blízka a natlačíš vodu pod Okroužky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čistíte řetěz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čistíte řetěz?
milda6 píše: fidlimydli> a kartáčem to nezatlacis ? věřím tomu že vapkou to pěkně vycakas ven než to sudlit kartáčem
Voda tu mastnotu asi uplne nevyplachne, chtelo by to tam pod tlakem strikat to cistidlo, ale na poradny vycisteni by padlo nekolik tech spreju.
Zlatej kardan.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čistíte řetěz?
Stage 2: Nastříkám čističem, otřu hadrem, namažu -- KJT a chce se mi
Stage 3: Kettenmax + cleanchemR, otřu hadrem, namažu -- po sezóně, max. jednou v sezóně (= když mě něco nasere a chci se uklidnit)
Naposledy editováno 02.09.2016 12:30:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čistíte řetěz?
milda6 píše: fidlimydli> a kartáčem to nezatlacis ? věřím tomu že vapkou to pěkně vycakas ven než to sudlit kartáčem
Ne, kartáčem to nezatlačíš, protože čistič není pod tlakem a kartáč Ti pod těsnící Okroužek nezajede.
Dělal jsem jednu dobu v cykloservisu a měl jsi vidět, co se kolikrát vylívalo z nábojů kol a jiných těsněných ložisek, když to lidi čistili wapkou. Je to hodně vysoký tlak, ta voda si odchlípne gumu a naleze všude. Všeobecně se nedoporučuje mýt wapkou cokoliv je nějak pohyblivě těsněno a když, tak z dálky, kdy voda nemá už takový tlak.
Edit: S horkou wapkou jsem se něco nadělal v autoservisu. Než se rozebral motor na GO, ošprycoval se wapkou a když se pak rozebíral do šroubku, krásně bylo vidět kam až ta voda zalezla.
Wapku předčil snad jen práškový hasičák. Ten prach byl všude.
Naposledy editováno 02.09.2016 12:40:37
1 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
Naposledy editováno 02.09.2016 12:49:11