Pokud má někdo motorku proto, aby ji parkoval před kavárnou v Pařížské, pak nemám námitek a rozhodně čistit! Ale k čemu je to mně, když na motorce jen jezdím?
Vidím, jak se mi na řetězu sbírá bordel, ale pouze když si kleknu. Ve stoje to je krásná motorka. No a když na to vezmu karáč, ale to už jsem psal, tak 80% bordelu opadne a 20% natlačím do úzkých škvír a tam bude sajrájtek páchat škodu.
Teprve na konci příspěvku mi došlo, že jsem nenapsal, co jsem chtěl - pokud špína může vůbec vypadnout, tak vypadne sama při jízdě odstředivou silou, ne? A ta síla působí správným směrem. Katráčem budu vždy sajrajt tlačit dovnitř. Takže řetěz se čistí výhradně jízdou, ne? (mazat se musí, to je jasné).
2 reakcí na tento příspěvek Čistíte řetěz?
K původnímu dotazu. Čistit řetěz má podle mě význam, protože řetěz je mastný (měl by být ) a na tu mastnotu se chytá prach. Tento prach se pak dostává do míst, kde se články stýkají a tam odírá materiál článů řetězu a tím zvyšuje vůli.
Ano, sice je ten prach vytlačován z těchto míst a vznikaj pak takovy ty shluky nečistot mezi články, ale přesto se maly částečky prachu dostávají mezi třecí plochy článků a tam jednoduše brousí. A brousí o(x)-kroužky i články samotny. Tím se zvětšuje vůle. Ta zatím třeba není tak vidět, ale to příjde. Do této třecí plochy se díky neustálymu přísuno nových částeček, pohybu řetězu a zvětšující vůli dostávají čím dál větší částečky prachu a účinnost broušení, vůle se zvyšuje tak dlouho, až se prach dostane k válečkům řetězu a to je to nejlěpší místo, kde brousit a zvyšovat vůli