jaké pneu by jste mi doporučili na litrového varana? (rozměr 110/80 19 předek a 150/70 17 zadek). V současné době jezdím nějaké "all road" gumy od Dunlop a nejsem spokojený. Na silnice sice drží slušně ale jak se najede do terénu, jsou k ničemu.. a to ani nemluvím o jízdě v blátě..
Proto bych chtěl pneu, co vydrží nějaký ten nájezd, budou držet na silnici a zvládnou i offroad (polňačky a lesní cesty, šotolina, bahno). V létě plánuji jet po vlastní ose do Albánie a tam offroad, takže aby zvládli tohle a taky abych nemusel dělat sadu před touto cesto a hned po návratu z ní

Zatím jsem se díval na Mitas 07 a 09, obě ve verzi dakar a jsou o ni rozporuplné názory, tak nevím jestli je brát. Ale zas si říkám, že za ty prachy...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu na velké cestovní enduro

univerzalni gumy nejsou, mel jsem jak E-09, tak E-07 ktere ted jezdim, tak Heidenau K60 scout a I Pirelli scorpion a kamos TKC80 na GS LC.
vzhledem k zamereni Varana a tomu co s jeho vahou a hlavne rozlozenim hmotnosti umi v terenu, je vyber cehokoliv se spuntama uplne zbytecna zalezitost a do niceho terenejsiho nez E-07 bzch se nepoustel, bo to je nesmysl.
E-09 na tak tezke motorce s nejvetsi pravdepodobnosti nevydrzi cestu, tam mozna jo, ale prijdes o velkou cast spuntu,cesta zpatky bude tak na platno. na motorce se 160kg jsem na zadni najel cca 5000km.
TKC80 je zase nahovno v terenu, okamzite se zalepi blatem a konec.
KubaLC8 píše: vecne omylane tema, na ktere tu je 1000 temat, ale zase je potreba rici, ze 1000 temat, ale zadny jasny vitez
univerzalni gumy nejsou, mel jsem jak E-09, tak E-07 ktere ted jezdim, tak Heidenau K60 scout a I Pirelli scorpion a kamos TKC80 na GS LC.
vzhledem k zamereni Varana a tomu co s jeho vahou a hlavne rozlozenim hmotnosti umi v terenu, je vyber cehokoliv se spuntama uplne zbytecna zalezitost a do niceho terenejsiho nez E-07 bzch se nepoustel, bo to je nesmysl.
E-09 na tak tezke motorce s nejvetsi pravdepodobnosti nevydrzi cestu, tam mozna jo, ale prijdes o velkou cast spuntu,cesta zpatky bude tak na platno. na motorce se 160kg jsem na zadni najel cca 5000km.
TKC80 je zase nahovno v terenu, okamzite se zalepi blatem a konec.
Zdar, jezdím E09 na tigroj (jen zadní) a teda takovou věc nepozoruju, nájezd mám cca 7000 na zadní gumu a to ještě cca 5 mm na středu při výměně zbývá. Ovšem to už je v tomhle stádiu placatá a do terénu taky už nic moc - proto radši měním (cena tomu taky nahrává).
Jinak hmotnost moto s plnou je cca 270 kg, hmotnost jezdce bez oblečení cca 105 kg a dost jezdím s kufrem/ama.
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na velké cestovní enduro

No, já bych se takhle nějak podobně přimlouval za nějaké gumy - co umí na suchu i na mokru na stupačku, fungují v blátě, na mokré strávě a... jo aby vydržely aslespoň 20k km.
Pro ostatní my mohly stačit TKC 70. A pak záleží na tom co to znamená na Varanovi offroad. Šotolinová cesta není offroad
Naposledy editováno 06.01.2017 15:15:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na velké cestovní enduro
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na velké cestovní enduro
Dave81 píše: seikos> hele mě zrovna TKC70 celkem zajímají, máš je ozkoušené?
jj, mám ma nich natočeno 18 tis. Ještě tak 3000 vydrží. Pak do nich jdu znovuseikos píše: jj, mám ma nich natočeno 18 tis. Ještě tak 3000 vydrží. Pak do nich jdu znovu
Díky, jdu do nich tak jsem zkoušel jestli ni to ještě někdo nerozmluví. Jde mi čistě o silnici, Max prašnou, trochu hrbolatou cestu.
Naposledy editováno 06.01.2017 17:38:51
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na velké cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na velké cestovní enduro
seikos píše: jj, mám ma nich natočeno 18 tis. Ještě tak 3000 vydrží. Pak do nich jdu znovu
To vypadá zajímavě. Budu kupovat na sezónu nové pneu a tohle by mohla být alternativa. Jak se chovají na mokru - myslím asfalt?
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na velké cestovní enduro


Píšeš: V létě plánuji jet po vlastní ose do Albánie a tam offroad V AL pokud v horáh zaprší, je úplně jedno jakou gumu máš nasazenou. Po těch šutrech se ti bude klouzat každá. Přeju ti dobrou volbu a aby ti vyšla ta Albánie-je tam krásně



Naposledy editováno 07.01.2017 16:57:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na velké cestovní enduro
Spot píše: To vypadá zajímavě. Budu kupovat na sezónu nové pneu a tohle by mohla být alternativa. Jak se chovají na mokru - myslím asfalt?
Na mokru jsou asi jako Tourance první generace. Bezproblémové, nekoužou vůbec. Jen od 15 tis už byla přední guma výrazně sjetá do špičky, takže zavírá řídítka
na suchu zatáčky na stupačku ( nemám ani hlásiče ), takže občas hrana boty, na mokru celkem taky v klidu a polnačky a šotolinky v klidu
nájezd cca 12-15 tis, podle poměru dálnic v tom

moto DL 1000
jezdím, jak prase a vážím asi 110kg, takže nájezd dobrej



na GS 1200 jsem na tom najel teda jen 8tis, víc dálnic a větší váha
jawasy píše: Nasadil jsem již druhou sadu HEIDENAU K 60 SCOUT Naprostá spokojenost. Nájezd cca 14000km na zadní a přední ještě vydžela dalších 2500.Jak tady už někdo psal - s varanem do těžšího terénu ti žádná pneu nebude dost dobrá
vzhledem k jeho váze.
Píšeš: V létě plánuji jet po vlastní ose do Albánie a tam offroad V AL pokud v horáh zaprší, je úplně jedno jakou gumu máš nasazenou. Po těch šutrech se ti bude klouzat každá. Přeju ti dobrou volbu a aby ti vyšla ta Albánie-je tam krásně
líp bych to nenapsal


