jaké pneu by jste mi doporučili na litrového varana? (rozměr 110/80 19 předek a 150/70 17 zadek). V současné době jezdím nějaké "all road" gumy od Dunlop a nejsem spokojený. Na silnice sice drží slušně ale jak se najede do terénu, jsou k ničemu.. a to ani nemluvím o jízdě v blátě..
Proto bych chtěl pneu, co vydrží nějaký ten nájezd, budou držet na silnici a zvládnou i offroad (polňačky a lesní cesty, šotolina, bahno). V létě plánuji jet po vlastní ose do Albánie a tam offroad, takže aby zvládli tohle a taky abych nemusel dělat sadu před touto cesto a hned po návratu z ní

Zatím jsem se díval na Mitas 07 a 09, obě ve verzi dakar a jsou o ni rozporuplné názory, tak nevím jestli je brát. Ale zas si říkám, že za ty prachy...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu na velké cestovní enduro

univerzalni gumy nejsou, mel jsem jak E-09, tak E-07 ktere ted jezdim, tak Heidenau K60 scout a I Pirelli scorpion a kamos TKC80 na GS LC.
vzhledem k zamereni Varana a tomu co s jeho vahou a hlavne rozlozenim hmotnosti umi v terenu, je vyber cehokoliv se spuntama uplne zbytecna zalezitost a do niceho terenejsiho nez E-07 bzch se nepoustel, bo to je nesmysl.
E-09 na tak tezke motorce s nejvetsi pravdepodobnosti nevydrzi cestu, tam mozna jo, ale prijdes o velkou cast spuntu,cesta zpatky bude tak na platno. na motorce se 160kg jsem na zadni najel cca 5000km.
TKC80 je zase nahovno v terenu, okamzite se zalepi blatem a konec.
KubaLC8 píše: vecne omylane tema, na ktere tu je 1000 temat, ale zase je potreba rici, ze 1000 temat, ale zadny jasny vitez
univerzalni gumy nejsou, mel jsem jak E-09, tak E-07 ktere ted jezdim, tak Heidenau K60 scout a I Pirelli scorpion a kamos TKC80 na GS LC.
vzhledem k zamereni Varana a tomu co s jeho vahou a hlavne rozlozenim hmotnosti umi v terenu, je vyber cehokoliv se spuntama uplne zbytecna zalezitost a do niceho terenejsiho nez E-07 bzch se nepoustel, bo to je nesmysl.
E-09 na tak tezke motorce s nejvetsi pravdepodobnosti nevydrzi cestu, tam mozna jo, ale prijdes o velkou cast spuntu,cesta zpatky bude tak na platno. na motorce se 160kg jsem na zadni najel cca 5000km.
TKC80 je zase nahovno v terenu, okamzite se zalepi blatem a konec.
Zdar, jezdím E09 na tigroj (jen zadní) a teda takovou věc nepozoruju, nájezd mám cca 7000 na zadní gumu a to ještě cca 5 mm na středu při výměně zbývá. Ovšem to už je v tomhle stádiu placatá a do terénu taky už nic moc - proto radši měním (cena tomu taky nahrává).
Jinak hmotnost moto s plnou je cca 270 kg, hmotnost jezdce bez oblečení cca 105 kg a dost jezdím s kufrem/ama.