1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Vypadá to jako dost velkej opruz...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
mára929r píše: prvních 1000 km točit max do 4 tis otáček (rychlost kolem 75 km/h¨- což byl opruz a utrpení v jednom ) - první garančka a výměna oleje (zajíždělo se na minerál, po 1000 km se dala syntetika)
dalších 1000 km točit max do 6 tis otáček, poté už pomalu do plna
druhá garančka po 12 000 km nebo po roce (co nastane dřív - já budu mít po roce najeto cca 4000 km, takže proběhne druhá garančka)
takto jsem zajížděl novou Z800 přímo z K2 Praha
a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
dewwil píše: ...ale mění každý i já rovnou s oilem, ikdyž to dle výrobce není třeba pokud použiješ origo filtr, s Hiflo a jinejma filtrama s druhovýroby je to jasný 6000km a ven s tím...
To znm. ze Hilfo a jiny bezne dostupny filtry narozdil od origosa ty dve vymeny nevydrzi nebo proc menit po kazdy? Mam na XJ interval 10 000km a filtr kazdou druhou vymenu. A dodrzuju to i s Hilfem. Takze Hilfo menim po 20 000km. Proto se ptam.
http://www.mototuneu...break_in_secrets.htm
Naposledy editováno 01.02.2017 20:34:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
assassin píše: a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...
a aký postup si počul/čítal ty?
Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Zlesa píše: mára929r> tohle je vážně doporučení prodejce??
Vypadá to jako dost velkej opruz...
opruz to je, hlavně těch prvních 1000 km, když je max rychlost 75 km/h. a průser je že to vůbec nepřibývá. celý odpo v sedle a najeto mizerných 150 km
assassin píše: a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...
jestli je správný nebo ne, ti nepovim, páč nejsem konstruktér. ale co mi prodejce řekl, toho jsem se držel. a opravdu nebudu dělat něco jiného, jen proto že to někdo slyšel/říkal a nebo že jedna bába povídala
a) aby se nepřicpal filtr a nesnížil se tím tlak mazání.
b) aby se nepřicpal mazací kanál a nezadřelo se to.
Jestli se tam dává minerál bude určitě nějaká " raketová technologie" jako obal toho, že se stejně po 1000km vypustí. Proč tam dávat něco "long life" kdyz to je na 1000km. No nic.
Podtrženo sečteno... Pokud se doteď nic nevyvrbilo... Nechal bych to spát
Naposledy editováno 02.02.2017 07:18:47
mára929r píše: opruz to je, hlavně těch prvních 1000 km, když je max rychlost 75 km/h. a průser je že to vůbec nepřibývá. celý odpo v sedle a najeto mizerných 150 km
Tak na to bych se asi vys-ral :D Tohle bych fakt neuměl Kdysi třeba u fichtla jsme přišli na to, že čím prasácky se zajížděl po GO tak tím lépe jel
1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Ze prej to pak lip jede, proto se ptam
a) ta nejnovější ... podle některých prodejců, což pak její zastánci propagují, protože přeci technika pokročila, se dnes již motory nezajíždí. Máme dnes zcela jiné materiály, kosmické a převratné ...není to potřeba
b) posránkové ... hlavně v klidu, moc netočit, moc netahat, aby se tomu něco nestalo
c) ti s kterejma se ztotožňuju i já ... žádnej extrém s otáčkama, tudíž ani moc ani málo a tahat co nejvíc skrz celý povolený/ rozumný otáčkový spektrum...
Zlesa píše: assassin> Jsem prave taky slysel ze je dobry dat motoru v zabehu v ramci moznosti couda....
Ze prej to pak lip jede, proto se ptam
jo aby motor mel max vykon, je potreba aby mel vetsi vule. k vzajemnemu obrusovani ploch dochazi jen par minut ze zacatku, proto ta vetsi zatez.
Pryč je doba Škůdek,Žigulů,Trábošú a pod. ,kdy se muselo opatrně zajíždět,jinak šel motor do kytek.
Dostali jsme 2 lidi nový kamion. Jsem také zastánce,nedávat tomu od začátku čočku,ale zase to vyloženě šetřit je také špatně. Jak osobák,tak i kamion jeli o chlup lépe,když se to s opatrností prohánělo. Myslím si,že u těch motorek to bude podobné,akorát s tak velkým výkonem u tak malé věci se to bude u dvou kusů hodně těžko rozeznávat. To by asi bylo poznat na nějakým měřeným okruhu a i tak by hodně záleželo na jezdcích.
Jestli píšou první výměna oilu po 1000km a máš tam 3000km,tak bych to vyměnil,mrkl na ten olej,aby tam nebyl nějaký nadměrný otěr a myslím že jsi tomu neublížil. Možná spíš pomohl
t_freedom- c) je správně-aspoň myslím-a také to tak dělám.
Naposledy editováno 02.02.2017 09:38:26
Vulgi.svk_BA píše: a aký postup si počul/čítal ty?
Dík
otázka nebyla na mě, nicméně už jsem motor zajížděl. Zkráceně podle týhle tabulky, a udělal bych to na každý motorce, včetně nový.
Ještě to popíšu, nechce se mi tabulka předělávat do češtiny
- do 500 km nechat motor ohřát před jízdou
- dělat přestávky aby motor vychladnul protože teoreticky jsou v místech zvýšenýho tření vyšší teploty (hot spots)
- po 500 vyměnit první olej a po 2 tis vyměnit druhej.
- nedržet stálý otáčky
- dávat co nejvíc buď plnej plyn (i od nízkejch otáček) nebo ho mít zavřenej
Mezi 500 a 2000 tis jsem byl na brzdě i den na okruhu ...
Jinak k tomu zajíždění je (dle mého názoru) nedůležitější:
nepodtáčet, plynule ohřívat motor tak aby v motoru nevznikalo pnutí dané rozdílnou teplotní roztažností.
V minulosti jsem měl dvě předváděčky co se na nich vyřádily novináři a bez jediného problému.
Například ta Honda co mam v profilu si nikdy nevzala ani kapku oleje (od výměny do výměny bylo neustále stejně na rysce)
zdenysrx6 píše: Artepx> máš to za jedna
A ty k..y a to pivo . Holka na vdávání.
Jinak chápu dotaz uživatele. Prostě když koupí motorku motorku s najetejma pár km,
tak chce mít co nejlepší pocit, že je jako nová. Myslím, že je to přesně jak píše Artepx, ale v tomhle nájezdu to ničemu nevadí. Takže v klidu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Koudy01 píše: To znm. ze Hilfo a jiny bezne dostupny filtry narozdil od origosa ty dve vymeny nevydrzi nebo proc menit po kazdy? Mam na XJ interval 10 000km a filtr kazdou druhou vymenu. A dodrzuju to i s Hilfem. Takze Hilfo menim po 20 000km. Proto se ptam.
To je něco, co já třeba nikdy nepochopil-proč výrobce doporučuje měnit filtr ob výměnu...samozřejmě na toto doporučení z vysoka se*u a měním filtr vždy s olejem, těch 150Kč navíc je opravdu zanedbatelná částka.
fockewulf píše: To je něco, co já třeba nikdy nepochopil-proč výrobce doporučuje měnit filtr ob výměnu...samozřejmě na toto doporučení z vysoka se*u a měním filtr vždy s olejem, těch 150Kč navíc je opravdu zanedbatelná částka.
To jo, ale nekde sem celt, jak i dewwil zminoval, ze filtr lip filtruje, kdyz je starsi (smz. asi ne 100 let nebo 150000km). Tak proto to tak delam. Jenom me zarazilo, ze podle prispevku, co sem vyse citoval jen original a HIlfo ne. Pritom to neni zadna kosmicka technologie ne?
Naposledy editováno 02.02.2017 15:49:54
2 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?
Co se týče filtrů, tak tam hlavně hraje roli kvalita použitého materiálu a celková plocha filtru ne? Kuchni originál, Hiflo a hned budeš +/- vědět na čem jsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
fockewulf píše: Vzhledem k principu filtru mi uniká, jak může starší filtr líp filtrovat, ale ok, proč ne, nejsem tribotechnik.
Co se týče filtrů, tak tam hlavně hraje roli kvalita použitého materiálu a celková plocha filtru ne? Kuchni originál, Hiflo a hned budeš +/- vědět na čem jsi
jak chceš kvalitu materiálu hodnotit? Ještě by mohla hrát roli kvalita konstrukce, třeba by se mohl seknout obtokový ventil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
fockewulf píše: Vzhledem k principu filtru mi uniká, jak může starší filtr líp filtrovat, ale ok, proč ne, nejsem tribotechnik.
Taky mi to unika, ale kdyby to bylo potreba menit pokazdy, nedavaji to do tech manualu kazdou druhou, ne? Ne ze by mne tech 150kc zabilo, utopim v motorce mnohem vic a na mnohem vetsich zbytecnostech, ale pisou ob jednu, menim ob jednu. Svicky pisou po dvaceti a taky je menim po dvaceti a ne v pulce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Stev píše: jak chceš kvalitu materiálu hodnotit? Ještě by mohla hrát roli kvalita konstrukce, třeba by se mohl seknout obtokový ventil.
samozřejmě jen subjektivě, jak jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
fockewulf píše: samozřejmě jen subjektivě, jak jinak
Rozumim, vykuchas oba filtry, kouknes na ne, reknes hmm, a job done
1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?
1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?
SuperSic58 píše: No zajíždět vysokootáčkovej čtyřvál tavením ve 4 tis ot je docela mazec, to je to nejhorší, co lze v záběhu udělat...
v roce 2004 se R1 (co mám v profilu) zajížděla prvních 1000 km do 6 tis otáček
a ty kdyby jsi vypláznul 420 litrů za funglovku a měl by jsi zajíždět jak radí výrobce + prodejce, tak by sis řekl svým selskym rozumem že tavit R1 v záběhu do 6 tis otáček je kokotina a hned by jsi jí dával napít, páč ti to připadá tak správný + ti to poradili místní inženýři?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?
Koudy01 píše: Taky mi to unika, ale kdyby to bylo potreba menit pokazdy, nedavaji to do tech manualu kazdou druhou, ne? Ne ze by mne tech 150kc zabilo, utopim v motorce mnohem vic a na mnohem vetsich zbytecnostech, ale pisou ob jednu, menim ob jednu. Svicky pisou po dvaceti a taky je menim po dvaceti a ne v pulce
ale zase ušetříš tak dvě deci oleje co ti zbyde v oil filtru a to se vyplatí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki zx6r Kawasaki ZX-6R Ninja | kut | 4 | 1.10.2024 v 18:59 Pixik09 |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 13 | 28.9.2024 v 12:21 Kohlstein |
ZX-6R 1999 žere olej Kawasaki ZX-6R Ninja | Farabrim | 4 | 25.9.2024 v 16:27 nevo7 |
Nejvhodnější supersport 600ccm [1, 2] Kawasaki ZX-6R Ninja, Suzuki GSX-R 600, Yamaha YZF-R... | Doomguy | 35 | 15.9.2024 v 21:21 Doomguy |
ZX6R 2005 - lehké klepání ve stupač... Kawasaki ZX-6R Ninja | BlazeCZ | 6 | 6.9.2024 v 09:02 kuddla |