pročítal jsem si tady diskuze o správném naladění směsi a měl bych na vás, zkušené orly, dotaz.
Jelikož po koupi jsem měl v plánu vše rozebrat a pročistit (motorka stála prý 2 roky v nějakém zaplivaném německém skladě), vrhl jsem se na rozborku a sborku karburátoru (mimojiné).
Při projíždění jsem zjistil, že na volnoběh mám svíčky černé jako uhel. Ovšem při svižné jízdě se zabarvovaly do lehce šedé se střední elektrodou do cihlové barvy. Na sytič motorka reagovala správně tak do půlky, dál se začínala přechlastávat a otáčky se snižovaly až chcípla. Na tenhle "půlsytič" zvládla jet tak 3/4 minuty. Spotřebu jsem měl od 5-5,5l (po posunutí jehly na druhou drážku zhora)
Dal jsem karburátoru nové těsnění a membrány, nastavil hladinu dle diskuzí na 14,7 mm (podle šuplery), a otestoval ji. Karburátor jsem opřel o stůl, aby byl co nejvzpřímenější, a počal lít benzín. Jednomu karburátoru se hladinka zastavila půl milimetru pod hranou těsnění plovákovky, u druhého tak 1,5 milimetru. Můj první dotaz zní, je to dostačující?
Dále jsem pomocí diodového světla nastavil motýlky, aby reagovaly oba stejně, a předešel rozhádaným karbecům. (strkal jsem oko až kdo ví kam). Momentálně jsou dle mého nejlepšího vědomí a svědomí sladěny.
Poté jsem utáhl šrouby na štelování směsi volnoběhu a otočil je oba o 4,5 plných otáček.
Včera večer jsem dílo dokonal a celé to složil zpět. Při prvním startu jsem zvedl otáčky volnoběhu na 1300+-100 a jal se otestovat sytič. Řekl bych, že reagoval podstatně lépe a tudíž již nebyla chudá směs. Po pár minutách bez sytiče jsem motku chcípl a koukl na svíčky. Ovšem byl jsem zklamaný, byly stejně uhlově černé. Motku jsem neprojížděl ještě. Můj druhý dotaz zní, jestli se stihnou svíčky vypálit do své barvy směsi i na volnoběh, když byl předtím zapnutý sytič. (někomu se to tady tuším podařilo, když jsem lustroval diskuze na funduro.cz)
A můj zatím poslední dotaz zní: máte nějaké doporučení, postupy, jak ještě naladit ty karbce? Co bych neměl opomenout, atd.
PS: Koupil jsem si kompletní sadu na repas karburátorů, tak uvidím, jestli se to nezlepší.
Díky!
Valdemar
1 reakcí na tento příspěvek Naladění karburátoru
Ale jsem spise pijan nezli ladic, treba ti rekne nekdo neco jineho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
gugo píše: NIkdy me nenapadlo se na ty svicky koukat hnedle co to nahodim a chcipnu. To naladeni na volnobeh poznas asi nejlip podle toho jak se to chova+prechod na vyssi otacky pri pridani plynu. Nech to ohrat a pak to projed. Neresil bych jak vypadaj svicky po minute behu na volnobeh.
JO
Pokud je volnoběh "kulatej", nehoupe, nechcípá, dobře se sbírá, nevrtal bych se do toho. Na volnoběh nejezdíš, to zaprvý, a za druhý je imho lepší mít "dole" mírně bohatší směs - líp se to chladí při delším stání s nastartovaným motorem, například při letním poskakováním po městě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naladění karburátoru
Valdemar píše: FiZzeR> Minulý týden jsem se byl projet s jinými bramboráky (všichni osmikule a větší), a když jsme řešili jednu závadu a chvilku stáli, tak mi všichni říkali že to mám moc bohatý, že to smrdí. Tak to byl impuls k tomu se v tom začít trošku hrabat...
Pokud to mas moc bohaty na volnobehu, tak ze je videt cernej kour asi si to obcas i flusne tak musis mit blbej i prechod z nizkejch otacek do vysokejch. Obvykle to udelat takovej hup p prudkym otoceni plynu. Tak to proste zkus o 1/4 otacky stahnout a pak projet.
aktuální stav je následující:
došla repas sada na karbce, všechno namontováno.
U jednoho karbece se naštelovaná hladina pomocí příručky zastavila za "mokrého" testu mezi výlisem a těsněním plovákovky, u druhého karbece i s nastaveným plovákem mi přes vzduchové trysky tekl benzín. Trošku víc jsem tedy přihnul plíšek aby byla hladina co nejblíže k těsnění plovákovky (ale nepřekračovala). Je aktuálně 2 milimetry pod těsněním. Tryska i pístek jsou nové, plováky děravé nejsou. Přijímám rady, co je důležitější, jestli nastavení hladiny dle příručky nebo dle "mokrého" testu.
Dále, nastavoval jsem volnoběžnou směs na 3 a 1/2 otáčky, ale točila točila nenaskočila. I se sytičem to samé. Tak jsem přidal na 4 a 1/2 otáčky, a to samé... Při nastavení 5 a 1/2 otáčky se konečně rozmohla a na sytič reagovala také, konečně i v plném rozsahu. Při projetí jsem si všiml, že na nízkých otáčkách má od spodu výkonovou díru a po zvýšení otáček nad 3500 ot/min. se "probudí"... Najel jsem tipuji tak 10 km, chcípl jsem ji, zkontroloval svíčky. Izolace elektrody byla růžová, střední elektroda byla šedá a vnější elektroda byla do půlky černá, a ke špičce šedá. Dále jsem motorku chtěl znova nastartovat, ovšem to samé, točila, točila nenaskočila... Tak jsem večer už kapituloval s tím, že napíšu o radu sem.
Jo, při jízdě do strmějšího kopce mi to na nižších otáčkách cukalo (je možné že je i přes měření nízká hladina?), ale výfuk nepráskal ani při brždění motorem z větších otáček...
Díky moc za jakékoli rady,
Valdemar
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW f650 olej v airboxu BMW F 650 | tun | 6 | 14.9.2024 v 17:00 tun |
BMW F650 nestartuje BMW F 650 | Wendaar | 19 | 11.5.2024 v 09:00 Slávek-TDM |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Parťák na převoz BMW F650 do Ázerbá... BMW F 650 | Sleepy.Peet | 25 | 30.9.2023 v 17:15 DavR1 |