Po letech jsem se konečně pustil do renovace svojí kývačky a nevím, jak docílit originálního vzhledu hliníkových komponentů stroje. Samozřejmě vím, že existuje nějaké chemické leštění, ale touhle cestou nechci jít, lesklé díly se mi prostě nelíbí a osobně je nepovažuju za originální (ne u tohoto stroje) takže rady typu: dej to na chemické leštění prosím ne! Stejně tak se zde nechci s nikým dohadovat o tom, co je, nebo není originál!
Kdyby někdo o nějaké alternativě věděl, budu moc rád a třeba to tu pomůže i někomu jinému
1 reakcí na tento příspěvek Renovace motoru (čištění hliníku)
Naposledy editováno 29.05.2017 21:56:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace motoru (čištění hliníku)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace motoru (čištění hliníku)
Divokyjezdec píše: V_i_c_i> Díky za radu ale doufal jsem v něco, co by se zbavilo i oxidace.
Na Mku (koukni ke me do deniku nebo na m-72.webnode.cz) jsem pouzival barvozrout a piskovani keramiclymi kulickami. Ten blok vypadal totiz strasne. A samo mechanicke cisteni tech nejhorsich mist.
Po nekolikanasobnem opakovani vyse uvedene kombinace byl jako novy s tim ze na povrchu zistaly vsechny ryhy apod. Ne jako po klasickem piskovani.
Dnes je zasly, misty ma fleky od prosakujiciho oleje a konecne vypada ze na veterana patri. Vratila se mu oxidace. A me se tak libi vic nez kdyz byl jako novy....
Ale sto lidi, sto chuti.
Naposledy editováno 29.05.2017 22:23:10
1 reakcí na tento příspěvek Renovace motoru (čištění hliníku)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace motoru (čištění hliníku)
V_i_c_i píše: Na Mku (koukni ke me do deniku nebo na m-72.webnode.cz) jsem pouzival barvozrout a piskovani keramiclymi kulickami. Ten blok vypadal totiz strasne. A samo mechanicke cisteni tech nejhorsich mist.
Po nekolikanasobnem opakovani vyse uvedene kombinace byl jako novy s tim ze na povrchu zistaly vsechny ryhy apod. Ne jako po klasickem piskovani.
Dnes je zasly, misty ma fleky od prosakujiciho oleje a konecne vypada ze na veterana patri. Vratila se mu oxidace. A me se tak libi vic nez kdyz byl jako novy....
Ale sto lidi, sto chuti.
PeteS píše: Tak já na hliník používám 10% roztok kyseliny citrónové. Zahřeju tak na 60-80 °C a nechám přes noc naložený. Pozor jen na čistý hliník ! Karburátory, palivové kohouty a jiné slitiny tam nesmí přijít. Používám např. na stojany, převlečné matice výfukových kolen, víka karburátoru, boční vika motoru, ale i na vyčištění nádrže. Ty boční víka pak ještě lehce vezmu drátěnou vlnou s mýdlem a na konec lehce přejedu leštícím kotoučem, tak aby to bylo spíše matný. Taky nejsem příznivce vyblejskanýho motoru a ostatních dílů, jak to dělají někteří rádoby renovátoři. Záleží na každém, jakou metodu zvolí.
díky, to zní taky dobře, co si napsal. jsem rád, že nejsem jediný, kdo zrovna neholduje leštění.Divokyjezdec píše: Díval jsem se, a vypadá to hezky Já mám taky víc motorek, a nekteré raději taky necháv v původním stavu ale tady u té chci provést renovaci. zkusím o tom co jsi psal najít víc.
Delal mi to kamos v praci. Cisti tim treba bronzova pouzdra a podobne. Ty kulicky maji velikost 0,2mm. Vic nevim, nejsem pres tohle kovanej. Me se libilo ze to nenici povrch. Ale zase to nebralo vse. Proto ten barvozrout a nekolik kol...
1 reakcí na tento příspěvek Renovace motoru (čištění hliníku)
2 reakcí na tento příspěvek Renovace motoru (čištění hliníku)
a hle, aji ty fejsbuky mají https://www.facebook.com/jakubdavidworx/
Bobrmates píše: Balotinou ne!!! bude to pak porovite a hrozi ti že vylagruješ motor. možeš se zkusit podivat na aquablasling . To tak dělaji v angliji dost borci, a vypadá to fakt super jak z fabriky a není to přehznaně leskle.
proč by se to mělo po balotině vylágrovat?
a víš co je to " aquablasling"?? balotina stříkaná vodou a né vzduchem.
tož tak
Bobrmates píše: tot je odkaz na jakesi typky http://jdworx.cz/
a hle, aji ty fejsbuky mají https://www.facebook.com/jakubdavidworx/
Chtěl jsem ti tu doporučit abys to očistil arvou, ale jak vidím ten aquablasting, tak s tou arvou můžu jít tak srát. ty motory vypadají moc hezky. ani jsem nevěděl, že taková věc je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace motoru (čištění hliníku)
Do chemického čistění třeba Tůma, se vůbec neboj, udělá Ti to tak jak chceš lesklé, pololesklé, či původní stav, moje dlouholetá zkušenost a spokojenost. Díly jsou jak když vylezli s fabriky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace motoru (čištění hliníku)
FJRPEPA píše: Divokyjezdec>
Do chemického čistění třeba Tůma, se vůbec neboj, udělá Ti to tak jak chceš lesklé, pololesklé, či původní stav, moje dlouholetá zkušenost a spokojenost. Díly jsou jak když vylezli s fabriky.
tůmu neznám,ale chemie je prostě top.
všechno ostatní je už abrazivní čištění,ať už šetrnější více,nebo méně....
bohužel hned v úvodu píše,že chemii,nechce,protože se mu to nelíbí-samozřejmě tak soudí ze své vlastní neznalosti,ale když mu to napíšeš,tak ti "smázne" přízpěvek.
On totiž píše o nějakém chemickém leštění a nemá tušení, že při správném chemickém čištění se díl nijak neleskne a nenaruší, jen zkrátka vypadá, jako by vyjel origo z fabriky.
Nad leštěnými , nebo pískovanými díly si odplivnu, ale když jsem viděl chemicky ošetřený motor, je to opravdu jako originál.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Jawablázni [1 ... 3990, 3991] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 119719 | Včera v 15:27 callowsick |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Teče přední tlumič Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 8 | 19.7.2024 v 08:47 vasik006 |
Lamely Taiwan Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 1 | 16.7.2024 v 22:17 Drak1 |