1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Ale souhlas, nastavitelné tlumiče, plus si do nich měnit planžety podle aktuální potřeby je správná cesta. Jen by pak člověk nedělal nic jiného než servisoval.
já si právě taky myslím, že jsou moc tuhé. Dal jsem tam před tím nový, co tam má být, a chování se vůbec nezměnilo. Strašně to lítalo nahoru a dolů. Jenom jsem se dotkl brzdy, tak sebou škubla dolů. V dlouhých zatáčkách to bylo takové nejisté. S tím hustějším (ehm, o dvě viskozity) už to bylo podstatně lepší, ale zase se to asi přestalo líbit gumě. Zkusím jednu viskozitu dolů a uvidíme.
k tomu mýchání vím o čem mluvíš jezdil sem zima léto nonstop a vychtat to opravdu na tenhle rezim nejde, ale když si můžeš odfouknout nebo naopak přifouknot tak už se to vychytat dá právě tím rychlým doladěním pomocí cyklistické pumpičky která ti při odpojování neodfoukne
Naposledy editováno 09.07.2017 14:17:10
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
edit. na mobilu to nebylo vidět
Naposledy editováno 09.07.2017 22:12:46
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
dewwil píše: Jj, BT 023, je to typ GT nebo obyč? GT snese vyšší zátěž, je tam jiná konstrukce kostry pneu...
Obyč, bohužel se v těch rozměrech GT nedělá
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: Souhlas s assassinem, ramliku, jsi v tomhle případě dost mimo.
Je to jenom nastavením odskoku. Nedá se přesně říct, zda je přetlumený či naopak, aniž by sis zatlačil na motorku. Obvykle je vysoká zadní hrana a s tím spojená zaoblená přední hrana a také hladký kus gumy, kdy je guma nezatížena, známkou příliš utaženého odskoku - tlumič se pomalu vrací do původní pozice.
Ruku v ruce s tím nastavením jdou jezdecké schopnosti, teplota okolí a oleje v tlumiči, stáří oleje . Tlak v pneumatikách se projevuje jinak, na tento projev nemá vliv.
Toto poškození se může měnit v rámci pneumatiky, na okrajích tak bude zvedlá zadní hrana (velmi časté), uprostřed pak přední.
Jak to řešit u nenastavitelných vidlic? Olej letos, jezdecký schopnosti - no snažím se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
... mechanika vzniku je, teda aspoň myslím, dána u zadní gumy akcelerací a brzděním. Ale u té prostřední fotky má napsáno "přední", a tam mě to teda nějak nehraje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: Krejza> ano, tady je to dobře vidět , znamená to, že se začnu lépe a častěji dívat. ...teda vlastně, na mém vzorku takové drážky v prostřed napříč vůbec nejsou, tak nevím teda.
... mechanika vzniku je, teda aspoň myslím, dána u zadní gumy akcelerací a brzděním. Ale u té prostřední fotky má napsáno "přední", a tam mě to teda nějak nehraje.
Jo, to je přední. A na prostředku je zvedlá přední hrana, ne tak výrazně, ale i na foto je to trochu vidět
E: Teď mě napadlo jak na to koukám, že na tý zadní je zvedlá přední hrana drážky dezénu
Naposledy editováno 09.07.2017 22:23:24
Mechanika vzniku je díky otáčení kola
Příčina je v rozdílném nastavení rychlého a pomalého odskoku. Což je u nenastavitelného tlumiče problém. Něco málo se dá řešit olejem, hlavní jsou nicméně planžety a jejich sestavení.
U levných rozpočtových tlumičů se s tím nikdo dělat nebude, respektive tam ani planžety asi být nemusí, jen díry, kterými teče olej.
Nejlepší je pořídit jiné tlumiče, to jsme ale jinde finančně.
Je to naše přirozená vlastnost umět se přizpůsobit.
Logicky mi zní, že u přetlumeného odskoku bys měl jezdit pomaleji, aby se tlumič stačil vrátit do původní polohy. Ale to taky nemusí být pravda.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Jako vzniká to otáčením kola.Je to buď rychlou nebo pomalou kompresí/odskokem,přetlumením,nedotlumením.
Je jasné, že je to složitý děj, ovlivnitelný vícero věcma. Já jsem to popsal, si aspoň myslím, docela pochopitelně, logicky. Podle vás nemám pravdu.
Najde se někdo, kdo to dokáže uspokojivě vysvětlit?
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Naposledy editováno 09.07.2017 23:54:09
Hodně si o tom přečti, jiná cesta není.
Máš tři části motorky, které mohou pružit/tlumit. První je sám pilot. Pokud pojedeš ve stupačkách, používáš nohy a ruce. Pokud ale "pouze" sedíš na zadku, ničím tak nepřispíváš.
Druhou je samotná pružina a tlumič. Ty jsou určené, aby při správném nastavení přenášely maximum.
Třetí je pneumatika. Ta nastupuje jako pružící/tlumící jednotka chvíli, kdy předchozí selhaly v některé či více svých funkcích. Tím vzniká dané opotřebení, které na pneumatice projevuje svým charakteristickým způsobem.
Jak s assassinem píšeme, zvedlá jedna hrana vzorku, sražená druhá hrana a dále hladká ploška jsou projevy odskoku.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Nicméně, dokáže někdo popsat samotnou mechaniku vzniku? Nebo to nelze česky vyjádřit?
... mě tam jaksi chybí ta hladká ploška, kde ji mám hledat?
...jinak jsem dnes ráno prošel STK za cca10min.Neřešil vůbec nic, jen dal Ačko za poškozenou spz a hotovo.
kdyz to teda chces zjednodusit. v realu tam probiha tech deju spousta, maji ruzne zpozdeni/tlumeni , v ruznejch otackach dochazi k rezonanci atd atd... simulovat to presne "matematicky" bude skoro nemozne, spis na motorku namontovat datalogg a nejakou vysokorychlostni kameru a pak muzes badat.
tohle ale uz probadali jini, proto tyhle prirucky existuji.
Pokud se ptáš přímo na odskok, tak je princip celkem jednoduchý. Díky tomu, že je to nastavení rychlosti roztažitelnosti tlumiče, tak přetlumený (pomalu se roztahující) po přejetí nerovnosti nestíhá kvalitně kopírovat terén a pocitově to je, jako když se propadá kolo. Tím je po určitou dobu kolo fyzicky mimo povrch a proto vznikají ty hladké plošky. K tomu se zvedá část vzorku a druhá je sjetá.
Když jde o opačný případ nedotlumení (rychle se roztahuje), tak je kolo schopno nerovnost vozovky vzít i několikrát. Snaží se pořád zůstat na povrchu, i když je to někdy nevhodné. Navíc olej protéká volně. Pocit z toho je houpavý.
Nejde jen o nerovnosti, ale také o zatížení motorky, především v zatáčkách.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Ale prd tomu rozumím... spíš se snažím foukat a občas kontrolovat předepsanej tlak a gumy měnit ještě, než z nich lezou dráty
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |